Skocz do zawartości

320dt - test amortyzatorow a ich sprawnosc


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam taki dylemat poniewaz po zmianie na zimowki (taki sam rozmiar jak letnie 205/55/16) auto wyraznie gorzej sie prowadzi - szczegolnie w koleinach. Na letnich jest duzo lepiej ale tez nie ma idealu (moze za duzo wymagam..?)

Pomyslalem ze sa temu winne w 100% opony, jednak wczoraj bylem w trasie o rozniej nawierzchni - wiadomo nasze drogi..

Wiozlem pasazera ktory usiadl akurat z tylu i stwierdzil ze nie jest zadnym mechanikiem ale jego zdaniem na nierownosciach cos "tlucze" z tylu i stwierdzil ze to moze sa amorki a raczej ich mocowanie.

I teraz mam metlik bo planowalem zakup nowych opon zimowych, jednak moze najpierw bym musial wykluczyc amory i ich mocowania (moze to one "tlucza"). Ja niestety z pozycji kierowcy nic nie slysze.

W przeciagu ostatniego pol roku bylem na 3 roznych stacjach badac zawieszenie. Wszystkie tuleje niby ok, przednie amory mam nowe i badania wychodzily na poziomie od 70-80%.

Z tylu bylotroche gorzej, jedank wartosc nigdy nie spadla ponizej 65% i nie byla wieksza jak 75%

I teraz nie wiem czy w 100% zaufac takiemu badaniu. Dodam ze na te badania jechalem prosto z domu wiec max 4-5km, byc moze inne wyniki by wyszly gdybym wjechal na takie badanie z trasy gdzie amor jest "rozgrzany"??

Jak jeszcze inaczej moge wyeliminowac te amory? Czy wysokosc zawieszenia tyl ma tu jakies znaczenie?

Aha najwazniejsze, auto kupilem z przebiegiem 136.000 z Niemiec i nie wiem czy predzej mialo wymienaiane amorki z tylu (z przodu jak wymienialem je jakies 4000km temu to byly jeszcze oryginalne - byc moze ktos zalozyl drugie oryginalne). Obecnie mam 198.000tys, a wiec w samej Polsce amory tyl zrobily 62.000tys - czy moge je w ciemno wymieniac czy jednak zainwestowac w nowe opony a amory zostawic w spokoju???

Opublikowano

Ja bym w ciemno zmienił amorki tył, koszt nie jest duzy. Robota nie jest trudna, mozna zrobic to samodzielnie. Jedna sruba na dole + dwie przy mocowaniu.

Jesli masz zwykły zawias (nie sportowe dostosowanie, czy łączone z m pakiet sportowy) to ceny są naprawde niskie. Zresztą nawet przy zawiasie M tez w 500zł-600zł powinienes sie zamknąc.

 

Te testy amortyzatorow są nic nie warte. Daje duze szanse na to ze jak wyjmiesz swoje i ściśniesz porządnie w rękach to zanim wrócą wypijesz kawę :norty:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Ja zaraz po zakupie wymieniałem mocowania amortyzatorów z tyłu, bo trochę się tłukły. Amortyzatory na teście (który i tak jest nic nie warty), wykazywały jakieś 78%.

Po wymianie mocować (5 lat temu), do dziś jest spokój. Amortyzatory w sumie faktycznie majątku nie kosztują, teraz wymienił bym również z nimi.

Z przodu jak wymieniłem, to poprawa była znacząca pomimo, że praktycznie do samego końca wydawało się, że działają jak należy. Jednak amor po ponad 10 latach użytkowania, to już nie to.

Tymi testami nie ma się w ogóle co sugerować ile procent wychodzi a jedynie czy są różnicę między osiami. W innym samochodzie jak wymieniałem z tyłuy amortyzatory, które były wylane i rzucało samochodem jak łajbą podczas sztormu, po wymianie na nowe wyszło jakieś 5% więcej niż na wylanych :lol:

Opublikowano

Brat miał wylany amortyzator, na teście podawało, że ma prawie 80% sprawności. Nówki miały 70% z groszami... Test przeprowadzany w nowo otwartym serwisie... :x

 

Jeśli przy nagłych ruchach kierownicą nosi budą na lewo i prawo jak starą karetą to amory do wymiany :wink:

Opublikowano
Brat miał wylany amortyzator, na teście podawało, że ma prawie 80% sprawności. Nówki miały 70% z groszami... Test przeprowadzany w nowo otwartym serwisie... :x

Zgadzam się z kolegą, na przeglądzie u mnie wyszło LP 74%, PP 75%, LT 72%, PT 82% :shock: oczywiście PT całkowicie wylany.

I gdzie tu wiarygodność testu?



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Po tym co tu przeczytalem tylko utwierdzilem sie w moich przypuszczeniach. Komplet juz zamowiony - amory, odboje, oslony, mocowania. Moze w sobote uda mi sie wymienic, jak nie to po swietach.

Przy okazji jeszcze pytanie - czy po takiej wymianie trzeba robic geometrie?

Opublikowano

nie napisales ktore chcesz wyminic

obstawiam ze tył - nie trzeba robić geometrii

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Tak, chodzi o tyl, dzieki za pomoc

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.