Skocz do zawartości

320 m50b20 brak mocy, muł, strzały w kolektor


Matys96

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, stałem się ponownie posiadaczem e36 tym razem 2.0 z vanosem choć powoli zaczynam żałować rozstania z 100 2.8 na rzecz BMW.

Mam sekwencje, sterownik Zenit, wtryski Valteki czerwone.

Problem jest w tym że przerywała mi strasznie , zmieniłem świece bo były już zużyte, 4używki Beru bo kolega miał po niedużym przebiegu i 2 nowe NGK.

Stare świece miały kolor biały, raczej nie był widoczny dobrze nalot kawy z mlekiem i już nie przerywa więc + .

Jednak mocy nie ma, miałem niedawno też e36 1.6 m40 i to 2.0 przyspieszenie do 120 ma podobne.

NIe czuć mocy, już nie mówiąc o jakimś bączku, laczku palenia, przyrost czuć przy 4tys obr ale i tak słabo ciągnie.

Podłączyłem pod kompa (tego przenośnego zwykłego) ale ciężko do 93 się wpiąć bo słabo czyta ale wyszedł błąd : Generator impulsu położenia wału lub wałka nie pamiętam już, zmieniłem czujnik położenia wałka rozrządu niestety nie ori ale nowy , skasowany błąd , ponowne wczytanie błędów też wykazało to samo i już usunąć komp nie dał rady bo sie nie powiodło, przejechałem się na benzynie i w zakręcie nawet coś dało rade bokiem wejść nie zamulało jej ale to wieczór był choć nie padało przyspieszenie tez zdawało mi się żwawsze , nie że ją katowałem tylko chciałem sprawdzić jak na starcie , i faktycznie lepiej szła troche, na drugi dzień już znów ma muła do 4tys , i start z wys obr słaby.

Odpinałem czujnik położenia wałka , bez zmian w jeździe,

czujnik wału to wgl nie odpali ,

czujnik przepustnicy to nie wkręca się ,

ten elektrozawór co chyba steruje vanosem (na klucz 32) po odpięciu też bez zmian

przepływkę i bez zmian choć dopiero przy ponownym załączeniu od niej kostki przygasają obroty,

przy przepływce jest drugi kabel z 3 pinami i jak załącze to przy zgaszonym silniku a wł.zapłonie tyka, jednak czy odpięty lub nie bez efektów.

na benzynie słychać wtryski jak cykają szczególnie przy zimnym silniku,i słychać taki dziwny szum-świst w okolicach przepustnicy-pod kolektorem,

świst słychac bardziej kiedy wł. światła lub coś jeszcze co obciąży elektronicznie bez względu na temperature silnika.

I na gazie jak jade to przy mocniejszym naciśnięciu gu strzela lekko w kolektor lub kicha z wydechu ale to kwestia regulacji gazu sądze.

Nie wiem za co się zabrać, znajomy próbował wpiąć się przez laptopa ale mówił że Inpe trzeba by bo nie dał rady.

Z vanosa nie dobiegają głośne dźwięki , jedynie przy bliskim przyłożeniu ucha słychać lekki gruchot z lewej strony pokrywy jego przy zwiększeniu obrotów ale nie jest to głośny dźwięk. Kompresja od 13-16 5 cylindrów, jeden cyl miał 10. Odcinka jest też dziwna ale ponoć na vanosie nie mają łututu...

Opisałem wszystko co zaobserwowałem, nie mam w okolicy gościa do bmw, sam próbuję co mogę ale nie mam wiaderka kasy na wymiane wszystkich części.

oczytałem się tematów, większości pomagało wymiana czujnika wałka, ale nie mi,

Edytowane przez Matys96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik wałka musi być oryginalny,bo simens nie będzie chodził na zamienniku

Prawda lepiej kupić używkę ale ori i napewno poczujesz różnicę i dłużej pojeździsz jak na podrubie nowej która nie działa od razu po założeniu lub działa przez krótki czas

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!Dołączę się do tematu. Po diagnostyce komputerowej w moim BMW (e36 320i coupe '93) pojawił się niezdefiniowany błąd 0H\0. Czy ktoś się spotkał z takim problemem? Problem objawia się strzelaniem w kolektor na zimny silniku i dławieniem się na benzynie, na gazie lata elegancko. Czy to może być jakiś błąd przepływki? Nie wykazało mi, że któryś z czujników (wału i wałka rozrządu) jest uszkodzony. Świece nowe, fajki nowe, cewki sprawne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie dodatkowo strzelać w kolektor na pb na lpg i tak przerywała, i tak przerywa podczas jazdy, wkręcić się jej ciężej podczas jazdy bo przerywa jakby paliwa mało dochodziło więc może byc filtr paliwa , przepływkę mam jakąś inną bo nie ma odznaczeń firmowych , pierun wie czy coś wgl jest warta i działa jak należy, koło przepustnicy gwiżdże i szumi ale to już wcześniej było co i tak mi się nie podoba bo tak być raczej nie powinno.

oddam ją do mechanika bo nie mam czasu samemu dochodzić...

 

lekkie nacięcie kabla (płytkie kabli raczej nie tknęło) i takie jego zmiękczenie od elektrozaworu vanosa może mieć wpływ ? jak go odepnę zero reakcji w mocy,

może złącze jutro klemry od aku w niektórych przypadkach pomogło ludziom z forum w elektronice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś taki problem. Do 3,5 tysiąca obrotów mulił, a dalej jakoś ciągnął.

Okazało się, że był zatkany katalizator. Po wymianie katalizatora na strumienicę autko odżyło.

