Skocz do zawartości

e39 520i 1997 dziwne błędy (INPA), złe wyniki testu spalin


PITERTECH

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Jestem "nowy" na forum. Do tej pory radziłem sobie opcją "szukaj" lub "wujkiem" google. Nastał jednak czas gdzie nawet to nie wystarcza i zwracam się o waszą pomoc:)

Auto: e39 520i 05.1997 (przed lift) bez lpg i dziwnych kombinacji

 

Opis problemu

Ostatnio byłem na kontroli spalin i wyszły następujące wyniki:

HC - 254

CO - 0,45

CO2 - 14,40

O2 - 1,13

AFR - 14,7

lambda - 1,03

Wyniki jakie są odchyłką od normy to HC i O2.

-Katalizator ostatnio wymieniany - ceramiczny, dedykowany.

-Wydech szczelny

-Oleje, filtry wymieniane na bieżąco (co roku)

-Silnik nie ma wycieków

-Oleju praktycznie nie ubywa, stan po środku wskaźnika na bagnecie

-Stan płynu chłodzącego w normie (nie ubywa)

-Cewki i świece wymieniane w 2012 (BOSCH)

-Silnik nie ma żadnych błędów (INPA)

 

Auto normalnie odpala i jeździ.

 

Mój trop to problem z zapłonem i mieszanką, na pierwszy strzał idą świece + kontrola sond lambda.

Co waszym zdaniem może być jeszcze przyczyną tego problemu?

 

Pewnie znajdą się tacy co powiedzą że jak jeździ i nic się złego nie dzieje to "olać" sprawę i czekać na wyraźniejsze symptomy, jednak ja jestem takim typem ze jak coś nie działa jak powinno to drążę temat bo nie daje mi to spokoju:)

 

Proszę również o pomoc z następującymi błędami (INPA)

 

Deska rozdzielcza

-131 speed A

Error frequency : 50

Short circuit to ground

Error present

Sporadic error

-----------------------------------------------------------------

Klima

Auto z Włoch, tunel środkowy jest tylko z nawiewem zimnego powietrza na tył dlatego zaskakujące dla mnie są błędy nr 4,43,45.

Filtry kabinowe nowe - węglowe, czynnik klimy wymieniany w 2013.

 

4 Rear compartment flap motor

Error frequency : 224

Open circuit

Error present

Errorcode: 04 44 E0 24 24 39 C0 00 0A 03 73

-------------------------------------------------------------

43 Supply voltage Rear compartment potentiometer

Error frequency : 10

Short circuit to batt+

Error present

Errorcode: 2B 41 0A 24 24 39 C0 00 0A 03 73

-------------------------------------------------------------

45 Rear compartment potentiometer

Error frequency : 10

Short circuit to batt+

Error present

Errorcode: 2D 41 0A 24 24 39 C0 00 0A 03 73

-------------------------------------------------------------

42 Sensor blower

Error frequency : 254

Short circuit to ground

Errorcode: 2A 02 FE 3C 3C AE DB 00 0C 03 8C

-------------------------------------------------------------

10 AUC sensor

Error frequency : 59

Open circuit

Errorcode: 0A 04 3B 5A 5A A0 B7 02 10 03 8F

-------------------------------------------------------------

21 Auxiliary water pump

Error frequency : 13

Short circuit to ground

Errorcode: 15 02 0D 4E 4E 6B B4 02 10 03 8F

 

Olej

 

24 connection to trailer modul disturbed

Error frequency : 1

Error not present

-------------------------------------------------------------

31 control of Q21/Q22 HVA

Error frequency : 1

Error not present

-------------------------------------------------------------

32 control of Q11/Q12 HVA

Error frequency : 1

Error not present

-------------------------------------------------------------

40 thermal sensor for oillevel defect

Error frequency : 31

Error not present

 

