Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Napisałem teoretycznie , ale proszę :

Powiedzmy cena katalogowa 320.000 tys.

Rabat 15 % = 272.000 zł.

221.000 plus 51.000 VAT = 272.000 ( w zaokrągleniu )

221.000 - 19 % = 179.000 tys.

VAT 51.000 , połowa do odpisu , druga połowa do kosztów 25.500 - 19 % = 21.000 ( w zaokrągleniu )

Czyli auto po leasingu 3 letnim kosztuje 179.000 plus 21.000 = 200.000 tys.

Wykup na osobę prywatna i po pól roku sprzedaż bez dodatkowych kosztów

Koszt leasingu , plus np. wykup 1 procentowy to około 10.000 zł.

Przez 3 lata traktuje to jako dodatkowy koszt w Firmie , auto przecież jeździ :D

Pytanie czy auto za katalogowo 320 tys. da się sprzedać za 200 tys. na umowę po 3,5 roku ?

Dlatego napisałem że teoretycznie tak.

  • Odpowiedzi 344
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Napisałem teoretycznie , ale proszę :

Powiedzmy cena katalogowa 320.000 tys.

Rabat 15 % = 272.000 zł.

221.000 plus 51.000 VAT = 272.000 ( w zaokrągleniu )

221.000 - 19 % = 179.000 tys.

VAT 51.000 , połowa do odpisu , druga połowa do kosztów 25.500 - 19 % = 21.000 ( w zaokrągleniu )

Czyli auto po leasingu 3 letnim kosztuje 179.000 plus 21.000 = 200.000 tys.

Wykup na osobę prywatna i po pól roku sprzedaż bez dodatkowych kosztów

Koszt leasingu , plus np. wykup 1 procentowy to około 10.000 zł.

Przez 3 lata traktuje to jako dodatkowy koszt w Firmie , auto przecież jeździ :D

Pytanie czy auto za katalogowo 320 tys. da się sprzedać za 200 tys. na umowę po 3,5 roku ?

Dlatego napisałem że teoretycznie tak.

 

IMO nie ma najmniejszych szans - utrata wartości musiałaby być mniejsza niż około 15 % rocznie

Opublikowano
Dlatego napisałem teoretycznie :D

 

znalazłem jakiś kalkulator wartości:

Marka: BMW , Model: X5

Rodzaj paliwa: Diesel

Silnik: 3,0 245KM

Data produkcji: 1-2016

 

Przebieg: 0 km

Planowany przebieg: 100000 km

Planowany okres użytkowania (w latach): 3

Aktualna wartość: (luty 2016)- 257300 PLN przy przebiegu: 0 km

Przyszła wartość: (luty 2019) - 109900 PLN auto będzie miało przebieg: 100000 km

Utrata wartości: -147399 PLN

 

Planowany przebieg: 34000 km

Planowany okres użytkowania (w latach): 1

Aktualna wartość: (luty 2016) - 257300 PLN przy przebiegu: 0 km

Przyszła wartość: (luty 2017) - 184100 PLN auto będzie miało przebieg: 34000 km

Utrata wartości: -73199 PLN

 

według tego tylko w pierwszym roku utrata wartości prawie 30 %, po 3 latach - 57 %

Opublikowano

To się chyba ma nijak do rzeczywistości

 

"Przebieg: 0 km

Planowany przebieg: 100000 km

Planowany okres użytkowania (w latach): 3

Aktualna wartość: (luty 2016)- 257300 PLN przy przebiegu: 0 km

Przyszła wartość: (luty 2019) - 109900 PLN auto będzie miało przebieg: 100000 km"

 

Poprzednie Volvo XC60 kupiłem za 190.000 tys . a sprzedałem za 110 tys.

 

Nie chce mi się wierzyć iż będzie można kupić 3 letnie X5 z aktualnej generacji , nawet golasa za 110 tys. zl.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Widzialem wczoraj na ulicy Tesle X ,wnetrze w stylu modelu S ,tyl troche ,,bezplciowy", ogolnie ok. Zobaczymy,czy powtorzy sukces sedana (oczywiscie w Stanach).
Opublikowano
Jest i nowa konkurencja dla x5 a mam na myśli Lexusa rx. Konkurencja jak konkurencja bo chyba nawet nie ma jak porównać. Cena wzięta nie wiem skąd bo dochodzi do ponad 350 tys a osiągi takie dobre że aż 7.7 lub 9.5 do 100km/h. Nie wiem też kto kupuje te samochody bo w tej cenie można mieć m.in. X5 25d, xc90 d5 jak i t6 które się wydają lepszymi ofertami :roll:
Opublikowano (edytowane)
Ale autko bardzo ladne (jak dla mnie) ,z Lexusem troche jak kiedys z Saabem. Jak ktos mial to kupuje nastepnego. Edytowane przez rafusa
Opublikowano
W Stanach RX duzo nizej cenowo od X5 ,bo inaczej z tortu premium nie uszczknal by zbyt wiele...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W moich oklicach Lexusami jezdza prawie wylacznie Azjaci. Dla nich Lexus to tak jak dla nas Audi/Merc/BMW.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Zgodzę się z rafusa auto wygląda ładnie ale nic poza tym. Już NX im lepiej wyszedł a najbardziej mi się w nim podoba sztucznie wytwarzany dźwięk z rur :cool2:
Opublikowano

"W Stanach RX duzo nizej cenowo od X5 ,bo inaczej z tortu premium nie uszczknal by zbyt wiele..."

