Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tutaj jest przedstawiona pompa vacuum "od środka":

http://i41.tinypic.com/2s9t0k1.jpg

Widok z góry - duża uszczelka

http://i39.tinypic.com/aoutxc.jpg

 

Widać rozkład śrub, które trzeba odkręcić oraz dwa oringi.

 

Przy odkręcaniu wyleje się trochę oleju, więc dobrze jest mieć coś podłożone pod pompę, tak aby wyciekający oleju nie poleciał na paski znajdujące się poniżej.

 

Skorzystałem ze zdjęć z wątku:

http://acthxtg.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=237021

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Czy powodem wymiany oringu sa wycieki oleju na chłodnice spalin? Jeśli tak to miałem podobnie wymiana oringu u mnie nie przyniosła skutku, dopiero wymiana oringu wewnątrz pompy vacum pomogła. Ciężko było zlokalizować wyciek gdyż był bardzo mały. Pozdr
..pasja to moje życie..
  • 2 lata później...
Opublikowano

Mam BMW 530d zamówiłem oring w BMW.

 

Czy wymiana polega tylko na odkręceniu górnej obudowy silnika. Położeniu jakieś szmaty pod vacum, żeby olej nie zabrudził pasków. Odkręceniu vacum, wymienieniu oringu i skręcenia tego do kupy ?

Opublikowano
Witam,mmolenda21 możesz podrzucić linka gdzie dostałeś ten kwadratowy oring? Bo ja sie oszukałem i kicha a u mnie tez sie kida w tym miejscu.Dzięki.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Tam wchodzi zwykly oring 91x3mm, koszt 2-3zl, ten drugi dostepny jako czesc zamienna to 61x3,5mm, koszt podobny, oba dostepne np. na allegro. Sprawdzone, pasuja i spelniaja swoja funkcje jak oryginal
  • 1 rok później...
Opublikowano
Mam BMW 530d zamówiłem oring w BMW.


Czy wymiana polega tylko na odkręceniu górnej obudowy silnika. Położeniu jakieś szmaty pod vacum, żeby olej nie zabrudził pasków. Odkręceniu vacum, wymienieniu oringu i skręcenia tego do kupy ?

 

Chciałem zadać dokładnie to samo pytanie. Czy powyższe czynności wystarcza? Chciałem ten zabieg przeprowadzić w warunkach „blokerskich” wiec niechciałbym aby coś mnie zaskoczyło. Wymiana wydaje się bardzo prosta, nawet dla laika, pytanie czy tak faktycznie jest :)


P.S Wymina będzie w 530d z 2004 ale to chyba nie robi różnicy

Opublikowano

Najlepiej wymienić odrazu oba o-ringi: 61x3,5 (na zdjęciu powyżej oznaczony TA NIE - u mnie wlasnie ten oring puszczal) oraz 91x3 (oznaczony TO TU).

Wymiana całkiem prosta, ja wyjąłem jeszcze wentylatory i zrobiło sie sporo miejsca.

Dekiel vacuum pompy można bardzo łatwo wtedy odkrecić o wymienić większy oring.

Ale najlepiej jest rownież ten mniejszy wymienić. Należy odkrecić śruby trzymające pompę, zdjąć przewód podciśnienia, obrócić pompę (nie pamiętam w którym kierunku, ale to raczej będzie oczywiste) i wtedy powinna wyjść. Chyba nic wiecej nie odkrecałem, nie pamietam teraz, ale raczej było łatwe i łopatologiczne.

Należy oczyścić oba rowki żeby origngi dobrze osiadły. Przy montażu pompy posmarować oring olejem żeby lekko wszedł.

Należy pamiętać, żeby po oczyszczeniu pompy i dekielka nasmarować obie cześci olejem żeby nie było suchej pracy po montażu.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Robi, od 2004 było euro 4 co za tym idzie, chłodniczka egr jest dłuższa i jedno uchu dzieli ze śrubą od pompy vacum.

Więc aby zdemontować pompę vacum musisz odkręcić chłodniczkę EGR od kolektora wydechowego plus odkręcić ją od głowicy i kolektora dolotowego ( nie musisz rozłączać przewodów cieczy, gdyż należy ja tylko odciągnąć trochę od silnika aby pompa vacum wyszła) Przy tym demontujesz wentylator chłodnicy i górne mocowanie abyś miał gdzie klucz włożyć.


Oprócz oringów ważne aby górne dwie śrubo tulejki nad pompą którze trzymają łuk i pokrywę były dokręcone bo głównie to powoduje przeciekanie pompy vacum mimo nowej nawet uszczelki ale uwaga

te śruby łatwo urwać i sam jedną urwałem przy dokręcaniu

 

Mam BMW 530d zamówiłem oring w BMW.


Czy wymiana polega tylko na odkręceniu górnej obudowy silnika. Położeniu jakieś szmaty pod vacum, żeby olej nie zabrudził pasków. Odkręceniu vacum, wymienieniu oringu i skręcenia tego do kupy ?

 

Chciałem zadać dokładnie to samo pytanie. Czy powyższe czynności wystarcza? Chciałem ten zabieg przeprowadzić w warunkach „blokerskich” wiec niechciałbym aby coś mnie zaskoczyło. Wymiana wydaje się bardzo prosta, nawet dla laika, pytanie czy tak faktycznie jest :)


P.S Wymina będzie w 530d z 2004 ale to chyba nie robi różnicy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.