Skocz do zawartości

F30 (2014 r.) - Czujnik ciśnienia w oponach (2VB) - problem


ferendil

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

 

W maju 2014 roku odebrałem moje nowe BMW F30 320i xDrive, które zostało wyprodukowane na zamówienie w kwietniu tego roku.

 

W zamówieniu samochodu - w wyposażeniu standardowym - została wyszczególniona opcja: "2VB - Czujnik ciśnienia w oponach". Opcji tej nie było we wcześniejszych konfiguracjach samochodu. Dealer wytłumaczył mi to w ten sposób, że właśnie wtedy, kiedy zamawiałem samochód, BMW wprowadziło te nowe czujniki do wyposażenia. Miały one pokazywać aktualne ciśnienie w każdym kole.

 

Spodziewałem się, że będzie to wyglądało tak, jak pod tym linkiem: http://www.bmw-sg.com/forums/elebest-pte-ltd/83222-f10-f30-tpms-rdc-tyre-pressure-management-system-retrofitted.html

Tymczasem, kiedy wchodzę do menu -> Info o pojeździe -> Status pojazdu, nie wyświetla mi się ciśnienie w każdej oponie i jej temperatura, tylko każda opona ma kolor zielony.

 

Z instrukcji wynika, że: "Stan opon i systemu prezentowany jest na monitorze centralnym w formie koloru kół i komunikatu tekstowego. Wszystkie koła zielone - system jest aktywny i sygnalizuje ostatnio zapisane podczas resetu wartości ciśnienia w oponach".

 

Moje pytania:

1. Co daje opcja wyposażenia 2VB?

2. Czy przy tej opcji powinna mi się wyświetlać informacja o ciśnieniu w każdej oponie?

3. Czy kupił ktoś z Was BMW z tą opcją i mógłby się podzielić doświadczeniami, jak działa?

 

Z góry dziękuję za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witaj,

 

podpisuje sie pod Twoim pytaniem! Rowniez odbieralem swoj samochod w maju (F34 ale to nie ma znaczenia w tym przypadku).

Sprawdzilem ze na fakturze tez mam opcje 2VB.

Z tego co mowil mi sprzedawca zrozumialem dokladnie to samo co ty - spodziewalem sie wiec informacji o dokladnym cisnieniu w kazdej oponie.

Jednak na wyswietlaczu tego nie ma, przy kazdej oponie tylko kolor zielony i brak info o cisnieniu.

 

Tak to wyglada:

https://www.dropbox.com/s/s3zffy9eu7lt6o7/20140722_114900.jpg

https://www.dropbox.com/s/drgqo9eb6dlagk8/20140722_114921.jpg

 

jesli chodzi o mnie to pytanie jest tym bardziej zasadne ze niedlugo czeka mnie zakup kompletu (kola+opony) zimowego.

 

Zrobilem maly research, i wyglada mi na to ze sa trzy rodzaje wentyli:

http://www.leebmann24.de/schraubventil-rdc-farblos-bmw-3er-f31-4er-f33-5er-f10-f11-6er-f06-f12-f13-7er-f01-f02-f04-x1-e84-x3-f25-x6-e72-z4-e89-mini-r55-r56-r57-r58-r59-r60-r61.html

http://www.leebmann24.de/rep-satz-schraubventil-rdci-bmw-1er-f20-f21-2er-f22-3er-f30-f31-f34-4er-f32-f33-f36-x5-f15-mini-f56.html

http://www.leebmann24.de/rdci-radelektronikmodul-mit-schraubventil-1er-f20-f21-2er-f22-3er-f30-f31-f34-4er-f32-f33-x5-f15.html

 

Z tymze trzeci zawiera drugi (rdci-radelektronikmodul-mit-schraubventil zawiera schraubventil-rdci):

Mamy wiec:

 

Czesc 36146792829 (Zawór wkrecany RDC)

http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=36146792829&showeur=on

 

Czesc 36106867147 (Zest. napr. zaworu wkrec. RDCi)

http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=36106867147&showeur=on

 

Czesc 36106856209 (Modul elektron. kól RDCi z zawor. wkrec.)

http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=36106856209&showeur=on

 

Ale tak naprawde problem sprowadza sie tylko do pierwszego i trzeciego (RDC vs RDCi)

Dodatkowo jesli chce sie zamowic komplet kol z oponami (w leebmann24) przy zamowieniu pojawia sie informacja:

 

RDC modules are required (for vehicles with equipment S2VBA)

Please note: All cars with a production date of March 2014 are equipped with S2VBA from work and need to run with RDC modules! +100,00 €

RDC modules are not needed (for vehicles without equipment S2VBA).

 

Wyglda wiec na to ze samochody wyprodukowane po marcu 2014 powinny byc wyposazone w opcje 2VB, ale prawdopodobnie nie od razu dodawano do nich moduly elektroniczne z RDCi (36106856209).

Mozliwe ze w zamian dawano caly czas zwykle zawory wkrecane RDC (36146792829) co by wyjasnialo dlaczego w w/w samochodach nie ma informacji o cisnieniu w kazdym kole.

Dodatkowo w komputerze pojawia sie info "Tyre pressure monitor (RDC)". U mnie ta opcja byla darmowa (co mogloby przemawiac za tym ze nie dawano wtedy modulow RDCi).