 

To ile jeszcze może być niżej jak u ciebie X5 prawie darmo :D

Opublikowano
Darmo nie ,ale nowe X3 skonfigurowane po doswiadczeniach z poprzednimi to 49 k po twardych negocjacjach :-)
Opublikowano

Jasne ( I am Ducati fan ) :-)

Kiedys pisalem na forum ,ze motoryzacja w Stanach to inny (czytaj normalny) swiat. Samochody tutaj sa znacznie blizej ich realnej wartosci niz w Europie. Wystarczy zobaczyc ceny ,czy oferty na SUVy z Japonii (leasing za 99 usd/mies itp)

Opublikowano
Mialem BMW F800R ale slabo to jezdzilo... Gdyby cos to na priv ,bo nie na temat (Moderatora przepraszamy) ;-)
Opublikowano
maja22 Jak się sprawuje xc90? Jakieś usterki? Czy kupiłbyś je jeszcze raz? Czy wziąłbyś t6 czy może jednak d5? Wziąłbyś znowu momentum czy inscription? :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

:) spisuje się dobrze :) - co do usterek to raz nawigacja- był problem ( pozycja auta była inna niż rzeczywistość) usterkę usunęli na miejscu poprzez aktualizację mapy, problem jest jeszcze jeden z głuche stuki od strony pasażera przy zimnym silniku - jest wymiana amortyzatora bo to usterka jest we wszystkich aut wyprodukowanych w 2015 roku.

 

Czego mi brakuje: silnika R6 i klimatu jaki panuje za kierownicą w BMW :)

jakie plusy XC90 to jakość wykończenia i wielkość kabiny - gdybym miał wybierać jeszcze raz przed zakupem = to gdybym miał tylko jedno auto w garażu to było by BMW x5 4.0d a jako drugie... to wybór Xc90 D5 z takim samym wyposażeniem plus masaże:) ostatnio na rynku pojawi się Maserati Levante więc w tym segmencie robi się ciekawie

 

 

aaa duży plus dla Volvo to serwis w 3 mieście - nigdy nie usłyszałem że ten typ tak ma/ auto jest naprawione mimo dalszej usterki a co się ma w ASO w BMW w 3 mieście i nie tylko tam

Edytowane przez maja22
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

4.0d a 3.0d - jest za mała różnica w cenie a jakość dodatkowych koni i Nm robi robote z 2t

 

XC90 D5 spokojny, komfortowy, rodziny samochod:)

Opublikowano

No robi robotę różnica sekundy w przyspieszeniu to sporo i nm też trochę więcej :wink:

 

Wziąłbyś w xc90 d5 czy t6? Porównując cenowo i silnikowo x5 25d czy xc90 d5? Może się powtarzam ale co silnik to różnica.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jesli chodzi o volvo xc90 to tylko D5 lub hybryda - Volvo to spokojny samochod ...

 

BMW 25d ma nowy silnik więc ciężko mi powiedzieć(nie jedziłem) volvo czy BMW....

raczej BMW tylko jako silnik 3.0d/4.0d jako jedyny samochód w garażu a jeśli ma się juz auto BMW to Volvo

Opublikowano
No robi robotę różnica sekundy w przyspieszeniu to sporo i nm też trochę więcej :wink:

 

Wziąłbyś w xc90 d5 czy t6? Porównując cenowo i silnikowo x5 25d czy xc90 d5? Może się powtarzam ale co silnik to różnica.

 

Sekunda do 100 km/h faktycznie jest różnicy pomiędzy 30d a 40d ale to raczej tylko na papierze. We wszystkich niezależnych testach 30d robi 0-100 km/h w okolicach 6s, widziałem nawet jedn test gdzie wynik wynosił 5.9 s :shock:

Przeważnie jest szybsze niż nowe Q7 3.0 tdi gdzie producent podaje 6.3s.

Na pewno różnica staję się bardziej wyczuwalna w przedziale 100-200 km/h lub jak się załaduje auto na full.

Też podzielam zdanie maja22, że BMW jako jedyne auto to min. 6 cyl. ...

"Albo GRUBO albo WCALE"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.