Skocz do zawartości

5tys euro na pierwsze auto...


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich fanow motoryzacji.

 

Odkad zaczalem zarabiac w Irlandii, nosze sie z zamiarem kupna auta po powrocie (ok listopada). Zawsze mi sie BMW podobaly, szczegolnie e30 i e36. Na samo auto chce przeznaczyc do 5tys euro, tak zebym ze wszystkimi oplatami, OC i wymiana plynow zmiescil sie w 6tys.

 

Auto ma byc tylko dla mnie i sprawiac duzo radosci z jazdy (kocham prowadzic auto). NIe bede nim duzo jezdzil - glownie na uczelnie i na trening (no chyba ze podpisze kontrakt z klubem oddalonym o 100km co jest bardzo mozliwe). Nie potrzebny mi sedan czy duzy bagaznik. e30 sobie odpuszczam, bo to auto jednak stare, a stac mnie na lepsze:) Dlugo rozwazalem rozne auta, m.in.: calibry, eclipsy,200sx, 300zx, 3000GT, prelude itd. Ostatecznie zawezilem grono potencjalnych nabytkow do Hondy prelude (4 lub najleiej 5gen) i BMW e36 coupe lub cabrio:) Oba auta sa swietne, swietnie sie prowadza. Prawdopodobnie Honda badziej niezawodna, ale sklaniam sie bardziej do RWD (ah te poslizgi :D )

 

Silnik 1,6 odpada w przedbiegach, sklaniam sie do 1.8iS lub ewentualnie 2.0, wieksze pojemnosci raczej odpadaja ze wzgledu na to ze mam 22lata i zjedza mnie koszty OC :D Choc ewentualnie 323 jeszcze moze wejdzie w gre.

 

Teraz pytania. Czy w 5 tys euro dostane ktores z tych coupe, przy ktorym nic nie trzeba robic? Czy warto rozwazac kupno cabrio, czy w tej cenie da rade znalezc zadbane cabrio? Czy ktos z Was mial okazje jezdzic prelude i ewentualnie porownac doznania? prelka 2.0 136KM robi 100 w 9,2 :) A moze ktos z Was ma zamiar niedlugo sprzedac auto w niezlym stanie ? :)

 

PS. na utrzymanie na pare lat zostawiam jeszcze kilka tys euro.

PS2. Chcialbzm BWM z lat produkcji, cos ok 97, dobra prele 97' moglbym miec za 5kola jurków, wiec chcialbym taki odpowiednik w bmw...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw poszukaj na www.mobile.de i www.autoscout24.de oraz w polskich serwisach ogłoszeniowych ofert BMW i zobaczysz co mozesz kupic za 5tysi. Zdobedziesz pierwsze rozeznanie...

jak juz to bedziesz wiedzial i podasz konkretne argumenty, to doradzimy... bo za 5tys euro kupisz i dobre auto i szrota... do wyboru do koloru... :roll2:

 

Acha, do Hondy raczej nei bedziemy Cie tu przekonywac....

...a moze Supra.? :mrgreen: :lol:

pozdrawiam

Prezes


Moja flota: •Czarna & •eMka & •Kalinka & •Malutka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odradzam ci 320 bo pali duzo wiecej niz 318is a moca sa prawie takie same no tylko dzwiek inny choc moj is ma bardzo fajny. jesli nie masz za duzo na utrzymanie to wybieraj 318is spokojnie za 5 tys znajdziesz super egzemplaz tylko sie nie spiesz ja mojego is szukalem 6 mies ale teraz jestem zadowolony i kupilem go za 4 tys (wytargowalem z 4,8) wiec jak widzisz wysoko cene to sie nie zrazaj bo moze utargujesz. niektorzy niemcy chca kosmiczne pieniadze za swoje auta ale ich nie dostana i ten od ktorego kupilem chyba juz to wiedzial. tu masz pare ciekawych moim zdaniem is choc uwazam ze jak poczekasz to ci sie trafia jeszcze lepsze:

 

http://www.autoscout24.pl/home/index/detail.asp?ts=8437555&id=ps32tpiaqwr&sc=&make=13&model=1640&pricefrom=4000&euroto=6000&zip=

http://www.autoscout24.pl/home/index/detail.asp?ts=8437555&id=qmrrafcviwg&sc=&make=13&model=1640&pricefrom=4000&euroto=6000&zip=

http://www.autoscout24.pl/home/index/detail.asp?ts=8437555&id=qkflkbtyc4d&sc=&make=13&model=1640&pricefrom=4000&euroto=6000&zip=

