Skocz do zawartości

530xi - felgi, opony


dajmon

Rekomendowane odpowiedzi

:duh:

 

Proponuję w przypadku 19" zrobić 235/35/19 na przód i 275/30/19 na tył.. trochę to lipa że 235/35 z przodu ale mogę powiedzieć że obwodem są tożsame jak 275/30...

 

Wrzucilem wyzej informacje ze strony Toyo o srednicy opon, niestety wiekszosc producentow nie podaje takich informacji na swoich stronach.

 

niby 225 jest minimalnie dozwolone do X.. ;)

 

Jest, a jaka srednice maja te opony 225?

 

zatem na 235 trzeba będzie wyższy indeks nośności dać wydaje mi się... coś koło 97-99

 

Skad tak daleko idace wnioski? Czym sie kierowales piszac, ze indeks nosnosci musi byc wyzszy? :mrgreen:

 

W sumie to Wasze auta, wiec robcie co chcecie. Moga byc RoF na jednej osi, na drugiej zwykle, opony o roznych srednicach, itd. , nie ja beda tym jezdzil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 101
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

 

Na obu osiach musisz miec opony tego samego typu, wiec jezeli maja to byc RoF, to przod tez musi byc RoF. Inaczej auto bedzie sie dziwnie zachowywalo na drodze.

 

Ok, w sumie logiczne bo będą miały różną sztywność, a wzór bieżnika mogą mieć różny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Jak kupilem swoje auto to mialo ono 4 takie same kola - 8j X 18 ET20 z oponami 245/40/18 :(

 

Potem przeszedlem na PRZOD 8.5 X 19 ET15 z oponami 245/35/19 i TYL 9.5 X 19 ET 20 z oponami 275/30/19 - deep concave :D

 

Teraz mam zalozone na PRZOD 10 x 20 et25 z oponami 245/35/20 i TYL 11 X 20 ET 28 z oponami na poczatku bylo 285/25/20 teraz mam 285/30/20 - deep concave :lol: :lol: :lol: :lol:

 

wyrownalem grubosc profila w porownaniu do opony przedniej - lepiej wyglada.

 

Takze w twoich wymiarach nic nie bedzie przeszkadzalo. :D

 

A jak masz watpliwosci zapytaj tego goscia na Facebook - koles ogarnia sprawe w Szwecji. - https://www.facebook.com/LarsKDesign/photos_stream

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, w sumie logiczne bo będą miały różną sztywność, a wzór bieżnika mogą mieć różny?

 

Mozesz, tylko tak jak pisalem wyzej, rozni producenci maja rozne rzeczywiste rozmiary opon wynikajace z tego samego rozmiaru katalogowego, moga sie roznic nawet 10mm na srednicy. Wiec, zeby z napedem nie bylo problemow i predkosc obrotowa kol byla taka sama, najprosciej jest zalozyc ten sam model opon, tego samego producenta.

 

Witam.

 

Jak kupilem swoje auto to mialo ono 4 takie same kola - 8j X 18 ET20 z oponami 245/40/18 :(

 

Potem przeszedlem na PRZOD 8.5 X 19 ET15 z oponami 245/35/19 i TYL 9.5 X 19 ET 20 z oponami 275/30/19 - deep concave :D

 

Twoj przypadek jest inny, masz auto tylnonapedowe, a nie X'a. Sporo je rozni.

 

Teraz mam zalozone na PRZOD 10 x 20 et25 z oponami 245/35/20 i TYL 11 X 20 ET 28 z oponami na poczatku bylo 285/25/20 teraz mam 285/30/20 - deep concave :lol: :lol: :lol: :lol:

 

wyrownalem grubosc profila w porownaniu do opony przedniej - lepiej wyglada.

 

Takze w twoich wymiarach nic nie bedzie przeszkadzalo. :D

 

A jak masz watpliwosci zapytaj tego goscia na Facebook - koles ogarnia sprawe w Szwecji. - https://www.facebook.com/LarsKDesign/photos_stream

 

Pozdro

 

Fajnie, ale zdajesz sobie sprawe z tego, ze zwiekszyles srednice kol? Poprawne rozmiary opon na 20" do tylnonapedowego E60 to 245/30R20 i 275/25R20 lub 285/25R20 (tych opon jest wiecej na rynku, a w tylnonapedowym niewielka roznica srednic na osiach nie robi problemu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten sam model, ten sam producent, a nie przypadkowe, uzywane opony.

