Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, czy konieczne jest używanie poprzeczek usztywniających: http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/51_5875-element-usztywniajacy/vKR40506 ?

 

Dlaczego pytam, po złożeniu auta po wymianie odmy i uszczelki pokrywy zaworów postanowiłem przed "złożeniem" wszystkiego do kupy pojeździć z dzień aby sprawdzić czy wszystko jest ok po tej wymianie. Nie montowałem tych właśnie poprzeczek i dość mocno poprawił się komfort jazdy samochodem. Auto lepiej przyjmuje poprzeczne nierówności i bardziej komfortowo je pokonuje. Zastanawiam się czy je montować, czy jest to konieczne, skoro komfort jazy jest sporo wyższy bez tych poprzeczek

Opublikowano
Sa fabryczne w kazdej wersji dlatego proponowalbym ich nie demontowac (usztywniaja karoserie i celowo ktos je zaprojektowal)
Opublikowano
Czyli dwie poprzeczki za łączną kwotę 110 zł powodują, że auto mi się w pół nie złamie, a każdy "laik" bez problemu taki element może odkręcić i wyrzuci? Coś ni chce mi się wierzyć.
Opublikowano
Jak chcesz pokonywać " komfortowo" nierówności to kup citroena. BMW ma się prowadzić sztywno i pewnie, między innymi dzięki takim usztywnienion
Opublikowano
Jak chcesz pokonywać " komfortowo" nierówności to kup citroena. BMW ma się prowadzić sztywno i pewnie, między innymi dzięki takim usztywnienion

 

Pytanie nie dotyczy komfortu jazdy,powtórzę: Czy konieczny jest montaż poprzeczek usztywniających? Czy brak tych poprzeczek jakoś negatywnie wpływa na samochód?

Opublikowano
Jak chcesz pokonywać " komfortowo" nierówności to kup citroena. BMW ma się prowadzić sztywno i pewnie, między innymi dzięki takim usztywnienion

 

Pytanie nie dotyczy komfortu jazdy,powtórzę: Czy konieczny jest montaż poprzeczek usztywniających? Czy brak tych poprzeczek jakoś negatywnie wpływa na samochód?

Na to pytanie raczej nikt na forum niejest w stane odpowiedziec.

Opublikowano
Zmieniając sztywność nadwozia / podwozia ingerujesz w bezpieczeństwo, pewność prowadzenia. Wydaje mi się że w nie wielkim stopniu moze to mieć również wpływ na elementy konstrukcyjne( aje to tylko moja teoria)
Opublikowano

Czy można to traktować jako wyposażenie dodatkowe. O to mi chodziło.

Jeżdżę autem do pracy, a nie na torze wyścigowym, więc w tym przypadku komfort podróżowania ma większe znaczenie nić sztywność zawieszenia i szybkie pokonywanie zakrętów :D

Opublikowano
posmigaj chwile bez i zobacz czy jest jakas roznica. Zwroc uwage na prace elementow plastikowych w kabinie, czy po jakims czasie nie bedzie slychac jakis dzwiekow :)
Opublikowano

Witam

 

Kolego ja tak myślę, że jak są zamontowane te poprzeczki to np. podczas wypadku/ uderzenie boczne, skosi ci całą karoserie.

Inżynierowie z bmw zaprojektowali to po to aby siły podczas wypadku były kontrolowane i kierowane w poszczególne strefy zgniotu.

 

Pozdrawiam

emilo

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
emilo zle myslisz,sogone trzeszczec Ci zaczna jak masz poprzeczki ,jeszcze sobie zamontuj na tylnie amoty oraz pod podwozie zoabczysz co wtedy bedzie sie dzialo,ogolnie w bmw trzezcza :mrgreen:
Opublikowano
Panowie, czy konieczne jest używanie poprzeczek usztywniających: http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/51_5875-element-usztywniajacy/vKR40506 ?

 

Czy można to traktować jako wyposażenie dodatkowe. O to mi chodziło.

 

Nie jest konieczne. Tak samo jak nie jest konieczne używanie poduszek powietrznych (możesz je wymontować).

Pozostaje pytanie w jaki sposób wpłynie to na Twoje bezpieczeństwo podczas jakiegoś zdarzenia, a przy demontażu poprzeczek czy wpłynie to na prowadzenie auta.

 

Czy można traktować jako wyposażenie dodatkowe? Lendio już Ci odpowiedział, że na tym forum raczej nikt Ci nie odpowie jaki tak na prawdę wpływ na prowadzenie i zachowanie samochodu w jeździe (a w szczególności podczas wypadku) ma brak zamontowanych poprzeczek.

 

Czyli dwie poprzeczki za łączną kwotę 110 zł powodują, że auto mi się w pół nie złamie, a każdy "laik" bez problemu taki element może odkręcić i wyrzuci? Coś ni chce mi się wierzyć.

