Skocz do zawartości

BMW X3 2.0 D 150KM e83 Problem z odpaleniem zaraz gaśnie


michal2409

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Problem pewnie znany na forum ale nigdzie nie mogę doszukać się odpowiedzi lub opisanej naprawy forumowiczów którzy usunęli powyższy problem !!!!!

 

A mianowicie mam w 2 autach taki sam problem oba 2,0 150KM po lifcie roczniki 2006 i 2007 zaraz po pierwszym odpaleniu auto gaśnie 2 odpalenie auto zachowuję się normalnie ?!

 

Na kompie żadnego błędu nie ma czytałem że to jakiś problem który jest powtarzany na forum i wiele osób go przerabiało

niestety nie doczytałem się nigdzie rozpisanego rozwiązania.

 

Musi być jakiś patent na to !!!

 

Proszę o podpowiedz

 

Pozdrawiam Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Jak zaraz po pierwszym odpaleniu gaśnie a po następnych nie to zazwyczaj paliwo się cofa do zbiornika.

A próbowałeś na noc zaparkować z górki ?

Temat był wielokrotnie wałkowany np. tu : http://www.bts-bmw.pl/forum/viewtopic.php?p=184411

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Na początek to spróbuj pod pompować ciśnienie paliwa przed zakręceniem rozrusznikiem tj przekręć kluczykiem w pozycję zapłon i poczekaj 5 sekund i cofnij kluczyk w pozycję wyłącz i tak zrób 2-3 razy to dopiero zakręć rozrusznikiem.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź ciśnienie paliwa,w momencie kiedy nie odpala i jak już odpali,kiedy silnik będzie już pracował sprawdź ciśnienie paliwa w listwie paliwowej,dzisiaj walczyłem z podobnymi objawami (u mnie ciśnienie dość mocno "skakało"),winny okazał się zawór ciśnienia paliwa w pompie wysokiego ciśnienia,żadnych błędów w sterowniku silnika nie było.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie,

 

Pozwolę sobie odświeżyć temat - jaką średnicę króćców powinien mieć zaworek zwrotny (6,8,10 mm) i gdzie najłatwiej go zamontować na przewodzie paliwowym? BMW X3 E83 2.0D M47?

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Pytanie do fachowców - czy takie gaśnięcie za pierwszym razem może mieć jakikolwiek związek z termostatami? Bo u mnie problem ustąpił, kiedy sprawdziłem, że pomimo wymiany termostatu egr temperatura silnika oscyluje w granicach 71-74 stopnie, wymieniłem termostat główny. Teraz temperatura jet 90-91 stopni, a problemy z gaśnięciem przy pierwszym odpaleniu ustąpiły - chyba że przy okazji niechcący poruszyłem jakąś kostką i coś poprawiłem :)

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostaty nie maja nic wspólnego

 

Tak też myślałem :) Ale to ustrojstwo jest na tyle skomplikowanym samochodem, że wolałem spytać :)

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Miałem ten sam problem.Po wymianie filtrów ten model należy odpowietrzyć komputerowo. :D

 

A mógłbyś rozwinąć tę myśl? Bo nie wiem, czy szukać Atari, czy ZX Spectrum... :)

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym odpowietrzaniem filtra paliwa komputerem

Po wymianie filtrów ten model należy odpowietrzyć komputerowo.

To dopisz że się przejęzyczyłeś lub co innego miałeś na myśli bo jeszcze ktoś w to uwierzy i go jakiś cwaniaczek zacznie naciągać.

 

Ps. Fajna Yamaha u autora wątku.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 4 lata później...
  • 2 miesiące temu...
Witam.Być może komuś przyda się informacja zwiazana z moim problemem w X3. (Silnik 2.0d M47) -2005 r Wielu użytkowników modelu e83 z silnikiem diesla ma problem z uruchomieniem silnika,przykładowo po postoju w nocy kiedy rano uruchamiamy zimny silnik zapala on ale po 2-3 sekundach gaśnie.Uruchamiamy silnik ponownie i później już nie ma tego problemu. W moim X3 problemem był uszkodzony moduł EWS 3+ (Numer BMW 61 35 6 941 986) został on wymieniony na inny nowszej generacji EWS 4 (Numer BMW 61 35 9 127 086) Diagnoza elektroniczna nie wykrywała żadnego błędu.Pozornie wszystko było sprawne. Dodatkowo zostały wymienione jeszcze dwa przekaźniki. Jeden znajdujący się za schowkiem w desce w kolorze zielonym,odpowiedzialny za zasilanie pompy paliwa.Na schemacie ma oznaczenie K96/X10156. Przekaźnik jest w kolorze jasno zielonym ,został on wymieniony na nowy (Nowy Przekaznik Nr.BMW 61.36 837700) oraz drugi przekaźnik odpowiedzialny za zasilanie sterownika silnika.Znajduje sie pod maską komory silnika po lewej stronie (strona kierowcy)Na schemacie ma oznaczenie K2003a/X2085. Przekaźnik jest w kolorze niebieskim.Numer nowego przekaźnika (Numer BMW 61.36 6 915 327) Od chwili wymiany modułu EWS i przekaźników problem nie istnieje.Dodatkowo zostały wymienione 4 świece żarowe oraz przekaźnik/sterownik świec żarowych.Dla bezpieczeństwa aby uniknąć ewentualnego uszkodzenia silnika z powodu urywających się klapek wirowych zostały one usunięte z kolektora ssącego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.