Skocz do zawartości

Biegi ciężko wchodzą


benasss

Rekomendowane odpowiedzi

a jaki olej wlałeś i jaki zawór usunąłeś?

 

Chodzi tu o zawór CDV

 

Ja również gu usunąłem około 2 lat temu przy okazji wymiany oleju w skrzyni biegów. Pomimo tego że ciągle mam oryginalne sprzęgło i spory już przebieg, to zdecydowanie poprawiło się wyczucie sprzęgła.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Co myślicie o tym? Przeczytajcie:

1) Na postoju teraz zimą muszę powajhowac 1-2, żeby wrzucić wsteczny i czasami 1 nie chce wejść na światłach.

2) Po odpaleniu na zimnym kilkukrotna próba wrzucenia wstecznego kończy się takim bardzo głuchym cichym łupnięciem i muszę zrobić 1-2-R i wtedy jak w masło.

3) Tu ciekawe: Odpalam zimny silnik zawsze wciskajac do podłogi sprzęgło i zaraz pomału odpuszczam, wtedy czuje pod nogą jakby pedał odskakiwał skokowo.

4) biegi 1-2-3 cały czas wchodza i wychodzą (!) jakby o coś delikatnie "przyhaczały". Muszę synchronizować obroty żeby to załagodzić (nawyki z moto :) )

5) sprzęgło "bierze" jakies 4-5 cm od podłogi

6) olej w skrzyni jest jak nowy, auto bardzo mały przebieg.

Dla mnie wnioski takie są:

a) w docisku sprzęgła słoneczko już nie jest tak sztywne i sprężyste i ja sobie wciskam w podłogę , a i tak siłownik nie "odciąga" docisku od tarczy

b) któraś pompa wysiada - przepuszcza, tylko chyba widziałbym wyciek ?? Niczego nie zauważyłem.

c) układ znowu sam nie wiadomo skąd się zapowietrzył

d*) nie jest to łożysko oporowe, bo co ono niby zmienia? To tylko łożysko. Żeby coś tam padło musiałoby się zablokować i wyfrezować sobie w słoneczku dziurę. Łożysko wymiaru nie zmienia. U mnie nie słychać absolutnie żadnych dźwięków ze sprzęgła i skrzyni (pisków, jęków terkotań, szumów).

 

Dla tych co maja podobny problem mogę podsunąć info, że odpowietrzenie wysprzęglika i podanie świeżego płynu pomaga ale nie do końca załatwia problem. Robiłem u siebie odpowietrzenie poprzez zacisk hamulcowy. Po prostu połączyłem odpowietrzniki wężykiem, pompowałem hamulcem i koles pod autem zakręcał zacisk i zwalniał jak dopompowałem pedał. Duża zaleta tego patentu to pchanie płynu w górę pod sporym cisnieniem w zamkniętym obwodzie, a nie w dół na podłogę do słoika. Powietrze raczej ucieka w górę jak może ;) Różnica spora, pedał chodzi płynniej , bardziej miękko, lepiej wrzuca się bieg 1. Ale skrzynia nadal nie pracuje perfekt:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz ile twoje sprzęgło ma przebiegu i ile lat. Może docisk już nie działa jak należy lub sama skrzynia też. Możesz spróbować z wymianą oleju, bo koszty w sumie niewielkie, ale jakiś mega efektów po wymianie oleju się nie spodziewaj.

Zerknij jeszcze na wysprzeglik i pompę - czy nie ma wycieków.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e39 turas, 2003 rok, 140tys przebiegu. Nie zmieniane raczej nigdy. Wysprzęglik i cały silnik suchy jak pieprz. Praktycznie nigdzie nie ma w aucie widocznych oznak zużycia poza luzem na tulei maglownicy.. Tym bardziej mnie to drażni :) Olej wygląda na świezy bo Niemiec przede mną wszystko regularnie wymieniał. Płyn hamulcowy też klarowny jak z paczki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg masz symboliczny, tyle co nic. Kiedyś słyszałem o awariach w skrzyniach ręcznych w e39 (kiedyś nawet mieliśmy E39 520i i tam był problem z pierwszym biegiem - wyrzucało go i tam jedynym rozsądnym rozwiązaniem była wymiana skrzyni na inną).