W ASO nie chcą mi udzielić pomocy w analizie tych błędów, zapraszają na diagnozę w serwisie - dlatego proszę o wasza pomoc :)

 

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
4 Rear compartment flap motor

Error frequency : 224

Open circuit

Error present

Errorcode: 04 44 E0 24 24 39 C0 00 0A 03 73

-------------------------------------------------------------

43 Supply voltage Rear compartment potentiometer

Error frequency : 10

Short circuit to batt+

Error present

Errorcode: 2B 41 0A 24 24 39 C0 00 0A 03 73

-------------------------------------------------------------

45 Rear compartment potentiometer

Error frequency : 10

Short circuit to batt+

Error present

Errorcode: 2D 41 0A 24 24 39 C0 00 0A 03 73

-------------------------------------------------------------

 

Te faktycznie były by od klapy ciepło zimno na tył.

Może ktoś wymienił kratkę na tą uboższą?

 

42 Sensor blower

Error frequency : 254

Short circuit to ground

Errorcode: 2A 02 FE 3C 3C AE DB 00 0C 03 8C

 

To mi wygląda na czujnik temperatury nagrzewnicy, choć pewności nie mam. :?

 

10 AUC sensor

Error frequency : 59

Open circuit

Errorcode: 0A 04 3B 5A 5A A0 B7 02 10 03 8F

-------------------------------------------------------------

 

 

To jest do czujnika smrodu na chłodnicy, odpowiada za zamykanie automatyczne obiegu powietrza.

 

 

21 Auxiliary water pump

Error frequency : 13

Short circuit to ground

Errorcode: 15 02 0D 4E 4E 6B B4 02 10 03 8F

 

 

To jest błąd dodatkowej pompy wody.

 

 

40 thermal sensor for oillevel defect

Error frequency : 31

Error not present

 

To jest uszkodzenie czujnika poziomu oleju, tego w misce olejowej, swoją drogą bardzo częsta przypadłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i dziękuje za zainteresowanie.

 

Co do błędów:

4 Rear compartment flap motor

43 Supply voltage Rear compartment potentiometer

45 Rear compartment potentiometer - Może faktycznie jakiś Włoch coś kombinował:) dzięki za sugestię i sprawdzę ten panel

 

Co do błędów klimatyzacji to okazało się że mam podmieniony panel kimatronika na taki sam ale z rocznika 98. Ten pewnie "w sobie" ma obsługę ciepłego nawiewu na tył i stąd te błędy.

 

42 Sensor blower - Podczas szperania po internecie znalazłem też info że pod nazwą "sensor blower" może się kryć czujnik powietrza ukryty w panelu klinatronika ale jak dobrze pamiętam temat dotyczył e46.

 

Po sprawdzaniu okazało się że jeż (rezystor dmuchawy) już powoli zdychał, jak go wyciągnięto to był ciepły ( auto stało całą noc na polu (dworze) w temp 8-10stC). Za jakiś czas okaże się czy to była przyczyna.

 

Podczas szukania znalazłem jeszcze informacje na temat wartości rezystancji termo rezystora 10kOhm (e36) w panelu klimatronika

stC | Rmin | Rnom | Rmax (kOhm)

-30 | 141,61| 177,01 | 212,41

-20 | 81,19 | 98,28 | 115,42

-10 | 48,04 | 56,32 | 64,65

0 | 29,27 | 33,26 | 37,35

10 | 18,55 | 20,23 | 21,82

20 | 11,85 | 12,58 | 13,28

30 | 7,62 | 7,89 | 8,37

40 | 4,93 | 5,17 | 5,44

 

Wartości u mnie są zbliżone więc to raczej błąd nie dotyczy tej części

 

10 AUC sensor - potwierdza się moja diagnoza. Zdejmę ten czujnik z obudowy wentylatora (bo ponoć tam jest montowany) i przeczyszczę (może pomoże) :)

 

21 Auxiliary water pump - potwierdziłeś słowa mojego znajomego mechesa co do tej pompy. Ponoć też częsta usterka.

 

Jak naprawić to zapraszam do sąsiedniego wątku viewtopic.php?f=72&t=255432

 

40 thermal sensor for oillevel defect - Jak najbardziej się zgodzę, ponoć nawet nowe po chwili umierają utopione w oleju.