 

a co do 323 to utrzymnie jest takie samo jak 325 bo to ta sama pojemnosc wiec oc jest takie samo a nie wiem czy jest jakas roznica w oc miedzy 2,5 l a 2,8 wiec najlepiej kupowac 2,8 ale nigdy 2,0 bo 2,0 pali nie wiele mniej niz 2,5 czy 2,8 naprawde a jest duzo slabszy. tu pare ciekawych 323 choc chyba 2 mies temu bylo takie 323 piekne pierwszy wlasciciel, lakier jak nowka bardzo dobrze wyposazony za 4800 wiec tak jak mowie czekaj az ci sie trafi TWOJE auto:

 

http://www.autoscout24.pl/home/index/detail.asp?ts=8452748&id=1m1cayjeits&sc=&make=13&model=1642&pricefrom=4000&euroto=6000&zip=

http://www.autoscout24.pl/home/index/detail.asp?ts=8452748&id=1wyzxpsnjxq&sc=&make=13&model=1642&pricefrom=4000&euroto=6000&zip=

 

na koniec rada, od cen na autoscoucie czy mobile odejmuj minimum 10% bo tyle na starcie mozesz stargowac, w moim przypodku to bylo prawie 20%. a ja radzilbym ci na poczatek przygody z bmw 318is bo jestes mlody tak jak ja i pewnie tak samo temperametny wiec na poczatek wystarczy 140KM a jak zaczynac od 328 to po paru mies bedziesz chcial wiecej a wtedy zostaje ci tylko M3:) choc mi narazie starcza moje 140KM a mowie to na przykladzie kolegow co maja 325 czy 328

pozdro

Tłumaczenia: niemiecki, hiszpański, włoski.

Pozdrawiam

Grzesiek

http://img53.imageshack.us/img53/3782/pict6529panoramaresize8pl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No troszke poszperalem i dochodze do wniosku, ze jednak cabrio w dobrym stanie nie dostane za 5kola, bo ceny sie zaczynaja od ok 4500. Wiec pozostane przy coupe. zastanawiam sie jednak czy warto placic wiecej za 2.0 skoro roznica wlasciwie zadna, bo 10KM wiecej ale masa rowniez wieksza. Placic za sam dzwiek, bo przyspieszenie lepsze o pol sekundy to zaden wyczyn, nie zamierzam sie nim sciagac. W kazdym razie wydaje mi sie ze lepiej kupic dobrze wyposazone coupe w cenie sfatygowanego cabrio. Tylko ze spora czesc tych coupe jest po roznego rodzaju tuningach, co raczej nie swiadczy o lekkim uzytkowaniu auta:) Troche sie boje takich aut kupowac;> Dla mnie najwazniejsze zeby byl w super stanie, w miare malo palil, abs, wspomaganie i klima. Milo by bylo miec skore, hehe. Wydaje mi sie ze na poczatek silnik 1.8iS w zupelnosci wystraczy, tymbardziej ze musze sie od nowa uczyc jezdzic bo pare lat jezdzilem FWD i bawilem sie recznym, wiec teraz niektore nawyki na odwrot musza byc :D

 

Takie cos by mi odpowiadalo :) :

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1113021 oczywiscie auto pewnie odwijane z drzewa bo nie ma nic o tym czy byl walony. No i skoro sam lakier tyle kosztowal to auto wydaje sie byc podejrzanie tanie, no i sam fakt ze po tuningu daje troche do myslenia...

 

A czy ktos ma tutaj cabrio i moze powiedziec czy sa jakies problemy z dachami? Wycieki czy zaciananie sie itd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW zaczyna sie od 2 litrów...stare dobre powiedzenie...a 2.0 da ci duza wieksza frajde z jazdy jak i odczucia sluchowe :) poczytaj forum....kupujac z silnikiem 4 cylindrowym po miesiacu bedziesz zalowal...a koszty utrzymania nie sa niewiadomo jakie...choc 325 jest bardzo paliwozerne to 328 utrzymuje sie na poziomie 320...moze dziwne to sie wydaje ale tak jest.2.8 to jest nowoczesny silnik.

 

to tyle odemnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszke wydaje sie byc mocno naciagana teoria ze 328 ma podobnie palic jak 320. Roznica miedzy spalaniem 1.8iS a2.0 jakas mala pewnie jest, pozniej miedzy 320 a 323 tez, miedzy 323 a 325 tez itd wiec grosz do grosza i sie troche uzbiera.oczywiscie, litr roznicy na setke przy spalaniu ok 11l to nie jest duzo dltego zrobilem sobie widelki od 1.8IS do 323, ale wyzej nie ide, bo mozna zaraz dojsc do 3.2M3 :)

 

A jak widzicie ta kwestie, coupe vs cabrio za 5tys euro?

