Skocz do zawartości

Odczytanie błędów E60


Tomek_mil

Rekomendowane odpowiedzi

Panie i Panowie,

 

mam problem z pojawiającym się komunikatem: System Control Fault, Drive Moderately,

dotychczas po pojawieniu i ponownym uruchomieniu komputera znikał. Obecnie pojawia się każdego ranka i znika dopiero po przejechaniu ok 5km, odstawieniu samochodu na +/- 45minut i ponownym uruchomieniu silnika.

 

Błędy jakie odczytane zostały to:

 

1) S0195 - No comunication possible with Telephone control unit (mam odłączony moduł BT i zaślepiony zworką)

2) 006142 AL: ECO valve in SGM

3) 00614A AL: Motor position angle not initalised

4) 009C4B IHKA: Ventilation-flap motor, left

5) 009C77 IHKA: auxilary-water pump

6) 009C78 IHKA Washer-nozzle heating

7) 00A46D CID: CID malfunction due to peripheral

8) 00CE93 AL: Message (steering wheel angle top, 0C8)

9) 00CE96 Message (wheel speeds DSC, 0x0CE) faulty, receiver active steering transmiter I

10) 99CE9C Message (status, DSC, 0x19E) faulty, receiver active steering, tranmitter DSC

11) 00CEA0 Message (steering setvi status 0x0E0) faulty receiver active steering, transmiter

 

Czy możecie proszę mi pomóc w wyjaśnieniu powyższych błędów, na co wskazują, co powinienem naprawić, a także czy mogą one mieć wpływ na pojawiający się komunikt o którym wspomniałem na początku.

 

z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator? Są też problemy ze sterowaniem przy klemie minusowej, które często powoduje rozładowanie akumulatorów, była na to chyba nawet akcja serwisowa.

 

E60 jest bardzo wrażliwe na stan aku, ponieważ wszystko w tym aucie zależy od prawidłowego zasilania. Poszukaj, jest masa o tym na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzalem aku.

Przy wylaczonym silniku 12.6

Przy wlaczonym 14.5

 

Generalnie z odpalaniem nie mam problemu. Wiec wydaje mi sie ze to nie problemu z AKU.

 

Blad ten poza tym potrafi pojawic sie podczas jazdy.

 

Odnosnie Klemy pytalem juz czy byl objety akcja i dostalem dwie odpowiedzi:

 

1. Byl i byla wykonana wymiana oslony dodatniego przewodu

2. Nie maja informacji czy podlegal

 

Teraz czekam na informacje bezposrednio od BMW AG odnosnie akcji serwisowych.

 

Czytalem na jakis innych tez forach z US czy UK ze czesto za to odpowiada zabrudzony cxujnik np blotem czy sniegiem w jednym z nadkoli, ale w chwili obecnej takie cos nie ma miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Twoich błędów wygląda, że moduł ACTIVE STEERING (AL) nie otrzymuje ważnych informacji niezbędnych do ustalenia odpowiedniej siły wspomagania. Dlatego wyrzuca komunika "System Control Fault, Drive Moderately", Wspomaganie pracuje wtedy w trybie awaryjnym zawsze jednakowa siła.

Reszt błędów na pewno niema nic wspólnego z tym całym zamieszaniem.

Problemu doszukiwał bym się raczej w rejonie modułu AL.

Nie ma błędu o braku komunikacji z AL więc ma zasilanie i masę, a tracone informacje dostaje po lini CAN więc problem może leżeć gdzieś w słabym złączu, wilgoci.

Moduł masz pod dywanem pasażera.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.