 

żartujesz ? :shock: Opony 245 oraz 275 były tej samej firmy... ten sam wzór bieżnika. A że po przebiegu 500 kilometrów to co znaczy ? do wyrzucenia ? Już sie do x-driva nie nadają ? To teoretycznie.... Jak Xdrive i te rozmiary to tylko TOYO ? :duh:

 

 

Ja rzuciłem jednym katalogiem.... Ty drugim. Ja pomierzyłem te opony... 2:1 dla mnie :cool2:

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten sam model, ten sam producent, a nie przypadkowe, uzywane opony.

 

żartujesz ? :shock: Opony 245 oraz 275 były tej samej firmy... ten sam wzór bieżnika. A że po przebiegu 500 kilometrów to co znaczy ? do wyrzucenia ? Już sie do x-driva nie nadają ? To teoretycznie.... Jak Xdrive i te rozmiary to tylko TOYO ? :duh:

 

 

Ja rzuciłem jednym katalogiem.... Ty drugim. Ja pomierzyłem te opony... 2:1 dla mnie :cool2:

 

Nie mam zamiaru sie z Toba licytowac, tym bardziej, ze mam wrazenie, ze nie czytasz wogole tego co pisze. Nie napisalem nigdzie, ze tylko i wylacznie TOYO, napisalem, ze TOYO jako jedna z niewielu firm podaje rzeczywiste wymiary opon na swojej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Witam.

 

Wczoraj kupiłem 2szt. DUNLOP SP SPORT 01 275/35R18 95Y z myślą o tylnych kołach, teraz je zmierzyłem i mają obwód 205cm +/- 1-2mm. /zakładam błąd pomiaru/

 

 

Dzisiaj przyszły dwie opony na przód DUNLOP SP SPORT 01 245/40/R18, obwód koła mierzony w ten sam sposób co wcześniej pokazał 205cm +/- 2-3mm

 

Wychodzi, że będzie OK :cool2: Jedna sprawa z tych do załatwienia przed wiosną opanowana. :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Wczoraj kupiłem 2szt. DUNLOP SP SPORT 01 275/35R18 95Y z myślą o tylnych kołach, teraz je zmierzyłem i mają obwód 205cm +/- 1-2mm. /zakładam błąd pomiaru/

 

 

Dzisiaj przyszły dwie opony na przód DUNLOP SP SPORT 01 245/40/R18, obwód koła mierzony w ten sam sposób co wcześniej pokazał 205cm +/- 2-3mm

 

Wychodzi, że będzie OK :cool2: Jedna sprawa z tych do załatwienia przed wiosną opanowana. :norty:

 

Czyli dziwnym trafem mialem racje :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZAZNACZAM ŻE TEMAT JEST DLA AUT A NAPĘDEM xDrive. Zatem obwód kół musi być zbliżony.

 

W przypadku 18" nominalny rozmiar to 245/40/18 w xDrive.

rozmiar średnica obwód

245/40/18 / 653,2 /2051,05

Długości podałem w mm.

 

W przypadku obwodów 245/40/18 i 275/35/18 różnica jest 1cm a 19" i 245/35/19 i 275/30/19 różnica obwodu jest 2cm.

Jest to liczone matematycznie, a nie fizycznie obwód opony.

Czyli różnica w obwodach 245 i 275 przy 18" to 1cm, co akceptuje BMW na tabliczce ciśnień kół. Bo chyba złych kombinacji tam nie wpisują?

Przy 19" różnica to 2cm.

 

rozmiar / średnica / obwód / różnica obwodu 275 do 245

245/40/18 / 653,2 / 2051,05 -

275/25/18 / 649,7 / 2040,06 / 10,99

245/35/19 / 654,1 / 2053,87 -

275/30/19 / 647,6 / /2033,46 / 20,41

 

235/35/19 / 647,1 / 2031,89 / 1,57 - to jest różnica obwodu pomiędzy 235/35/19 i 275/30/19

 

Zatem wedle mnie najbardziej optymalnie wychodzi przy 19tkach 235/35/19 i 275/30/19.

 

Jeżeli chcemy szerzej to wtedy felgi 8" ET:37 i 9" ET:39 (dla ET+/- 3) oraz rozmiary opon:

rozmiar / średnica / obwód / różnica obwodu 285 do 245

245/35/19 / 654,1 / 2053,87

285/30/19 / 653,6 / 2052,30 / 1,57 - to jest różnica pomiędzy 285/30/19 a 245/35/19.

 

Różnica w przypadku 235/35/19 i 275/30/19 jest taka sama jak 245/35/19 i 285/30/19 i przednia felga ma dłuższy obwód o 1,57mm.

ZATEM TYLE CO NIC.

Można uznać że są takich samych rozmiarów te pary. Ale jak na wstępie pisałem na tabliczce BMW jest ogumienie mieszane z różnicą w obwodzie 1cm.

Czyli pewnie taka jest granica błędu.