 

U siebie w 330d też czasem mam lekki problem z wbiciem 1 biegu czy wstecznego (w mrozy), przewahluję wtedy biegami lub ruszę na jakiśm biegu kilka cm, i już wszystko wchodzi...ale ja mam przebieg prawie x 2 jak twój i ciągle oryginalne sprzęgło i dwumasę. Obstawiam u siebie zużycie głównie docisku (jest już dosyć twarde).

Myślę że olej w skrzyni możesz mieć nigdy nie zmieniany. Może być czysty ale sam wiek zrobił swoje. Nie zaszkodzi wymienić. Myślę że to nie naprawi problemu całkowicie, ale może choć trochę pomoże.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję jeszcze wymianę uszczelniaczy w pompie i wysprzęgliku. Koszt niewielki i silnika nie trzeba wyciagac. Czy faktycznie jest możliwe przepuszczanie oleju przez pompę, bez widocznych wycieków? Ten nadmiar oleju gdzieś uchodzi osobnym kanałem do układu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Gdzie znajduje się ten docisk? Za co odpowiada?

Ostatnio miałem problem z wrzuceniem 1-go biegu i tak jak któryś z kolegów pisał trzymałem drążek w pozycji aby wrzucić bieg i popuszczałem sprzęgło. Bieg wskoczył.

Co może być przyczyną i jak to rozwiązać?

 

Pozdrawiam,

 

Wojtas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Gdzie znajduje się ten docisk? Za co odpowiada?

Ostatnio miałem problem z wrzuceniem 1-go biegu i tak jak któryś z kolegów pisał trzymałem drążek w pozycji aby wrzucić bieg i popuszczałem sprzęgło. Bieg wskoczył.

Co może być przyczyną i jak to rozwiązać?

 

Pozdrawiam,

 

Wojtas

 

Docisk to część kompletnego sprzęgła, czyli tarcza, docisk, łożysko oporowe (może jeszcze wysprzęglik).

 

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na twój problem z wrzuceniem biegu. U jednych pomaga wymiana sprzęgła czy wysprzęglika, a u innych wymiana skrzyni biegów.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiście nie znalazłem tematu by ktoś ten problem definitywnie rozwiązał, w silnikach M47 skrzynia chodzi o wiele gorzej jak N47, mam taka N47 pod domem i zupełnie inaczej tzn, lekko chodzą wszystkie biegi (nie wiem czy nie jest to inna konstrukcyjnie skrzynia, niech ktoś się wypowie ), od siebie dodam że po wymianie poduszek silnika poprawa jest o jakieś 10-15 % , wymieniłem też poduszki pod skrzynią bo koszt znikomy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy 165tys km. wymieniłem u siebie w m47 dwumasę, sprzęgło oraz olej w skrzyni biegów. Od tego czasu, szczególnie gdy jest zimno to biegi wchodzą opornie, ale tylko 1ka i 2ka, dopóki nie rozgrzeje się autko. W lato jest "fajnie i przyjemnie". Taki urok tych naszych e90 :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co miałby ten zawór wyciągać? Nie on jest problemem, a sama konstrukcja skrzyni. U mnie CDV jest na swoim miejscu, sprzęgło się nie ślizga, a biegi wchodzą ciężej przez nowy olej w skrzyni. A mogłem zostawić ten czarny, brudny, gęsty - fabryczny :D :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UWAGA Ludziska!! Zmieniajcie olej w skrzyni!! :D Nie ma czegoś takiego jak wieczny olej doszedłem do prostego wniosku. Mój po zlaniu do miski był zółto-szaro-brudny,ale jeszcze przejrzysty i jak woda! NIczego sie nie trzymał. Ja sie nie dziwie, że rano mi skrzynia długo dochodziła do siebie jak pracowała niemal na sucho.

