Skocz do zawartości

E46 - opony na zime


Ostry777

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam pytanie odnośnie opon na zimę, jakie producent zaleca do e46 320Ci i jakie wy stosujecie ? jak kupiłem auto to dostałem felgi z oponami 185/65/15 i mi się wydają trochę wąskie ? dlatego zastanawiam się nad zmianą. I jeszcze jedno pytanie gdybym chciał kupić szerze czyli np. 195 to czy wejdą na moją felgę ? Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze nie wiem jakim cudem ktoś założył 185 rozmiar najmniejszy dopuszczalny w e46 to 195. Na zimę posiadam aktualnie 205/55/16'' na feldze stalowej et31 od e90 wiec optycznie mam szeroko o to mi chodziło ale jest oporniej podczas manewrów. Wcześniej posiadałem 195/65/15'' i takie każdemu polecam komfort plus , mniejsze spalanie a także manewrowanie jest przyjemniejsze. A czy wejdą ci na felge to na pewno , bo nie założył byś felgi do e46 na którą miała by nie wejść rozmiar opony 195 chyba ze jedynie szerszą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dedykowane rozmiary masz na naklejce na słupku 195/65/15, 205/55/16, 205/50/17, 225/45/17...możesz na takich jeździć tylko prędkościomierz będzie trochę oszukiwał.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dedykowane rozmiary masz na naklejce na słupku 195/65/15, 205/55/16, 205/50/17, 225/45/17...możesz na takich jeździć tylko prędkościomierz będzie trochę oszukiwał.

 

Nie zupełnie, jeśli zastosuje się jeden z rozmiarów sugerowanych przez producenta (tzn. te z naklejki) to prędkościomierz nie będzie oszukiwał. Jedynie jak byś założył np. zamiast 205/50/17 dałbyś 205/45/17 lub 205/55/17 wtedy będzie prędkościomierz zawyrząć bądź zaniżać. |Upraszczając chodzi o średnicę koła. jeśli się nie zmniejsza/zwiększa to prędkościomierz będzie dawał prawidłowe wskazania. Na oponeo jest kalkulator, który wylicza czy niestandardowy rozmiar będzie pasował do danego auta (czasem warto pokombinować bo niestandardowe rozmiary opon są trochę tańsze) i przy okazji pokazuje o ile będzie przekłamywać prędkościomierz.

 

Ja mogę polecić na zimę opony goodyear ultra grip 8 lub 9. Miałem UG7+ i 8 łącznie w 3 samochodach (mondeo kombi, Laguna kombi i Fiesta hatchback) w kążdym spisywały się wyśmienicie. Obecnie można rozważyć również Uniroyal MS Plus 77. Uniroayal robi dobre opony na mokre nawierzchnie, a to poza suchą drogą, chyba najczęściej spotykane warunki w polsce (przecież śnieg nie zalega zbyt długo w miastach) o ile się nie jest z specyficznych terenów (wioski, góry). Jeśli kogoś stać, oczywiście może celować wyżej (Michelin, Pirelli itd), ale sugerując się opiniamia w internecie, wydaje mi się, że Uniroyal i Goodyear to idealny kompromis pomiędzy wysoką jakością a przystępną ceną. Broń boże nie kupuj chińczyków bądź Dębicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dedykowane rozmiary masz na naklejce na słupku 195/65/15, 205/55/16, 205/50/17, 225/45/17...możesz na takich jeździć tylko prędkościomierz będzie trochę oszukiwał.

 

Nie zupełnie, jeśli zastosuje się jeden z rozmiarów sugerowanych przez producenta (tzn. te z naklejki) to prędkościomierz nie będzie oszukiwał. Jedynie jak byś założył np. zamiast 205/50/17 dałbyś 205/45/17 lub 205/55/17 wtedy będzie prędkościomierz zawyrząć bądź zaniżać. |Upraszczając chodzi o średnicę koła. jeśli się nie zmniejsza/zwiększa to prędkościomierz będzie dawał prawidłowe wskazania. Na oponeo jest kalkulator, który wylicza czy niestandardowy rozmiar będzie pasował do danego auta (czasem warto pokombinować bo niestandardowe rozmiary opon są trochę tańsze) i przy okazji pokazuje o ile będzie przekłamywać prędkościomierz.

