Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Czesc. Mam takie pytanie.

W moim aucie (E36 IS 96) poprzedni właściciel nalał zbyt dużo płynu chłodzącego - jest pod górną kreske (wyżłobienie) na zbiorniczku. Dziś wyczytałem na forum że powinno być na znaczku KALT/COLD. Ja u siebie tego nie widze. Jezdze z taką ilością płynu i wszystko wygląda być dobrze - nie wywala płynu, auto trzyma temperature. Ale na ciepłym silniku jak odkręce korek to płyn jest pod samą górę - nawet się delikatnie ulewa.

1. Co się dzieje jak płynu jest za dużo?

2. Jak się pozbyc nadmiaru - odessać ze zbiorniczka?

3. Lamerskie ptanie - czy odkręcanie korka na zbiorniku płynu moze spowodować zapowietrzenie układu?

 

Dzieki z góry.

pozdro

Edytowane przez Hawran
Opublikowano

Płyn mozna smiało odessać ze zbiorniczka węzykiem - ale stan sprawdzać na zimnym silniku.

 

Nie zapowietrzy sie po przez odkręcanie korka wlewu płynu ( czy to na zimnym czy ciepłym silniku)

 

Jeżeli płynu bedzie za dużo z tego co wiem najprawdopodbniej go wyrzuci ale z autopsji nie powiem gdyż nie miałem takiego doświadczenia.

Ale na ciepłym silniku jak odkręce korek to płyn jest pod samą górę - nawet się delikatnie ulewa.

pozdro

I tak bedzie, to normalne i nie masz sie co martwić - taki efekt występuje w kazdym samochodzie nie tylko BMW - gdybyś zagrzał jeszcze bardziej silnik płyn po odkręceniu korka wyrzuci i mozna sie poparzyć - nie jest zalecane odkręcanie na zagrzanym silniku korka z racji mozliwosci poparzenia tak samo nie jest zalecane dolewlanie płynu na zagrzanym silniku a jedynie na zimnym bądz przestudzonym.

Pozdro

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Edytuj post (ikona zmień w prawym górnym rogu tuż pod tematem) - zaznacz jakiego modelu dotyczy Twoje pytanie (wybiera się z listy jak wciszniesz zmień po lewej stronie obok tematu).

Radzę zmienić bo będzie ostrzeżenie. Jeżeli nie wiesz jak pytaj :idea:

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano

No kolego to ja Ci powiem tak..

po 1 to nic nie odsysaj.. jak będzie za dużo to samo wywali.. możesz tylko mieć za mało

Po 2 .. na gorącym silniku nie otwieraj korka bo zapowietrzysz układ.

To tyle.. pozdrawiam

Opublikowano

Po 2 .. na gorącym silniku nie otwieraj korka bo zapowietrzysz układ.

 

Nie zgadzam się , odkręcam na gorącym -płynu jest na full silnik stygnie i poziom płynu się stopniowo obniża , i jak to ma sie cos zapowietrzyć ?

Jeśli nie idzie na siłe , trzeba użyć jeszcze większej siły
Opublikowano

1.a jeśli masz walnięty korek/niewłaściwy do twego auta :idea: bo np poprzedni właściciel wstawił to co się trafiło

to czytałem ,że komuś chłodnicę rozwaliło :cry2: bo było za duże ciśnienie,a korek nie wyrzucił nadmiaru

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na gorącym nie odkręcajcie bo układ pracuje na podwyższonym ciśnieniu by podwyższyć temperaturę wrzenia cieczy chłodzącej. A przy tym zwiększonym ciśnieniu przy odkręceniu korka można się solidnie poparzyć - para.

 

Nic się nie zapowietrza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.