Skocz do zawartości

SCOTT26

Zarejestrowani
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    brak

Osiągnięcia SCOTT26

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Tak to był ciąg dalszy niestety bez oszałamiających rezultatów. Dla stacji z systemem BOGE wynik jest niemal identyczny dla obu rodzajów opon oraz dla wyników z poprzedniego badania. W serwisie BMW wyposażonym w system EUSAMA gdy w końcu udało się wygenerować jakiś wyniki z ich urządzenia okazało się że wyniki również się nie różnią dla zwykłych i dla Run Flatów lecz są gorsze nawet o 20% względem wcześniejszego badania na innej stacji. Ścieżka w Centrum Innowacyjno-Wdrożeniowym (eurosystem MAHA) podaje więcej danych lecz wyniki również potwierdzają regułę że różnicy praktycznie brak. Myślę że wina za ewentualne złe wyniki leży bardziej po stronie samego urządzenia i jego zestrojenia oraz ustawienia samochodu na płytach niż po stronie rodzaju zastosowanego ogumienia.
  2. Wspólnie z kolegą przeprowadziliśmy badanie na stacji z systemem EUSAMA i tu też zaskoczenie ponieważ wystąpiła różnica aż 9%, lecz tylko na tylnej osi z rocznymi amortyzatorami. Tak jak poprzednio robione były dwa pomiary dla obu rodzajów opon. Zaskakując jest też to, że w poprzednim badaniu według systemu BOGE amortyzatory przedniej osi wykazywały dość dobrą sprawność a teraz według systemu EUSAMA są na granicy przydatności niezależnie od zamontowanych opon. Niestety wyniki nie są jednoznaczne więc żeby mieć dostateczną pewność jaki wpływ na badani ma Run Flat trzeba by zrobić zdecydowanie więcej badań na większej ilości urządzeń. Jednak te 9% różnicy sugeruje, że taka opona może wpływać na wynik w systemie EUSAMA. Jeszcze raz dziękuję koledze za pomoc:)
  3. Z hamownią to tak jak wcześniej pisałem czyli wszystko jest do ogarnięcia tylko, że na tygodniu. Mam kontakt z osobą która zawiaduje całym tamtym sprzętem już nawet na ten temat rozmawiałem trzeba tylko z terminem zgrać. :D
  4. Jeszcze raz wielkie dzięki dla kolegi który użyczył autka:D
  5. Dzięki pomocy kolegi który użyczył swojego auta do celów naukowych udało się przeprowadzić badani:) i tu małe zaskoczenie ponieważ dla Run Flata wyszła tylko 2% większa sprawność czyli całe nic. Generalnie można by sobie dać spokój obalając tym samym teorię szkodliwego wpływu tych opon ma pracę amortyzatorów jednak badanie było przeprowadzone w systemie BOGE w którym drgania analizowane są w funkcji czasu, więc by mieć pewność trzeba by przeprowadzić jeszcze badanie w systemie EUSAMA w którym to mierzony jest nacisk koła.
  6. W sumie mogę pominąć moją "uczelnię" oraz to co chce promotor i zrobić to na zwykłej stacji diagnostycznej
  7. Właśnie też mi się obiło o uszy że ludzie którzy przechodzą ze zwykłych na Run Flaty mają problemy na stacjach diagnostyki z podbiciem przeglądu bo na badaniu różne cuda wychodzą. Z resztą auto poruszające się na takich oponach powinno mieć specjalną homologację a BMW w nowych autach zmienia charakterystyki zawieszenia pod Run Flaty. Pytanie tylko jak duże powoduje to zmiany i czy są one w jakiś sposób niebezpieczne. Hmmm można by zbadać wpływ samej masy nieresorowanej z pominięciem wpływu sztywności. Temat rzeka a informacji niewiele.
  8. Siema. Nastąpiły pewne zmiany więc muszę przerwać prowadzone badania :( Trochę szkoda że nie dane będzie mi zbadać wpływu rodzaju opon na pracę zawieszenia ale mam nadzieję że do badań jeszcze wrócę więc nie wszystko stracone :) a jeśli macie jakieś ciekawe auto do badania na hamowni to też możecie dać znać. Dzięki za pomoc i pozdrawiam :)
  9. Umówmy się tak, że jeśli się piszecie na taki układ to podajcie dni i godziny jakie Wam pasują a ja już jakoś resztę załatwię.
  10. Badanie będzie przebiegać w ten sposób że najpierw przednia i tylna oś zostanie zbadana przy zwykłej oponie letniej a później zmienimy koła i sprawdzimy na letnim Run Flacie
  11. Jeśli chodzi o rozmiar i typ opony to musi być letnia 225/45R17 nie Run Flar, ponieważ w badaniu będą użyte jeszcze koła z oponami typu Run Flat właśnie w tym rozmiarze chodzi o to żeby sprawdzić czy po zmianie opon zmieni się sprawność amortyzatorów. Model auta jakiego szukam też nie jest przypadkowy ponieważ owe Run Flaty są chyba z nowej jedynki i ET felgi jest najbardziej zbliżone właśnie do felg w E46 różnica jest równa 4 mm. Generalnie dla auta i badania jest to różnica żadna. Ponieważ Run Flaty mają swoją specyficzną budowę mocno utwardzone zawieszenie może zafałszować wyniki więc zależy mi na aucie z możliwie małymi przeróbkami.
  12. Jeśli chodzi o zwrot za paliwo to nie ma problemu.
  13. Dodam że ma na imię hamownia i wjazd jest darmowy
  14. Hehe jestem tylko studentem którego jakby było stać to by sobie kupił bryczkę i laczki w tym rozmiarze :D Tak coś czułem że skłonić kogoś do niewielkiej przysługi będzie trudno. Możemy rozmawiać o jakiejś zapłacie ale w granicach rozsądku. Ja potrzebuję zbadać amorki, Wy chcecie opłatę i dziewczynę. To może krakowskim targiem? Jako dobrzy ludzie nie będziecie zdzierać z biednego studenta a ja dodam dziewczynę i to nie byle jaką :D
  15. Badanie przeprowadzone będzie w Lublinie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.