Skocz do zawartości

Wibracje kierownicy


tunix

Rekomendowane odpowiedzi

Miesiąc temu kupiłem fabrycznie nowe F31 - 328i, manual, RWD, standardowe zawieszenie, standardowe wspomaganie, bez wynalazków, opony 17" Dunlop SP Sport MAXX. Po kilku dniach zauważyłem, że przy prędkościach 70-90 km/h kierownica lekko bije. Gdy zdejmę z niej ręce to widać delikatne cykliczne ruchy lewo-prawo. Wibracje nie są silne, pewnie wiele osób nie zauważyłaby ich, jednak ja mam na tym punkcie lekkie skrzywienie. Ponieważ czytałem o takich problemach spowodowanych felgami lub piastami nie trzymającymi wymiarów, znalazłem numer procedury serwisowej i oddałem auto do ASO celem sprawdzenia. Auto zostało sprawdzone, felgi, piasty pomierzone mikrometrem. Ponoć wszystko w górnych granicach norm. Dla pewności wyważono koła, stwierdzono lekką niedowagę jednego. Odebrałem auto bezwibracyjne. Przejechałem tego samego dnia blisko 100 km i jestem pewiem, że wibracji nie było. Wieczorem odstawiłem auto do garażu.

 

Niestety kolejnego dnia rano wsiadam i po rozpędzeniu od razu czuję bicia. Pomyślałem, że to normalny flatspotting opon i że przejdzie po kilku kilometrach. Niestety nie przeszedł. Przejechałem w dwa dni kolejne stokilkadziesiąt km i auto cały czas wibrowało. Jedynie do 100 km/h, przy wyższych prędkościach nie. Wczoraj pojechałem do serwisu oponiarskiego, w którym mają sprzęt Huntera i który już nie raz ratował mnie od wibracji. Pomierzyli koła - bicia promieniowe niewielkie - oba przednie poniżej 4 kg. Felgi proste, opony nie chodzą na boki. Jedno koło - niedowaga 40g. Serwis zdjął wszystkie ciężarki, wyważył koła na nowo. Auto jeździło jak po maśle - zupełnie bezwibracyjnie. Z serwisu do biura mam 40 km - sprawdzałem jak mogłem - gładko. Postawiłem auto pod biurem i po 6 godzinach wsiadłem by jechać do domu. Pierwsza prosta - bije jak diabli. W miarę jazdy bicie zmniejszyło się ale nie zniknęło. I podobnie jak przedtem tylko w okolicach 70-90 km/h. Przy wyższych prędkościach jest delikatne mrowienie na kierownicy, ale nie wiem czy to jest niepokojący objaw czy naturalne zjawisko w tym aucie. Każde BMW, które miałem delikatnie mrowiło. Na nadwoziu, podłodze, fotelu wibracji nie ma.

 

ASO jest zdziwione i zgadza się ze mną że podejrzane wydają się opony. Tyle że oferuje odesłanie opon do Dunlopa, ponieważ samo nie może uznać reklamacji. Nie wiem jeszcze kiedy odstawie im auto, trochę mi się nie uśmiecha unieruchomienie nowego auta. Pomyślałem że zapytam Was, czy ktoś zetknął się z takim problemem. A może macie jakieś doświadczenia z tymi oponami w BMW? Ja sam nie wiem co myśleć. Każda opona trochę się odkształca gdy auto stoi. W S2000 też czułem wibracje po kilku godzinach postoju ale tam ustępowały one po kilku kilometrach. Nie wiem czy tutaj ten Dunlop bije za mocno, czy może to kwestia zawieszenia, które przenosi zbyt mocno delikatne nieokrągłości opon. W każdym razie zamiast radości z jazdy mam wkurw.