 

Ja mogę polecić na zimę opony goodyear ultra grip 8 lub 9. Miałem UG7+ i 8 łącznie w 3 samochodach (mondeo kombi, Laguna kombi i Fiesta hatchback) w kążdym spisywały się wyśmienicie. Obecnie można rozważyć również Uniroyal MS Plus 77. Uniroayal robi dobre opony na mokre nawierzchnie, a to poza suchą drogą, chyba najczęściej spotykane warunki w polsce (przecież śnieg nie zalega zbyt długo w miastach) o ile się nie jest z specyficznych terenów (wioski, góry). Jeśli kogoś stać, oczywiście może celować wyżej (Michelin, Pirelli itd), ale sugerując się opiniamia w internecie, wydaje mi się, że Uniroyal i Goodyear to idealny kompromis pomiędzy wysoką jakością a przystępną ceną. Broń boże nie kupuj chińczyków bądź Dębicy

Czytałeś pierwszego posta? Drugie zdanie dotyczyło opon 185/65/15, o które pytał autor tematu.

Ciekawie rozrzucasz goodyeara i dębicę, jak pod drugą marką sprzedają m.in. poprzednie modele goodyeara :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stalówki nawet najepsze zaraz beda rdzewieć,

dzisiaj wybór felg jest tak duzy ze spokojnie mozna wyrwać ładne niezniszczone aluski na zime w cenie niewiele większej jak za dobre stalówki gdzie istnieje ryzyko ze zaraz któs ukradnie kołpaki itp

 

polecam zimówki w 16calach, tansze i nie muszą być tak szerokie co przy zimówce ma znaczenie, im węższa opona tym lepiej na śniegu ;)

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, troszke zle sformulowalem swoja wypowiedz jednak szerokosc opony nie wplywa na predkosciomierz jedynie na przyczepnosc.

 

Co do mojej opini zaloz sobie debice frigo2 i goodyeara ultra grip 8 i pojezdzij troche roznica jest kolosalna przy hamowaniu i ostrych zakretach.w przypadku UG9 roznica bedzie jeszcze wieksza.roznice widac nawet po etykietach.to moja opinia jak i przyjaciela wulkanizatora.slyszalem o wadach goodyeara ale ja mialem juz 16 opon zimowych tego producenta i zero problemow.

 

Niemniej to tylko moja opinia, sugestia, kazdy decyzje podejmuje sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

najpewniejsze i interesujące ciebie informacje odnośnie opon i zamienników, oznaczeń felg i opon znajdziesz tutaj: http://www.oponeo.pl/narzedzia..

 

Co do opon... to ja szczerze Polecam tobie Nokiany ( tylko te z Fińskiej Fabryki) są to kapitalne opony robione przez SKANDYNAWÓW którzy zimę mają prawie cały rok. Polecałem je już znajomym mam w służbowych i sam jeżdżę już od 5 lat i powiem ci że w BMW nigdy nie miałem problemu z ruszaniem (nawet w głębokim śniegu ) ani z poślizgami w zimę. Na prawdę na Zimę bardzo ciężko znaleźć coś lepszego :cool2:

BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stalówki nawet najepsze zaraz beda rdzewieć,

dzisiaj wybór felg jest tak duzy ze spokojnie mozna wyrwać ładne niezniszczone aluski na zime w cenie niewiele większej jak za dobre stalówki gdzie istnieje ryzyko ze zaraz któs ukradnie kołpaki itp

 

polecam zimówki w 16calach, tansze i nie muszą być tak szerokie co przy zimówce ma znaczenie, im węższa opona tym lepiej na śniegu ;)

 

Różnica jest taka że za stalówkami na zimę przemawiają 2 fakty:

1. na Polską zimę szkoda alusów gdy u nas sypią żywą solą i to mocno

2. W zimę aluminium ma gorsze właściwości przy mrozach. tzn robią się twardsze i przy wjeździe w dziurę można je mocno uszkodzić ( w lato by im się nic nie stało). a Stal nawet jak mocno walniesz to łatwiej wyprostować nic poza tym im się nie stanie. Może gorzej wyglądają ale moim zdaniem lepsze bezpieczeństwo dają stalowe

a co do węższej opony na zimę to 1000% prawdy tak jest po prostu lepiej !!! :D

BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do opon wszystko zależy od budżetu .

 

Opona na felge 17 i 18 kosztuje naprawdę dużo - a i tak nie ma sensu śmigać na takich kółkach zimą.

 

15 i 16 można kupić za naprawdę nie dużo pieniądze ja śmigam na Firestone Winterhawk 3 - typowy średnika który daje radę i w tej cenie myślę , że jest bardzo atrakcyjną oponką.

Najważniejsze to kupić nowe opony z wysokim bieżnikiem .

 

Często ludzie wydaje złe opinie na temat opon - bo kupił opone która ma 2,5 mm bieżnika i zdzwiony , że jest lipa.

