Skocz do zawartości

[e39] zaślepienie EGR ---> inne wskazania przepływomierza.


Manolito77

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie - pytanie do tych, którzy mają zaślepiony EGR: czy u Was także zmieniło się wskazanie przepływomierza po zaślepieniu zaworu?

U mnie sytuacja wygląda tak, że na wolnych obrotach wartość masy powietrza wymaganej przez kompa wynosi 276 j. a masa zmierzona przez przepływkę 440 j. Różnica w każdym razie kształtuje się na poziomie 150-170 jednostek. Po zdjęciu zaślepki z EGRa wartości te się wyrównują - ta z przepływki wraca do wartości żądanej przez kompa.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak będzie, bo przecież na wolnych obrotach przez EGR wpadają spaliny w silnik, a jak jego zaślepisz, to miejsce spalin zajmuje powietrze, którego większa ilość wpada do silnika, a wiec wszystko odbija się na wskazaniach przepływki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M-ka, rozumiem, że INPA nie ma takiej opcji, zeby to wyłączyć?

Jak nie wyłączę EGR w ECU to czy jazda z takim setupem nie będzie powodowała jakichś powikłań?

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Inpą nie wyłączysz nic, to tylko odczyt, kodowanie to dopiero od NSC.

Jazda na odłączonym EGR poza rozjeżdżaniem się tych wartości nie powoduje powikłań, śmigałem tak ze 3 lata i wszystko było w porządeczku. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki cel jest do osiągnięcia zaślepiając EGR??????

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna disem ograniczyc prace zaworu egr tu jest to ladnie opisane krok po kroku :

viewtopic.php?f=97&t=112204

jezdze juz tak ok 4 miesiecy i zadnych negatywnych skutkow nie odczulem a w dolocie napewno mniej syfu, nie jest to co prawda calkowite zaslepienie ale mi to styka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszą poprzednicy. Z plusów:

- nie kopci tak

- lepiej się zbiera z samego dołu

- nie syfi tak kolektora (wtedy syfi się samym filmem olejowym zamiast mieszania go dodatkowo z sadzą ze spalin)

Minusy:

- zimą może się odrobinę dłużej silnik nagrzewać

- może się delikatnie zmienić dźwięk silnika na bardziej twardy (ja tego szczerze mówiąc nie zauważyłem)

- przy dłuższym pałowaniu czasem może się zdarzyć, że wyskoczy błąd i czasem może silnik wejść w tryb awaryjny (wtedy zbiera się dopiero od 2500 obr).

Generalnie więcej z tego plusów z uwagi na lepszą dynamikę silnika.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki a czy przed zaślepieniem EGR rozbieracie wszystko tzn. przewody kolektor czy co tam trzeba i czyścicie wszystko????

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
- zimą może się odrobinę dłużej silnik nagrzewać

 

Nie czuję różnicy. Jak masz sprawny piecyk webasto to czym się martwić? :wink:

 

- może się delikatnie zmienić dźwięk silnika na bardziej twardy (ja tego szczerze mówiąc nie zauważyłem)

 

Ja też jakoś nie odczuwam tego, a każdy straszył że będzie jak ursus chodził. :mrgreen:

 

- przy dłuższym pałowaniu czasem może się zdarzyć, że wyskoczy błąd i czasem może silnik wejść w tryb awaryjny (wtedy zbiera się dopiero od 2500 obr).

 

To pasowało by żeby ktoś więcej potwierdził, bo ja przez 3 lata nie miałem czegoś takiego nigdy.

W dodatku powyżej chyba 1500rpm egr zamyka się całkiem, więc nie powinno być już żadnej różnicy pomiędzy wartościami zadanymi a otrzymanymi.

 

Oki a czy przed zaślepieniem EGR rozbieracie wszystko tzn. przewody kolektor czy co tam trzeba i czyścicie wszystko????

 

Si, benzynka ekstrakcyjna, pędzelek, wycior na druciku i jazda. :mrgreen:

W M47 z racji wielkiego lenia użyłem mocnego płynu do felg i też dobrze sobie radziło.

Później wiadomo, kontrola stanu uszczelek, jak trzeba to nowe.

Przewody podciśnieniowe jak nie zmieniane to warto zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja mam zaślepiony EGR od ok roku... błąd oczywiście się pojawia, ale nie skutkuje to niczym więcej jak błędem w INPIE.

Twardsza praca... uważam że coś w tym jest, ale jedynie na wolnych obrotach.

Co do grzania, jak zaślepiłem przy kolektorze wydechowym to może trochę dłużej się auto grzało,

ale obecnie mam zaślepione za chłodniczką EGR, przez którą idzie wąż z cieczą chłodzącą (poprzez termostat), i auto grzeje się normalnie... 10 km potrzeba by złapało konkretne 92 stopnie. Na dzień dzisiejszy po przejechaniu 5 km przy temp 12st jazda po mieście mam ok 85st.

 

NIestety u mnie Webasto nie odpala, i nie wiem jak to będzie zimą.... chciałbym je zrobić ale nie wiem od czego zacząć.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś odpinałem zawór i faktycznie u mnie praca była słyszalnie twardsza na wolnych obrotach. Wzrostu elastyczności nie zauważyłem więc wpiąłem z powrotem.

 

orzeł - a robiłeś już coś z piecem? Zczytaj błędy w inpie, wtedy coś będziesz wiedział. U mnie doprowadzenie do porządku wymagało wymiany pompki obiegowej (dość częsta usterka) i sztyftu/komory spalania bo temp. robocza była źle odczytywana. Ogarnąłem temat na wiosnę i jak na razie działa jak je odpalam inpą. Zobaczymy jak będzie w zimę...

Edytowane przez pedros-20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

U siebie planuję właśnie wyrzucić z auta pozostałości po EGR m.in. chłodniczkę i termostat.

 

Macie pomysł czym lub jak zaślepić otwór w miejscu gdzie podłącza się do plastikowego króćca wężyk od termostatu egr ?

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie zauważyłem, że zatkanie EGR rzeczywiście chyba skutkuje czasem błędem.

Ale nie przełożyło się za to na efekt mocy/pracy silnika. Po prostu odnotowany błąd EGR w sterowniku i tyle.

 

Błąd wynika tylko i wyłącznie z różnicy masy powietrza na wolnych obr, tylko stąd ecu wie, ze EGR-a nie ma.

Potwierdzam niestety wskakiwanie jakiegoś trybu awaryjnego, po kilku(nastu) wyprzedzaniach na trasie. Nic poza błędem EGR sie nie pojawia i wystarczyło ponownie uruchomić silnik.

 

Jesli ktos nie czuje roznicy w dynamice od dołu z odpietym EGR, tzn, że mu egr pracuje prawidłowo, tj. szybko reaguje i szybko sie zamyka. Zwłoka w tym działaniu powoduje tez turbodziure przy zmianie biegu wyczuwalne tylko z manualna skrzynią (bo trzeba puścić pedał gazu i wcisnąć ponownie i bierze tu udział rownież EGR).

 

 

Może ktoś wie czy ncs'em da się zakodować pracę bez EGR ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.