Skocz do zawartości

Czasem długo kręci zanim odpali BMW 318D 115KM 2004R


Manuel1989

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, zaznaczam, że jestem nowy ale nie znalazłem na forum rozwiązania konkretnie mojego problemu z moim bmw e46 318td (compact) 2004 rok 115km, problem jest taki, że około miesiąca temu po raz pierwszy pojawił się problem z odpaleniem samochodu, zazwyczaj to nie występowało, ale wtedy trzeba było bardzo długo go kręcić, nawet z 10 sekund, teraz niestety zdarza się to coraz częściej- rano po nocnym postoju odpala na dotyk, następnie stoi około 8 godzin i już pojawia się problem, dodatkowo dziś zauważyłem, że po odstaniu tych 8 godzin nie chciał odpalić(kręcił i kręcił, ale w końcu odpalił), przejechałem około 2-3 kilometrów, miałem postój na kilkanaście minut-więc był zgaszony i ponownie nie chciał odpalić (tzn kręcił jakieś 10s). Podejrzewam, że jutro rano odpali znowu bez zająknięcia, a po pracy znowu będzie cyrk, na forach niewiele mogę się dowiedzieć, piszą o regulacji konta wtrysku, pompie pod progiem, filtrze paliwa, świecach, niestety wszędzie jakby widzę, że mój przypadek jest lekko inny. Nadmienię, że ostatnio wyjeżdżałem na wakacje i wziąłem trochę paliwa w karnister, lejąc je okazało się, że karnister nie był całkiem czysty- nie chodzi o kolor ropy, ale takie farfocle w końcówce pływały i zatkały sitko w lejku, ale nie wiem czy coś mogło się przedostać i powiedzmy przytkać filtr paliwa, to taka moja diagnoza, ale czy trafna nie wiem. Proszę o pomoc. :mad2: Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdź błędy na kompie, jak pokaże za małe ciśnienie na szynie cr to zacznij od testu przelewowego, objawy wskazują na wtrysk/wtryski. Jak u mnie dawał na przelew to nie mogłem odpalić na ciepłym, jak postał 30 min to odpalał, u Ciebie jest dziwne, że po 8 godzinach stania też nie odpala, ale od tego bym zaczął.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przypadkiem na noc nie parkujesz z górki ? i paliwo bez pomocy pompy dobrze dopływa do silnika ?

też myślałem o cofającym się paliwie, ale na noc parkuję na płaskim i w trakcie tych 8 godzin też albo stoi na płaskim, albo z górki przodem w dół, więc chyba odpada...a byłoby to chyba najlepsze rozwiązanie, żeby się okazało, że zaworek za 30zł rozwiąże problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim rozkopiesz auto to może jeszcze przez najbliższe kilka dni przed zakręceniem rozrusznikiem kilka razy pod pompuj paliwo przekręcając kluczykiem na zapłon i przy okazji słuchając czy słychać pompę paliwa .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem umówiony na diagnostykę, więc niestety niczego jeszcze nie wiem, z testem przelewowym obawiam się, że nie podołam lub nic mi on nie powie, chyba zbyt słabym mechanikiem na to jestem, poczytam trochę o tym jeszcze. Zauważyłem jednak jedną zależność, po tych 8 godzinach stania on nie ostyga do końca, wskazówka temp jest tak w 1/3 pola niebieskiego, kidy silnik ma 85 stopni odpala normalnie, jak jest zimny też, problem jest jakby wyłącznie przy niedogrzanym silniku, jest to jakaś poszlaka?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Test przelewowy to banalne zadanie..a wiele wnosi, tu masz trochę dziwne objawy, ale mimo to zrobiłbym go, podłącz pod inpę i daj znać jakie masz błędy, bez tego nie ma co gdybać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Witam ponownie, rozwiązanie problemu okazało się być dość banalne, problem tkwił w czujniku listwy wtryskowej-rail sensor, dokładnie okazało się, że jakiś mechanik kiedyś z nieznanych mi przyczyn odciął kostkę przed czujnikiem i zamiast przewody polutować to skręcił je i nałożył opaskę termokurczliwą- to połączenie zawiodło i czasem styk był, a czasem nie, jednak inpa wykazała błąd tego czujnika nawet po ponownym połączeniu przewodów i muszę go wymienić, ale auto odpala na dotyk. Dodatkowo okazało się, że 3 z 4 świec są spalone, a wg wskazań inpy wtryski są ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...dokładnie okazało się, że jakiś mechanik kiedyś z nieznanych mi przyczyn odciął kostkę przed czujnikiem i zamiast przewody polutować to skręcił je i nałożył opaskę termokurczliwą...

 

mechanik... :mrgreen: :mrgreen: kosiarek i grabi :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.