Skocz do zawartości

Przegrzewanie silnika M52B28 [E36]


Sebo21

Rekomendowane odpowiedzi

Mój problem polega na tym, gdy jade pod górkę temperatura nieznacznie rośnie tak samo dzieje się jak dłużej postoję np na światłach, powietrze w kabinie leci gorące jadąc do 120km/h jest ok przy wyższych prędkościach zaczyna się przegrzewać, jak ustawię temperature na zimnym w kabinie (climatrinik) to temperatura silnika od razu rośnie. Wymieniłem termostat wisco nowym płyn chłodniczy czujnik temperatury oraz pompe wody i nadal nie wiem co się dzieje. Pomocy!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Teraz mam tak jak ustawie na klimie 16 stopni (sam nawiew) to przez jakiś moment jest dobrze, a potem rośnie temperatura do połowy między środkową a 3/4 kreski i dalej nie pójdzie tak samo jak pod górkę jadę to samo temperatura zatrzymuje się na tej wartości i dalej nie idzie. Robiony był test spalin w układzie chłodzącym i wyszło, że spaliny NIE dostają się do układu, czyli uszczleka jest sprawna. Co więc może być przyczyną? Wymieniłem termostat (używany ori), czujnik temperatury (używany ori), wisko od E38 (nowe) razem z wiatrakiem, gdyż silnik pochodzi z e38 i nowa pompa wody.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy termostat fakt kosztuje 30zł miałem taki właśnie i był do dupy dlatego kupiłem używany ale ori w 100% sprawny, chłodnica gorąca, przelew jest, układ szczelny, żadnego uszczelniacza nie wlewałem, chłodnica czysta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od środka oczywiście. Ale czysta chłodnica, ale tani tandetny zamiennik też powodują takie szopki. Przykład jednego z użytkowników w dziale e39. Ale zdarzały się wydolne.

 

Ja bym płukał układ odpowiednim środkiem chemicznym, wlał wodę, odpowietrzył pojeździł kilka km, zlał wodę znowu to samo i dopiero po drugim razie zalał płynu. Albo wodę kolejny raz na próbę..

 

Oczywiście woda destylowana nie kranówa.

Jakiej firmy kupiłeś ten niby zły termostat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten nowy wziąłem z lepszej półki tak mi w sklepie powiedzieli a na termostacie nic nie pisało tak jakby no name, dlatego kupiłem używke ori, która jest sprawna gdyż po wymianie widziałem różnice, bo na tam tym nowym temperatura potrafiła rosnąć nawet na ciepłym nawiewie a na tym tylko na zimnym rośnie nie od razu ale po przejechaniu co najmniej klilku kilometrów i nie tak gwałtownie tylko powoli do tej wartości co pisałem wyżej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to twoja wina bo sobie dałeś wcisnąć szajs w cenie wahlera.

Ja bym najpierw wymienił termostat na nowy wahlera. Dasz za niego te 30zł.. Ale masz pewność ze to nie on.

Ten stary używany moze nie do końca się otwierać i będą takie szopki się dziać. Temp otwarcia ma ok otwiera się dalej też w porządku ale nie uzyska max otwarcia. Wtedy auto się grzeje przy dużym obciążeniu i w korkach a także podczas normalnej jazdy bo to zależy od uszkodzenia w jakim stopniu jest zamknięty i od temp zewnętrznej.

 

Jak nie to pozostaje raczej chłodnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to Was naprowadzi moje spostrzeżenie. Jak nagrzeje się auto to chłodnica na górze po stronie odpowietrznika i zbiorniczka jest cieplejsza niż po przeciwnej stronie, a na dole chłodnica jest chłodniejsza, kolejne spostrzeżenie jest takie, że wąż który idzie do góry chłodnicy jest cieplejszy i trwardszy niż ten dolny co idzie do dołu chłodnicy. Jak przygazuje i trzymam na obrotach to z wylotu odpowietrzającego co wpada do zbiorniczka płyn leci ciurkiem bez przerw, a na wolnych obrotach praktycznie w ogóle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to Was naprowadzi moje spostrzeżenie. Jak nagrzeje się auto to chłodnica na górze po stronie odpowietrznika i zbiorniczka jest cieplejsza niż po przeciwnej stronie, a na dole chłodnica jest chłodniejsza, kolejne spostrzeżenie jest takie, że wąż który idzie do góry chłodnicy jest cieplejszy i trwardszy niż ten dolny co idzie do dołu chłodnicy. Jak przygazuje i trzymam na obrotach to z wylotu odpowietrzającego co wpada do zbiorniczka płyn leci ciurkiem bez przerw, a na wolnych obrotach praktycznie w ogóle.

Pryz jakich temp na zegarach sprawdzałeś tą chłodnicę? Bo na górze za początku jak się otworzy termostat zawsze będzie chłodnica cieplejsza a na dole chłodniejsza. Przy pełnym rozgrzaniu silnika i otwarciu termostatu na duży obieg na max chłodnica musi być gorąca cała. Jak masz nową pompe i wiesz ze jest sprawna to wymień ten termostat i nie dziaduj bo nic nie zaoszczędzisz.

 

Górny jest cieplejszy i twardszy tylko przy małym obiegu. Jak już silnik jakiś czas popracuje to i dolny i górny mają taką samą temp pod warunkiem że termostat cały czas jest otwarty i też oba są twarde.

Jak silnik ma za wysoką temp a dolny jest zimny to winny jest termostat.

 

Ale o czym tu gadać... zakładać używany termostat :mad2: może jeszcze oryginalny jak pisałeś z pierwszego montażu więc ma z 20lat... nie chce tego komentować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpal silnik, zaczekaj aż zacznie nabierać temp. i sprawdzaj węże. Górny ma być gorący a dolny letni. Jak temperatura zacznie dochodzić do pionu na wskaźniku to dolny wąż ma być coraz bardziej gorący. jeśli tak jest to termostat jest sprawny i się otwiera. Jeśli dolny wąż ciągle ma wyraźnie niższą temp. niż górny to termostat się nie otwiera tak jak powinien.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.