Aby sprawdzić, czy to katalizator jest temu winien odłącz wydech między kolektorem wydechowym a katalizatorem i się przejedź kawałek :twisted:

Jeśli odzyska moc, to sprawa jasna. Katalizator do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rurke mam wspawaną , nie ma kata, spaliny jakoś dziwnie śmierdzą teraz jechać nie chce bo przerywa, jak całkiem zimna to idzie ok, jak siię już trochę rozgrzeje po około pół km już wraca muł, strzelanie w kolektor , nie równa praca silnika i dziwny zapach spalin. póki co postoi chwile , sam już nie chce mi się bo sił nie mam grzebać, ew. świece sprawdze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na twoim miejscu pojechałbym do dobrego mechanika i porządnie podpiął pod kompa.

Gdybym miał taki problem, to obstawiałbym czujnik temperatury silnika. A gdyby był w porządku, to cewki zapłonowe.

Cewki mogą mieć gdzieś przebicie. Na zimnym działają ok. A na ciepłym iskra może gdzieś uciekać. Stare cewki lubią czasami wariować.

Pozostaje jeszcze metoda prób i błędów.

Czyli np. podmienianie czujników i cewek po kolei na jakieś tanie używane lub pożyczone od znajomego. W ramach hobby. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kable bynajmniej przebicia nie mają, oddam ale póki co musze czekać.

cewki też zacząłem sprawdzać ale przy 4 w stronę podszybia się beci rozgrzała i zaczęła po swojemu działać ale sprawdze resztę, więc 3 są ok przynajmniej na zimnym silniku jest różnica działania, większe wibracje i przerywanie po odpięciu cewki, choć zauważyłem że praca silnika po odpięciu cewki (na zimnym ) troche przypomina prace po rozgrzaniu. cewki odpinałem po wył.silnika więc trochę zeszło, nie ryzykowałem kopnięciem...

czas nie gra duzej roli, ważne by efekt był i bmka wróciła do zdrowia z tej grypy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Radził bym wywalić ten zamiennik czujnika wałka i założyć oryginał.

Podpiąć się jeszcze raz sczytać błędy.

Świece po 1 nowe nie kosztują majątku, po 2 daje się wszystkie takie same i odpowiednio dobrane do silnika.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiskoze tymczasowo zaspawałem bo nie miałem na dostępie a trzeba mi szybko auta i póki co jest nadal taka, temp. na początku wskazywała połowę, od jakiegoś czasu się nie dogrzewa , ledwo co ponad niebieskie wychodzi..może faktycznie ten czujnik temperatury od tego przerywania i strzelania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki sprawdzaj na ciepłym silniku, gdy już załapał muła. Nie wyłączając silnika odłączaj poszczególne cewki. Gdy którąś odłączysz i silnik NIE ZACZNIE PRACOWAĆ jeszcze gorzej (tzn. nie będzie żadnej różnicy po odłączeniu), to tę cewkę można śmiało wymieniać. Odłączając wtyczki od cewek nie powinno Cię pokopać. Wysokie napięcie idzie dopiero z cewki na świecę. A ty odłączasz tylko prąd, który przychodzi do cewki i ma być dopiero zamieniony na wysokie napięcie. To tak, jak z cewkami od xenonów. To, co może Cię dotkliwie pokopać, to prąd, który idzie od cewki do żarówki xenonowej. Cała reszta, to 12V, lub mniej. Edytowane przez akus66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, na tej wiskozie mało przejechałem, jak oddam ją do zrobienia to wymienię , mam też pytanie , czujnik położenia wałka rozrządu Hella o nr 6PU009 110-001 podejdzie, ew. oryginał VDO Siemens S103557002Z ? bo ceny mam w okolicach 200 niecałe ( rabacik, normalnie byłoby ponad 280 w sklepie )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Zawalone u mechanika jest i bmw stoi , jedynie wychodzi blad 84 i 53 , opisu bledow nie znaleziono.... Silnik nie chodzi tez na wszystkie cylindry. Po zgaszeniu silnika a z zaplonem bledow nie ma, mechanik stwierdzil ze rozrzad przestawiony...pieron wie kiedy sie wezmie za to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

finał bety, jednak oryginalny czujnik to oryginalny.

a przerywanie i działanie na tylko 5 garach było spowodowane tym że woda skądś się wzięła w 5 cylindrze.

aż miło było się przejechać, od razu bokiem idzie nawet nie dając dużo gazu, została mi wymiana oleju choć z miski mi zaczęło lać więc miske uszczelnić a trochę bdz z tym pracy bo sanki pewnie bdz trzeba opuścić, butle w koło włożyć z legalizacją i przegląd zrobić wiskoze wymienić, a kiedyś przerejestrować

jeszcze 1 mały problem bo tylne światło w lampie nie działa, i to nie wina przepalonej żarówki tylko coś z lampą jest..

ale w końcu jest git , jest moc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przerywanie i działanie na tylko 5 garach było spowodowane tym że woda skądś się wzięła w 5 cylindrze.

jeśli woda nie pojawiła się w cylindrze a w gnieżdzie świecy to zrób porządek z przewodami doprowadzającymi płyn do spryskiwaczy.Napraw wyciek i problem z zalewaniem gniazda zniknie .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to mam pod górke, zaczyna nie chodzić na 6 gar...ale jutro sprawdze czy woda znów , zresztą świece nowe musze niedługo kupić a wycieraczek dziś nie używałem.

światła mi coś się też tylne pierdzielą, postojówka nie działa , i to nie jest wina żarówki, wszystko pod górke :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.