Skocz do zawartości

e90 330d opony letnie


Vapor

Rekomendowane odpowiedzi

rozglądam się za oponami/ewentualnie kołami/ na lato

mam w szafie do nich 4szt. Continental SportContact 225/45/17 91V (indeks predkosci 240km/h) ,jak przed chwilą sprawdzilem.... 32tydzien 2007 r. :shock:

2 z nich są w stanie bdb (bieżnik 6mm) a 2 tylne nadają się do wymiany. Jestem zdziwiony że mimo takiego starego rocznika są w ładnym stanie.

 

mam 1 komplet felg http://www.bmwstylewheels.com/bmw/160

 

no i pojawił się dylemat:

1) wariant ekonomiczny, kupić same opony na tył 225/45/17 i jezdzic na 1 komplecie felg -wariant najtańszy

2) kupić od razu kola z oponami na przód i tył (może nawet 18tki? )

 

a jezeli wariant 1 to czy mogą zostać tamte 2 opony na przodzie ? Są z indeksem do 240km/h a zdarzają mi się pojedyncze wybryki do 270km/h - musze miec wiec opony z indeksem W czy V wystarczą ? Rzadko przekraczam 200 , ale jak juz to zdarza się pocisnąć do końca. Robię około 35tys km rocznie

 

poradźcie proszę co wybrać + najlepiej jakieś konkretne propozycje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

Co do wieku opon to mogą teoretycznie mieć do 10 lat, ale jak wiadomo z każdym rokiem mieszanka gumowa traci swoje właściwości. Bieżnik może być dobry, ale jak były źle przechowywane np. na balkonie, w zimnie, w nasłonecznionym miejscu, w okolicy rozpuszczalników to mogą być bardzo niebezpieczne... Wszystko zależy od budżetu jakim dysponujesz.

 

Wiadomo najlepszym rozwiązaniem jest kupienie 4 nowych i posiadanie poczucia bezpieczeństwa. Co do indeksów to zalecamy nie jeździć tak szybko :roll: . Jeżeli już się planuje szybszą jazdę niż na indeksie to trzeba wziąć wyższy bo opona może czasami nie wytrzymać przeciążenia i może dojść do nieszczęścia.

 

Pozdrawiamy,

 

Ekipa rezulteo

Wszystkie opony do BMW i najnowsze informacje ze świata opon na http://www.rezulteo-opony.pl


Śledź nas na: Facebooku oraz na Twitterze https://twitter.com/rezulteo_opony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo im nowsze opony tym mają lepsze osiągi pod różnym względem i trzymania się drogi i hamowania na mokrej czy suchej nawierzchni. Mieszanka gumowa traci swoje właściwości z czasem choć może nie jest to szybki proces i po roku tego nie widać ( jeżeli opony były dobrze przechowywane), ale okres 5-10 lat na pewno robi różnicę

 

Rezulteo ;)

Wszystkie opony do BMW i najnowsze informacje ze świata opon na http://www.rezulteo-opony.pl


Śledź nas na: Facebooku oraz na Twitterze https://twitter.com/rezulteo_opony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozglądam się za oponami/ewentualnie kołami/ na lato

mam w szafie do nich 4szt. Continental SportContact 225/45/17 91V (indeks predkosci 240km/h) ,jak przed chwilą sprawdzilem.... 32tydzien 2007 r. :shock:

2 z nich są w stanie bdb (bieżnik 6mm) a 2 tylne nadają się do wymiany. Jestem zdziwiony że mimo takiego starego rocznika są w ładnym stanie.

