Skocz do zawartości

[SPRZEDANE] e39 530iA //M-pak Shadow-line Sterlinggrau


madseason

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Trochę zabawy było z wymianą kostki zapłonu - wszystko już działa jak należy :)

 

Jaby ktoś kiedyś się zastanawiał to walnięta kostka zapłonu daje obiawy takie jak:

- kontrolka poduchy świeci na pół mocy

- brak setrowania s kierownicy tak tempomat jak i radio, klakso również nie działa

- radio nie włącza się lub nie wyłącza z kluczykiem

- pod opuszczeniu zasłony słonecznej i odsunięciu lusterka gaśnie radio

- tylna wycieraczka nie działa

- wariujące światła stop

- bład skrzyni biegów (automat)

- na kompie sypie różnymi błędami z tymi rzeczmi związanymi

 

A przy okazji uchwyt podłokietnika został wymieniony, a także gumy na ksenonach i zakrywki mocowania amorów. :)

 

Oczywiście paru piedół co chciałem jeszcze wymiemić zapomniałem zamówić.. ale znając ten samochód, to będzie jeszcze okazja :mrgreen:

 

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/6097153/16299958.jpg?1444243901

 

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/6097153/16299962.jpg?1444243901

 

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/6097153/16299965.jpg?1444244044

 

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/6097153/16299967.jpg?1444243901

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 274
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Normalnie w tylko niektórych modelach alpine CD53 (rok prod po 02/2003 o ile dobrze pamiętam) masz okcję aux. Wymieniłem radio i musiałem dołożyć MIDa, żeby wszystko działało jak należy - miałem radio jednoczęściowe.

 

Ale jak ten aux jest realizowany, jest gdzieś normalnie gniazdo mini jack czy coś?

Będę musiał poszukać takiego radia ;)

 

A uchwyt podłokietnika też u siebie kiedyś wymieniałem na nówkę. Niektórzy męczyli się z "odnawianiem" tego plastiku, a wystarczy kupić w ASO i cieszy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

AUX koło zmieniarki się wpina w odpowiedni model CD53, gotowy kabel można kupić 3-żyłowy z wyjściem na Jack, kilka stron do tyłu jest opis.

 

Uchwyt w ASO niecałe 30pln z VAT :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Radio już prawie skończone, jeszcze tylko AUX trzeba puścić tyłem.

 

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/6105942/16342307.jpg?1444734248

 

A tu po muciu. Następnym razem trzasnę z boku, zawias trochę się podniósł po wymianie sprężyn i amortyzatorów. Ale komfort za to też w górę ;)

Jeszcze na zbierzność trzeba będzie skoczyć.

 

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/6105942/16342356.jpg?1444734609

 

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/6105942/16342355.jpg?1444734609

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz profil opon? zrobił byś foto z boku bo Ciekaw jestem jaka jest różnica u mnie. Bo ja mam jeszcze oryginalne sprężyny ciekawe ile auto siadło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

225/55/16, sprężyny ori m-pak.

Mam wrażenie, że u Ciebie podobnie siedzi. Zrobię jeszcze trochę km i jak nie siądzie to chyba tył trochę trzeba będzie podnieść.

Z tego co wyczytałem u Ciebie nie ma ani sportowego zawiasu, ani nivo.

 

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/6108383/16354662.jpg?1444838415

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie koniecznie, ale zazwyczaj pewnie tak. U mnie jest coś takiego:

S227A Sport suspension+lowered+ride-height

To jest chyba z -20mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
czyli w m paku był zawias m technic ? w wysokości była różnica?

O ile dobrze pamiętam, to tak, pełny m-pak to podwozie m-tech (grubszy stabilizator, amorki ze sprężynami) + zderzaki, listwy, shadow line, czarny sufit, sporty w środku i inne detale ///M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

M-tech dużo lepiej się prowadzi jak seryjny zawias, choć do sportowego to trochę mu daleko.