 

 

Dalej zagadkowe lub nie w pełni wyjaśnione są błędy:

-131 speed A

-42 Sensor blower

-24 connection to trailer modul disturbed

-31 control of Q21/Q22 HVA

-32 control of Q11/Q12 HVA

 

Błąd 24, 31 i 32 jest najprawdopodobniej związany z odpięciem akumulatora

 

Oraz problem z podwyższonym HC i O2 w spalinach.

W ciągu kilku dni wymienię świece i sondy oraz przeczyszczę przepływomierz, przepustnice i krokowca. Po tych pracach podjadę na kolejna analizę spalin.

Dam znać jak się sprawa potoczy w tym temacie.

 

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć

Dalszy ciąg hirtorii:/

 

Dzisiaj na przeglądzie w analizie spalin wyglądało to tak:

Obroty jałowe ~800obr/min

HC- 400

CO - 0.3

Po podniesieniu obrotów silnika do 3000obr/min

HC - 150

CO - 0,7

 

Max wartości to

HC max 100

CO max 0,5

 

U mnie na biegu jałowym CO jest OK natomiast HC mocno przekroczone a po zwiększeniu obrotów następuje odwrócenie sytuacji, HC wraz z obrotami spada i stabilizuje się na 150 natomiast CO rośnie i stabilizuje się na 0,7.

 

Już nie mam pomysłu co to może być. Diagnosta powiedział ze można sprawdzić jeszcze mapę silnika bo może tu tkwić problem że coś się rozjechało w latach eksploatacji, jednak auto nie miało nigdy gazu i jest w serii ( bez udziwnień).

Czy zna ktoś jakiegoś dobrego "magika" od komputerów samochodowych w Małopolsce (Kraków) aby sprawdził mi tą mapę?

 

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

równie dobrze mogą to powodować uszkodzone wtryskiwacze benzyny.

 

Dobrze jak byś miał inpę lub Autocoma i pokazał nam korekty bieżące na wolnych obrotach.

Możesz też skasować adaptację ale to nie naprawa.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wedle życzenia

 

25s - brak błędów silnika

1:25 min - odpalenie silnika

Po odpaleniu silnika rosną korekty na 4 i 6 cylindrze natomiast brak korekt na pozostałych cylindrach. Z biegiem czasu korekty na 4 i 6 cylindrze maleją i pojawiają się niewielkie korekty na pozostałych cylindrach.

Zaraz po odpaleniu gdy są duże korekty na 4 i 6 cylindrze czuć trzęsienie karoserii które z biegiem spadku korekt staje się prawie nie odczuwalne (normalne drgania od pracy silnika). Poduszki pod silnikiem są OK wymieniony komplet w 2015.

 

Może ten filmik w czymś pomoże bo ja mam już małą głowę do tego.

 

Do tej pory wymieniono:

Odme - nowa ASO

świece - BOSCH

sondy Lambda - NGK

katalizator z "portkami" na dedykowany do e39

 

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tego co tu widzę to masz już dość mocno rozciągnięty łańcuch rozrządu.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne wahania pozycji wałka rozrządu bodajże od 21 do 25 stopni, no chyba że nie o to chodzi :?:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Poczekam jeszcze na odpowiedz dyzia 255 :)

Bonzo masz rację z tymi stopniami, nigdy nie zwracałem na ten wskaźnik w inpie uwagi :oops:

 

To trzy pytania

Czy rozchwiany rozrząd może być powodem objawów ze złymi spalinami (jak to ma miejsce w moim przypadku) :?:

 

Przy wymianie rozrządu w e39 benzyna trzeba wymienić oba łańcuchy (górny, dolny, koła zębate, prowadnice i napinacze) czy wyłącznie łańcuch górny + koła zębate, prowadnicę i napinacz :?:

 

Jeżeli wymieniać to tylko ori czy może być zamiennik, jeżeli zamiennik to jaki :?:

 

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak.

