Skocz do zawartości

320d m47 biegi wchodzą nieprecyzyjnie


kalos

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

Ostatnio mam 2 problemy z którymi nie do końca potrafię sobie poradzić, pierwszy z nich, to nieprecyzyjne wchodzenie biegów, czasami ciężko mi wbić 3 bieg, zamiast niego wchodzi 5, 2 z 4 też nie wchodzą tak jak powinny wchodzić, da to radę zrobić u siebie w garażu, czy tu już potrzeba jest wizyta u mechanika?

 

Druga sprawa to centralny , coś się dzieje, że raz działa, raz nie działa, ostatnio mogę z kluczyka(pilota) otworzyć samochód, ale nie mogę go zamknąć, nieraz nie działa ani otwieranie ani zamykanie, a czasami działa wszystko w porządku, nie wiem, czy wygrzebać moduł komfortu, czy co innego, bo jak dla mnie ewidentnie coś nie łączy.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm - a wysprzęgla ? ostatnio koleżka też kombinował przy aucie (inna marka) bo biegi ciężko wchodziły - oczywiście ostatecznie wymienił sprzęgło ...

Ludzie często w takich przypadkach wymieniają też olej w skrzyni (jak moj powyżej wspomniany kolega) czasem pomaga a czasem nie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam u siebie to samo, tzn ciezko trafic z 2 na 3, ciezko wbic 5 za pierwszym razem jest taki opor, ale gdy juz sie wbije raz potem ladnie wchodzi.

Z 5 na 3 jest latwiej niz na odwrot.... czytalem ze to wina jakis sprezynek w skrzyni biegow, ktore sie wyrabiaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy masz taki objaw, że po wrzuceniu 5tego biegu, na wciśniętym sprzęgle zrzucach 5ty bieg ruchem w dół ( nie ustawiasz ręką gałki idealnie na środku tylko popychasz do dołu, żeby zrzucic bieg) i lewarek nie wraca do położenia nautralnego ?

 

U siebie tak właśnie mam, gdy zrobię to co opisałem powyżej, a następnia chciałbym z powrotem wrzucic 5ty bieg to nie muszę ręką machać w prawo i do góry tylko wystarczy, że popchnę z powrotem do góry i wchodzi 5tka. Lewarek wraca mi dopiero po jakimś czasie do neutralnego położenia, wydaje mi się, że to wina sprężynek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może być wina synchronizatorów skrzyni biegów jak dobrze pamiętam nazwę. Nie jest to drogie w naprawie .. jeśli sprzęgło jest dobre to może być przyczyna

http://www.czesci.autotrader.pl/czesci-samochodowe-do-bmw-16/czesci-synchronizatory-i-pierscienie-synchronizatorow-1040326

BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opcja szukaj i problem "wchodzenia" biegów zdiagnozowany.

viewtopic.php?f=15&t=114951

 

Temat który podesłałeś tyczy się w ogóle czegoś innego, wypadającego 5tego biegu i cięzko wbijającego wstecznego, a autor tematu ma problem z "natrafieniem" na 3ci lub 5ty bieg oraz 2gi lub 4ty.

 

A to już inna bajka, rozwiązanie tego tematu opisał pewien użytkownik nie pamiętam nazwy, może ktoś będzie kojarzył nick z forum to proszę wstawić. Kolega miał czarnego turasa FL e46 bardzo zadbany, i bardzo obszerny temat na kilka kart w którym jest opis zmian i napraw jakie przeprowadza.

 

To jest sprawa sprężynek i jeszcze jednego elementu którego nazwy nie pamiętam, jest on CHYBA wykonany z białego plastiku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z wbiciem 5 zamiast 3 czy 4 zamiast 2 leży właśnie w tych sprężynkach, które odpowiadają za centralna pozycje lewarka i są opisane w temacie który podesłałem. Nie należy się sugerować pierwszym postem w temacie, bo wiele użytkowników podłącza się pod tematy z własnymi, podobnymi objawami, temat zaczyna się od "A", a kończy na "Z". Mam tak samo. Sprężynki ułatwiają wbicie 3 i 4, bo są "wbijane" z pozycji centralnej. Nie ma pozycji centralnej = biegi ciężko wchodzą, albo przeskakują zamiast 3-5, 2-4. Trzeba się nauczyć precyzyjnie trafiać dźwignia zmiany biegów w pozycje, albo wymienić te sprężynki. To jest moja diagnoza. (na odległość, podparta własnym doświadczeniem)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko akurat w moim przypadku w grę wchodzi wyrobiony jeszcze ten jeden element, albo tylko i wyłącznie ten element, bo jak lewarek jest na luzie i ruszam czy w prawo czy to w lewo to wraca do pozycji neutralnej bez zadnych zastrzeżeń tylko po "ściągnięciu biegu" nie wraca sam do nautralnej trzeba lewarek jeden raz ruszyć na środek i później chodzi tak jak powinien. I za to odpowiada chyba taki mały plastikowy element ( chyba tulejka ) dokłądnie nie pamiętam znajduje się on prawdopodobnie w osi lewarka, w miejscu gdzie jest "przejście" ze spodu auta do wnętrza auta

 

Głowy sobie uciąć nie dam ale winna jest część nr 7 lub 8 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=25_0354&hg=25&fg=05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.