Skocz do zawartości

Przegrzewanie silnika M52B28 [E36]


Sebo21

Rekomendowane odpowiedzi

Na zewnątrz było ok 15 stopni w słońcu ok 22 było, ogólnie ciepły dzień był czasami na prostej mi temperatura skakała a na klimie miałem 25 stopni ustawione i połowa mocy nawiewu.

Jak skakał? Jaka temp na wskaźniku. Konkrety

 

Nie wiem po co robisz takie dziwaczne rzeczy. Zamiast jak człowiek kupić dobry termostat NOWY Za kilkanaście zł to próbujesz na sile auto jakoś uzdrowić co może skończyć się zrzuceniem głowicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skakała w sensie, że rosła miałem na pionie i momentami rosła mi do połowy między środkiem a 3/4 kreski i tak trzymała, póki nie zwiększyłem ogrzewania na 32 stopnie i nawiew na maksa. Wole się dopytać co może być główną przyczyną niż kupować nie potrzebne rzeczy w stylu " a może to a może tam to"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego mówiłem żebyś dokładnie opisal. Czyli jak się przegrzewal to wąż dolny nie był gorący. Czyli masz źle działający termostat o ile porządnie odpowietrzales układ. Bo ogrzewanie jak działa i na wolnych nie zanika to pompa jest wydajna i teoretycznie jest dobrze odpowietrzony. Ale porządnie się nie odpowietrzysz przy złej pracy termostatu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno być. Jeśli silnik ma podwyższoną temp, pompa działa i chłodnica nie jest gorąca i dolny wąż to tylko zostaje termostat.

Nie patrz nigdy na cenę za ile coś kupiłeś tylko patrz na formę jaką dostajesz. Termostatu nie kupuje się używanego. To tak jak byś kupił używane opony czy klocki/ wahacze itd.

 

BMW ma upierdliwy układ chłodzenia więc przez używane cześci chłodzenia nie warto sobie psuć zdrowia bo jak widzisz zamiast oszczędności masz jeszcze większe wydatki i kupe nerwów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
To tak jak byś kupił używane opony

To akurat nietrafione porównanie.

Zgadza się wąż dolny był chłodniejszy niż górny

Tylko, ze przy obecnych temperaturach to normalne zjawisko. Musi być silnik mega rozgrzany zeby temperatura węża górnego i dolnego się zrównała.

Ale dobrze, że kupiłeś termostat. Zmień go i zobaczysz, jak nie to szukanie dalej.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od punktu widzenia czy trafione czy nie :)

 

Masz rację że przy tych temp ciężko, ale jak ma taką temp w głowicy i ma sprawną pompę co wygląda ze jest to ten wąż musiał by parzyć. A tak nie jest. Czyli w dużym obiegu jest letnia temp a w małym płyn się przegrzewa. Ale tak jak mówiłem. Układ musi być porządnie odpowietrzony, szczelny, i nie moze być mowy np o jakimś uszkodzonym parowniku. Wtedy mamy pewność że to termostat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem termostat i jak zauważyłem problem rozwiązany, zobacze jak w ciepłe dni ale przejechałem ok 30km na 16 stopniach połowy mocy nawiewu były górki i temperatura nie skoczyła była na połowie a na zewnątrz było 10 stopni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam mam taki problem. Jechałem samochodem i stanąłem sobie na posesji i po paru chwilach bum i dym spod maski. Szybko wyłączyłem silnik, spojrzałem na temperaturę i zauważyłem że kreska sięga czerwonego pola. Naszczęscie uszczelka pod głowicą jest ok. Zbiornik chłodnicy mi pękł z powodu wysokiej temperatury. I co teraz moglibyście mi poradzić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze to czy układ był odpowietrzony dobrze. Następnie termostat. Mógł się zawiesić.Pompa wody czy ma wydajność lub czy w ogóle coś pompuje, ja miałem tak że wirnik (metalowy) rozleciał się na dwie części luz był ale nie ciekła, wydajność praktycznie zerowa wyszło to dopiero po chip tuningu (wiadomo, sporo wyższa temp spalania tym bardziej że było to równocześnie z przelotowym wydechem i sportowym dolotem) w serii dawała radę. Ogólnie wystarczy jakikolwiek wyciek, nawet jeżeli tylko kapie i już mogą być problemy z trzymaniem temperatury. Sprawdź szczelność. I podstawa wisko MUSI być sprawne do poprawnego trzymania temperatury na postoju/w korku. Sprawdź to co mówiłem napisz relację z tego i wtedy będziemy działać dalej. Układ chłodzenia w bmw jest bardzo czuły na nawet najmniejsze uszcerbki i jest dość awaryjny. Sprawdż też czy chłodnica nie jest przytkana
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ... Redukcja but i odcięcie ^^
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No więc tak słuchajcipłynupiłem nowa chlodnic. montowana została prawidłowo, zalana Borygo. Na samym początku było wszystko ok ale po przejechaniu paru kilometrów temperatura znów skoczyła i prawie cały płyn wyleciał. Powtorzylem ta operacje z mechanikiem jeszcze raz i lipa:-/ a dodam że układ był odpowiterzony. No to sprawdziliśmy termostat ale on jest ok. Więc co tu może się dziać nie tak w takim razie?

Bo dzieje sie tak że plyn w zbiorniku zaczyna sie gotować i powstaje bardzo wysokie ciśnienie.

Podsumowując:

- Chlodnica dobra

-dobrze odpowiterzona

-Termostat działa

-wisko ok

- Parownik działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Odpaliłem auto wlałem borygo, wleciało koło 10l i tym odkręciłem ten koreczek przy zbiorniczku i przez jakieś 4-5h powietrze szło kiedy przestało to to dolałem jeszcze borygo bo ubywało cały czas w zbiorniku później było wszystko ok, zrobiłem rundkę autem zatrzymałem się silnik dalej pracował i po chwili temperatura skoczyła i płyn w zbiorniczku zaczął się gotować to znów odkręciłem koreczek od odpowietrzania i było bardzo duże ciśnienie...a co do spalin w układzie chłodzenia to nie wydaje mi się bo jak sprawdzałem olej to jest tak jak było a z wydechu nic mi nie kapie...bardzo dziwna sprawa...myślę o wymianie pompy wody bo przy górnym wężu tym od chłodnicy co przechodzi przez termostat to jest sucha a pytałem znajomego i mi powiedział że tam powinno być mokro ale już sam nie wiem co robić...:(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie.. Najpierw zmień mechanika. Kto odpala auto bez płynu :duh:

Odkrec odpowoetrzniki wlej płyn na max ile się da pod sam gwint i niech się przelewa. Rób to przy włączonym ogrzewaniu na max i nawiewie. Jak po jakimś czasie przestaną iść bąble dopiero zakrecasz odciagasz plyn do poziomu i dopiero odpalasz auto i patrzysz jakxna obrotach wygląda przelew. Czy jest ciągły równomierny. Jak tak to czekasz na otwarcie termostatu. Jak będzie wszystko ok to zakrecasz zbiornik robisz kilka km tylkocby zrobiło się ciśnienie w układzie i okrecasz na odpalonym odpowoetrzniki. Ale tylko gdy będzie ciśnienie inaczej może zaciągnąć powietrze. I to tyle.. Nie wiem kto miał taki pomysł by odpalić auto i wlewac płyn...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.