 

PS. 4lata jezdzilem oplem vectra B 1.6 75KM, ostatnio mondeo (2003) 1,8 115KM, wiec silnik 140KM powinien mi w zupelnosci wystarczyc na poczatek do nauki i wstepnej zabawy:) Vectra odziwo okazala sie autem niedozajechania. Meczylem ja niemilosiernie przez te 4 lata i nic! Fakt ze zawiecha to jak kanapa na kolkach i silnik kompletne nieporozumienie, ale jak to bokiem chodzilo:) Niestety skonczylo sie na awarii skrzyni, bo mi bieg wyskoczyl przy 6tys rpm :) i wybilem chyba wszystkie zeby w skrzyni:) Pewnie nie wlozylem do konca biegu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do 2.8 to sie mylisz.maja ludzie na forum 328 i pala im w miescie 11-12 litrow. 2.0 i 2.5 to sa stare silniki z zeliwnym blokiem i tu mowa o malym spalaniu jest nierealna :) . 2.8 jest calutki aluminiowy,nowoczesna konstrukcja i poprostu pali mniej.poszukaj na frum,popytaj ludzi co maja takie auta. i uwierz mi ze bedziesz zalowal ze kupisz 4 cylindrowe...jak juz pisalem jest stare dobre przyslowie BMW zaczyna sie od 2 litrow a to dlatego ze ma 6 cylindrow...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam E36 318 IS-a. Mialem go przez rok i bylem bardzo zadowolony.

Spalanie w trasie oscylowalo w okolicach 7,5 litra, po miescie w okolicach 9,5-10 litrow. Jedyne, czego IS-owi brakuje, to dwoch dodatkowych cylindrow ;). Ale jezeli chodzi o rozsadny kompromis miedzy osiagami a spalaniem, to mysle, ze takie silnik jest w sam raz. Za 5 tys EUR powinno Ci sie udac kupic 318 IS w idealnym stanie.

 

Co do 328i, to moim zdaniem wszystko zalezy od stylu jazdy. W trasie, przy spokojnej jezdzie, pewnie rzeczywiscie mozna byc milo zaskoczonym spalaniem. Moja 750i potrafila zejsc do 14 litrow przy jezdzie emeryckiej.

Ale po miescie, przy troche szybszej jezdzie, spalanie w 328i rzedu 15-20 litrow bedzie spokojnie do osiagniecia.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok temu miałem ten sam dylemat co Ty: brać coś 4-cylindrowego czy zaszaleć i kupić 323i. Myślałem, że 2,5 litra to będzie smok nie do wykarmienia. Jednak po chwili zastanowienia doszedłem do wniosku, że raz się żyje.... i kupiłem 2,8 coupe. No i co? I nie żałuję! Jężdżąc tylko po Warszawie, przy moim stylu jazdy bez problemu osiągam 11 l gazu na 100 km(oczywiście 18 litrów też jest bez problemu do zrobienia :mrgreen: ). Mój poprzedni samochód (1.6 16v, 90 KM) palił w mieście 9,5 litra gazu. Więc spalanie mojej buni do wysokich raczej nie należy. Na Twoim miejscu szukałbym tylko 323 lub 328. Muzyka 6-ciu garów jest po prostu cudowna. Teraz moje auto pali więcej niż w ziemie. A to dlatego, że jeżdżę z otwartą szybą i słucham wydechu. A że najlepiej brzmi przy ok. 2,5-3 tys. obr/min to sam rozumiesz :)

Inna kwestia to bezpieczeństwo. Sam wiele razy się zastanawiałem po co mi tyle koni pod maską skoro żadko z nich korzystam. Zastanów się również, czy jesteś porywczą osobą, czy łatwo się denerwujesz itp. Bo jeżeli tak to proponuję Ci co najwyżej 1.8. Przejrzyj forum a zobaczysz ile ostatnio było głośno o wypadkach młodych ludzi w BMW. 2.8 to już nie przelewki. Przy nieostrożnym obchodzeniu się z gazem może doprowadzić do tragedii. Oczywiście każdym autem można się zabić ale tym z dużą mocą na pewno efektowniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!! co do kupna BMW to odradzam tobie czterocylindrówki - posiadam taka i non stoper problemy, najlepsze jest to że nie katuje a ciągle cosik- zresztą poczytaj na forum o awariach- najwięcej jest ich właśnie z czterocylindrówką :mad2: mi już sie wydawało ze wszystko oki a tu wczoraj jak popychacz zaczął stukać to wiocha po miescie jechać :roll2: moze ktos powiedzieć "kupiłes zajezdzona" a ja mam ją od pierwszego właściciela z hollandii który był z 54 rocznik wiec jest w idealnym stanie - a jednak sie psuje..... ogólnie komfort jazdy i to "coś" beta ma w sobie i pewnie jak sprzedam tą to kupuje sześciocylindrówke. a Tobie cabrio odradzam ze względu na nasze warunki pogodowe - lepiej już jak wydasz kase na e36 323 i coupe ale ostatnij wypust. pozdrawiam i odezwij się jak kupisz ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cool a miales cabrio?

