Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Mam pytanko.Kupiłem se bemke w Austrii,e30 1600 benzyna m40 1993 rok,touring.Auto było na kołach 195/65/14 na oponach zimowych i szło jak po szynach.Po przybyciu do Polski zmieniłem opony na letnie w tym samym rozmiarze (195/65/14 taki rozmiar jest wpisany w austriackim dowodzie),opony załozyłem na te same felgi (stalowe).Dodam ze opony letnie kupiłem w polsce (uzywane).Po zmianie opon auto zaczeło sciągac w lewo (na zimowych szło elegancko).Pojechalem do wulkanizacji,zmienili miejscami felgi (lewa na prawo i prawa na lewo) ale opony pozostały tak samo poniewaz są kierunkowe.Po tych czarach tez sciąga delikatnie w lewo.NA ZIMOWYCH NIE SCIAGAŁO!!! O co tu moze chodzic??? Dzięki za wszelką pomoc i sugestie.Pozdrawiam. Prosiak :mad2:

PS: nie mam luzów w zawieszeniu,wszystko wymienione.Prosiak. :doh:

Opublikowano
hmm no niewiem dokladnie do moze byc przyczyna ale jak byc mial wade w oponach to by ci przy jakies predkosci bilo pamietaj ze unas sa koleiny sprubuj przejechac sie na gladkiej i bez zadnych kolein drodze
Opublikowano

Prawdopodobnie masz ktoras opone uszkodzona(pekniety drut), sprawdz jeszcze czy masz takie samo cisnienie w kazdej oponie. Przeloz jeszcze kola z tylu na przod. To narazie tyle

 

Krzyniuq prosze poraw bledy ortograficzne :oops: :doh:

Opublikowano
prawdopodobnie któraś z opon ma przyciętą rzeźbę bierznika(poprzednik miał do kitu zbierzność) Sprawdź grubość bierznika sówmiarką z obu stron opony i na każdej z opon i bedzie wszystko jasne :cool2:
Opublikowano
warto jeszcze koła wyważyć :)

 

OOOT! Mądre słowa!!!

 

Prawdopodobnie to jest sprawcą twojego problemu!Ja tak miałem i pomogło.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
dzieki za rady.Zmieniłem z powrotem na zimowe i jest dobrze ale na zimówkach jezdził nie bede!Przymierzam sie do kupna opon tylko nie wiem czy nowych czy uzywanych?Miał ktos jakies doswiadczenia z kupnem uzywanych? Pozdrawiam.Prosiak :lol:
Opublikowano

już w swoim pierwszym poście sam odpowiedziałeś sobie na swoje pyt. "na zimowych było dobrze a jak kupiłem używane w polsce zaczeło ściągać na lewo..."

ktoś sprzedał ci trefne oponki.

i ja bym do niego spowrotem pojechał i wsadził na miejsce pasażera i pokazał o co chodzi a potem grzecznie poprosił czy nie zamienił by mi na takie na których by auto jechało normalnie (bo jak rozumiem niedawno u niego kupowałeś te oponki?)

Opublikowano
ja kiedys tez tak mialem w cabrio. przeloz kola stronami tj te z lewej na prawa strone a to z prawej an lewa...u mnie jak reka odjal...
Opublikowano
byłem u goscia i mu powiedziałem ze sciąga i on zmienił je stronami tzn lewa na prawo i odwrotnie ale dalej było to samo.Mówie mu ze na zimowych było elegancko a na tych sciąga a on mi mówi ze to nie jest wina opon tylko pewnie mam luzy w zawieszeniu a ja mu na to ze na zimowuch jest ok,a on mi mówi no to co.... Normalnie mnie trafia :evil: Prosiak
Opublikowano
..Mówie mu ze na zimowych było elegancko a na tych sciąga a on mi mówi ze to nie jest wina opon tylko pewnie mam luzy w zawieszeniu a ja mu na to ze na zimowuch jest ok,a on mi mówi no to co.... Normalnie mnie trafia :evil: Prosiak

 

nie ma to jak dobra argumentacja :cool2:

 

mysle ze powinienes kupic nowe opony

Opublikowano
ja równiez doszedłem do tej mysli.Zachciało mi sie oszczednosci :evil: . Pozdrawiam.Prosiak.
Opublikowano

Witam, głównie ściąganie zależy od wysokości bieżnika pomiędzy lewą stroną a prawą... ale nie jest to regułą... próbowałeś tyl na przód!!

Podjedz do mnie to może Ci pomogę, w poniedziałek. Opowiem ci coś o cenach i oponach, ja w swojej mam 195/60r14... Orginalnie Turing chodzi na 195/65r14, bo można jeszcze coś wymyśleć z innym rozmiarem... (tańszym nowym) np 185/70 lub 185/65... bo przecież wychodziły na 175/70 ale tylko sedany i coupe...

jak by coś to reszta na PW.

Pozdrawiam,

Opublikowano

A ja Was zaskoczę.

Istnieje możliwośc, że na starych oponach (w tej sytuacji zimówkach) auto będzie jechać prosto, a po założeniu drugich, niezależnie czy nowych, czy używanych auto będzie ściągać.

Jeżeli raz założymy opony i zignorujemy ustawienie np zbieżności w wyniku czego auto ściąga w którąś strone, to po długiej jeźdźie ta opona wytrze się w taki sposób że już nie będziemy odczuwać efektu ściągania. Dopiero przy następnej parze opon znowu odczuwalne będzie ściąganie.

Dana opona, która nie idzie precyzyjnie własnym torem utrzymywana jest przez kierującego, aby auto jechało prosto, w wyniku czego ściera się.

 

Dlatego zawsze po wymianie opon doradzam ustawienie zbieżności nawet pomimo tego, czy auto na poprzednich oponach jechało prosto i nie ściągało, czy też nie.

Zbieżność to jedna rzecz. Luzy w zawieszeniu to druga. A moze być nawet cofnięte jedno z kół i przy dobrej zbieżności auto również będzie ściągać.

Opublikowano

faktycznie miałem troche luzów w zawieszeniu ale powymieniałem wszystko,ustawiłem zbieznosc i dalej to samo a na zimowych prosto :shock:

Pozdrawiam.Prosiak.

Opublikowano
Zbieżność to jedna rzecz. Luzy w zawieszeniu to druga. A moze być nawet cofnięte jedno z kół i przy dobrej zbieżności auto również będzie ściągać

Podejrzewam, że tego jeszcze nie sprawdzałeś.

Cofnięte koło potrafi robić taką przykrość jak ściąganie auta podczas jazdy.

Nie widzę tych opon i trudno mi znależć w nich winę, ale przedstawiam Ci zjawiska z którymi się spotykam na co dzień.

Opublikowano

zgadzam sie z tobą ze nalezy brac wszystko pod uwage i to tez sprawdze ale dopiero w przyszły weekend bo niestety jutro rano wylatuje słuzbowo.A musze sie przyznac ze cos kiedys cos słyszałem o tych odstępach.Jak cos wynajde to dam znac ale od jutra do piatku bede miał utrudniony dostęp do netu.By the way to wkurza mnie cos co jest nie tak ale jeszcze bardziej jak nie moge dojsc CZEMU? Pozdrawiam.Prosiak :D

PS:a nerwy jeszcze nikomu nie pomogły. Posiak.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.