Skocz do zawartości

m52 2.8 wysoka temperatura silnika brak pomysłów


bartiee39

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 124
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Mam winowajce ubywającego płynu jest nim obudowa termostatu. Płyn ucieka od dołu, ale co dziwne wymieniałem już 2 obudowy a teraz mam oryginalną z aso i dalej cieknie. Nie wiem co jest grane, oczywiście obudowa wymieniana wraz z nową uszczelką. Teraz chyba skręce to na silikon wysokotemperaturowy, jak myslicie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Głupi pomysł.

A uszczelkę termostatu też zmieniasz na oryginalną?

Obudowy to wyjątkowy szmelc i łatwo się wyginają.

 

Można doszlifować podstawę obudowy tak by była idealnie prosta bo ona jak się raz wypaczyłą od temperatury to już więcej się nie powinna wyginać.

 

A najlepiej poszukać aluminiowej obudowy < niestety deficytowy towar ostatnio.>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy oring poszedł czy może pękła obudowa. Nie wiem czy na oko sprawdzisz czy ten nieszczęsny plistik jest wygięty czy nie. jak masz czas i uszczelka wiele nie kosztuje kilka zł to kup dwie i sprawdź czy się uda. Jak nie to nowa obudowa. Ja kupiłem jakąś za trochę ponad 100zł z termostatem wahler i od 3 lub 4 lat się trzyma. Zero wycieków. Też plastik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że obudowa jest cała, cieknie na łączeniu między blokiem a obudową widać to dokładnie. Wcześniej miałem obudowy febiego i one były krzywe juz na pierwszy żut oka. Kupię uszczelkę na obudowę i oring na termostat i poskręcam to równo i mam nadzieje, że będzie dobrze. Już mam dosyć tego, stara obudowa pyła poskręcana tylko na silikon i nie ciekło nic a wymieniłem ją tylko profilaktycznie przy wymianie termostatu ehh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dokrecić za mocno się raczej nie da bo w obudowie sa metalowe tulejki i za daleko nie pozwolą dokręcić.

 

CZy jest prosta to akurat łatwo sprawdzić.

Trzeba ją położyć na czymś prostym i będzie widać czy nie ma szczelin po bokach < a są bankowo>

Dotrzeć też się da papierem ściernym położonym na czymś prostym < jak się kiedys prostowało podstawy gaźników>

 

Uszczelki obudowy i termostatu tylko z aso. Uszczelki termostatów psrzedawane wraz z termostatem sa do niczego. Twardnieją mega szybko.

 

A żaden silikon nic nie pomoże a może zaszkodzić.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50zł? To droższa jest ta plastikowa chyba :mad2: Jak mi padnie termostat to też kupię sobie alu. Zapytaj się czy mają korki do odpowietrzania. Jak nie to już sobie dokup dla świętego spokoju. Ja mam kpl w kieszonce w boczku drzwi 2 szt nowych w razie co.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam winowajce ubywającego płynu jest nim obudowa termostatu. Płyn ucieka od dołu, ale co dziwne wymieniałem już 2 obudowy a teraz mam oryginalną z aso i dalej cieknie. Nie wiem co jest grane, oczywiście obudowa wymieniana wraz z nową uszczelką. Teraz chyba skręce to na silikon wysokotemperaturowy, jak myslicie?

mialem taki wyciek ,wymienilem termostat i nic, wymienilem uszczelke i dalej nic , uszczelnilem silikonem i dalej nic ....

co sie okazalo pompa wody ma taki otworek ktorym leci plyn jak simeringi padna ... wymienilem pompe i wyciek ustal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. wichury pod maską nie mam,ale jestem ciekaw czy visko działa na zasadzie 1:0

Visco nie działa w ukladzi zero jedynkowym.Jego obroty rosną proporcjonalnie do temperatury powietrza przepływającego przez chłodnicę.Bimetal i olej silikonowy mają tu swoją rolę.Proponuję test paluszka-włożyć paluszek międy łopatki przy 95 i przy 105st.C w teście nr.7.

Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomocy. Nie wiem co robic. E39 2.0 benzyna bez gazu.

Silnik bardzo szybko sie grzeje i nieprzyjemnie pachnie. w sumie zaraz po 300 metrach ma ok 60 stopni. Dzis wystrzelilo mi waz wychodzacy od chlodnicy ten gorny podczas jazdy co skutkowalo klebami pary i postojem awaryjnym. Po uzupelnieniu plynu i posklada niu wszystkiego do kupy i probach poprawnego odpowietrzenia dalej sie grzeje gorny waz goracy, cieply nawiew dziala, dolny waz zimny. Gdy je uciskam idzie wyczuc ciecz w przewodach. Moze termostat nie puszcza. Dlaczego tak szybko nabiera temperatury co robic. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włącz test nr 7 masz w sieci pokazane i opisane jak to zrobić. Nawet na youtube.

 

Jaką masz temp?

przelew jest?

Ciągły przelew?

napisz jak odpowietrzałeś.

Kiedy wymieniałeś korek? MOże nie puszczać nadmiaru ciśnienia. Tylko oryginał działa poprawnie ok 70zł

olej czysty i płyn?

Pęcznieją szybko węże po odpaleniu? Napisz jak szybko czy niezauważalnie.

 

Jak masz dolny wąż zimny to termostat nie puszcza o ile nie jest jeszcze za wcześnie na jego otwarcie. Po ok 93st w głowicy powinien zacząć się otwierać i powinien dolny wąż robić się letni i po jakimś czasie gorący. Ale to musisz wszystko sprawdzać w teście nr 7.

 

Odpisz na wszystkie pytania i wtedy będziemy myśleć dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieczorem napisze co i jak, chociaz wolal bym porozmawiac telefonicznie i opowiedzial jak to wyglada. mieszkam w niemczech i jest to moje pierwsze auto i strasznie sie martwie. Serwis tu to bagatela tysiace ale euro wiec bede wdzieczny za kazda pomoc. Moj 004915166593414. prosze posc sygnal oddzwonie, czekam na odpowiedz od Ciebie i Innych Uzytkownikow na pomoc. Z góry Dziekuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis wygladalo to tak. Waloczylem dalej z odpowietrzaniem stosujac sie do instrukcji z formum. posprawdzalem polaczenia, wyczepilem i obejrzalem czujnik w dolnym wezu, troche plynu sie wylalo. Pozniej poskladalem uzupelnilem odpowietrzylem.

W zbiorniczku woda smiga caly czas. Test 7 Pokazywal 87 stopni po okolo 20 minutach na biegu jalowym i nie wzrastalo.

Dotykalem ponownie weze gorny goracy i o dziwo dolny tez goracy. Zgasilem od strony wiatraka zaczolem sprawdzac chlodnice goraca od gory i stopniowo ku dolowi temparatura malala. Korek wymieniany jakies 4 lata temu podobno. nowa pompa wody. Termostat nie zmieniany chcialem sie do niego dostac ale nie wiem jak te plastykowe ciulstwo zdjac co wiatrak otacza. Nie wiem jak sprawdzic czy wszystko bedzie ok boje sie nim na miasto wyjechac ze cos sie stanie co dalej prosze o rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.