Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

allo allo jest ktos ??? to jest BMW... to nie skoda octavia...spalanie oleju 1 litr na 15000 km to super kosmos (i jeszcze na torze gdzie nawet pewnie nie wiesz jaka miales temperature oleju). Jezeli po remoncie macie spalanie 1L/10000 km to dalej jest super kosmos. N52 spalal nowy okolo 1L/17000 km i ludzie sie skarzyli bo musieli dolac 1 litr miedzy wymianami w ASO (wtedy wymiana bylo co 30000 tysiecy kilosow).

 

Ja bez remontu ale po chemi mam spalanie na poziomie 1L/6500 km (wrocilem z 1L/1500 km) i to dalej jest bardzo zadawalajace. Jestescie przewrazliwieni ! (i to ja to mowie a mam fiola na punkcie spalania oleju)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Może i racja, ale to sa weekendowe pojezdzawki - całej zabawy był 200km a nie 1k.

Mam doświadczenie z podobnych zabaw z

E30 z m42b18

Honda z silnikiem k20

I przynajmniej te motorki nic sobie nie robiły z takich amatorskich mocno zabaw, a przynajmniej oleju nic nie brały.

Nie mam doświadczenia z n52b25 które jest od poczatku zdrowe, stad było moje pytanie ile oleju i czy biorą te silniki przy normalnej eksploatacji,

Marvel po remoncie ma stan 250ml po 10k - wiec bardzo nieźle.

Opublikowano
allo allo jest ktos ??? to jest BMW... to nie skoda octavia...spalanie oleju 1 litr na 15000 km to super kosmos (i jeszcze na torze gdzie nawet pewnie nie wiesz jaka miales temperature oleju). Jezeli po remoncie macie spalanie 1L/10000 km to dalej jest super kosmos. N52 spalal nowy okolo 1L/17000 km i ludzie sie skarzyli bo musieli dolac 1 litr miedzy wymianami w ASO (wtedy wymiana bylo co 30000 tysiecy kilosow).

 

Ja bez remontu ale po chemi mam spalanie na poziomie 1L/6500 km (wrocilem z 1L/1500 km) i to dalej jest bardzo zadawalajace. Jestescie przewrazliwieni ! (i to ja to mowie a mam fiola na punkcie spalania oleju)

To u mnie 1L/40k to jest mega kosmos :D

Opublikowano
Po pierwszej wymianie oleju bedzie bardziej taki codzienny wynik sadze. ale Gratki za sukces :) na jakim oleju jezdzisz aktualnie ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Po pierwszej wymianie oleju bedzie bardziej taki codzienny wynik sadze. ale Gratki za sukces :) na jakim oleju jezdzisz aktualnie ?

Aktualnie Vavloline SynPower 5W40, trochę złego się naczytałem ostatnio o Valvo (podobno mimo określeń na etykiecie jest to teraz półsyntetyk) i wrócę do Motula 5W30.

Opublikowano
wyprobuj moze w takim razie Motul xcess 5W40, ciekawe czy jak u mnie spadnie ci jeszcze spalanie.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
allo allo jest ktos ??? to jest BMW... to nie skoda octavia...spalanie oleju 1 litr na 15000 km to super kosmos (i jeszcze na torze gdzie nawet pewnie nie wiesz jaka miales temperature oleju). Jezeli po remoncie macie spalanie 1L/10000 km to dalej jest super kosmos. N52 spalal nowy okolo 1L/17000 km i ludzie sie skarzyli bo musieli dolac 1 litr miedzy wymianami w ASO (wtedy wymiana bylo co 30000 tysiecy kilosow).

 

Ja bez remontu ale po chemi mam spalanie na poziomie 1L/6500 km (wrocilem z 1L/1500 km) i to dalej jest bardzo zadawalajace. Jestescie przewrazliwieni ! (i to ja to mowie a mam fiola na punkcie spalania oleju)

To u mnie 1L/40k to jest mega kosmos :D

 

Ale cytując twój wcześniejszy post:

 

Na torze nie jeździłem ale parę kilkudziesięciokilometrowych przejazdów z prędkością 180-200+ na niemieckiej autostradzie miałem.