ja mialem 3 sztuki i cabrio uzaleznia a gadka o warunkach pogodowych itd odpada.czy zima czy lato auto spisuje sie super.ogrzewanie maja takie ze parzy po palcach.jezdzi sie bez dachu teoretycznie od marca (pierwsze slonce) do listopada.jedyne to szukac ze zdrowym poszyciem bo wymiana to spory wydatek.

 

ale za 5k ojro ciezko o super cabrio...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, rzeczywiscie jak kupowac to juz pozadnie zeby nie zalowac. Sam zawsze taka zasade stosowalem wiec chyba jednak bedzie 6cyl :D No to teraz ktory z tych silnikow? 2.0 chyba tez odpada bo jest to starsza konstrucja i podstawowa i ma jednak malo mocy jak na 6garow. Chyba optimum to bedzie jednak 323 dla mnie. Jak myslicie? Ktos chyba nawet pisal ze 323 potrafi spalic mniej niz 320 bo silnik jest nowszy.Tam jest 2.5l ?Czemu bmw tak namieszalo z tymi cyferkami? Ile ma to koni i momentu?

 

Hehe, doczytalem ze 320 jest szybsze od 318is o 0,2s, czyli wogole odpada ten silnik. POtem to dopiero moge 2.5l wziac. Szkoda ze nie ma no.2,3l :) A co do silnika 2,5. http://www.bmwmpowerclub.com.pl/bmw/3/e36/d36/d36.htm wyczytalem tu, ze silniki 323(2.5l) byly robione od 96' i mialy 170KM i 8sek do 100, a np. w 94' byl silnik 325 (2.5l) i mial az 192KM, ale to samo przyspieszenie. Jak to jest mozliwe? Ktory silnik lepszy? Rozumiem, ze 323 jest nowsza konstrukcja od 325. Teraz to juz chyba tylko moge rozwazac 318IS (tanszy w zakupie i troche mniej pali) i 323 lub 325 (mocniejsze i nowsze, ale wiecej pala, sa pewnie duzo drozsze w zakupie i OC). Na 328 nie patrze nawet, bo to za duzo dla mnie. Tak wiec pozostaje kwestia 323 i 325, ktory jest lepszy i czym one sie roznia?A moze jednak na poczatek wziac zadbane 318IS? Pewnie te 2.5l sa duzo drozsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

323 i 325 to ten sam silnik 2500cm.roznica taka ze 323 ma mniej mocy bo 170ps i wyzszy moment obrotowy i jest przy okazji troszke bardziej oszczedny.ale konstrukcyjnie to te same silniki.ja polecam Tobie 320...moze podbnie 0-100 robi co IS ale ma zupelnie inna dynamike...wkoncu 6 garow...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

323 i 325 to ten sam silnik 2500cm.roznica taka ze 323 ma mniej mocy bo 170ps i wyzszy moment obrotowy i jest przy okazji troszke bardziej oszczedny.ale konstrukcyjnie to te same silniki.ja polecam Tobie 320...moze podbnie 0-100 robi co IS ale ma zupelnie inna dynamike...wkoncu 6 garow...

 

tak ale konstrukcja silnika 325(m50) a 323i(m52)jest roznica rowniez blok w ktorym jest stosowany aluminium wiec silnik 323i jest lzejszy

 

naprawde polecem te silniki m52 sam taki posiadam w moim 323i naprawde rewelecja poezja i moc :modlitwa:

Był BMW E30 316i 09/90 inslandgruen

Był BMW E36 323i 10/95 arktissilber

Był BMW E36 320i 03/98 ascotgruen

Był BMW E39 525i 11/00 cosmoschwarz

Był BMW E46 320i 08/02 sapphireblack

Był BMW E61 530D 05/04 alpinweiss III

Był BMW E61 530D 02/08 spacegrau

Jest BMW F11 520D 06/13 havanna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.