 

mam 1 komplet felg http://www.bmwstylewheels.com/bmw/160

 

no i pojawił się dylemat:

1) wariant ekonomiczny, kupić same opony na tył 225/45/17 i jezdzic na 1 komplecie felg -wariant najtańszy

2) kupić od razu kola z oponami na przód i tył (może nawet 18tki? )

 

a jezeli wariant 1 to czy mogą zostać tamte 2 opony na przodzie ? Są z indeksem do 240km/h a zdarzają mi się pojedyncze wybryki do 270km/h - musze miec wiec opony z indeksem W czy V wystarczą ? Rzadko przekraczam 200 , ale jak juz to zdarza się pocisnąć do końca. Robię około 35tys km rocznie

 

poradźcie proszę co wybrać + najlepiej jakieś konkretne propozycje

 

 

kolego porównaj z nowszymi twardość gumy w tych starszych oponach, zapewne są już dość twarde albo bardzo twarde.... jak mieszanka jest już za twarda to trochę deszczu i nieszczęście gotowe, rok produkcji a stan bieżnika nie mają nic do rzeczy, mam 19- tki dunlop 2004r bieżnika 90% mimo to niestety już trupy sparciałe , zerknij jeszcze z boku na oponę na rogu( miejsce w którym opona ma kont prosty) stare opony lubią być spękane i w tym miejscu często się poddają :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
a jakie konkretnie modele opon mieliście u siebie/ polecicie do e90 330d? rozmiar standardowy 225/45/17, indeks prędkości żeby był do 270 lub 300

cena najlepiej do 500/sztuka

 

Jeździłem na Continentalach, Pirelli, Dunlop, Yokohamie i obecnie na Vredestein.

Najlepsze były Yokohamy.

Polecam Yokohama Advan Sport. Opona bardzo twarda, ale bardzo mocna i odporna na dziury. Na mokrym bardzo dobrze trzymała, a na suchym kleiła się do asfaltu. Jedyny minus to cena. Za komplet 17" trzeba zapłacić ok 2600zł.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Michał o tych oponach mówisz ?

 

http://www.oponeo.pl/dane-opony/yokohama-advan-sport-v103-225-45-r17-91-w-mo#81369890

 

bo wcyhodzi 426x4=1704zł

 

O tych. Na tył będą trochę droższe.

Ja zapłaciłem ok 2600zł, ale było to 4 lata temu

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ja osobiscie latalem/latam glownie na Continentalach SportContact4 - polecam, Dunlopy sp sport maxx - polecami obecnie mam 1 raz Pirelli Pzero Rosso rowniez polecam.Mialem jakies Micheliny (srednio sie jezdzilo) o innych nie wspominam bo nie ma co:/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy 17' nie ma aż takiej różnicy, ciężko tak określić czy jak na zwykłych 18', sporo trzeba dopłacić do RF a właśnie wczoraj zamówiłem dojazdówkę 16' jak nowa za 120 zł z wysyłką i jak jadę gdzieś dalej to ją po prostu będę zabierał, przy dużych rozmiarach (18-19') run flat jest naprawdę uciążliwy :)

 

ps. na plus jest to że jak przebijesz oponę i tego nie zauważysz odpowiednio szybko to nie ma problemu, przy zwykłej oponie 200m na kapciu i śmietnik :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps. na plus jest to że jak przebijesz oponę i tego nie zauważysz odpowiednio szybko to nie ma problemu, przy zwykłej oponie 200m na kapciu i śmietnik :(

Z mojego doświadczenia wynika, że system monitorowania ciśnienia w oponach jest w E9x dość czuły. Zdarzyło mi się już złapać niewielką śrubkę na drodze i komputer bardzo szybko zorientował się, że ciśnienie spadło i wyświetlił stosowne ostrzeżenie. Spadek ciśnienia był na tyle niewielki, że wzrokowo nie było widać jakichkolwiek oznak kapcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz rację u mnie też pokazał spadek ale że dziura była dość duża i zanim się zatrzymałem a zrobiłem to bardzo szybko niestety opona wewnątrz miała na tyle poważne uszkodzenia że musiałem ze łzami w oczach pożegnać się z dwoma dunlopami 19'.

 

System faktycznie dobrze działa itd. ale nie zawsze zdążysz się zatrzymać a profilu w dużej feldze nie za wiele :) przy 17' jest wiele bezpieczniej i dłuższy czas na zatrzymanie się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.