Skocz do zawartości

Zwykłe/niezwykłe 520d


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 303
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Dziś rano posłuchałem troszkę silnika i chyba oznaki, że koło się kończy, były.

Wcześniej na wolnych obrotach słychać było takie, tylko się nie śmiejcie, "puch puch puch puch", nie wiem jak to określić. Myślałem, że to normalna praca tego silnika. Teraz tego nie ma, tylko "mruczenie" dizelka :mrgreen:

Mam w telefonie apke do pomiaru hałasu. Wcześniej było około 40db, dziś wyszło 37-38. Czyli zmiana jest. Nie ma tego głupiego "puch".

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Hej.

Nie wiem jak Wy, ale ja bardzo lubię program na TVNturbo 101 Napraw.

Ostatnio prowadzący wymieniał filtr paliwa w e60 jak nasze i coś mnie tknęło, mówię sobie, zrobiłem już ponad 20kkm, czas wymienić, tym bardziej, że nie wiem, kiedy go wymieniał poprzedni właściciel. Teraz już wiem kiedy, nigdy :mad2:

Znowu byłem na weekend na mazurach, sezon komunijny. Wpakowałem się do kanału, milion śrubek, żeby dostać się do filtra, wyjąłem go, a na nim data produkcji:

http://images78.fotosik.pl/601/83a2b19f439d2db6med.jpg

 

Powiem szczerze, że się trochę zagotowałem. Na siebie też jestem zły, że tak długo zwlekałem, choć w sumie zapomniałem, że taki filtr mam w aucie..

Dla wszystkich, którzy będą chcieli wymienić u siebie. Kupcie przynajmniej jedną, a najlepiej dwie małe opaski zaciskowe, żeby zacisnąć wężyki, bo te oryginalne da rady odkręcić, ale nie da rady dokręcić, chyba, że ktoś ma specjalny klucz, nawet nie wiem jak go opisać.. Na szczęście garaż teścia jest bardzo dobrze wyposażony w takie pierdółki.

Na koniec było woskowanie i koliła w oczy sąsiadów:

http://images76.fotosik.pl/601/2ec70afd4113a7a7med.jpg

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pogratulować przebiegu filtra :)

Nie wiem czy dziękować...

 

Jaki wosk zastosowałeś?

Tu akurat był wosk koloryzujący firmy Car Plan.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nowy filtr MANNA, myślę, że nie jest to zła firma. Od jakiego czasu zaopatruję się w olej i filtry w Legionowie w Mautoczęści, tam gdzie naprawia beemki, słynny już na tym forum, gorik, a oni filtry mają chyba tylko MANNA :D Każdy filtr mam tej firmy.

Ze starego nie wyleciały jakieś syfy czy inny bród, więc albo zawsze lane było dobre paliwo, albo filtr już nie filtrował i przepuszczał syf dalej do pompy i wtrysków..

Nie zauważyłem też żadnej różnicy. Niektórzy piszą, że po wymianie czują większą moc, że silnik lepiej odpala itp. To chyba efekt placebo..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Hej.

Jako, że mija już miesiąc od mojej ostatniej małej operacji i widzę poprawę, to czymś się z Wami podzielę, co pewnie i innym może się przydać.

Dopadła mnie mała dolegliwość każdego auta z klimą, czyli smród z nawiewu po jej wyłączeniu. Śmierdziało strasznie, tak, że czasem nie chciałem jej włączać. Kupiłem specyfik firmy WURTH, polecany na wszystkich forach:

http://images76.fotosik.pl/609/5c8f485129107b58med.jpg

 

Jak czyścić? Już mówię. Jak zdejmiemy filtry kabinowe, to w głębi zobaczymy parownik, to właśnie na tym elemencie zbierają się brudy, zalęgają się grzyby i bakterie, które powodują smród:

http://images76.fotosik.pl/609/79f35fa1b49ccda9med.jpg

http://images76.fotosik.pl/609/85fd00bdf2ba202amed.jpg

 

Preparatem spryskałem cały element z obu stron, odczekałem chwilkę (czas na fajkę), odpaliłem silnik i klimę, tak pochodziło to wszystko z 10min. i gotowe. Już nic nie śmierdzi. Następnego dnia dowaliłem jeszcze na parownik pianki do czyszczenia kanałów wentylacyjnych, zwykłą z marketu:

http://images77.fotosik.pl/609/5f3ab60b1fc49412med.jpg

żeby poprawić zapach i po robocie. Czekałem miesiąc, zanim to tu opisuję, czy przypadkiem smród nie wróci, ale wydaję się, że wszystko jest super. Polecam każdemu taki zabieg.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajnie że zadziałało. A czasami nie jest tak że tego Wurtha trzeba zostawić na 12h?

 

co do pianek to fajnie że Ci nie pogorszyło bo podobno czasami pianka zebirze cąły syf który zaschnie niżej i wtedy już w ogóle zapach jak by kota pogrzebał w klimie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie pamiętam dokładnie co było napisane na opakowaniu, chyba, że po "napsikaniu" na parownik należy odczekać 15min i włączyć klimę. Na pewno nic nie było o 12h. Po włączeniu silnika i klimy z nawiewów czuć było zapach alkoholu, ale po około 10 min zapach zniknął.

Co do pianki, to też to słyszałem, ale u mnie odbyło się to bez problemów i pozostał ładny zapach.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jakby ktoś się zastanawiać czy warto wymieniać filtr powietrza co 10kkm... Mój, wymieniony dziś, tak wygląda po około 12kkm...Czym to muszą oddychać nasze autka...