Moje auto ma 140 tys i oleju nie miało zmienianego. Kupilem na allegro Fuchs'a 1.1L i w te pędy zmieniłem. Dostałem nową skrzynię, biegi zmienia sie przyjemnie bez "haczenia" i chrobotania przy ruchu dźwigni. Po postoju bez problemu zrzucam na luz i wbijam wsteczny a wczesniej musiałem bieg wyrywać pomimo wcisniecia sprzęgła. Pozostałmi tylko problem nie wchodzenia 1 biegu za każdym razem,ale wystarczy lekko cofnac dźwignie w stronę 2 i jeden wpada natychmiast. Ukłąd odpowietrzony na wskroś,wysprzęglik ma uszczelniacze jak nowe i nie cieknie,sprzęgło bierze daleko od podłogi wiec pozostaje synchronizator 1 ki i sie przyzwyczaic:)

 

Przyokazji zmiany oleju wywaliłęm tłumik CDV i można precyzyjniej pracować sprzęgłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
U mnie jakos w kwietniu padl najpierw wysprzeglik a potem dwumas. Wymienione zostalo wszystko. I niby jest ok ale rewelacji nie ma. Dwojka czasem ciezko wchodzi. Jakis czas potem zmieniony Jeszcze zostal olej w skrzyni I poduszki pod skrzynia I pod silnikiem. W kwestii ciezko wchodzacej dwojki I czasem jedynki nic to nie zmienilo. Kilka tematow powyzej jest sugestia ze zmiana plynu hamulcowego na dedykowany o obnizonej lepkosci poprawia sprawe jesli chodzi o prace sprzegla. Podobny temat znalazlem gdzies na anglojezycznych forach. Akurat mam do zmiany plyn wiec sprobuje kupic ori w Aso I taki zalac. Przy wymianie wysprzeglika cos tam wlewali ale to pewnie byl zwykly DOT4. Jak ktos ma specjalistyczna wiedze w tym temacie to niech sie wypowie.
O Tempora! O Mores!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko w BMW jest ten problem na innych forach też są takie wątki jak miałem Leona to też czasem ciężko było wbić 1 wystarczyło popuścić sprzęgło lub przemieszać wajchą. W motocyklach jest podobnie moim też jak ci 1 nie wchodzi popuszczasz sprzęgło albo ruszasz motocyklem przód tył i wskoczy (wiem że auta nie da się przepchać :) ) Podobnie jak dojeżdża się motocyklem do świateł i nie zdąży się zbić biegów to póżniej stoisz i ruszasz moto aż wyluzuje albo popuszczać sprzęgło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nightstalker....daj znać jakie będą efekty po wymianie płynu hamulcowego o obniżonej lepkości. Pzdr

 

Ja na taki zmieniłem i biegi wchodzą łatwiej, lewarek pracuje lżej, na jedynkę czeka się krócej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nightstalker....daj znać jakie będą efekty po wymianie płynu hamulcowego o obniżonej lepkości. Pzdr

 

Ja na taki zmieniłem i biegi wchodzą łatwiej, lewarek pracuje lżej, na jedynkę czeka się krócej

 

Oczywiscie. Mysle ze za jakies trzy tygodnie bedzie operacja.

O Tempora! O Mores!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ok czekam na odpowiedź. U mnie wymiana układu hamulcowego z przodu dopiero za 8 tyś. więc jeszcze trochę do najechania jest. W przyszłym tygodniu wymieniam pasek wieloklinowy bo piszczy (o ile rolki i napinacz są ok) i szczęki hamulca ręcznego. Wszystko kupione w sklepie czescidobmw.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzis przy okazji zmiany amorow z tylu zostal tez zmieniony plyn w ukladzie hamulcowym i w ukladzie sprzegla. Nie zamawialem plynu online bo myslalem ze sobie cos wybiore w sklepach na moim zadupiu. Okazalo sie ze tylko zwykly Dot 4 byl w sklepach wiec zmuszony bylem pojechac do ASO i kupic tam. Oczywiscie sprzedaja tylko jeden typ czyli ten o obnizonej lepkosci.

Wrazenia po przejechaniu pierwszych 10km sa na plus. Nie jest to ogromna roznica ale na pewno odczuwalna. Ja mam u siebie normalny wysprzeglik z CDV wiec chyba dlatego odzcuwam te roznice. Sprzeglo pracuje bardziej plynnie i wydaje mi sie ze nie ma juz takich opoznien i przez to szarpniec, ktore sie zdarzaly. Jest wiecej kontroli pod noga moim zdaniem. Mam nadzieje ze tak pozostanie. Litr starczyl na wszystko.

O Tempora! O Mores!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.