Chodzi o pozycję wałka.

 

Powinno być stale 25.

 

A 21 to już duży błąd i jego skorygowanie znacząco poprawi pracę silnika zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów.

 

Niepokojące jest pływanie wskazań położenia wałka.

To wskazuje albo na uszkodzony czujnik < wałka lub wału> albo na problem z napinaczem łańcucha, albo z vanosem.

 

Czy to wpływa na jakość spalin ? Tego nie wiem ale warto poprawić żeby było prawidłowo.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

No to muszę się tym zając :(

Czujniki raczej są ok, nie ma błędów i były wymieniane jakiś czas temu oba na siemensa.

 

Przy wymianie rozrządu w e39 520i trzeba wymienić oba łańcuchy (górny, dolny, koła zębate, prowadnice i napinacze) czy wyłącznie łańcuch górny + koła zębate, prowadnicę i napinacz :?:

Jeżeli wymieniać to tylko ori czy może być zamiennik, jeżeli zamiennik to jaki polecacie :?:

 

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Rozrząd sprawdzony i jest OK.

Jeżeli rozrząd jest dobry to co może powodować falowanie kąta położenia wałka rozrządu - Vanos? Mam pojedynczego vanosa ale nie dochodzą z niego jakieś niepokojące odgłosy.

 

Poniżej zamieszczam link do filmiku z dalszej analizy w INPIe

0-4:30 - analiza na postoju

4:30-9:30 - analiza podczas jazdy

9:30-11:35 - analiza na postoju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Po głębszym szukaniu okazało się że:

-padnięty jest napinacz dolnego łańcucha.

 

-wtryski oddane na regenerację i testy.

-kompresja silnika na cylindrach sprawdzona i jest w okolicach 15bar wiec prawidłowo

 

Po wykręceniu świec wszystkie są czarne/osmolone czyli mieszanka jest zbyt bogata lub świece nie dopalają benzyny.

 

Czy błędy kąta wałka rozrządu mogły spowodować objaw nagaru na świecach czy należy dalej szukać jakiejś innej przyczyny?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Po wymianie napinacza dalej są skoki wartości kąta położenia wałka rozrządu :/

Rozrząd sprawdzony (łańcuch, ślizgi, napinacze) i nie ma się do czego przyczepić.

Wymienione fajki (bosch) i świece (denso ik20)

Wtryski wyczyszczone w odpowiednim zakładzie + wymienione oringi

 

Auto ładnie odpala a silnik równo pracuje bez "wahnięć".

 

Analizując dalej czy przyczyną skakania kąta położenia wałka rozrządu może być Vanos? - czujnika wałka rozrządu raczej nie podejrzewam ( wymieniony 2-3lata temu Siemens)

 

Jedno tez mnie zastanawia (a nikt nie zwracał na to uwagi) mianowicie mocno ujemne adaptacje "adaptation value add 1" = -63, "adaptation value add 2" = -12.

Z tego co udało mi się doczytać to że są to adaptacje długoterminowe odpowiedzialne za niskie prędkości obrotowe.

 

Co może być przyczyna tak ujemnych wartości? - po głowie chodzi mi przepływka ale czekam na wasze sugestie :)

 

Pozdrawiam

Edytowane przez PITERTECH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jakiś czas temu sprawdzałem jak jest u mnie i mam również wahnięcia nieco większe,niż wcześniej. Czujnik położenia wałka wymieniłem 2 miesiące temu,ale co zauważyłem dziwnego to moje korekcje długo terminowe idą na plus w dwóch przypadkach. Jak robię krótsze odcinki adaptacja jest w granicach 6 do 10 jak zrobiłem trasę około 1000km adaptacje skoczyły do ponad 20
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Przez weekend robiłem tak skasowałem adaptacje ( sprawdzone parametry live data w inpa) a następnie przejechane 200km i sprawdzenie ponowne parametrów w inpa.