 

A tak BTW - to moje trzecie BMW i jeśli kierunek zmian się utrzyma, będzie ostatnie. Po przejechaniu 2 tys. km dochodzę do wniosku, że E90 bardziej mi pasowała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na opony,możesz spróbować zwiększyć ciśnienie np 2.8 przod i 2.6 tył i napompować opony azotem.jak masz drugi komplet na zime to założ i zobacz co się dzieje na zimówkach.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na opony,możesz spróbować zwiększyć ciśnienie np 2.8 przod i 2.6 tył i napompować opony azotem.jak masz drugi komplet na zime to założ i zobacz co się dzieje na zimówkach.

 

Niestety jeszcze nie mam drugiego kompletu. Natomiast mam pytanie do jeżdżących F30/F31 - czy ktoś z was zaobserwował takie zjawisko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje e90 jest w ASO (wahacze...) i dostalem zastepcze F30 320d na 16tkach ROF i standardowym zawieszeniu.

 

Przy predkosci ok 60-70 kierownica minimalnie drga (takie male ruchy lewo-prawo), ale drgan nie czuc na siedzeniu. Przy wyzszej predkosci ustepuje. Auto ma 24tys km.

Przy hamowaniu zadnego bicia od hamulcow nie czuc.

 

Wyglada na to, ze cos jest na rzeczy, ale oczywiscie to auto zastepcze, wiec nic nie tykam. Powodzenia w znalezieniu problemu, obstawiam opony.

 

Co do odczuc e90-f30, to powiem tak: F30 to bardziej Audi. Jak na daily drive - auto bardzo fajne i ugrzecznione w stosunku do e90. Co do emocji - kiepsko, glownie przez uklad kierowniczy.

Edytowane przez PiciuM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje e90 jest w ASO (wahacze...) i dostalem zastepcze F30 320d na 16tkach ROF i standardowym zawieszeniu.

Przy predkosci ok 60-70 kierownica minimalnie drga (takie male ruchy lewo-prawo), ale drgan nie czuc na siedzeniu. Przy wyzszej predkosci ustepuje. Auto ma 24tys km.

Przy hamowaniu zadnego bicia od hamulcow nie czuc.

 

Dokładnie taki objaw...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprobuj pozyczyc od kogos inne kola - to wiele wyasni. Slyszalem, ze czasem jak opona ma wade, to nawet po wywazeniu jest idealnie, a wada jest widoczna dopiero po zdjeciu z felgi.

 

Pracuję nad tym. Nie mam niestety drugiego zestawu więc muszę skądś wykombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkuje wspomniane opony tyle, że w tradycyjnej wersji i moge im tylko zarzucić ,że są zbyt miękkie. Musisz wykluczyć wadę opon i znależć forumowicza, który pożyczy Ci dwa kółka- u mnie leża nawet 2 zestawy więc gdyby Łódź byla Ci po drodze wpadaj. Czytam forum f30 i co raz wiecej obaw mam przed zakupem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze zamień koła z przodu na tył.

 

Z tylu mam 255 wiec nie bardzo da rade. Kurcze, zadne aso w Warszawie nie chce mi pomoc. Znalazlem aso, ktore chce ugryzc problem, ma huntera, zapferowalo kola na podmianke, tylko kurcze 300 km dalej :) Szukam dalej, jakies opinie n/t aso w lodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.tak czy siak za 2 miesiące musisz kupić komplet zimówek,nie wiem w czym problem czy je kupisz teraz(a kupisz ok 200zł taniej za komplet) czy kupisz jest dosłownie za chwile...

2. Zamiast się użerać z ASO spróbuj rozwiązać problem samemu,to nic że z tyłu są szersze opony,zakładasz na 10km jazdy przez te 20min jazdy się nie zabijesz,jak zobaczysz że na prostej drodze nic nie wibruje to kup nowe opony i tyle.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam ten sam problem. Delikatnie wibruje kierownica pd 70do 130. Fatel pasazera sie delikatnie trzesie. Auto delikatnie sciagalo na prawo, po zamianie kol minimalnie sciaga w lewo teraz. Kola to 18 na run flatach oxzywisxie continentala. We wtorek jestm umowiony w salonie z osoba od takich problemow w autach.

