Skocz do zawartości

Badania zawieszenia - praca inżynierska


SCOTT26

Rekomendowane odpowiedzi

Ty mów nam tutaj ile płacisz za godzinę, i czy panienka jest w cenie za wypożyczenie samochodu. A nie tylko wymagania i nic od siebie .... :) :norty: :norty: :norty:

To są drogie rzeczy...

Tak jest to są bardzo drogie rzeczy :cool2:

A na upartego to panienkę... można by koledze odpuścić :wink:



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe jestem tylko studentem którego jakby było stać to by sobie kupił bryczkę i laczki w tym rozmiarze :D Tak coś czułem że skłonić kogoś do niewielkiej przysługi będzie trudno. Możemy rozmawiać o jakiejś zapłacie ale w granicach rozsądku. Ja potrzebuję zbadać amorki, Wy chcecie opłatę i dziewczynę. To może krakowskim targiem? Jako dobrzy ludzie nie będziecie zdzierać z biednego studenta a ja dodam dziewczynę i to nie byle jaką :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że ma na imię hamownia i wjazd jest darmowy

Jeżeli tak to ja się mogę pisać, korzystając z okazji sprawdzi się moc autka :wink:

*oponki w wymaganym rozmiarze są i to dwie nówki sztuki

*zawiecha obniżona -35/-20

*amorki oczywiście dobrane do zawieszenia

*całe zawieszenie bez żadnych luzów



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bedzie zwrot za paliwo (odleglosc nie duza) to i ja sie pisze tyle ze obecnie mam zimowki i rozmiar nie ten ale lato juz niedługo

letnie 245/40/17

Zawiecha pelne M (sportowe dostosowanie podwozia + mpakiet sportowy II) amorki i zawias w pelni zdrowy :norty:

 

ja myślałem,ze jakaś Kasia gorąca 18stka :norty:
mowilem tyle razy stasiu przyjedz do mnie to i kasie znajde ;)

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o rozmiar i typ opony to musi być letnia 225/45R17 nie Run Flar, ponieważ w badaniu będą użyte jeszcze koła z oponami typu Run Flat właśnie w tym rozmiarze chodzi o to żeby sprawdzić czy po zmianie opon zmieni się sprawność amortyzatorów. Model auta jakiego szukam też nie jest przypadkowy ponieważ owe Run Flaty są chyba z nowej jedynki i ET felgi jest najbardziej zbliżone właśnie do felg w E46 różnica jest równa 4 mm. Generalnie dla auta i badania jest to różnica żadna. Ponieważ Run Flaty mają swoją specyficzną budowę mocno utwardzone zawieszenie może zafałszować wyniki więc zależy mi na aucie z możliwie małymi przeróbkami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema. Nastąpiły pewne zmiany więc muszę przerwać prowadzone badania :( Trochę szkoda że nie dane będzie mi zbadać wpływu rodzaju opon na pracę zawieszenia ale mam nadzieję że do badań jeszcze wrócę więc nie wszystko stracone :) a jeśli macie jakieś ciekawe auto do badania na hamowni to też możecie dać znać. Dzięki za pomoc i pozdrawiam :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie też mi się obiło o uszy że ludzie którzy przechodzą ze zwykłych na Run Flaty mają problemy na stacjach diagnostyki z podbiciem przeglądu bo na badaniu różne cuda wychodzą. Z resztą auto poruszające się na takich oponach powinno mieć specjalną homologację a BMW w nowych autach zmienia charakterystyki zawieszenia pod Run Flaty. Pytanie tylko jak duże powoduje to zmiany i czy są one w jakiś sposób niebezpieczne. Hmmm można by zbadać wpływ samej masy nieresorowanej z pominięciem wpływu sztywności. Temat rzeka a informacji niewiele.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki pomocy kolegi który użyczył swojego auta do celów naukowych udało się przeprowadzić badani:) i tu małe zaskoczenie ponieważ dla Run Flata wyszła tylko 2% większa sprawność czyli całe nic. Generalnie można by sobie dać spokój obalając tym samym teorię szkodliwego wpływu tych opon ma pracę amortyzatorów jednak badanie było przeprowadzone w systemie BOGE w którym drgania analizowane są w funkcji czasu, więc by mieć pewność trzeba by przeprowadzić jeszcze badanie w systemie EUSAMA w którym to mierzony jest nacisk koła.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz wielkie dzięki dla kolegi który użyczył autka:D

Tak to ja :wink:

No niestety tak jak kolega wspomniał maksymalna różnica na poziomie 2% (niemal że w granicy błędu pomiaru urządzenia) więc aby wykluczyć pomyłkę to każdy pomiar przeprowadzony został 2x wyniki były jednoznaczne, szczerze mówiąc sam spodziewałem się trochę większej różnicy.

 

Aby zweryfikować te wyniki trzeba by pojechać na inną stację diagnostyczną i powtórzyć pomiary, nie koniecznie metodą Boge.

 

P.S Ale felunki kolega załatwił przepiękne.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspólnie z kolegą przeprowadziliśmy badanie na stacji z systemem EUSAMA i tu też zaskoczenie ponieważ wystąpiła różnica aż 9%, lecz tylko na tylnej osi z rocznymi amortyzatorami. Tak jak poprzednio robione były dwa pomiary dla obu rodzajów opon. Zaskakując jest też to, że w poprzednim badaniu według systemu BOGE amortyzatory przedniej osi wykazywały dość dobrą sprawność a teraz według systemu EUSAMA są na granicy przydatności niezależnie od zamontowanych opon. Niestety wyniki nie są jednoznaczne więc żeby mieć dostateczną pewność jaki wpływ na badani ma Run Flat trzeba by zrobić zdecydowanie więcej badań na większej ilości urządzeń. Jednak te 9% różnicy sugeruje, że taka opona może wpływać na wynik w systemie EUSAMA. Jeszcze raz dziękuję koledze za pomoc:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, na tylnych amortyzatorach (prawie nowych) wyraźnie zaobserwować można różnicę pomiędzy zwykłą oponą, a oponą ROF, na przedniej osi różnica pomiarów minimalna.

 

Przednie amortyzatory wg. metody Boge ok. 70 - 72% natomiast wg. Eusama 45 - 52% ku mojemu zaskoczeniu wynik mierny, czas zainwestować w nowe amotryzatory :wink:

 

Wniosek taki, że użytkownicy opon ROF mogą mieć problem z przeglądem.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.