Jestem zdania , że latem można sobie jeszcze pozwolić na używkę , ale zimą jest to nie wybaczalne , tym bardziej , że za 800zł można kupić nowy komplet na nieduża felge

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybór opon jest bardzo duży, począwszy od znanych marek do takich o których nikt nie słyszał. Każda opona ma swoje właściwości, jedna świetnie się prowadzi na śniegu i błocie pośniegowym a słabiej na mokrym i suchym a druga odwrotnie. Zależy gdzie mieszkamy, w moim przypadku na wsi gdzie czasem trudno o odśnieżenie wybrałem oponę o świetnych właściwościach na śniegu, jest bardzo miękka i raz uratowała mi życie gdzie jak to w Polsce bywa są drogi z skarpami 2 metrowymi bez barierek w tym wypadku oponka spisała się świetnie jak i wszędzie indziej z wielkim śniegiem, niestety na mokrym sobie zbytnio nie radziła droga hamowania była znacznie dłuższa to jednak w mojej okolicy pługi widać bardzo rzadko, więc wybierajmy oponkę pod to jakie właściwości ma spełniać. Moja opona to Kelly Winter ST 205/55/16. Na ośnieżone dróżki idealna. Jeżeli w waszej okolicy drogi są zadbane i odśnieżone zimą warto pomyśleć nad Continental/Michelin one są troszkę twardsze i więcej wybaczają na mokrym/suchym z większymi temperaturami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co do mojej opini zaloz sobie debice frigo2 i goodyeara ultra grip 8 i pojezdzij troche roznica jest kolosalna przy hamowaniu i ostrych zakretach.w przypadku UG9 roznica bedzie jeszcze wieksza.

Nic dziwnego skoro frigo2 to ug5..trudno porównywać z oponą 3-4 generacje nowszą.

Witam!

Posiadam aktualnie felgi styling 98 na których siedzą opony 205/50/r17, i chcę na te felgi założyć zimówki ultragrip 8 tył 225/45/r17 przód 215/45/r17, Czy będzie to dobra opcja czy lepiej kupić jakieś stalówki?

Jak to jest felga 7 calowa to dokupiłbym na przód 205/50/17.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stalówki nawet najepsze zaraz beda rdzewieć,

dzisiaj wybór felg jest tak duzy ze spokojnie mozna wyrwać ładne niezniszczone aluski na zime w cenie niewiele większej jak za dobre stalówki gdzie istnieje ryzyko ze zaraz któs ukradnie kołpaki itp

 

polecam zimówki w 16calach, tansze i nie muszą być tak szerokie co przy zimówce ma znaczenie, im węższa opona tym lepiej na śniegu ;)

 

Różnica jest taka że za stalówkami na zimę przemawiają 2 fakty:

1. na Polską zimę szkoda alusów gdy u nas sypią żywą solą i to mocno

2. W zimę aluminium ma gorsze właściwości przy mrozach. tzn robią się twardsze i przy wjeździe w dziurę można je mocno uszkodzić ( w lato by im się nic nie stało). a Stal nawet jak mocno walniesz to łatwiej wyprostować nic poza tym im się nie stanie. Może gorzej wyglądają ale moim zdaniem lepsze bezpieczeństwo dają stalowe

a co do węższej opony na zimę to 1000% prawdy tak jest po prostu lepiej !!! :D

eee tam tez tak myslalem, tak sie utarło nie bierz na zime alusów, bo sól, bo niskie temp. , czasy sie zmieniły, dzisiaj większość smiga na alusach, do siebie tez kupiłem 16stki alusy w bardzo ładnym stanie za niewiele większe pieniądze jak za stalówki ( z kołpakami wyszłoby tyle samo co za alus)

po 3 latach, zero uszkodzeń od soli, pęknięc i innych uszkodzeń, felgi proste

kolejny plus to auto lepiej sie prezentuje, dzsiaj nie kupiłbym juz stalówek na zime, kurestwo pordzewieje a kołpaki zapierd olą.... no chyba ze któs założy wzór bazarowy to zamiast kraść będą robić zdjęcia na wiejskituning.pl

nie tędy droga....