Wygląda to następująco:

Parametry - kasowane adaptacje

Parametry - po 200km

 

Dodatkowo na forum BMW sport znalazłem taki oto temat http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=83818

Sondy wymieniałem (NGK) w zeszłym roku .....hmmmmmm

 

:mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

e39 520i, 05.1997r., M52b20, pojedynczy Vanos, bez gazu, oprzyrządowanie Siemensa.

 

Pomiary wykonywane w temp 20stC +/- 2stC

Dzisiaj był dzień spędzony na diagnostyce garażowej, sprawdziłem:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-oporność cewek zapłonowych - wszystkie ok w okolicy 0.8Ohm

Wszystkie były wymienione w 2012r na Bosch 0221504004

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-przepływomierz - odpalono silnik, popracował z 10s i odłączono przepływkę - praca silnika zupełnie bez zmiany, po wpięciu wtyczki silnik chwilowo przygasł ale powrócił do normalnej pracy. Po tym teście silnik już zupełnie nie reagował na wypinanie i wpinanie wtyczki do przepływomierza.

Czy jest to poprawna reakcja silnika, czy przepływomierz jest uszkodzony i trzeba go wymienić?

Przepływomierz Siemens 5WK9007 (OE 13621730033) Wtyczka okrągła 4 pinowa ( nr pinów opisane na wtyczce)

1-4 - zwarte

1-2 - 17.8kOhm

2-4 - 17.8kOhm

3-1,2,4 - 1.6kOhm

Czy może ktoś zweryfikować te wartości?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-czujnik temperatury płynu chłodzącego - wymieniony na nowy (OE 13621703993)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-czujnik temperatury powietrza zasysanego (OE 131739510)

~5kOhm - wartość książkowa 20stC - 2.2-2.7kOhm

Czy może ktoś zweryfikować te wartości?

Czujnik idzie raczej do wymiany

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-Silnik krokowy (OE 13411744713)

1-2 - 20Ohm - wartość książkowa 20stC - 20Ohm

2-3 - 21.3Ohm - wartość książkowa 20stC - 20Ohm

1-3 - 32Ohm - wartość książkowa 20stC - 40Ohm

Wartość rezystancji na pinach 1-3 poniżej wartości nominalnej. Auto nie ma problemów z biegiem jałowym, pracuje równo bez falowania obrotów.

Czy może ktoś zweryfikować te wartości?

Czy zalecana jest wymiana silnika krokowego?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-wtyczka do elektromagnesu Vanosa

24Ohm

Czy może ktoś zweryfikować te wartości

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-czujnik położenia przepustnicy (OE 13631721456)

1-2 - 4.8kOhm

1-3 - 4.4kOhm

2-3 - 1.4kOhm (zamknięta przepustnica)

2-3 - 4.7kOhm (otwarta przepustnica)

 

Pomiar napięcia we wtyczce

1-masa - 5V

2-masa - 5V

3-masa - brak wartości

Czy może ktoś zweryfikować te wartości?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-czujnik położenia przepustnicy ASC+T (OE 13631703562 )

1-2 - 3.9kOhm

1-3 - 3.8kOhm

2-3 - 1.5kOhc (przepustnica otwarta)

2-3 - 4.1kOchm (przepustnica zamknięta)

Czy może ktoś zweryfikować te wartości?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...
Taki najbardziej znany objaw to trzęsawki na zimnym silniku, gdy komputer podaje złą dawkę paliwa. Brak mocy i większe spalanie to raczej czujnik wałka rozrządu i sondy
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.