 

jeździsz raczej spokojnie więc nie ma co porównywać :D

Opublikowano
allo allo jest ktos ??? to jest BMW... to nie skoda octavia...spalanie oleju 1 litr na 15000 km to super kosmos (i jeszcze na torze gdzie nawet pewnie nie wiesz jaka miales temperature oleju). Jezeli po remoncie macie spalanie 1L/10000 km to dalej jest super kosmos. N52 spalal nowy okolo 1L/17000 km i ludzie sie skarzyli bo musieli dolac 1 litr miedzy wymianami w ASO (wtedy wymiana bylo co 30000 tysiecy kilosow).

 

Ja bez remontu ale po chemi mam spalanie na poziomie 1L/6500 km (wrocilem z 1L/1500 km) i to dalej jest bardzo zadawalajace. Jestescie przewrazliwieni ! (i to ja to mowie a mam fiola na punkcie spalania oleju)

To u mnie 1L/40k to jest mega kosmos :D

 

Ale cytując twój wcześniejszy post:

 

Na torze nie jeździłem ale parę kilkudziesięciokilometrowych przejazdów z prędkością 180-200+ na niemieckiej autostradzie miałem.

 

jeździsz raczej spokojnie więc nie ma co porównywać :D

 

To prawda jeżdżę raczej spokojnie w porównaniu do track day. Co nie znaczy że nie daję od czasu do czasu w palnik.

 

wyprobuj moze w takim razie Motul xcess 5W40, ciekawe czy jak u mnie spadnie ci jeszcze spalanie.

Rivasi, dlaczego nie 5W30? Motul XCess 5W30 lub SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AM-L 5W30

Opublikowano
bo mi napisales ze jezdzisz 5W40 a dodatkowo xcess 5W40 pradopodobnie zapobiega przedastowaniu sie oleju przez zuzyte sruby alu na glowicy (tak bylo juz w dwoch przypadkach, fajnie by bylo miec trzecie potwierdzenie) ale z drugiej strony po remoncie twoje sruby sa nowe.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
bo mi napisales ze jezdzisz 5W40 a dodatkowo xcess 5W40 pradopodobnie zapobiega przedastowaniu sie oleju przez zuzyte sruby alu na glowicy (tak bylo juz w dwoch przypadkach, fajnie by bylo miec trzecie potwierdzenie) ale z drugiej strony po remoncie twoje sruby sa nowe.

Przed remontem jeździłem na 5W40 więc dla porównania pierwsze zalanie jest na 5W40. Docelowo wolałbym wrócić na 5W30 bo silnik jest w świetnym stanie więc będzie chodził bardziej harmonijnie i z mniejszym oporem wewnętrznym.

Opublikowano
bo mi napisales ze jezdzisz 5W40 a dodatkowo xcess 5W40 pradopodobnie zapobiega przedastowaniu sie oleju przez zuzyte sruby alu na glowicy (tak bylo juz w dwoch przypadkach, fajnie by bylo miec trzecie potwierdzenie) ale z drugiej strony po remoncie twoje sruby sa nowe.

Przed remontem jeździłem na 5W40 więc dla porównania pierwsze zalanie jest na 5W40. Docelowo wolałbym wrócić na 5W30 bo silnik jest w świetnym stanie więc będzie chodził bardziej harmonijnie i z mniejszym oporem wewnętrznym.

 

Mi się wydaje że różnica w parametrach 5W30 i 5W40 w tej samej temperaturze jest praktycznie pomijalna.

Opublikowano

Motul 5w40 xcess jest najlepszy dla n52. Ogolnie przy wyczynowej jezdzie naprawde mala konsumpcja! Only Motul. Polecam kupować ze spr zrodla.

