Skocz do zawartości

Kierownica, wymiana


lewybmw1

Rekomendowane odpowiedzi

Przejrzałem cały wątek, ale jest tu namieszane tyle pytań, że ciężko się połapać;) Dlatego mam prośbę- podpowie ktoś czy taka zamiana jest możliwa, a jeżeli tak to czego dokładnie potrzebuję.

Otóż posiadam u siebie kierownicę przedliftową z wersji z M-pakietem, z łopatkami zmiany biegów.

Czy da się wymienić ją na kierownicę trójramienną z wersji z M-pakietem z polifta?

Jeżeli tak to co potrzebuję poza kierownicą oraz poduszką powietrzną?

Czy wystarczy żeby przyciski po lewej i po prawej stronie były jednakowe, czy trzeba zwrócić uwagę na coś jeszcze?

Z góry dziękuję za informację od osób które przerabiały temat:)

Pozdrawiam

 

Ja tak zmieniałem u siebie. Tylko przekładasz jeśli przyciski się zgadzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 141
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tylko musisz mieć kierownicę/poduszkę od F10 polift a nie od F20/30 bo to inne kierownice a na oko takie same i nie pasują a niestety na allegro są często sprzedawane kierownicę od F20/30 jako pasujące do F10 - sam się na to naciąłem i musiałem zwracać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko musisz mieć kierownicę/poduszkę od F10 polift a nie od F20/30 bo to inne kierownice a na oko takie same i nie pasują a niestety na allegro są często sprzedawane kierownicę od F20/30 jako pasujące do F10 - sam się na to naciąłem i musiałem zwracać.

 

Tył niebieskie kropki do F10 do F20/F30 czerwone. Prosto to odróżnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko musisz mieć kierownicę/poduszkę od F10 polift a nie od F20/30 bo to inne kierownice a na oko takie same i nie pasują a niestety na allegro są często sprzedawane kierownicę od F20/30 jako pasujące do F10 - sam się na to naciąłem i musiałem zwracać.

Jak coś to wibrację i multifunkcję można przełożyć. Łopatki nie wiem czy pasują, ale jak pasują to jest szansa, że trzeba zmienić rezystory w środku.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to wyglada forumowicze z naprawą grzanej kierownicy, kontrolka swieci i kiera nie grzeje …

ja bym sprawdził bezpiecznik F24 (Z przodu), jak jest ok, to zobacz czy jak włączysz guzik to czy jest napięcie w kierownicy na wtyczce od grzania.

Masz wibrację w kierownicy? Jak masz i działa to bezpiecznik jest ok.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko musisz mieć kierownicę/poduszkę od F10 polift a nie od F20/30 bo to inne kierownice a na oko takie same i nie pasują a niestety na allegro są często sprzedawane kierownicę od F20/30 jako pasujące do F10 - sam się na to naciąłem i musiałem zwracać.

Jak coś to wibrację i multifunkcję można przełożyć. Łopatki nie wiem czy pasują, ale jak pasują to jest szansa, że trzeba zmienić rezystory w środku.

 

Kierownice F10 - F30 nie są zamienne; multifunkcja, elektronika łopatki takie same, ale inny otwór centralny i po prostu nie przykręcisz na kolumnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łopatki/manetki nie są takie same.

Obudowa i mocowanie łopatek jest inne?

Inna jest impedancja i nie działają poprawnie.

tak, ale można dość niskim kosztem zmienić rezystory żeby działały

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Czyli kiera z wibracjami nie ma grzania? Po przeczytaniu wątku zrozumiałem że ma. Dzieki za rozwianie wątpliwości :cool2:

 

W F10 były kiery tylko z wibracja, tylko z ogrzewaniem lub i z wibracja i z ogrzewaniem, no i do tego wersje z łopatkami i bez łopatek, a to wszystko w wersji sport lub m-pakiet - lub golasy (wersja podstawowa dwa rodzaje) bez niczego. A i jeszcze wersje przedliftowe poliftowe 1 i polifowe 2 (takie jak w f30). Ogólnie wersji kierownic było kilkanaście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby upewnić się na 100% trzeba zdjąć/wypiąć poduszkę, zdjąć blendę i zobaczyć czy w dolne ramie wchodzą przewody - jak są przewody to jest mata grzewcza, jak nie ma przewodów to nie ma maty grzewczej i nie ma ogrzewania.

Jak się przyjrzysz - powiększysz zdjęcie, to zobaczysz w dolnym ramieniu, po prawej stronie wychodzi przewód i jest to potwierdzenie maty grzewczej = grzania kierownicy.


s-l1600.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.