Zatem jak różnica będzie 1,57mm to na pewno będzie dobrze.

Przy różnicy 2cm to już gorzej, jak jest przy 245/35/19 i 275/30/19.

 

Powtarzam, że są to czysto matematyczne obliczenia, a nie fizycznie mierzone opony.

 

Z punktu matematyki/fizyki do 19" wybrałbym komplet 235/35/19 i 275/30/19.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Napisałem powyżej ile wynosi obwód opony dla fabrycznie przewidzianych 18" dla opon Dunlop-a. Pomiar robiony na oponach bez felg, różnica dla przód/tył to ~1-2mm nie cm. :!:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak napisałeś dla kół 18". Taki rozmiar jak Ty napisałeś jest na tabliczce z ciśnieniami na słupku. Zatem te rozmiary są jak najbardziej dozwolone.

BMW zamieściło je "na słupku".

Ale 19" w ogóle nie jest wzięte pod uwagę.

I to jest powód do dywagacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale 19" w ogóle nie jest wzięte pod uwagę.

I to jest powód do dywagacji.

 

Ok, dywaguj dalej :cool2: Wrzucilem wyzej link do strony Toyo, z realnymi wymiarami, a nie wynikajacymi z katalogowego rozmiaru.

 

Ale przecież BMW stosuje felgi 19" m-pakietowe "spidery", tam przód i tył jest taki sam czy nigdy ta felga nie trafiała do x-driva?

 

19" nigdy nie byly dostepne z xdrive, BMW nie produkowalo felg z odpowiednim ET.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Orientuje się może ktoś czy wcisnę na tył 10j ?

 

A konkretnie styling 132:

> 9x19 ET 48

>10x19 ET 45

 

Przód bez problemu... ale tył ? Wydaje mi się że będzie trzeć ;/ Może nadkole zrolować ?

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) 245/40/18 i 275/35/18

Obwód 245/40/18 wychodzi 205,1cm

Obwód 275/35/18 wychodzi 204 cm

Zatem mamy różnicę w obwodzie wynoszącą 1cm, czyli tyle BMW dopuszcza... Bo takie rozmiary są na tabliczce ciśnień...

 

Moze powtorze jeszcze raz, rozmiary i wynikajace z nich srednice sa umowne, rzeczywista srednica opon minimalnie sie rozni i tak jak pisalem wczesniej 245/40R18 jest parowane z 275/35R18, dlatego BMW uzylo wlasnie takich rozmiarow. Na 19" potrzebujesz 245/35R19 i 275/30R19 i tyle w temacie :duh:

 

Wziąłem Michelin Pilot Sport 245/35/19 i 275/30/19 na felgi 8" i 9"

W poniedziałek przyjdą, założę i podzielę się "wrażeniami"...

Zobaczymy jak będzie wyglądać... Wkleję Foto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem dzisiaj do 530xi 245/35/19 i 275/30/19 na felgach o których pisałem wcześniej.

ET według mnie jest idealnie... Wszystko funkcjonuje prawidłowo. Zobaczymy jak w trasę pojadę. Czy wrócę na kołach czy na lawecie bo napęd padł...

Obecnie nie wydaje dziwnych dźwięków.

 

http://images69.fotosik.pl/759/8416b42856e38f0e.jpg

 

http://images70.fotosik.pl/758/d39ee40c156f2955.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 11 6 775 603

8JX19 ET:37

 

36 11 6 775 604

9JX19 ET:39

 

Zawieszenie seryjne, myślałem że mam sportowe dostosowanie podwozia, ale jednak jest seria.. ;)

Jak mi padną amortyzatory seryjne to wrzucę jakiś zestaw obniżajcy. Może jakiś H&R...

 

Mam fotkę z profilu ale bagażnik fest załadowany felgami zimowymi... Bo wracałem ze zmiany kół na lato jak uchwyciłem to pamiątkowe zdjęcie.

Zatem z tył jest ok, a przód podniesiony...

 

Jak będę miał chwilę to uchwycę maszynę na pusto i całkowicie z profilu...

 

http://images66.fotosik.pl/759/42d34ce4ced67558.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie seryjne, myślałem że mam sportowe dostosowanie podwozia, ale jednak jest seria.. ;)

 

No tak jest niestety gdy jest X-drive.

 

 

Auto wygląda ładnie.... ale o glebe by się prosiło bo trochę za wysoko (jak dla mnie, ale wiadomo... rzecz gustu ;) )

Napisz jak wrażenia jak już trochę na nich pojeździsz ;)

 

ps. Micheliny PS3 w rozmiarze 245/40 R18 zjeździłem do 4mm bieżnika w 12 tys kilometrów :mrgreen: Nigdy więcej :D

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.