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

ENJOY THE RIDE
Opublikowano

634e7e4fadf447a4896d3f26a93719a9.jpg

 

No i byłem na hamowni niby parametry mieszczą sie w błędzie statystycznym ale dziwi mnie krzywa momentu. Tam gdzie powinna byc najwyższa to spada.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Odebralem auto tydzien temu. Lista wymienionych cześici chyba nie ma końca. Przejechałem juz ponad 1500km i nie bierze oleju. Samochód oddałem do Stando Wracam, ogólnie polecam.
Opublikowano
Witam. Odebralem auto tydzien temu. Lista wymienionych cześici chyba nie ma końca. Przejechałem juz ponad 1500km i nie bierze oleju. Samochód oddałem do Stando Wracam, ogólnie polecam.

Eee Piotr fajnie ze Ci ogarneli ale moze napisz o cenie rzedu prawie 20 tys zl... :( :( :( Nie wiem czy mozna ich polecac...Czesc rzeczy na zamiennikach.Ja zrobiłem to u 1 człowieka za 1/4 ceny, ale ciesze sie ze Ci nie lyka:-D. Mało kto ma o tym pojecie i chce niestety to robic. Lepiej powiedziec ze motor to trup...

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

ENJOY THE RIDE
Opublikowano
gratki ze nie lyka !

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Wiecie jak to sie mowi.. stac Cie na konia to i stać Cie na bat. Mialem 3 tygodnie na zrobie auta przed wyjazdem. U tylko tam chcieli mi pomóc. W mojej okolicy Bolesławiec-Zgorzelec kazdy miał mnie w nosie..

Za wiedze i fachowość warsztat polecam a co do ceny... no cóż... :-)

Opublikowano

Piotr ale spoko ze to zrobiłeś. Szacun. Riv jak u Ciebie ze spalniem oleju obecnie?

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

ENJOY THE RIDE
Opublikowano
1 litr na 6000 km, wlalem AR2300 ponownie po 70 tysiacach, podam spalanie po wymianie gdzies we wrzesniu. alesadze ze duzo idzie przez jedna ukrecona srube :/

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
u mnie poszedł litr na 7tys, także nie masz tak źle :) u mnie N53 i lubię deptać gaz :)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Cześć To historii po remoncie ciąg dalszy. Dla przypomnienia (od wymiany oleju po pierwszym 1k km po remoncie)

- Po 3500 km spadła mi jedna kreska

- miałem wrażenie ze coś za dobrze nie idzie - wykres pokazał ze moment przed wszystkim mu ucieka

Byłem w ACS, stwierdzili ze wszystko jest ok. Zrobił reset ustawień Vanosow i zmienili filtr powietrza. Ci do oleju p. Adam stwierdził zeby sie nie przejmować - diagnoza z 9.06.2017

Nie umiem obiektywnie ocenić czy samochód idzie lepiej - muszę to zmierzyć, zeby nie wróżyć z fusów.

 

Tym czasem po zrobieniu kolejnego 1km

stan 4500 od remontu spadła mi druga kreska - czyli spadek nie jest liniowy i wyjedzie 1l na 6500, jeżeli sie trzymać algorytmu, ze każda kolejna kreska spada co 1k

Dodatkowo wyskoczył mi błąd

P0015 OBD-II Trouble Code: Camshaft Position B - Timing Over-Retarded (Bank 1)

Co to może byc? Nie jest ciągły bo dzisiaj już zgasł check engine i błędu nie mam.

 

Riv i reszta co ma fioła na punkcie obserwacji spalania - czy u was tez poziom oleju nie spada liniowo?

 

Pytam zeby nabrać informacji - rownolegle uważam ze powinnienem reklamować robotę w ACS bo nie takiego wyniku sie spodziewałem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
olej w miarę przepracowania im bardziej zużyty tym szybciej powinien się spalać - przynajmniej w teorii

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.