Skocz do zawartości

E90 320d dymi na biało - krzywy korbowód ? Proszę o pomoc


karkin

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 113
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wiesz, każde TDI na pompowtrysku pięknie na zimnym nie pracuje, a już w minusowych temperaturach to wogóle, ale definitywnie pracował po odpaleniu gorzej niż po zmianie korbowodów (kupiłem komplet ze sprawnego silnika wraz z tłokami itd.), tyle że bardziej to przypominało jakby wypadanie zapłonu co jakiś czas niż nierówną prace tak stricte. I to pewnie było powodem dymienia - niespalona ropa która ładnie się dopalała w kolektorze wydechowym z małą ilością tlenu i zasłona jak się patrzy:) W każdym razie po wymianie korbowodów przejechałem jeszcze 70tkm. bez najmniejszej awarii silnika. Jak znajde gdzieś w graciarni stare korbowody to wrzuce zdjęcie. Pozdrawiam, Olek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie minęło kilka dni a ja nadal nie wiem co mam zrobić z moim problemem. Cały czas obserwuje płyn chłodniczy ... nie ubywa nic a zrobiłem ostatnio 3000 km. Dzisiaj zaobserwowałem natomiast kolejną sytuację. Pożyczyłem auto bratu a ja z okna (około 50m od auta) obserwowałem dym po odpaleniu. O ile z bliska wydawało się że ten dym jest biały o tyle z tej odległości dym jest ewidentnie niebieski. No i do tego dochodzi ta nierówna praca która wraz z dymieniem trwała 15 sekund. Macie jakieś pomysły ? Może jeszcze raz zmienić filtr paliwa wraz z pompką podającą paliwo ze zbiornika? Sam już nie wiem ale jakoś nie chce mi się wierzyć w pęknięty blok czy głowicę...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego karkin ... piszesz o tym że masz auto krótko, że w ASO wymienili ci TYLKO napinacz (czyli że co łańcuch jest dobry, nowy?), że ten dym jest jednak niebieski (czyli olej), że sprężanie masz ok a nawet za wysokie na jednym cylindrze, kolega nickname napisał mądrą i logiczną rzecz na temat korby, (ja dorzucę wał od siebie ;)) tak samo artuj na temat spalania mieszanki i tu myślę że powinieneś zacząć poszukiwania od porządnego zdiagnozowania układu zasilania paliwem, nie wymieniaj w ślepo filtrów lub pompki paliwa itp. to środek zaradczy jak umarłemu kadziło a nie diagnoza. Jak to nie pomoże założył bym scenariusz że rozrząd pękł poprzedniemu właścicielowi i został tak właśnie poskładany, czyli na chwile, ciekawy jestem czy te dolegliwości nie pojawiły się po wymianie oleju?, i uwierz mikropęknięcia głowicy to nie masz na pewno, co do bloku się nie wypowiadam, ... a może ci się klapka urwała i leży na cylindrze porysowała blok, pogieła korbę (stąd większe sprężanie bo coś dodatkowego jest w cylindrze, a przez rysy ciągnie olej), ściągnąć kolektor to chwila moment, koszt zerowy tyle co 9 uszczelek po pare złoty, odpiąć 3 kostki i odkręcić 10 śrub. Kombinuj ale z głową, bo wymienisz pół silnika i dalej będzie kicha.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niebieski dym może powodować też niedopalony olej napędowy dostający się do układu wydechowego. Nawet sprawne BMW potrafi tak przydymić w momencie inicjowania wypalania DPF, ale tylko nieznacznie.

 

Sprawdź chłopie w końcu ten filtr paliwa a nie gdybaj. To chyba najtańsza rzecz którą możesz teraz zrobić. Nie musisz go od razu wymieniać, sprawdź czy dobrze siedzi. Podnośnik i po bólu. Jeżeli liczysz, że ktoś na forum przy takich dwuznacznych objawach poda Ci bezbłędnie przyczynę to niestety ale się zawiedziesz. Koledzy podali kilka prawdopodobnych przyczyn, sprawdzaj je po kolei aż w końcu któraś okaże się słuszna albo sprzedaj to w cholerę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytalem temat od samego poczatku i tez jestem za tym by sprzedac ten egzemplarz dla jakiegos handlarza(zamienic,doplacic ???) udajac w dodatku jelenia :)

Chlopie ewidentnie nie masz pomyslu jak swoj problem rozwiazac i dlatego musisz zrzucic go na kogos innego co ma wiecej doswiadczenia mechanicznego i lepsze zaplecze.

Nawet jesli cos stracisz przy sprzedazy to odzyskasz spokoj ducha.

Druga opcja(koszty..?) jest wizyta u jakiegos solidnego fachowca z innego wojewodztwa ktory byc moze rozwiaze twoja zagadke w biegu.

Ja zazwyczaj korzystam z tych dwoch sposobow jesli sam nie moge rozwiazac problemu ukrytej usterki bo na pospolitych mechanikow nie licze w tej materii.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Nie masz błędów od świec żarowych? Coś robiłeś?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam

 

Panowie proszę o poradę.BMW e92 N47 2007 r 2.0d 177km, podobne objawy przy odpaleniu na zimnym jak auto postoi to falowaly obroty silnik nie równo pracował i kopcił na szaro niebiesko przez parę sekund.Po wymianie wtrysków powróciła równa praca silnika, natomiast kopcenie dalej pozostało.Świece sprawdzone ok, sterownik świec ok,odma ok,wtryski ok gdzie jeszcze szukać przyczyny kopcenia?Proszę o porady i namiary w województwie mazowieckim na dobrego fachowca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.