Jeśli zmieniać z serii na coś twardszego, to lepiej poszukać zestawów niezależnych, bo na m-techa trzeba sporo kasy wywalić.

Od siebie polecam gwint AP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Większą felga i niższy profil opony też utwardzaja zawieszenie i poprawiają prowadzenie i trzymanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Większą felga i niższy profil opony też utwardzaja zawieszenie i poprawiają prowadzenie i trzymanie.

I powodują nerwice przy zmaganiu z dziurami i krawężnikami :mrgreen:

Ale da się z tym żyć :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To z kołami czuć jak założę zimówki auto pływa, głównie chodziło mi o glebę w aucie, bo czasem trzeba wjechać do lasu albo w pole a tam zbyt równo nie jest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Pracowity dzień minął, wymiana chłodnicy z obudową i wymiana uszczelek na vanosach.

 

Cała masa roboty. Nie obyło się bez wpadek - odpowietrznik ułamany, a na domiar złego nie przykręciłem króćca od vanosa, rzygnłęo 2 lity oleju w 20 sekund :lol:

 

Uszczelki na vanosach sparciałe były na maxa. Po pierwszym odpaleniu błąd o zaciętym vanosie, ale po przegazowaniu, skasowaniu i ponownym odpaleniu zniknął. Powinno być lepiej, fura odpowietrzona i zobaczymy jutro jak śmiga po wyrównaniu poziomu płynu chłodzącego. Jutro jazda testowa ;)

 

 

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/6132509/16471070.jpg?1446161219

 

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/6132509/16471071.jpg?1446161219

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Do roboty! Mogę śmiało stwierdzić, że to najlepsza zmiana w silniku jaką zrobiłem. Silnik jak nowy! Zbiera się świetnie, a co więcej błąd sondy zniknął i się póki co nie pojawił :-)

 

Pracochłonna robota, ale warta każdej roboczo minuty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile masz przejechane od wymiany?U mnie jeden vanos granicznie nie przechodził testu w disie to wymieniałem ale nie czułem braku mocy itp.A dopiero po 1000km około było czuć że auto ma lepszy dół kiedy uszelki sie ułożyły,Wiec w twoim pewnie juz były mocno zużyte
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tłoki bardzo luźno chodziły, uszczelki poniżej krawędzi chyba nawet, a w trakcie przyspieszania były skoki mocy odczuwalne.

 

Mam filmik z przed, na dniach nagram po wymianie, będzie można zobaczyć różnicę... Albo efekt placebo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pięknie pod pokrywą! :o :) Widać, że na oleju i wymianach nie oszczędzasz :cool2: A powiedz jak z tą uszczelką metalową u Ciebie było - wymieniałeś czy jak jest ok można zostawić? Też mnie to czeka w najbliższym czasie, placebo czy nie - na pewno na wielki plus dla silnika :wink: .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Uszczelka chyba aluminiowa 30 zeta, więc nie ma się co zastanawiać.

Będziesz potrzebował jeszcze silikon czerwony na ostre krawędzie. Przy okazji dobrze wymienić też gumki na pokrywie (11 x 3pln chyba) no i gume pod pokrywą zaworów, jak nie była wymieniana.

 

Tu kolega z dziadkowozów fajnie cały proces opisał, trzeba pamiętać o lewych gwintach :cool2:

http://dziadkowozy.com/viewtopic.php?f=38&t=383

 

A silnik pięny złoty, aż sam się zdziwiłem, liczyłem na trochę więcej nagaru ;) W tygodniu muszę podjechać go umyć... trochę się boję, ale nie ma wyjścia. Trzeba zamknąć temat silnika i w końcu mu pokrywe pod silnik przed zimą wrzucić.

 

Dzisiaj emerycka jazda po całości, ale i rekordowo niskie spalanie udało mi się wykręcić:

 

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/6135951/16488494.jpg?1446401659

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.