Skocz do zawartości

lekkie drgania przy hamowaniu ze 160 do 120


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od kilku miesiecy użytkuje nowe 525d sedan. Od samego poczatku zauwazyłem że hamując na autostradzie z prędkosci od 160-170 do 120-130 minimalnie drży kierownica, tak naprawdę minimalnie. Jest to dużo bardziej odczuwalne jak samochód sam wyhamowuje na aktywnym tempomacie przed przeskodą (wolniejszy samochód z przodu) aniżeli jak wyhamowuję samemu. Dziwne że nie dzieje się to zawsze. Częstotliwosc pojawiania się tych minimalnych drgań oceniam na 70%. W 30% przypadków drgania nie występują. Dzieje się tak od nowości. Czy to normalne?

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam,

Miałem podobne objawy. Myślałem ze to tarcze hamulcowe, a okazało sie ze są luzy na wachaczach dolnych.

Po wymianie nie ma drgań

Opublikowano

A u mnie znowu jest taki problem, że zaczyna się bicie z tyłu przy prędkości 110 i kończy przy 140km/h.

 

Kiedyś będąc w serwisie zwrócili mi uwagę na wahacze tylne, ale temat zignorowałem. Jak sprawdzić te wahacze ?

 

Dodam, że koła są proste i wyważone a opony nowe.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Skoro objawy nie występują cały czas to tarcze odpadają więc zostaje coś przy zawieszeniu i to prawdopodobnie tak jak koledzy wyżej piszą.
Opublikowano
Czy to w sumie możliwe żeby przy przebiegu 7tys.km były luzy na wahaczach?

 

Za malo jezdzisz dielsem 1200km/miesiac stad problemy :mrgreen:

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam,

Miałem podobne objawy. Myślałem ze to tarcze hamulcowe, a okazało sie ze są luzy na wachaczach dolnych.

Po wymianie nie ma drgań

 

Co Ci w sumie wymienili? Wahacze czy jakieś tuleje?

Opublikowano
Wiamienialem wahache bo luzy były na trzpieniach a nie na tulejach. Podjedź do warsztatu najlepiej gdzie sie specjalizują w zawieszeniach i niech ci sprawdza. Koszt sprawdzenia to góra 50 zł. Banalnie prosta sprawa. Oczywiście nie w aso, bo ci zaleca wymienić wszystko jak znam życie.
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Panowie Bmw F11 drgania od 120 do 140 na kierownicy była źle ustawiona geometria i pościnane opony po wymianie opon na nowe i ustawieniu geometrii bajka druga sprawa bicie na kierownicy przy hamowaniu powyginane tarcze z przodu niestety wymiana na nowe biło tylko na ciepło:)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Hejka

 

Podlacze sie pod temat. Walcze z drganiami prawdopodobnie na tyle. Bylem juz u trzech magikow od wywazania kol i kupa, sa albo mniejsze albo wieksze. Pojawiaja sie przy OK 120-130km/h a potem je czuc przy predkosci malejacej do 100km/h. Powyzej 130 maleja.

Moja ostatnia wizyta w ASO pomogla zmniejszyc te wibracje ale drgania nadal sa (wywazali kola raz jeszcze)

Mam kola 18", model 236. Opony continental runflat z bieznikiem 6mm na przodzie i 7mm na tyle. Z czujnikami cisnienia.

Jakies pomysly?? Czytalem na roznych forach ze F10 ma jakies problemy z tymi drganiami i servisy maja trudnosci z ich usunieciem.

Autko sunie jak szalone ale cala przyjemnosc szlag trafia jak tylko wyjade na kawalek prostej.

Opublikowano (edytowane)
Hejka

 

Podlacze sie pod temat. Walcze z drganiami prawdopodobnie na tyle. Bylem juz u trzech magikow od wywazania kol i kupa, sa albo mniejsze albo wieksze. Pojawiaja sie przy OK 120-130km/h a potem je czuc przy predkosci malejacej do 100km/h. Powyzej 130 maleja.

Moja ostatnia wizyta w ASO pomogla zmniejszyc te wibracje ale drgania nadal sa (wywazali kola raz jeszcze)

Mam kola 18", model 236. Opony continental runflat z bieznikiem 6mm na przodzie i 7mm na tyle. Z czujnikami cisnienia.

