Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A w trakcie tego dymu silnik pracował ci równo? Bo ja oprócz dymu jak odpale go po dłuższym postoju mam nierówną pracę ... tak jakby chodził na dwa lub trzy gary
  • Odpowiedzi 113
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Wiesz, każde TDI na pompowtrysku pięknie na zimnym nie pracuje, a już w minusowych temperaturach to wogóle, ale definitywnie pracował po odpaleniu gorzej niż po zmianie korbowodów (kupiłem komplet ze sprawnego silnika wraz z tłokami itd.), tyle że bardziej to przypominało jakby wypadanie zapłonu co jakiś czas niż nierówną prace tak stricte. I to pewnie było powodem dymienia - niespalona ropa która ładnie się dopalała w kolektorze wydechowym z małą ilością tlenu i zasłona jak się patrzy:) W każdym razie po wymianie korbowodów przejechałem jeszcze 70tkm. bez najmniejszej awarii silnika. Jak znajde gdzieś w graciarni stare korbowody to wrzuce zdjęcie. Pozdrawiam, Olek.
Opublikowano
Panowie minęło kilka dni a ja nadal nie wiem co mam zrobić z moim problemem. Cały czas obserwuje płyn chłodniczy ... nie ubywa nic a zrobiłem ostatnio 3000 km. Dzisiaj zaobserwowałem natomiast kolejną sytuację. Pożyczyłem auto bratu a ja z okna (około 50m od auta) obserwowałem dym po odpaleniu. O ile z bliska wydawało się że ten dym jest biały o tyle z tej odległości dym jest ewidentnie niebieski. No i do tego dochodzi ta nierówna praca która wraz z dymieniem trwała 15 sekund. Macie jakieś pomysły ? Może jeszcze raz zmienić filtr paliwa wraz z pompką podającą paliwo ze zbiornika? Sam już nie wiem ale jakoś nie chce mi się wierzyć w pęknięty blok czy głowicę...
Opublikowano
Kolego karkin ... piszesz o tym że masz auto krótko, że w ASO wymienili ci TYLKO napinacz (czyli że co łańcuch jest dobry, nowy?), że ten dym jest jednak niebieski (czyli olej), że sprężanie masz ok a nawet za wysokie na jednym cylindrze, kolega nickname napisał mądrą i logiczną rzecz na temat korby, (ja dorzucę wał od siebie ;)) tak samo artuj na temat spalania mieszanki i tu myślę że powinieneś zacząć poszukiwania od porządnego zdiagnozowania układu zasilania paliwem, nie wymieniaj w ślepo filtrów lub pompki paliwa itp. to środek zaradczy jak umarłemu kadziło a nie diagnoza. Jak to nie pomoże założył bym scenariusz że rozrząd pękł poprzedniemu właścicielowi i został tak właśnie poskładany, czyli na chwile, ciekawy jestem czy te dolegliwości nie pojawiły się po wymianie oleju?, i uwierz mikropęknięcia głowicy to nie masz na pewno, co do bloku się nie wypowiadam, ... a może ci się klapka urwała i leży na cylindrze porysowała blok, pogieła korbę (stąd większe sprężanie bo coś dodatkowego jest w cylindrze, a przez rysy ciągnie olej), ściągnąć kolektor to chwila moment, koszt zerowy tyle co 9 uszczelek po pare złoty, odpiąć 3 kostki i odkręcić 10 śrub. Kombinuj ale z głową, bo wymienisz pół silnika i dalej będzie kicha.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano

Niebieski dym może powodować też niedopalony olej napędowy dostający się do układu wydechowego. Nawet sprawne BMW potrafi tak przydymić w momencie inicjowania wypalania DPF, ale tylko nieznacznie.

 

Sprawdź chłopie w końcu ten filtr paliwa a nie gdybaj. To chyba najtańsza rzecz którą możesz teraz zrobić. Nie musisz go od razu wymieniać, sprawdź czy dobrze siedzi. Podnośnik i po bólu. Jeżeli liczysz, że ktoś na forum przy takich dwuznacznych objawach poda Ci bezbłędnie przyczynę to niestety ale się zawiedziesz. Koledzy podali kilka prawdopodobnych przyczyn, sprawdzaj je po kolei aż w końcu któraś okaże się słuszna albo sprzedaj to w cholerę.

Opublikowano

Przeczytalem temat od samego poczatku i tez jestem za tym by sprzedac ten egzemplarz dla jakiegos handlarza(zamienic,doplacic ???) udajac w dodatku jelenia :)

Chlopie ewidentnie nie masz pomyslu jak swoj problem rozwiazac i dlatego musisz zrzucic go na kogos innego co ma wiecej doswiadczenia mechanicznego i lepsze zaplecze.

Nawet jesli cos stracisz przy sprzedazy to odzyskasz spokoj ducha.

Druga opcja(koszty..?) jest wizyta u jakiegos solidnego fachowca z innego wojewodztwa ktory byc moze rozwiaze twoja zagadke w biegu.

Ja zazwyczaj korzystam z tych dwoch sposobow jesli sam nie moge rozwiazac problemu ukrytej usterki bo na pospolitych mechanikow nie licze w tej materii.

MADE IN PRL
  • 1 rok później...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Mam podobny problem z n47 ciężko odpala i duuzo białego dymu, czy komuś udało się to naprawić??

Osa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie masz błędów od świec żarowych? Coś robiłeś?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam. Chcę się przywitać i zapytać czy rozwiązaliście panowie swój problem dotyczący nie równej pracy silnika i dymienia oraz małych ubytków płynu chłodzącego? Pytam ponieważ też mam taki sam problem :(
Opublikowano

Witam

 

Panowie proszę o poradę.BMW e92 N47 2007 r 2.0d 177km, podobne objawy przy odpaleniu na zimnym jak auto postoi to falowaly obroty silnik nie równo pracował i kopcił na szaro niebiesko przez parę sekund.Po wymianie wtrysków powróciła równa praca silnika, natomiast kopcenie dalej pozostało.Świece sprawdzone ok, sterownik świec ok,odma ok,wtryski ok gdzie jeszcze szukać przyczyny kopcenia?Proszę o porady i namiary w województwie mazowieckim na dobrego fachowca

  • 4 tygodnie później...
  • 3 lata później...
Opublikowano
Otóż tak. Sprawdź chłodniczkę EGR - tak w razie w. U mnie były podobne objawy mocno i pęknięty blok. Zapłaciłem za całość, tj. słupek + nowy rozrząd + usługa 6000zł + zostawiasz stary słupek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.