Skocz do zawartości

320i N46 błąd 2A6F


multilab

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Witam. Od dłuższego czasu pojawia się błąd 2A6F. Początkowo, zgodnie z sugestią forumowiczów kilka razy wyczyściłem z oleju gniazdo połączeniowe z czujnikiem wałka pośredniego. Niestety ostatnio gniazdo jest właściwie suche, a błąd wraca. Uznałem że teraz należy wymienić silnik serwomechanizmu. Mechanicznie nie jest to skomplikowane, niestety trzeba potem zrobić adaptację. I tu mam pytanie - czy da się to zrobić INPĄ bo tylko takim narzędziem dysponuję. Jakie są Wasze doświadczeni w tym zakresie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A jaki masz dokładnie opis błędu ?

 

(odczyt z INPY)

 

2A6F CDKMINHUB - Minhubadaption Anschlag mehrfach

Error counter: 1

Logistic counter: 32

Mileage 103160 km

Motordrehzahl (nmot) 3080.00 /min

Motortemperatur (tmot) 105.75 Grad C

Ansauglufttemperatur (tans) 14.25 Grad C

Erregerstrom Generator (ierr) 1.00 A

max.Anzahl der MINHUB-Anschläge überschritten

Testbedingungen erfüllt

Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)

Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Diagnose aktiv

 

lub z innego forum taki opis - 2a6f minimum valve lift exceeded

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego tak jak kris1973 napisał zacznij od poprawnej adaptacji !!! moze to Ci pomoże viewtopic.php?f=70&t=252029&start=90 :cool2: opisałem mój problem po wymianie uszczelniaczy oraz wymieniłem silniczek VVT ale mechanik źle zrobił adaptacje i błędy wróciły :mad2: pojechałem do serwisu ASO i wszystko gra i trąbi :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego tak jak kris1973 napisał zacznij od poprawnej adaptacji !!! moze to Ci pomoże viewtopic.php?f=70&t=252029&start=90 :cool2: opisałem mój problem po wymianie uszczelniaczy oraz wymieniłem silniczek VVT ale mechanik źle zrobił adaptacje i błędy wróciły :mad2: pojechałem do serwisu ASO i wszystko gra i trąbi :cool2:

 

Czytałem ten wątek, a także kilka innych na ten temat.

Moje pytanie brzmi - jak samemu zrobić poprawnie adaptację i czy jest to możliwe za pomocą INPY?

I drugie czy opisywany błąd dotyczy wyłącznie nieprawidłowej pracy serwomechanizmu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Wracam do tematu a mianowicie robiłem remont silnika wymieniłem pierścienie rozrząd itd i wszystko było okej po 3 miesiącach auto zaczęło szarpać na cieplym silniku i wyskoczył błąd 2A6F dodam że świece są okej co może być przyczyną? Dodam, że kontrolki od silnika sie nie palą a jak szarpie świeci się kontrolka trakcji ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
witam mam podobny problem z 3] 320i 2005r padla mi uszczelka i olej wylal się na silnik ,po czym czujniki zaczely wariować. pod kompem pokazuje blad czujnika walka rozrządu i pomiaru paliwa. na rozgrzanym silniku zaczyna czepac autem a najbardziej przy skrecie w prawo. pomiar oleju w silniku raz pokazuje pelny po rozgrzaniu silnika żeby dolac liter co jest grane pomóżcie bo mechanicy w holandi drodzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam podobny problem z 3] 320i 2005r padla mi uszczelka i olej wylal się na silnik ,po czym czujniki zaczely wariować. pod kompem pokazuje blad czujnika walka rozrządu i pomiaru paliwa. na rozgrzanym silniku zaczyna czepac autem a najbardziej przy skrecie w prawo. pomiar oleju w silniku raz pokazuje pelny po rozgrzaniu silnika żeby dolac liter co jest grane pomóżcie bo mechanicy w holandi drodzy

Która uszczelka padła?Czujnik poziomu oleju w tym aucie to oszust.Najlepiej zlać olej i zobaczyć ile go jest fizycznie.Jak olej sie wylał na silnik,pewnie przylało jakieś styki któregoś z czujników:vanosów,vvt,jak poszły oringi na tulejkach świec mogło przylać świece.

never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam. Od dłuższego czasu pojawia się błąd 2A6F. Początkowo, zgodnie z sugestią forumowiczów kilka razy wyczyściłem z oleju gniazdo połączeniowe z czujnikiem wałka pośredniego. Niestety ostatnio gniazdo jest właściwie suche, a błąd wraca. Uznałem że teraz należy wymienić silnik serwomechanizmu. Mechanicznie nie jest to skomplikowane, niestety trzeba potem zrobić adaptację. I tu mam pytanie - czy da się to zrobić INPĄ bo tylko takim narzędziem dysponuję. Jakie są Wasze doświadczeni w tym zakresie.

 

Problem znikł całkowicie po wymianie silnika serwomechanizmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam !

Mam identyczny problem co u Ciebie ,mianowicie powracający błąd 2A6F. Pytanie moje brzmi następująco.

Czy próbowałeś przed wymianą serwomotoru valvetronica zrobić adaptację ??

Bo zastanawiam się czy próbować adaptacji jak zalecają na większości forach czy od razu wymieniać silniczek valvetronica.

Czy po tej wymianie auto jest jakoś bardziej żwawe lub są odczuwalne jakiekolwiek różnice bo u mnie wydaje mi się że auto jeździ dobrze ,lecz nie mam pewności ponieważ nie mam z kim porównać jak to powinno prawidłowo śmigać ?

Czy po wymiana silniczka masz do tej pory spokój z błędem 2A6F ?

Proszę o pomoc ,jeżeli ktokolwiek miał podobny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.