Jakies pomysly?? Czytalem na roznych forach ze F10 ma jakies problemy z tymi drganiami i servisy maja trudnosci z ich usunieciem.

Autko sunie jak szalone ale cala przyjemnosc szlag trafia jak tylko wyjade na kawalek prostej.

 

Czy robiłeś pomiar bicia tarcz?

Edytowane przez kosa666
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Kordi77

 

A wyważałeś kiedyś te koła na wyważarce z testem drogowym (np. Hunter?)

U mojej żony w F20 na zimowych Continentalach RunFlat można sobie wyważać po 5 razy na normalnych wyważarkach i jest dokładnie ten sam efekt co u Ciebie - drgania pomiędzy 120 a 140.

Dopiero wyważanie na Hunterze definitywnie rozwiązuje problem - auto jedzie gładko jak po szkle.

Już się nauczyłem, że z jej zimówkami jadę od razu na Hunter'a... :)

Opublikowano
Podlacze sie pod temat. Walcze z drganiami prawdopodobnie na tyle. Bylem juz u trzech magikow od wywazania kol i kupa, sa albo mniejsze albo wieksze. Pojawiaja sie przy OK 120-130km/h a potem je czuc przy predkosci malejacej do 100km/h. Powyzej 130 maleja.

Moja ostatnia wizyta w ASO pomogla zmniejszyc te wibracje ale drgania nadal sa (wywazali kola raz jeszcze)

Mam kola 18", model 236. Opony continental runflat z bieznikiem 6mm na przodzie i 7mm na tyle. Z czujnikami cisnienia.

Jakies pomysly?? Czytalem na roznych forach ze F10 ma jakies problemy z tymi drganiami i servisy maja trudnosci z ich usunieciem.

Autko sunie jak szalone ale cala przyjemnosc szlag trafia jak tylko wyjade na kawalek prostej.

 

Walcze z tym samym... Pojawia sie 100-120km/h. Na razie zdiagnozowano opony, ktore poszly do reklamacji (Continental, 135N i 120N bicia), ale zalozyli mi letnie (chociaz ponoc jedna ma 90N bicia i tez sie nie nadaje) i tez mam to samo. Od powyzej 120-130kmh cisza i spokoj. (oczywiscie na Hunterze wywazane).

Opublikowano
Ze wszystkimi sie zgadzam, tylko kolega pisze ze ma drgania przy hamowaniu. Ja tez takie miałem, wlasnie w tym zakresie prędkości przy hamowaniu, jak mi sie kończyły klocki z tylu. Jak wymieniłem na nowe, to drgania przy hamowaniu zniknęły.
Opublikowano
U mnie te drgania pojawiły się jakieś trzy tygodnie temu (hamowanie ~160->120km/h). Tarcze i koła ok, aso wymieniło od razu dolne wahacze na gwarancji i jest dobrze. Więc temat dolnych wahaczy będzie się pewnie pojawiał w f10. Mój przebieg 88kkm.
Opublikowano

Ostatnie wywazanie bylo w ASO. Nie wiem jaka maja maszynke.

Czytalem o Hunter - zapowiada sie dobrze ale poki co kupilem "drgajacy" samochod wiec niech sie pieszcza znim.

Jade dzisiaj raz jeszcze bo mi do tego sciaga auto w lewo (UK) na autostradzie. Na lokalnych niezauwazalnie.

Mam ziomowe kola ale tez dopiero kupilem i czekaja na nizsze temperatury. Zobaczymy co ASO dzisiaj powie.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Z problemem drgań przy hamowaniu walczę już od zeszłej wiosny. Wczesna wiosną miałem wymienione najpierw same tarcze, problem zniknął ale na chwilę. Potem pojawił się ponownie - tym razem wymienione wahacze i ponownie nowe tarcze. Drgania zniknęły. Jak się okazuje jednak nie na zawsze...

Teraz po przejechaniu od ostatniej wymiany tarcz - ok 12.000 km ponownie zaczęły się pojawiać się drgania/wibracje przy hamowaniu w zakresie prędkości 120-160. Stawiam teraz ponownie na krzywe tarcze.

Szperając po sieci znalazłem coś takiego:

http://www.skimmydiscs.co.uk/blog/brake-vibration-bmw-5-series/

Wygląda jakby ten problem z krzywiącymi się tarczami w F10 był jakiś głębszy. Co sądzicie o tym co napisali na tej stronce powyżej?