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stalówki nawet najepsze zaraz beda rdzewieć,

dzisiaj wybór felg jest tak duzy ze spokojnie mozna wyrwać ładne niezniszczone aluski na zime w cenie niewiele większej jak za dobre stalówki gdzie istnieje ryzyko ze zaraz któs ukradnie kołpaki itp

 

polecam zimówki w 16calach, tansze i nie muszą być tak szerokie co przy zimówce ma znaczenie, im węższa opona tym lepiej na śniegu ;)

 

Różnica jest taka że za stalówkami na zimę przemawiają 2 fakty:

1. na Polską zimę szkoda alusów gdy u nas sypią żywą solą i to mocno

2. W zimę aluminium ma gorsze właściwości przy mrozach. tzn robią się twardsze i przy wjeździe w dziurę można je mocno uszkodzić ( w lato by im się nic nie stało). a Stal nawet jak mocno walniesz to łatwiej wyprostować nic poza tym im się nie stanie. Może gorzej wyglądają ale moim zdaniem lepsze bezpieczeństwo dają stalowe

a co do węższej opony na zimę to 1000% prawdy tak jest po prostu lepiej !!! :D

eee tam tez tak myslalem, tak sie utarło nie bierz na zime alusów, bo sól, bo niskie temp. , czasy sie zmieniły, dzisiaj większość smiga na alusach, do siebie tez kupiłem 16stki alusy w bardzo ładnym stanie za niewiele większe pieniądze jak za stalówki ( z kołpakami wyszłoby tyle samo co za alus)

po 3 latach, zero uszkodzeń od soli, pęknięc i innych uszkodzeń, felgi proste

 

 

kolejny plus to auto lepiej sie prezentuje, dzsiaj nie kupiłbym juz stalówek na zime, kurestwo pordzewieje a kołpaki zapierd olą.... no chyba ze któs założy wzór bazarowy to zamiast kraść będą robić zdjęcia na wiejskituning.pl

nie tędy droga....

 

 

widzisz masz racje z wyglądem. Ale co do ceny to już nie koniecznie się zgodzę chyba że masz na myśli kupno używanych oryginalnych albo taniej chińszczyzny. Co do stalówek to kupiłem swoje i jeżdżę już 5 zimę, fakt kupiłem używki ale sam sobie je porządnie zrobiłem ( oczyszczenie plus pomalowanie) są czarne a ruda nie wychodzi( ale jeszcze w tym roku ich nie oglądałem za tydzień zakładam zimowe oponki). Jest teraz tyle możliwości i można oddać do warsztatu i sobie pomalować także nawet nikt nie zauważy że to stalówki ( za rozsądne pieniądze). Ja miałem okazje już oglądać jak alusek wpadł w dziurę i nawet do naprawy się nie nadawały. a ktoś jeszcze łasi się na kołpaki? jakoś mnie to omija na szczęście... ale to wszystko to indywidualna sprawa. Ja zimą wyglądem felg i opon się nie przejmuje bo to nie ma sensu jak wyjeżdżasz z myjni i po dojeździe do domu i tak wszystko uje..ane i tak ch...owo wygląda , Lato to co innego :D

BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na mysli mam oczywiscie ori wzór uzywanych alusów w jak najlepszym stanie, jest teraz tyle tego że mozna upolować fajny wzór w fajnej cenie i jeszcze fajniejszym stanie

co do złodziejstwa to wszystko zalezy od miasta/dzielnicy itp ale jak ładną bejcą zajedziesz w nieodpowiednią ulicę to łoją wszystko, od listw, lusterek po kołpaki, akurat mam w rodzinie psa ;p to mi coś opowiada przy kieliszku

 

nie ma sensu sie sprzeczać, ja ze stalówek wyrosłem, może dlatego ze nie mam czasu na coroczne oglądanie rdzy, nawet najładniejsze zaczynają rdzewieć gdy obchodzisz sie z nimi jak z jajkiem (wiem bo miałem, nie tylko na bmw), do tego paskudne kołpaki (nawet te ori z aso wzór mają fatalny)

jak dla mnie wygląd tez ma znaczenie, zimą jest duzo słonecznych dni i fura też może dobrze wyglądać na tych alusach ;)

może mam szczęście nie wiem.... ale ja + znajomi dawno przeskoczylismy na alusy na zimę i nie mamy jakoś problemu z pęknięciami oraz niszczeniem felg przez sól...

za to wiem jak zachowuje sie chinska felga zimą, tego nie polecam :nienie:

 

z mojej strony koniec, kazdy robi co uważa za stosowne, biorąc pod uwage stan dróg w okolicy, mozliwosci finansowe, ilość czasu itp itp

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli na tył dać te 215/45/r17 a na przód 205/50/r17 ?

Rozmiar 215/45/17 nie jest przewidziany do e46, powinno być 225/45/17, ale raczej dsc nie będzie świrować, bo to przeskok o jeden rozmiar. Tak jak pisałem, jak te felgi, które masz mają szerokość 7 cali to przewidziany przez producenta rozmiar do nich to 205/50/17, ja na takich jeżdżę i auto prowadzi się bardzo dobrze.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Jakiej szerokości masz felgi?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.