Skocz do zawartości

E60 530d 2004r dymi i szarpie przy 1500-1700obr/min


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mam problem ze swoim bmw. BMW dymi na czarno i lekko szarpie przy 1500-1700 obr/min przy stałej prędkości. Po odpięciu podciśnienia EGR problem znika jak ręką odjął. DPF jest usunięty. Wymieniłem cały EGR i sterownik znajdujący się pod kolektorem ssącym, oraz filtr odmy. Po odpięciu świeci się check silnika odnośnie analizy spalin.

 

Szukałem rozwiązania problemu w internecie, lecz nic konkretnego nie mogłem znaleźć. Liczę na pomoc forumowiczów, pozdrawiam

Edytowane przez Owczar2
Opublikowano

Cześć,

 

Ja mam coś podobnego w 520d (m47n2). Czasem w tym przedziale obrotów jakby silnik delikatnie tracił moc.. Czuć to wyraźnie.

Jak bardziej ją wkręcę to jest nieco lepiej.

 

EGR czyszczony, żadnych błędów.

 

Mam wrażenie, że poci mi się turbina - pod spodem z jej okolic mam delikatne ślady oleju. Nie wiem czy nie kończy powoli życia. Przebieg 231 tysięcy.

--

gv

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie, a w jakiej kondycji macie sterowniki przy turbinie sterujące zmienną geometrią spalin? Bardzo często przekładenie ślimakowe się w nich wycierają, wtedy auto traci moc, wpada w tryb awaryjny.... Może się to zdarzać dość rzadko, ale również znam przypadki, że z dnia na dzień coraz częściej auto wpadalo w tryb awaryjny i konieczna wtedy była naprawa sterownika...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam, jestem nowy na forum , prosze o pomoc o nie wiem jak zalozyc nowy temat, moje bmw e60 3.0d 218km przebieg ok.250tys.km bierze ok. litra oleju na 100km, gdzie szukac przyczyny??? 2004rok
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie dymi na niebiesko, moze troche na czarno na wyższych obrotach ale chyba noramalne.. aha i rurki z tyłu okopcone i sadze mimo ze auto ma dpf

 

Dpf-a nie możesz mieć bo inaczej żadnego bąka byś nie zobaczył. Sprawdzales czy silnik suchy?, turbina, kompresja do sprawdzenia, odma kiedy ostatnio wymieniana ?

Opublikowano
Auto kupiłem tydzien temu wiec nie wiem czy odma wymieniana, a co do dpf-a to na komputerze pokazuje ze jest ok i do czyszczenia niby za 4500tys km, a rurki okopcone , nie wiem co jest grane.. a silnik jest troche mokry dookoła
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Auto kupiłem tydzien temu wiec nie wiem czy odma wymieniana, a co do dpf-a to na komputerze pokazuje ze jest ok i do czyszczenia niby za 4500tys km, a rurki okopcone , nie wiem co jest grane.. a silnik jest troche mokry dookoła

 

Informacja w I-drive na temat dpf-a to zwykłe odliczanie które działa sobie cały czas nawet jak filtr zostanie usunięty, w modelach po lifcie zrezygnowano z tego gadżetu. Wymień odmę jeśli nie wiesz kiedy była zmieniana bo niesprawna doprowadzi do rozszczelnienia silnika.

Opublikowano
myślałem ze jak usuwaja dpf to i z i drive, patrzyłem to jest za turbina katalizator pełny ale czy to jest dpf czy katalizator to nie wiem , wyglada na zwykły katalizator. a co do rozszczelnienie to ciekawe czy nie jest za pozno juz bo mokry jest silnik olejem dookoła, ale moze to uszczelki pod kolektorem lub pokrywa zaworów.. a moze to wlasnie leje sie z odmy..??? mozliwe ??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
myślałem ze jak usuwaja dpf to i z i drive, patrzyłem to jest za turbina katalizator pełny ale czy to jest dpf czy katalizator to nie wiem , wyglada na zwykły katalizator. a co do rozszczelnienie to ciekawe czy nie jest za pozno juz bo mokry jest silnik olejem dookoła, ale moze to uszczelki pod kolektorem lub pokrywa zaworów.. a moze to wlasnie leje sie z odmy..??? mozliwe ??

 

Za turbiną masz katalizator a DPF powinien być bliżej środka samochodu. Gdy odma jest nie sprawna to wytwarza się podcisnienie w silniku które wypchnie olej przez najsłabsze miejsce w uszczelnieniu.

Opublikowano
Jak usuwaja DPF i robi to ktos kto sie na tym zna to oprocz tego ze masz okopcony wydech i puszcza baki w inny sposob tego nie sprawdzisz bo w kompie zostaja informacje o sprawnym urzadzeniu (przynajmniej ja tak mam) i rura z katem tez zostaje na miejscu tylko filtr czastek stalych jest wywalony (wybity)
Opublikowano
wiec wychodzi na to ze ktos kiedyś ładnie usunoł dpf-a bo jest tylko katalizator, a na środku samochodu tłumik,i na końcu końcowy, ale nie widać żeby cos było grzebane, żadnych spawów itd. A co do tej odmy to pewnie wypycha olej wszystkimi uszczelkami bo mam spocony cały silnik, a mozliwe ze w turbine tez pcha olej ta odma ???
Opublikowano
Ja jak mialem zapchana odme do to walilo olejem w dolot tak ze po wywaleniu DPF i wymianie odmy jeszcze przez 10 km z wydechu lecial bialo-niebieski dym w takiej ilosci jak by mi palil z litre oleju na 100km
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
trzeba wymienić czy można wyczyścic odme ? jaki jest koszt takiej odmy ???

 

 

Powinieneś wymienić bo nie wiadomo w jakim stanie jest membrana w obudowie, poza tym zalecają wymieniać co 3 wymianę oleju. Tu masz odmę: http://czescidobmw.pl/530d-z-silnikiem-m57n/odma-oe-bmw,3116.html

Opublikowano
Dzięki za linka, a jeszcze takie pytanie, bo mechanik odpioł rurę chyba od kolektora za kolektrem jest chyba egr i zdejmuje sie zabezpieczenie taka rure która idzie do intercolera i w niej było troche oleju,powiedzial ze chyba turbo puszcza.. czy moze jednak przez odme tez tak moze byc ?
Opublikowano
odma sprawdzona, troche była zapierdzielona i wymieniłem filterek a membrana podobno trzyma dobrze, mechanik odkrecił tez rurę od turbo i po przegazowaniu na sciankach turbiny pokauje sie olej, wiec to chyba turbo zaczyna puszczac olej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.