Wyszperałem również coś takiego:

http://www.zeckhausen.com/bedding_in_brakes.htm

Co sądzicie o takiej operacji w celu wyprostowania tarcz?

Opublikowano

Wczoraj miałem wyważane koła na nowej wyważarce w ASO - Hunter Road Force tzw. wyważanie dynamiczne.

Po wyważeniu kół wibracje jak na razie zniknęły. Co więcej - pamiętam że często obraz w lusterku wstecznym mi minimalnie drgał. Teraz zero drgań w lusterku wstecznym. Sprawdźcie u siebie czy zdarza się Wam że lusterko wsteczne czasami lekko drży w trakcie jazdy. Jeżeli tak to warto rozważyć wyważanie dynamiczne kół. Drżenie obrazu powinno ustąpić. Usługa nie jest tania ale jak na razie u mnie dała naprawdę dobry efekt. Zobaczymy jak będzie po kilku tysiącach kilometrów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moim zdaniem przy problemie wszelkich drgań pochodzących z kół niedoceniona jest sprawa poprawnego dokręcenia i założenia kół. Szczególnie w samochodach trochę starszych. Ja jestem bardzo wyczulony na te drgania i zawsze zmieniam koła zimowe i letnie samodzielnie. Oczyszczam starannie tarcze w miejscu przylegania felgi oraz samą felgę. Dokładnie zgodnie ze sztuką przykręcam felgę. Po pierwsze wstępne przykręcenie koła /samochód jest na podnośniku/ śruby dokręcam po przekątnych, co raz mocniej. Dopiero przy dość mocno przykręconych śrubach stawiam auto na podłoże i ostatecznie dokręcam koła.

Duża staranność potrzebna jest także przy zmianie tarcz. Trzeba pamiętać o jednej podstawowej sprawi. Tarcza jest tak naprawdę przykręcona do piasty śrubami kół!

  • 1 rok później...
Opublikowano

Podłączę się do tematu.

U mnie w F11 niedawno pojawiły się drgania przy delikatnym hamowaniu. Dwa miesiące temu wymieniałem tarcze i klocki w serwisie i nie wiem czy to wina tarcz czy zawieszenia. Drgania ustaja jak mocniej hamuję. Prędkość nie ma znaczenia.

Mechanik z ASO podejrzewa tuleje rozprężne ale chcą żeby zostawić auto na pół dnia. Na szarpakach nic nawet nie drgnie.

Jakieś pomysły?

 

Dodam, że na zimę założyłem opony zwykłe a nie run flat. Wyważane ponownie na zwykłym sprzęcie. Dziwne bo za drugim razem miały znaczne niedoważenie.

 

Pozdrawiam,

Opublikowano
Ja wymienialem wahacze przednie, bo zaklad specj. sie w BMW stwierdzil, ze w 90% to wina tulei. Problem ciagle ten sam. Na wiosne pojade na Huntera z letnimi oponami i zobaczymy co dalej.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
u mnie problemem jest ciągłe niedoważenie kół zimowych. Może opony do wymiany. Koła 3 razy wyważane. za trzecim razem było prawie ok ale przy większych prędkościach jeszcze czuć lekkie bicie. Założyłem wcześniej na chwilę letnie koła i tego problemu nie było.
Opublikowano

U mnie przetoczenie tarcz przednich rozwiazalo problem bicia podczas hamowania. Takze warsztat, ktory sugerowal tuleje naciagnal mnie na koszta. No ale mam nowe Lemfordery i dobre oryg. w piwnicy.

Koszt przetoczenia tarcz na aucie 150 zl. Zamiast zacisku montuja uchwyt z dwoma nozami tokarskimi. Minus teraz taki, ze zdjeli mi z grubosci 0.6 mm i jestem ponizej minimum grubosci tarczy.

 

Teraz ma drgania przy predkosciach malych 40-60 km/h. Po zmianie opon na letnie udam sie na dynamiczne wywazanie kol (Hunter).

 

http://i63.tinypic.com/2wog7dt.jpg

http://i65.tinypic.com/m9c7bp.jpg

Opublikowano
No i właśnie tu jest szkopuł w tym przetaczaniu tarcz - bo teraz jak masz poniżej grubości minimalnej to powinieneś zmienić tarcze na nowe. Ja zawsze tak robię, że jak mam poniżej min. gr. to wymieniam. Oczywiście razem z klockami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.