Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

wczoraj po odpaleniu samochodu wyskoczyla mi ta, oto kontrolka:

http://bmwspecialistreading.co.uk/wp-content/uploads/article-img4.png

Na poczatku mimo kontroli, wszystko bylo ok, jednak po dluzszej jezdzie samochod stracil kompletnie moc. Pojawil sie rowniez dziwny dzwiek podczas odpalania auta (tylko raz).

 

Poczytalem troche tematow i wiele osob pisalo, ze problemem moga byc cewki zaplonowe. Czy to faktycznie moze byc przyczyna?

Opublikowano

Miałem taki sam objaw i ikonkę na wyświetlaczu :cool2: okazało się ,że mój mechanik po wymianie silnika vvt nie zrobił adaptacji :mad2: musiałem podjechać do Aso i tam

zrobili mi adaptacje tak jak powinno być :cool2: objawy już więcej nie powróciły.

Opublikowano
Z tym, ze u mnie nic nie bylo ruszane pod maska. Problem pojawil sie nagle. Niedawno zrobilem trase kilka tysiecy km i bylo ok
Opublikowano
Miałem taki sam objaw i ikonkę na wyświetlaczu :cool2: okazało się ,że mój mechanik po wymianie silnika vvt nie zrobił adaptacji :mad2: musiałem podjechać do Aso i tam

zrobili mi adaptacje tak jak powinno być :cool2: objawy już więcej nie powróciły.

 

Jaga, tak z ciekawości, ile taka usługa w ASO kosztuje?

Opublikowano
Miałem taki sam objaw i ikonkę na wyświetlaczu :cool2: okazało się ,że mój mechanik po wymianie silnika vvt nie zrobił adaptacji :mad2: musiałem podjechać do Aso i tam

zrobili mi adaptacje tak jak powinno być :cool2: objawy już więcej nie powróciły.

 

Jaga, tak z ciekawości, ile taka usługa w ASO kosztuje?

Nie powiem Ci jaka cena bo robiłem to tak jakby po znajomości bez faktury ;)

Opublikowano

wina jest zaworu egr

Po wymianie przestało Auto traciło moc a po ponownym odpaleniu było ok Potem po paru km znow i totalny brak mocy

Cewki jak sa do wymiany to zapali sie kontrolka na gornym wyswietlaczu

Mam zawor egr nowy z mojej n43 w dobrych pieniadzach jak cos to pisz na priv

Opublikowano

silnik n46, bez zaworu, wiec to na pewno nie to.

Wydaje mi sie, ze wina swiec badz cewek. Troche wlasnie jakby dziwnie trzeslo. Jutro wymiene oba elementy i dam znac czy wszystko w porzadku.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

320si to silnik N45,

 

stuka juz coś w silniku?, robiłes update sterownia silnika?, zapłon wypada ? regulacje zaworów juz robiłeś? co ile wymieniasz i jaki olej? jaki masz przelot? łańcuszek rozrządu i pompy wymieniałeś?

swiece w tym modelu wymienia się co 50tyś k - nie pózniej, cewki różnie zależy jak szybko i co sie zepsuje :mrgreen: i raczej nie liczyłbym że to twoja usterka...

generalnie główną usterka N45 jest wypalanie cylindrów w bloku silnika :mad2: .

 

Polecam Ci nie jezdzic autem, do puki nie zdjagnozujesz usterki nawet do mechanika

 

zrób kompresję na każdym cylindrze i obejrzyj endoskopem każdą komorę dokładnie

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Opublikowano

pomylka w moim profilu, posiadam 320i z silnikiem N46. Wymienilem swiece i cewki dzisiaj. Zrobilem testowe 100km, problemu nie ma, za to jakby wiecej mocy anizeli wczesniej :-)

 

Ostatnia sprawa to skasowanie kontrolki na desce, bez kompytera da rade jakos to zrobic?

  • Członkowie klubu
Opublikowano
pomylka w moim profilu, posiadam 320i z silnikiem N46. Wymienilem swiece i cewki dzisiaj. Zrobilem testowe 100km, problemu nie ma, za to jakby wiecej mocy anizeli wczesniej :-)

 

Ostatnia sprawa to skasowanie kontrolki na desce, bez kompytera da rade jakos to zrobic?