 

http://images76.fotosik.pl/614/768fe97228357da0med.jpg

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • Zasłużeni forumowicze

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Zdjęcie zrobione równo rok po zdjęciu z 6 strony mojej galerii.. Widać, że u mnie 10 letnie autko miałoby 150kkm :wink:

http://images78.fotosik.pl/792/f3efa03da6c0e28cmed.jpg

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak i u mnie. :cool2:

Też robię tak koło 15_kkm na rok ... no czasami więcej :wink:

Jak będziesz kiedyś sprzedawać to powiedzą że licznik kręcony :D

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Niedawno odkryłem pewną funkcję, coś w rodzaju komputera podróżnego, liczącego kilometry, czas i spalanie.

Dziś postanowiłem to przetestować. Trasa z mazur do domu, czyli prawie do Warszawy. Droga wąska, kręta, mnóstwo wiosek, miast, no i niedziela wieczór, czyli powroty Warszawiaków z urlopów....było bardzo ciasno. Dużo wyprzedzania, częste redukcje, raczej przepisowo w terenie zabudowanym, jak było wolne miejsce, to jazda między 120 a 140Kkm/h, parę razy było 160, raz nawet 180km/h, a spalanie wyszło rewelacyjne, tylko czy prawdziwe. Jak wyjechałem miałem równo pół zbiornika, teraz mam ponad 1/4, więc jakby się zgadzało, co Wy na to?

 

http://images77.fotosik.pl/801/5c91a1f9179df06emed.jpg

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak dla mnie trochę mało wiarygodne bo ja przy płynnej jeździe 140km/h mam 5,5 ale jak jechałeś długo 80km/h to może i spadło to spalanie.

Komputer raczej pokazuje dokładnie i mogę to potwierdzić u siebie.

Ciężko mi powiedzieć ale może brak dpf-a i chip robi tyle roboty :cool2:

 

Następnym razem zatankowalem do pełna a jak dojedziesz zatankuj jeszcze raz to będziesz mieć pewność :D

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie patrz na średnią prędkość, bo tak jak pisałem, potrafiło być nawet 180, ale też często 40, bo korek we wsi, czy długa jazda 70km/h, bo nie było gdzie wyprzedzić autobusu, za którym jechało 20 Warszawiaków... Całą trasę pokazywało mi od 5.0 l/100km, do 5.4l/100km. Ostatecznie, tak jak widać, stanęło na 5.1

Raczej się nie wlokłem, nic mnie nie wyprzedziło :D

Z tankowaniem do pełna mam problem..udało mi się to ze dwa razy, ale to inna historia, której tu na forum nie mogę opowiedzieć :wink:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No a tak wygląda jazda po mojej wiosce, gdzie 4 bieg, to max i spalanie od razu w górę, ale chyba też bez tragedii

 

http://images78.fotosik.pl/806/2d3ef54c7134d4f4med.jpg

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlopaki jak patrze na wasze wyniki to lekko sie usmiecham :) ja w mojej benzynie to takich nie widze wogole!!! Ale to inny silnik. Szkoda ze bena tak nie pali :cry: ale tak sobie wybralem i tak mam! Mysle ze spalanie w bmw to 3rzedna sprawa! Ale fajnie jak nie jest sie na Ty z gosciem na stacji :mrgreen:
" OD NADMIARU WIEDZY JESZCZE NIKT NIE UMARL" ALBERT EINSTEIN.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Przyda się innym, a speed pewnie zły na mnie nie będzie.

 

Pewnie w e84 będzie inny schemat podłączenia ale mam z innej beczki pytanie , w zasadzie dwa pytania jesli można, pierwsze myślę retoryczne - możemy uzyć lampek niekoniecznie przewidzianych przez fabrykę czyli http://www.realoem.com/bmw/pl/s a obojętnie jakich np. od E46 bo i tak trzeba wyciąć otwór w tej plastikowej blendzie nad nogami gdzie jest wutłoczone miejsce, drugie pytanie - w e84 nie jest w ogóle przewidziane oświetlenie podczas wsiadania/wysiadania /to u spodu drzwi/, czy jest jakiś PIN w drzwiach do którego mozna się z tym wpiąć? Z góry serdeczne dzięki

Edytowane przez Anonymous
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Co do pierwszego retorycznego, to sprawdź czy na pewno musisz wycinać otwory. U mnie otwory już były, a w otworach były zaślepki.

Jeśli otworów nie masz, to oczywiście możesz wsadzić tam każdą lampkę, ale czemu nie oryginał?

Ja wsadziłem tam lampki z drzwi, trochę mniejsze, ale trochę inwencji twórczej i jest OK.

 

Co do instalacji i co gdzie wpiąć zapytaj kolegi speed1211, on się na tym zna najlepiej i lubi takie wyzwania, żeby coś gdzieś znaleźć :wink:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Piny są na pewno wolne do podświetlania klamek. Nie wiem jak to jest rozwiązane czy to tylko powitalne czy włączają się też z oświetleniem wnętrza bo jeśli to drugie to spokojnie możesz spokojnie wykorzystać te piny.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Pierwsza nieoryginalna część zawitała do zawieszenie bejcuni. Nie było żadnych stuków, ale był pretekst wyrwać się z domu do garażu na małą imprezkę z sąsiadami :wink:

http://images75.fotosik.pl/884/be2bed713590915amed.jpg

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.