Skocz do zawartości

Jak u was z akumulatorem zimą?


wiltom

Rekomendowane odpowiedzi

Mam akumulatorek na którym napięcie było 12.2 - 12.3 na wyłączonym silniku. Ładowanie ok. Całe lato nie było problemu, przyszła zima -2 dwie nocki i aku padł, samochód nie odpalił. Wziąłem drugi akumulator kilkuletni - sprawdzany na sprzęcie u mechanika i miał 90% sprawności. Podłączyłem go i teraz po dwóch dniach mrozu odpalił bez problemu ale napięcie ma 11.8v. Na tym wcześniejszym akumulatorze też miałem 11.8 przy mrozie - tamten nie odpalił ten tak. Pytanie jakie wy macie napięcie po 2 dniach nieodpalania samochodu? Ten stary akumulator zostawiłem podładowany w przybudówce na mrozie i o dziwo napięcie ma 12.4.

Trochę dziwna sprawa, jak by coś rozładowywało aku to latem też bym miał problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator wymień na nowy , a jak chcesz wiedzieć dlaczego to to poczytaj tu na forum.

Dla przypomnienia : godzinę po ładowaniu , lub dłuższej trasie powinno być co najmniej 12,6 V, w momencie rozruchu nie powinno być mniej jak 10V.

Często sie zdarza że po wyjęciu i ponownym zamontowaniu aku lepiej przykręcimy klemy i o dziwo lepiej pracuje.

Ps. Masz zły tytuł wątku , mogą Cię wykasować

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy teraz jak są temperatury na minusie to

 

Napięcie aku w stanie spoczynku(drzwi zaryglowane,bagażnik otwarty) 12.61v mierząc miernikiem ustawionym na 20

 

Następnie kluczyk na pozycję 1 w teście zegarów ->12.3v

 

Kluczyk na zapłon -> 11.8 ale jak przestanie jakaś pompka czy co tam po paru sekundach buczeć to-> 12v

 

Uruchamianie przeważnie 10.2v ale w ostatniej fazie jak już złapie 9.9v

 

W stanie spoczynku aku ma 12.61v po otwarciu auta... napięcie oscyluje w granicach 12.35/12.41v

 

Pobór prądu na zgaszonym silniku 0.01/0.02

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy teraz jak są temperatury na minusie to

 

Napięcie aku w stanie spoczynku(drzwi zaryglowane,bagażnik otwarty) 12.61v mierząc miernikiem ustawionym na 20

 

Następnie kluczyk na pozycję 1 w teście zegarów ->12.3v

 

Kluczyk na zapłon -> 11.8 ale jak przestanie jakaś pompka czy co tam po paru sekundach buczeć to-> 12v

 

Uruchamianie przeważnie 10.2v ale w ostatniej fazie jak już złapie 9.9v

 

W stanie spoczynku aku ma 12.61v po otwarciu auta... napięcie oscyluje w granicach 12.35/12.41v

 

Pobór prądu na zgaszonym silniku 0.01/0.02

 

Konkretna odpowiedź :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Poczekaj, twierdzisz, że Twój aku ma 16 lat i nadal działa? Napisz do BMW, poważnie, może dostaniesz nowy za darmo w ramach uhonorowania takiego wyniku. :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj, twierdzisz, że Twój aku ma 16 lat i nadal działa? Napisz do BMW, poważnie, może dostaniesz nowy za darmo w ramach uhonorowania takiego wyniku. :cool2:

Nic nadzwyczajnego

Wielokrotnie widzialem fabryczne aku w 15letnich bmw

Jak ktos latal po trasach, dbal itp to normalne

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielokrotnie widzialem fabryczne aku w 15letnich bmw

Mój właśnie wytrzymał niemal 15 lat :wink:

Teraz żeby nowy (Banner) wytrzymał ze 3, 4 lata to już będę zadowolony.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzisiaj sprawdziłem aku w teście...auto całą noc pod chmurką..w nocy -14stp rano(wskazania komputera -9.5stp)

 

Kluczyk pozycja 1 ->12.2 z wahaniem na 12.3

 

Kluczyk na zapłon -> słychać pompkę bodajże podprogową to 11.6 jak pompka przestała buczeć.. 11.8 z wahaniem na 11.9

 

Odpalanie -> spadek do 9.98v

 

a wczoraj zrobiona trasa około 100km

 

dodam DRL świeciły tylko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj, twierdzisz, że Twój aku ma 16 lat i nadal działa? Napisz do BMW, poważnie, może dostaniesz nowy za darmo w ramach uhonorowania takiego wyniku. :cool2:

 

Mam oryginał ze znaczkiem BMW i datą zgodną z produkcją auta czyli 98r. Jak nie wierzysz mogę zrobić zdjęcie :cool2:

Ładowałem go ost profilaktycznie bo to już dziadek taki odkręciłem korki, które były pod naklejką, ale te Śruby duże krzyżakowe było widać więc nie trzeba było zrywać naklejki. Wody nie dolewałem bo cele są wypełnione praktycznie pod same korki.

 

Wątpie, że by się przejęli takim czymś bo oryginały jeśli się dbało o odpowiednie ładowanie to wytrzymywały bez problemu ponad 10lat. Ale ja czegoś takiego jeszcze w żadnej marce nie widziałem by tyle wytrzymywał bo to już praktycznie 17rok będzie leciał.

 

Podobno jest to zasługą porządnego aku na stary dobry elektrolit+ aku który siedzi w bagażniku i nie jest narażony na silne mrozy aż tak i na przegrzania latem kiedy gorąco daje samo słońce+ rozgrzany silnik do ponad 100st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.