Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Teraz mam 290 tys. Autentycznego przebiegu nie znam, auto nigdy nie było w ASO, dopiero ja je tam zaprowadziłem pierwszy raz. Auto mam od 120 tysiecy. Szczotki wyglądały już na nie oryginalne. Regulator był już wyciągany.
  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Tak , to najważniejszy element , napięcie ładowania jest uzależnione od temperatury zewnętrznej im niższa tym wyższe napięcie,

napięcie ładowania jest jedynym elementem regulującym prąd ładowania akumulatora w samochodzie ,

reszta czynników jest mniej istotna ale też wpływa na napięcie ładowania

jak temp na klemie IBS (jak wysoka to też obniży napięcie ładowania )

prąd ładowania akumulatora (jak niski pobór prądu świadczy o naładowanym akumulatorze , to obniży napięcie)

przy dużym rozładowaniu akumulatora powinien początkowo trochę zaniżyć napięcie aby ochronić akumulator

ale rozładowanie ogólnie podwyższa napięcie ładowania aby szybciej naładować akumulator


Jak system START/STOP i regeneracja energii z hamowania to akumulator nigdy nie jest ładowany do końca przez alternator

jego prawidłowa wartość to między 60% - 80% naładowania , takie wartości są utrzymywane cały czas ,

aby zawsze przyjąć energię z hamowania silnikiem .

 

Mam nowy akumulator parę dni temu założony. Jak były temperatury na plusie ładowanie koło 14.60-14.70.


Dzisiaj na minusie temperatura to ładowanie 15v


Tak ma być?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam nowy akumulator parę dni temu założony. Jak były temperatury na plusie ładowanie koło 14.60-14.70.


Dzisiaj na minusie temperatura to ładowanie 15v


Tak ma być?

Oryginalny zwykły. Ten nowy zwykły. BTool zrobione reset nowego akumulatora

Klema ibs

czy jest dobrze to się okaże , nie słuchasz co do ciebie się mówi

oryginalny akumulator to znaczy jaki masz kupony w BMW i tam przypisany , oryginalny to nie precyzyjne pojęcie

A) ustal w CAS jaki jest tam wpisany akumulator

zdjęcie, to najważniejszy wpis z niego dde steruje magistralą BSD

d9ddfabe3d69.jpg

B) ustal jaki masz wpisany w FA (mogą być różne ale należy wybrać taki jaki ma być , czyli taki jaki kupiłeś a nie oryginalny

sto razy ktoś mógł go zmienić , z tej wartości jest kodowany wpis w CAS programami bmw jak ista , lub kodowanie do serii NCS

008445da97bd.jpg

dopiero będzie wiadomo czy jest dobrze

C:) a co do Btool to skąd ktoś ma wiedzieć jakie tam są procedury kodowania akumulatora

jeśli wszystko będzie się zgadzać to wtedy można będzie przyjąć że jest w porządku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A dla zwykłego akumulatora z IBS ładowanie teraz w zimie czasem na poziomie 15v jest ok czy za dużo?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nadal nie rozumiesz ,

poszukaj kogoś z INPA NCS lub ISTA

te programy które przytaczasz resetują histogram ładowania i pewnie nie zmieniają wartości tylko rejestrują poprzednią wartość

(nie wiem czy z cas czy z FA/VO)

jeśli jesteś pewny na 100% że np poprzednia wartość to akumulator zwykły np B090 ( W FA w CAS to klasse batterie 90ah )

masz samochód od początku i wiesz ze wszystko jest robione fabrycznie ,

może poprzednia wartość to A090 czyli akumulator AGM 90 bedą inne parametry ładowania niż dla zwykłego B090 ,

podpowiem ci przyjechał do mnie ktoś kiedyś na przypisanie akumulatora miał bmw e90 320d ,a wpisane w cas akumulator 46Ah

to samo było w FA , kupił nowy akumulator zwykły 90AH i jak bym tylko zrobił tylko wymianę na nowy to nadal by był ciągle nie doładowany

a tak to zmieniłem na B090 i zakodowałem CAS do serii wtedy wpis w cas był

CLASSE BATTERIE

90ah

może masz poprawnie , reset zrobiony tylko czasami warto sprawdzić czy wpis jest poprawny

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć wszystkim.

W e92 325d mam problem z ładowaniem akumulatora. Kupiłem nowy akumulator zwykły (kwasowo-ołowiowy) Fiamm 100Ah 870A. Od razu na miejscu mi go zamontowali, a napięcie ładowania wahało się w okolicach 15V. Stwierdzili, że po tygodniu mam przyjechać, to się ustabilizuje w tym czasie i wtedy podbiją gwarancję. Znajomy, znajomego zrobił mi rejestracje akumulatora, ale że posiadał Iste to tylko mógł zmienić pojemność (nie mógł zmienić typu B-zwykły, A-AGM), no to ustawił na 90Ah. Po tym dokonał adaptacji.

Po tym okazało się, że ładowanie nie spadło - nadal wynosi około 15V. Dziś podłączałem się pod Inpe i po odczycie "Read Vehicle Data" wyskoczyła linijka "XX E92 OKAY E_Words : B090"

Wiem, że fabrycznie zamontowany był właśnie B090, czyli zwykły 90Ah. Czy ten wpis z Inpy dotyczy aktualnie zakodowanego akumulatora, czy takiego, jaki był zakodowany fabrycznie? Czy będę musiał spróbować to odczytać z CAS-a przez NCS? (nie używałem jeszcze NSC, dlatego nie chcę ryzykować, że coś uszkodzę)


PS. Próbowałem samemu zrobić jeszcze raz adaptację przez Inpa, lecz w zakładce "E90" > "Motor" > "DDE 6 dla M57TOP / M57TU2" wyskakuje błąd "Oczekiwanie na sterownik: "D60M57D0,D62M57B0" nie znaleziono. Znaleziono sterownik: 'D60M57A0' . Program będzie zatrzymany. Muszę zainstalować nową Inpę która ma wpisany ten sterownik?

Inpa 5.0 pobrana z iBMW


Z góry dziękuję :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma 100ah do wyboru, 90 lub 110.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

To wiem, ale problem już rozwiązany. Sprawdziłem NCS-em i miałem zakodowane B090. Potem zrobiłem jeszcze raz adaptację w inpie.

Na zimnym, zaraz po odpaleniu miałem ładowanie 14,9-15,2 V. Jednak po przejechaniu 10 km sprawdziłem i ustabilizowało się na około 14,3 V, czyli idealnie. Gwarancja podbita.

Dzięki za pomoc :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.