Skocz do zawartości

Sciąganie samochodu w lewo


Prosiak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Mam pytanko.Kupiłem se bemke w Austrii,e30 1600 benzyna m40 1993 rok,touring.Auto było na kołach 195/65/14 na oponach zimowych i szło jak po szynach.Po przybyciu do Polski zmieniłem opony na letnie w tym samym rozmiarze (195/65/14 taki rozmiar jest wpisany w austriackim dowodzie),opony załozyłem na te same felgi (stalowe).Dodam ze opony letnie kupiłem w polsce (uzywane).Po zmianie opon auto zaczeło sciągac w lewo (na zimowych szło elegancko).Pojechalem do wulkanizacji,zmienili miejscami felgi (lewa na prawo i prawa na lewo) ale opony pozostały tak samo poniewaz są kierunkowe.Po tych czarach tez sciąga delikatnie w lewo.NA ZIMOWYCH NIE SCIAGAŁO!!! O co tu moze chodzic??? Dzięki za wszelką pomoc i sugestie.Pozdrawiam. Prosiak :mad2:

PS: nie mam luzów w zawieszeniu,wszystko wymienione.Prosiak. :doh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie masz ktoras opone uszkodzona(pekniety drut), sprawdz jeszcze czy masz takie samo cisnienie w kazdej oponie. Przeloz jeszcze kola z tylu na przod. To narazie tyle

 

Krzyniuq prosze poraw bledy ortograficzne :oops: :doh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
dzieki za rady.Zmieniłem z powrotem na zimowe i jest dobrze ale na zimówkach jezdził nie bede!Przymierzam sie do kupna opon tylko nie wiem czy nowych czy uzywanych?Miał ktos jakies doswiadczenia z kupnem uzywanych? Pozdrawiam.Prosiak :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już w swoim pierwszym poście sam odpowiedziałeś sobie na swoje pyt. "na zimowych było dobrze a jak kupiłem używane w polsce zaczeło ściągać na lewo..."

ktoś sprzedał ci trefne oponki.

i ja bym do niego spowrotem pojechał i wsadził na miejsce pasażera i pokazał o co chodzi a potem grzecznie poprosił czy nie zamienił by mi na takie na których by auto jechało normalnie (bo jak rozumiem niedawno u niego kupowałeś te oponki?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem u goscia i mu powiedziałem ze sciąga i on zmienił je stronami tzn lewa na prawo i odwrotnie ale dalej było to samo.Mówie mu ze na zimowych było elegancko a na tych sciąga a on mi mówi ze to nie jest wina opon tylko pewnie mam luzy w zawieszeniu a ja mu na to ze na zimowuch jest ok,a on mi mówi no to co.... Normalnie mnie trafia :evil: Prosiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..Mówie mu ze na zimowych było elegancko a na tych sciąga a on mi mówi ze to nie jest wina opon tylko pewnie mam luzy w zawieszeniu a ja mu na to ze na zimowuch jest ok,a on mi mówi no to co.... Normalnie mnie trafia :evil: Prosiak

 

nie ma to jak dobra argumentacja :cool2:

 

mysle ze powinienes kupic nowe opony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, głównie ściąganie zależy od wysokości bieżnika pomiędzy lewą stroną a prawą... ale nie jest to regułą... próbowałeś tyl na przód!!

Podjedz do mnie to może Ci pomogę, w poniedziałek. Opowiem ci coś o cenach i oponach, ja w swojej mam 195/60r14... Orginalnie Turing chodzi na 195/65r14, bo można jeszcze coś wymyśleć z innym rozmiarem... (tańszym nowym) np 185/70 lub 185/65... bo przecież wychodziły na 175/70 ale tylko sedany i coupe...

jak by coś to reszta na PW.

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja Was zaskoczę.

Istnieje możliwośc, że na starych oponach (w tej sytuacji zimówkach) auto będzie jechać prosto, a po założeniu drugich, niezależnie czy nowych, czy używanych auto będzie ściągać.

Jeżeli raz założymy opony i zignorujemy ustawienie np zbieżności w wyniku czego auto ściąga w którąś strone, to po długiej jeźdźie ta opona wytrze się w taki sposób że już nie będziemy odczuwać efektu ściągania. Dopiero przy następnej parze opon znowu odczuwalne będzie ściąganie.

Dana opona, która nie idzie precyzyjnie własnym torem utrzymywana jest przez kierującego, aby auto jechało prosto, w wyniku czego ściera się.

 

Dlatego zawsze po wymianie opon doradzam ustawienie zbieżności nawet pomimo tego, czy auto na poprzednich oponach jechało prosto i nie ściągało, czy też nie.

Zbieżność to jedna rzecz. Luzy w zawieszeniu to druga. A moze być nawet cofnięte jedno z kół i przy dobrej zbieżności auto również będzie ściągać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbieżność to jedna rzecz. Luzy w zawieszeniu to druga. A moze być nawet cofnięte jedno z kół i przy dobrej zbieżności auto również będzie ściągać

Podejrzewam, że tego jeszcze nie sprawdzałeś.

Cofnięte koło potrafi robić taką przykrość jak ściąganie auta podczas jazdy.

Nie widzę tych opon i trudno mi znależć w nich winę, ale przedstawiam Ci zjawiska z którymi się spotykam na co dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam sie z tobą ze nalezy brac wszystko pod uwage i to tez sprawdze ale dopiero w przyszły weekend bo niestety jutro rano wylatuje słuzbowo.A musze sie przyznac ze cos kiedys cos słyszałem o tych odstępach.Jak cos wynajde to dam znac ale od jutra do piatku bede miał utrudniony dostęp do netu.By the way to wkurza mnie cos co jest nie tak ale jeszcze bardziej jak nie moge dojsc CZEMU? Pozdrawiam.Prosiak :D

PS:a nerwy jeszcze nikomu nie pomogły. Posiak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.