 

Laik to może też poluzować śruby w kołach kluczem o łącznej wartości 5zł i wyobraź sobie, że przez to auto może się "złamać" :D

 

Nie rozumiem trochę co chcesz wiedzieć. Jeśli pytasz o komfort to przecież sam stwierdziłeś, że bardziej komfortowo jest bez poprzeczek. Jeśli pytasz o bezpieczeństwo i prowadzenie samochodu to chyba wszyscy odpowiedzą, że to usztywnienie po coś zostało zaprojektowane i uwzględnione w innych elementach auta więc należy z nim jeździć aby samochód w każdej sytuacji zachowywał się tak jak zażyczyłby sobie tego producent.

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie te poprzeczki nic nie maja do bezpieczenstwa :!: Napeno wam nie uratuja zycia widzialam nie jedno :mrgreen:

To tylko chodzi o usztywnienie budy o bardziej sportowe prowadzenie auta,zobaczcie na ebay ile jest poprzeczek do naszych aut

Opublikowano
Panowie, czy konieczne jest używanie poprzeczek usztywniających: http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/51_5875-element-usztywniajacy/vKR40506 ?

 

Czy można to traktować jako wyposażenie dodatkowe. O to mi chodziło.

 

Nie jest konieczne. Tak samo jak nie jest konieczne używanie poduszek powietrznych (możesz je wymontować).

Pozostaje pytanie w jaki sposób wpłynie to na Twoje bezpieczeństwo podczas jakiegoś zdarzenia, a przy demontażu poprzeczek czy wpłynie to na prowadzenie auta.

 

Czy można traktować jako wyposażenie dodatkowe? Lendio już Ci odpowiedział, że na tym forum raczej nikt Ci nie odpowie jaki tak na prawdę wpływ na prowadzenie i zachowanie samochodu w jeździe (a w szczególności podczas wypadku) ma brak zamontowanych poprzeczek.

 

Czyli dwie poprzeczki za łączną kwotę 110 zł powodują, że auto mi się w pół nie złamie, a każdy "laik" bez problemu taki element może odkręcić i wyrzuci? Coś ni chce mi się wierzyć.

 

Laik to może też poluzować śruby w kołach kluczem o łącznej wartości 5zł i wyobraź sobie, że przez to auto może się "złamać" :D

 

Nie rozumiem trochę co chcesz wiedzieć. Jeśli pytasz o komfort to przecież sam stwierdziłeś, że bardziej komfortowo jest bez poprzeczek. Jeśli pytasz o bezpieczeństwo i prowadzenie samochodu to chyba wszyscy odpowiedzą, że to usztywnienie po coś zostało zaprojektowane i uwzględnione w innych elementach auta więc należy z nim jeździć aby samochód w każdej sytuacji zachowywał się tak jak zażyczyłby sobie tego producent.

 

Odpowiedź typu "że to usztywnienie po coś zostało zaprojektowane" nic nie wnosi.

Zaworek dławiący CDV opóźniający sprzęgło też ktoś zaprojektował, a pewnie większość użytkowników z forum wywaliło go bo jest po prostu niepotrzebny.

Chodzi mi jedynie o to, czy jazda bez tych poprzeczek NEGATYWNIE wpływa na budę auta (coś się może przez to popsuć, połamać, pęknąć, wygiąć itp.)!!!

Opublikowano
Fachowo nazywa się to rozpórką i ma na celu usztywnienie karoserii w celu poprawy własności jezdnych - miałem takie coś zamontowane fabrycznie w audi b4 z silnikiem V6 2,6 benzyna . Niektórzy montują rozpórki w ramach tuningu - chodzi o to samo , czyli usztywnienie auta . Montowana jest zawsze na kielichach . Sugerowałbym nie zdejmować jednak , skoro jest zamontowana fabrycznie , bo nie wiadomo , jakie obciążenia przenosi , a myślę , że auto zaprojektowano z rozpórką jako pracującym elementem nadwozia i jej wyjęcie może spowodować , że obciążenia pionowe będą się przenosić na inne elementy , niekoniecznie dostosowane do tego ( np. przy podjeżdżaniu na krawężnik ) . Zamiast amortyzatorów i sprężyn zacznie np. pracować karoseria ( podobno pękają od obciążeń szyby czołowe ) .
Opublikowano

Kolego...zostaw te poprzeczkę (rozpurkę) w spokoju...potem będziesz dechą młotkiem kielichy prostował,

a nawet nie zauważysz jak coś już krzywym będzie :8)

Back to the roots...
Opublikowano
Madrzejszy od inzynierow BMW raczej nie jestes, wiec jesli wykombinowali ze taka rozporka ma byc to po co niby ja sciagac? spelnia swoja role usztywnienia nadwozia i zeby sie wszystkei plastiki nie trzesly jak galareta. Sam sobie odpowiedziales na pytanie na temat komfortu jazdy wiec nie rozumiem czepiania sie ze posty typu jak jest od nowosci to zostaw" tyel samo wnosza co Twoje wypowiedzi, Cale auto inaczej sie zachowuej bez tych rozporek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.