 

:cool2:

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Opublikowano
niestety to jednak nie cewki ani swiece... cos bardziej powanego. Bylem dzisiaj podpiac pod komputer - pokazalo code P1050 i P1062, czyli najprawdopodobniej Valvetronic motor. Ktos mial podobny problem? Warto cos samemu najpierw sprawdzic zanim zostawie auto u mechanika? np, solenoidy?
Opublikowano

Po pierwsze sprawdź wtyczkę od tego serwomotoru i wtyczkę od czujnika wałka valvetronica. Wtyczki znajdują się pod plastikową pokrywą z napisem BMW. Może dostał się do nich olej. Przeczyść i przedmuchaj.

Solenoidy warto wyjąć i sprawdzić uszczelki oraz czy nie dostał się do nich jakiś brud. Ale raczej tego błędu by nie było.

Opublikowano

dzieki za porady, w sobote zrobie to co napisales.

 

Dziwne jest to, ze przedwczoraj zrobilem prawie 100km i latal jak nalezy, a dzisiaj rano znowu brak mocy. I tak na zmiane... :roll:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Odebralem samochod, valvetronic wymieniony. Jest moc :)

Oprocz wymiany valvetronica wymienili rowniez uszczelke zaworow.

 

Jest jeszcze jeden problem, ktory mnie martwi. Lekko falujace obroty. Auto nie szarpie. Na kompie nic nie pokazalo w tej kwestii.

 

Zauwazylem te obroty po wymianie cewek i swiec. Czy moze to byc przyczyna?

Opublikowano

Drogo :O sam serwomotor kosztuje poniżej 500 PLN (VDO Siemens czyli to samo co OE BMW) a uszczelka swoją drogą.

 

ponownie link:

viewtopic.php?f=70&t=265598#p1990016

 

Co do świec. Beru dobry wybór ale.. Kupiłeś dwuelektorodowa? Nie zawsze więcej znaczy lepiej. Do bmw polecają irydowe takie: http://czescidobmw.pl/produkty/swieca-zaplonowa-beru,3942.html

Może te co kupiłeś są ok ale ja bym zakładał takie co producent zaleca.

 

Popytaj innych na forum bardziej obeznanych.

 

 

Jak wyglądały stare świece? Ile miały nalatane? Spróbuj tamte założyć i porównać.

Opublikowano

Z tego co czytalem to wymiana valvetronica + programowanie w Polsce 1700-2000zl. Motor Siemensa w UK £150 kosztuje, oryginalny BMW £250. Niestety w UK ceny napraw sa kosmiczne...

 

Kupilem dwuelektrodowa i faktycznie rozni sie od tych co byly wczesniej, a byly Boscha 1 elektrodowe. Byc moze to jest wlasnie przyczyna. Wrzuce stare, ktore zachowalem i wtedy bede wiedzial w czym problem. Dzieki ;)

 

Auto mam od 6 miesiecy i wg. ksiazki serwisowej wymieniane byly po przejechaniu 62k mil, obecnie mam prawie 100k na liczniku. Ciezko powiedziec czy byly wymieniane jeszcze w miedzyczasie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

w Polsce wymiana valvetronica (nie w ASO) to 480pln silnik siemensa (A2C59515104 , VDO Actuator, exentric shaft) + 250pln (i tak wysoka stawka) robocizna z adaptacją oraz ewentualnie uszczelka pod pokrywę zaworów i pod silnik valvetronica od 200 do 500pln, łączny koszt od 750pln do 1200pln

Oczywiście ten sam silnik valvetronica w ASO można kupić za 980pln... jak kto lubi...

Ta sama sytuacja dotyczy czujnika mimośrodowego, można kupić w ASO (po numerze BMW) za 1500pln lub taki sam po numerze siemensa za 870pln...

  • 1 rok później...
Opublikowano

obecnie mam podobny problem pokazuje błędy P1050 i P1062. Auto straciło moc a w środku mimo ustawionej klimatyzacji na 20 stopni zrobiło sie gorąco. Poza tym na rozgrzanym silniku nie dało sie "wykasować" tych błędów. Ponowiłem próbę po tym gdy silnik ostygł i błędy dało sie wykasować,auto odzyskało moc. Pod korkiem oleju silnikowego pokazała sie "musztarda", czyli jest jakaś nieszczelność i płyn chłodzący miesza sie z olejem silnikowym.

Czy ktoś potrafi wyjaśnić co się stało?

  • 3 lata później...
Opublikowano

Odgrzewam temat.

W jakim sklepie kupujecie silniczki VVT które kosztują poniżej 500?

Można prosić o jakiegoś linka? u mnie dzisiaj też wywalilo przekreślonego checka i samochód stracił moc. Dzisiaj jak wróce z pracy to podłącze się pod kompa zobaczymy czy to na pewno VVT.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.