 

Mozesz podeslac numer tej usterki o ktorej pisales w pierszym poście? Czytalem na usa forum ze auta z pocztaku prrodkucji 2012 maja problem z kierown7ca. Konczylo sie to wmiana kompltna kierownicy. Problem tylko dotyczyl aut ze standardowym ukladem kier.

 

Sorry za literowki, ale pisane na tablecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 3 tygodnie później...

wczoraj auto wróciło z serwisu. Nowa kolumna kierownicza. Zero wibracji, jedynie czuć delikatny feedback z drogi, który jest jak najbardziej normalny.

 

Jeżeli masz gwarancje, to lec do serwisu, omów sie z kierownikiem serwisu na jazdę testowa i pokaz mu co jest nie tak. Dodatkowo poszukaj w necie ludzi którzy mieli taki sam problem z kierownica jak Ty. Mnie serwis zbywał 2 razy i zwalał winę na stan drogi, 18" kola itp. Dopiero po jezdzie testowej i linkach do ludzi z tym samym problem, serwis przyznał mi racje. Cala wymiana i koszty byly oczywiście pokryte przez BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W jakim serwisie ogarneli te kolumne?

 

Ja sam juz nie wiem co o tym myslec. Zalozylem kola zimowe, LM32 i felgi Rial. I jest inaczej. Gdy puszcze kierownice to jej ruchy oscylacyjne sa mniejsze, ledwie widoczne. Pewnie gdybym sie nie przygoadal to bym nie zauwazyl. Ale przy predkosciach autostradowych sa takie inne wibracje. Takie jak na lewarku (manual) - delikatne drzenie. Nie wiem czy to z zimowek i czy jest sie czego czepiac.

 

Auto lekko ucieka w prawo, na obu kompletach kol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja założyłem nowe zimówki z alufelgami bmw wyważone przez ASO i lekko mi drga kierownica w zakresie 85-95km.h ,drgania są naprawde minimane ale zastanawiam się bo pokryłem felgi wyważone powłoką plastidip czy przypadkiem poprzez nałożenie tej warstwy gumy na felge nie zmieniła się waga koła?

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja założyłem nowe zimówki z alufelgami bmw wyważone przez ASO i lekko mi drga kierownica w zakresie 85-95km.h ,drgania są naprawde minimane ale zastanawiam się bo pokryłem felgi wyważone powłoką plastidip czy przypadkiem poprzez nałożenie tej warstwy gumy na felge nie zmieniła się waga koła?

na pewno się zmieniła

przy wyważaniu istotne są różnice rzędu kilku gramów ( tyle ważą ciężarki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moglbys opisac jakie dokladnie objawy miales? Jakie wibracje, przy jakich predkosciach? Z ktorego miesiaca auto?

 

Jesli masz jakies linki wskazujace na przekoadnie to podeslij prosze. Ja poki co znalazlem info wskazujace na felgi i/lub piasty poza tolerancja ale inne kola niczego nie zmienily.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- wibracje kierownicy od 80-130

- auto z lutego 2012

tu masz linka do forum z opisem problemu:

http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=858434

 

a tu masz linka do typowych problemów z F30, jak widzisz wibracje kierownicy sa znanym problemem w F30:

http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=699876

 

Jezeli masz gwarancje to tylko kierunek ASO i niech wymieniają kolumnę kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zanim do tego doszli, wymienili wahacze i przekładnię kierowniczą. Nie pomogło i uparłem się, że to wina kolumny.

Wymontowali, rozebrali i napisali do Monachium co dalej. Odpisali, że mają dołożyć smaru, którego zadaniem jest tłumienie drobnych drgań. Jak to usłyszałem, to się prawie udusiłem ze śmiechu, ale....pomogło. Jak ręką odjął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.