Skocz do zawartości

E90 320d dymi na biało - krzywy korbowód ? Proszę o pomoc


karkin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od paru miesięcy jestem posiadaczem BMW e90 320d N47 i już straciłem siły na to auto. Dlatego proszę was o pomoc. Mój problem wygląda następująco. Auto przy pierwszym odpaleniu rano nierówno pracuje, trzęsie budą a z wydechu wydobywa się gęsty biały dym. Niezależnie czy na dworze jest 0 czy +10 stopni. Trwa to przez pierwsze 20 sekund , później jest już wszystko ok. Po podłączeniu do kompa wyszedł błąd dwóch świec. Wymieniłem wszystkie świece żarowe, naprawiłem sterownik świec, wymieniłem przewody od świec. Błędy pokasowane, niby wszystko ok. Lecz na niewiele się to zdało. Jak zapalał, tak zapala. Pojechałem do elektronika na powrót do softu nominalnego bo istniało podejrzenie że coś jest nagrzebane. Nie pomogło. Następnie wybrałem się do pompiarza ... Sprawdzone wtryski, 2 w stanie idealnym, 2 trochę słabsze ale wszystko mieści się w tolerancji. Sprawdzona kompresja i tu pojawił się pewny znak zapytania. Na pierwszym cylindrze (od rozrządu) kompresja 30, na pozostałych trzech 27,5. Czy może to być krzywy korbowód ? Jeśli tak to czy on jest przyczyną porannej pracy silnika i dymienia? Co jeszcze może być nie tak? Bardzo proszę Was o pomoc bo naprawdę nie wiem co mam robić. Z góry dziękuję
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 113
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

nierówno pracuje, trzęsie budą i kopci przy pierwszym odpaleniu rano lub jak postoi kilkanaście godzin i to tylko przez pierwsze 20 sekund. Jak jest ciepły nie ma żadnego kopcenia. Jest to biały gęsty dym. Płynu raczej nie ubywa. Ciężko mi to stwierdzić po auto więcej stoi u mechaników niż jeździ. Jak było w nocy -10 stopni to rano miałem kłopot z odpaleniem go, po długim kręceniu za drugim razem dopiero złapał. Jest to silnik N47 177 KM z początku produkcji, 10.2007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i ewidentnie podczas tego kopcenia czuć ropę z wydechu. Pompiarz mnie nakierował na krzywy korbowód przez tą kompresje na pierwszym cylindrze.

Jeżeli byłby krzywy korbowód na pierwszym( który ma 30) to kompresja powinna być 22 , bo krzywy korbowód zwiększa pojemność cylindra a co dalej idzie zmniejsza kompresje bo nie dochodzi tłok do końca :shock:

Ja miałem kiedyś takie objawy i była pęknięta głowica (ale to było w Jeep Cheroke Sport) nie słyszałem nic o pękających głowicach w N47 :idea:

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto ewidentnie rano pracuje tak jakby były 2 świece spalone i nie mógł złapać na wszystkie cylindry. No ale świece i sterownik zmienione. Błędów brak. Podejrzewam że jakby temperatura spadła do - 15 to bym go wogóle nie zapalił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O pękających głowicach nie ale blokach już tak....

Jest teraz akcja serwisowa na twoje auto - jedź to ci sprawdzą rozrząd za darmo jeśli okaże się wyciągnięty to go wymienią w ramach akcji serwisowej. Przynajmniej będziesz miał jeden problem z głowy a jak silnik klęknie to chociaż nowy rozrząd będzie do przełożenia do drugiego silnika.... A może okaże się, że przyczyna jest błaha......oby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może płyn się dostaje do tłoka/tłoków jak auto postoi - metal się wyziębi a co za tym idzie skurczy i przez pęknięcie sączy się płyn. No ale to tylko teoria. Musiał byś zrobić test na obecność CO2 w płynie chłodniczym. Ten silnik zwłaszcza z początku produkcji to tykająca bomba. Ja w 1 roku włożyłem w silnik kilkanaście tysięcy (wymieniłem rozrząd po zakupie aby po roku wymienić silnik). Produkcja mojego to 10/2007 być może stały obok siebie w jednej fabryce i włożyli silnik z tym samym problemem (felerna seria) czego Ci nie życzę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze pytanie co rozumiesz przez pierwszy? Pierwszy od przodu auta czy od kabiny (strony rozrządu)?? Po prostu może to potwierdzić problem z kompresją na jednym cylindrze. Zrób też test na obecność CO2 w układzie chłodzenia. To na początek najtańsze rzeczy do sprawdzenia. Edytowane przez vakial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze apropo tej kompresji wyższej na 4 cylindrze przyszło mi do głowy, że jeśli by się tam płyn dostał to powinna wyjść właśnie wyższa kompresja ze względu na fakt, że ciecz ulega sprężaniu w znacznie mniejszym stopniu niż powietrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W najlepszym przypadku uszczelka pod głowicą, w gorszym sama głowica pęknięta a w najgorszym i moim zdaniem najbardziej prawdopodobnym pęknięty blok - zdarza się to niestety w tym silniku zwłaszcza z początku produkcji. Tak jak pisał kolega wyżej o uszkodzeniu głowicy w tym silniku nie słyszałem o uszczelce też nie.

Jest jeszcze teoretycznie opcja z nieszczelną chłodniczką spalin ale to raczej problem by nie występował tylko na jednym cylindrze. Ktoś podobno miał taki przypadek że mu płyn uciekał i kopcił na biało i to było niby to. Ja sam się z tym nie spotkałem. Zrób test na obecność CO2. Możesz jeszcze odpalić auto, odkręcić korek oleju i zobaczyć czy są mocne przedmuchy. Jak będą waliły spaliny to jest problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.