Skocz do zawartości

320d M47N głuche stuki z silnika


Djrapid

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od kilku dni zastanawiam sie co za problem mnie dopadł, z silnika niezależnie czy cieply czy zimny dochodzą głuche stuki, stukanie tez nie ustaje przy wciskaniu sprzęgła wiec dwumasa odpada. Stuki zwiększają sie przy dodawaniu gazu tzn coraz szybciej stuka przy większej prędkości obrotowej

 

Ponizej filmik nie mojego autorstwa ale idealnie słychać ten sam dźwięk szczególnie gdy kamera jest pod samochodem.

 

https://m.youtube.com/watch?v=okeqMhkrTJs

 

Proszę o porady, silnik po przebiegu 204000, zalany castrolem 5w40 edge.

 

Moje podejrzenia padają na wał korbowy, albo koło pasowe. Co myślicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie chcę Cię załamywać, ale masz tu inny filmik z tym samym odgłosem, zobacz tytuł filmiku..

 

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego załamanie przeszedłem już kilka dni temu gdy ten dźwięk usłyszałem pierwszy raz. Od razu pomyślałem o wale i teraz szukam tylko potwierdzenia czy to na pewno wał, jutro zdejmę miskę olejowa i sie wszystko okaże. Dzięki za odpowiedz tak btw!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Słyszałem, że takie dźwięki może też powodować koło pasowe, to główne na wale. Ściągnij pasek i poruszaj, może jest tak rozwalone, że hałasuje. Koło tańsze niż drugi silnik, czy wał..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dokładnie kolego myślisz jak ja, podejrzenia tez miałem o kole pasowym zreszta pisałem to wyżej, fakt koło trochę popiskuje, byc może uszkodzone pało pasowe spowodowało pęknięcie wału. Dziś jestem w pracy i nie mam czasu do niego zajrzeć ale jutro wjadę na kanał zdejmę pasek miskę i będę szukać. Dzięki jeszcze raz za odpowiedz.

 

Edyta:

 

Panowie jest jakiś sposób żeby sprawdzić ten wał bez wyciagnięcia go ? Miskę zdjąłem ale nic nie widać :<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Pierwszy filmik jest mojego autorstwa. Przejechałem z tym ponad 30 tyś km i się nic nie rozleciało. Wydaje mi się że to inn dźwięk niż na drugim filmiku. Tymbardziej że jak się porządnie rozgrzeje pracuje normalnie - spotkałem się z opinią że przy uszkodzonym wale jest coraz gorzej ze wzrostem temperatury. Wrzucę dzisiaj jeszcze filmiki nagrane niedawno na zimno i gorąco (wprawdzie na "gorąco) stałem w blaszanym garażu i jest jeden wielki hałas ale pukania nie ma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiadomo co było dokładnie powodem, jak włożę drugi silnik ten rozbiorę na części i wtedy będę wiedział dokładnie. U mnie z dnia na dzien było coraz gorzej niezależnie od temp silnika, przy obciążeniu stuka najbardziej, na jałowym ledwo słyszalny dźwięk. A kolego u ciebie to może byc koło pasowe

 

Kolego a u ciebie te pukanie wzrasta wraz z obrotami ? I czy czujesz jakieś drgania na pedale sprzęgła lub na gałce zmiany biegów ? U mnie pedał strasznie drżał i nie mogłem go wcisnąć do końca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest zimny i to słychać to z obrotami wzrasta to pukanie. Pda*u sprzęgła nie mam :lol: bo mam automat. Zastanawiałem się też czy to może nie coś na połączeniu skrzyni z silnikiem bo w sumie sprzęgło hydrokinetyczne w skrzyni (dokręcane do koła zamachowego - niedwumasowego:)) chyba zaczyna objawiać zużycie - czasem zabuczy i na zimnym wręcz czuję jakby wibracje/bicie pod dupie od spodu samochodu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może przez to ze masz automat, ktory zazwyczaj nie doprowadza do przeciążeń silnika (wysoki bieg na małych obrotach i gaz w podłodze) będzie ci sie wolniej objawiało te stukanie ale kolego na 99% będzie coraz gorzej ... Możemy przybić sobie piątkę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby nie. biję się z myślami od jakiegoś czasu czy nie sprzedać auta, bo mało jeżdże i blisko więc diesel to kula u nogi i jeszcze perspektywa takich usterek. Ale za dużo zainwestowałem w różne rzeczy żeby teraz komuś prezenty robić - a nie będę turkiem co do sprzedaży łyse gumy zakłada i spuszcza ropę z baku :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym miał ta wiedzę co mam teraz przed kupnem diesla to kupiłbym 330i ... Ale! Każdy jakby wiedział ze sie przewróci to by sie położył, prosta sprawa. Mi nie pozostaje nic jak go zrobić, przecież nie wpuszczę kogoś na taka minę jak jakiś Rumun. Pozdrawiam kolego i oby u Ciebie to było cos innego!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest filmik z dzisiaj - silnik ma coś powyżej 60 stopni po przejechaniu paru kilometrów z pracy.

 

http://youtu.be/EsPFGII7n8E

 

a tu parę dni wcześniej na zimno

 

http://youtu.be/94sI4XJbpfA

 

Jest klepanie, wzrasta z obrotami ale nie robi się głośniejsze - silnik się normalnie wkręca (oczywiście kręciłem do trochę ponad 2 tyś bo zimny), nie kopci. Myślałem że może któryś wtrysk jest do bani, ale przelewy były w normie, korekty też (na zimnym gorzej - do +-1,6 ale to w normie).

 

chyba słychać różnicę w stosunku do pierwszego mojego filmu. Fajnie jakby wypowiedział się ktoś z chłopaków którzy rozbierają te silniki w drobny mak - może coś im zaświta.

 

Spotkałem się też kiedyś z filmikiem z E90 - objawy identyczne i nikt nie wie co to, auto też przejeździło kilka tysięcy i nic nie chce się rozpaść.

 

Jestem daleki od wymiany wszytskiego po kolei a nuż się trafi... więc jeżdże (wręcz zapierdzielam :norty: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://s10.postimg.org/vxd3lskit/DSC_0214.jpg

 

http://s10.postimg.org/rljwj1o85/DSC_0216.jpg

 

http://s10.postimg.org/bbtqg5dk5/DSC_0217.jpg

 

tak wygląda moje koło pasowe.

 

CHciałbym żeby ktoś naświetlił mi dokładniej o co chodzi z wałkami wyrównowarzającymi bo też 2x taka sugestia padła że to może być to (ale czy nie stukałoby cały czas)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobne pukanie u siebie i stawiam na któryś wtrysk, mimo że korekty są ok. Podobno najlepiej sprawdzić na maszynie wtryski, możesz pobawić się rówież w doktora i posłuchać wtrysków przez metalowy pręt lub coś w tym stylu..
..pasja to moje życie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skakanie ponoć od podgrzewacza może byc. Raczej mam sprawny podgrzewacz bo po przejechaniu kilkuset metrów klimatronik zaczyna już mocniej się wkręcać i dmucha letnim potem ciepłym powietrzem. Aha stary filmik mógł być kręcony jeszcze przed wymianą świec (jedna była znowu spalona) przez co też mogło trochę falować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.