Skocz do zawartości

Zawieszenie 226A problem


bajer151

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj samochód wylądował na podnośniku i okazało się że tylne amortyzatory są wylane. Najdziwniejsze jest to że cały czas pokazywały po około 70% :) Czy orientuje się ktoś jakie amortyzatory poza Sachs będą pasowały do tego typu zawieszenia? Dzisiaj proponowano mi KAYABA przeznaczone dla zawieszenia sportowego w cenie 200 zł za sztukę plus odboje i osłony. Czytałem też coś o Bilstein B4 Sport ale sam nie wiem co wybrać, bo ile ludzi tyle opinii. Zastanawiam się czy nie wymienić od razu przodu w komplecie ale przód jest suchy i nie ma tam żadnych luzów.

Jak chcesz naprawde dobrego prowadzenia auta to tylko bilstein B8 ale to też cyfra :oops: i wymiana wszystkich 4szt. :cool2:

Ale radość z jazdy bezcenna :cool2:

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem kupic BILSTEIN B8, ale ciezko bylo to zamowic w jakimkolwiek sklepie.

Kazdy sklepikarz chcial byc madrzejszy i wciskal B4 czy tez Monroe, a do 226A z BILSTEINA ma byc B8, ewentualnie od biedy B6.

Generalnie jezeli chodzi o tlumienie to B6 da rade spokojnie ale przez dluzszy skok auto idzie do gory i nie opada, czyli stoi jak koza wysoko :nienie:

Ceny B8 i B6 sa bardzo zblizone.

Reasumujac kupilem Sachs.

Jezeli chodzi o Sachs to dla 226A tez nie moze byc zwykly amor Sachsa, jak znajde rachunek to podam numery dla potomnych.

Jest to Sachs opisany jako dla sportowego ustawienia / trudnych warunkow.

Jezeli dobrze pamietam to dla preLCI, czyli takiego E90 jakie Ty masz maja byc numery:

przod: 311407 i 311408 i tyl: 311411

dla wersji LCI

przod: 311405 i 311406 i tyl: 311410

 

 

Od wczoraj szukam dobrych amorków i mam mały problem. Według ASO-BMW.PL do mojej E90 będą pasowały amory które według tego co napisałeś są dla wersji LCI czyli mają numer: 311 410. Rozumiem że do wersji przed jak i polifcie amortyzatory są takie same i będą miały identyczne mocowania? Pytam bo już sam nie wiem co mam zamówić, a tech Sachsa z numerem 311 411 nie mogą znaleźć w żadnej z trzech znanych mi hurtowni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamawiaj 311 410, na allegro jest trochę ofert z nimi. Teoretycznie, powinien pasować 311 411 z zawieszenia m-pakietowego. Szukałem kiedyś czym się różni od sportowego dostosowania podwozia i nie mogę się doszukać. Mocowania, odboje itd. identyczne dla obu wersji.

 

AndiT tutaj lekko namieszał, ponieważ sprawdzałem w katalogu SACHS (można znaleźć go tutaj https://webcat-services.zf.com) i 311 410 odpowiada numerowi OEM dla 226A (do sprawdzenia tutaj http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=VR71&mospid=48832&btnr=33_1283&hg=33&fg=45)

 

Tutaj gotowy link do jakiegoś sklepu, można porównać z realeom:

http://www.iparts.pl/czesc/amortyzator,bmw,3-e90-2005-01-2011-12,320-i-150km,16-5389-18449-100340-0-32-311410.html

 

Tak więc:

311410 - pre LCI sportowe dostosowanie podwozia (tego szukaj dla siebie)

311411 - LCI zawieszenie m-pakiet

 

Montaż amortyzatorów o innej charakterystyce odpada. Te amortyzatory są nie tylko twardsze, ale również krótsze. Nawet jak wymienisz amortyzator, to pozostanie twarda sprężyna i stabilizator. Wtedy tłumienie może być niedostateczne, ciężko przewidzieć efekt.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Po dłuższym czasie problem został rozwiązany. Wymieniłem tylko tylne amortyzatory na Bilstein B4 sport., bo okazało się że przód jest dobry. Po wymianie różnica kolosalna. Samochód stał się sztywniejszy, nie ma już problemu z przycieraniem jak ktoś usiądzie z tyłu i w końcu zobaczyłem jak powinno się prowadzić BMW :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogły być oryginalne bmw ale nie od tego modelu...

Mi się wydaje ze amar nowy czy stary wciska się do końca jeżeli ma duże obciążenie...

To ze były wylane nie ma tu znaczenia poprostu nie działał juz jak amortyzator ale przy max wciśniętym i tak nie powinno nic trzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogły być oryginalne bmw ale nie od tego modelu...

Mi się wydaje ze amar nowy czy stary wciska się do końca jeżeli ma duże obciążenie...

To ze były wylane nie ma tu znaczenia poprostu nie działał juz jak amortyzator ale przy max wciśniętym i tak nie powinno nic trzeć.

 

Amortyzatory były takie jak powinny być. Sprawdzałem numer części nabity na boku i wszystko się zgadzało. Problemem było to że był wylane, nie tłumiły tak jak powinny i pod obciążeniem tylnej osi "[BAD] siadała" przez co można było przytrzeć na naszych drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Prosze o potwoerdzenie, czy dobrze znalazlem n forum.


Szukam amorow do mojej e91 2006r zawiecha 226A

Info z forum :


Sachs

przod: 311407 i 311408 i

tyl: 311411


Podobno trzeba tez odpowiednie odboje, zeby niebylo efektu kozy, jesli macie nr czesci to poprosze jesli to nieproblem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja w swojej e90 mam standardowe zawieszenie, ale poprzedni właściciel wrzucił sprężyny Eibach Pro-kit na standardowe amory. Ostatnio zauważyłem że prawy tylny amorek wylał i postukuje na nierównościach. Reasumując jeżeli chodzi o tylne amorki to do wersji standard powinny być SACHS 311409 , do wersji 226A M-technik powinny być SACHS 311410 , a do wersji M-power SACHS 311411 ??? Jeżeli mam niższe sprężyny Eibach to powinienem założyć SACHS 311410 lub SACHS 311411( plus oczywiście odpowiednie odboje itd.) ? Dobrze rozumuje ? Edytowane przez dario74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze o potwoerdzenie, czy dobrze znalazlem n forum.


Szukam amorow do mojej e91 2006r zawiecha 226A

Info z forum :


Sachs

przod: 311407 i 311408 i

tyl: 311411


Podobno trzeba tez odpowiednie odboje, zeby niebylo efektu kozy, jesli macie nr czesci to poprosze jesli to nieproblem

 

Przecież to złe numery. 311407 i 311408 to M-Pakiet. 311405 i 311406 to 226A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.