W nowym cenniku np Gran Coupe opcja 2VB nie jest darmowa i zapewne tam dodawane sa juz moduly RDCi.

 

Zastrzegam ze tak mi sie tylko wydaje:-) Nie jestem ekspertem i nie mam 100% pewnosci.

 

Za to mam wiecej pytan dla kogos kto sie lepiej orientuje:

1) Czy w samochodach gdzie nie jest podawana informacja o cisnieniu sa zamontowane zawory wkrecane RDC (36146792829) a tam gdzie podawana jest informacja moduly RDCi (36106856209)

2) Czy wystarczy wymienic 36146792829 na 36106856209 zeby system podawal cisnienie w kazdej oponie?

3) Czy do felg niewyporodukowanych przez BMW mozna zalozyc 36146792829 lub 36106856209 czy to jest wogole ma znacznie ktory (zeby nie dostawac bledow o cisnieniu w oponach)?

 

 

Fajnie jakby ktos rzucil troche swiatla na to.

Z gory dzieki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgłosiłem problem u dealera. Przez telefon powiedział, że oczywiście powinna się wyświetlać informacja o ciśnieniu w każdym kole, więc mam przyjechać, to zobaczą. Jak pojawiłem się w salonie, to zwrócił uwagę, że nie mam navi, a więc dużego wyświetlacza, i w tym może być problem. Może to np. oznaczać, że wyświetlacz nie jest przystosowany do tego, aby pokazać info o ciśnieniu (za mało miejsca), albo, że dodali tę opcję, ale nie zrobili update'u oprogramowania. Stanęło na tym, że dealer napisze do BMW z prośbą o wyjaśnienie. Jak coś będę wiedział, to dam znać.

 

Tak na marginesie, to jestem trochę zawiedziony tą sytuacją - po co mi dodatkowy czujnik w standardzie (ze względu na jego dodanie podskoczyła bazowa cena samochodu), skoro nie mogę z niego korzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rowniez nie mam duzego wywietlacza. Mozesz potwierdzic ze obok napisu wyswietla Ci sie "(RDC)"? W poprzednim systemie, w ktorych nie byly potrzebne specjalne wentyle pojawialo sie "(TPM)".

 

Jesli musiales za te opcje dodatkowo zaplacic to rzeczywiscie ma to sredni sens. (w moim przypadku opcja byla darmowa)

Zwlaszcza ze przy zakupie zimowych opon badz wymiany kola prawdopodobnie bedziesz musial rowniez zawsze kupowac specjalne wentyle, ktore w tym przypadku niewiele daja (w porownaniu z poprzednim systemem)

 

Wieczorem bede w serwisie - jak czegos sie dowiem to dam znac.

Edytowane przez blana001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rowniez nie mam duzego wywietlacza. Mozesz potwierdzic ze obok napisu wyswietla Ci sie "(RDC)"? W poprzednim systemie, w ktorych nie byly potrzebne specjalne wentyle pojawialo sie "(TPM)".

 

U mnie wygląda to tak samo, jak na zdjęciach, które wrzuciłeś (jest RDC).

 

Jesli musiales za te opcje dodatkowo zaplacic to rzeczywiscie ma to sredni sens. (w moim przypadku opcja byla darmowa)

Zwlaszcza ze przy zakupie zimowych opon badz wymiany kola prawdopodobnie bedziesz musial rowniez zawsze kupowac specjalne wentyle, ktore w tym przypadku nie niewiele daja (w porownaniu z poprzednim systemem)

 

Teoretycznie opcja ta jest "darmowa" - od marca czy kwietnia stanowi wyposażenie standardowe. Na początku roku - bez tej opcji - samochód kosztował jednak wyjściowo wg cennika 147.300 zł, w momencie kiedy zamawiałem samochód - po jej dodaniu - 148.300 zł. Już na wstępie nie byłem specjalnie zadowolony z tej zmiany właśnie ze względu na konieczność zakupu dodatkowego zestawu czujników na zimę (chociaż można je oczywiście przełożyć do nowych kół).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku roku - bez tej opcji - samochód kosztował jednak wyjściowo wg cennika 147.300 zł, w momencie kiedy zamawiałem samochód - po jej dodaniu - 148.300 zł.

 

A nie miałeś czasem opcji z servotronic`iem? Bo od marca weszła za niego dopłata właśnie 1000 zł a wcześniej był darmowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku roku - bez tej opcji - samochód kosztował jednak wyjściowo wg cennika 147.300 zł, w momencie kiedy zamawiałem samochód - po jej dodaniu - 148.300 zł.

 

A nie miałeś czasem opcji z servotronic`iem? Bo od marca weszła za niego dopłata właśnie 1000 zł a wcześniej był darmowy.

 

Zarówno w konfiguracji z początku roku, jak i w zamówieniu samochodu, servotronic był opcją dodatkową za dopłatą 1.103 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja zamawiałem swój to servotronic kosztował 0,00 zł. Potem jak auto weszło na produkcję to okazało się, że są dwie zmiany - obowiązkowe inne czujniki ciśnienia i dopłata tysiak do servotronica, z którego ostatecznie zrezygnowałem. Nie pamiętam czy musiałem dopłacać za czujniki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki są teraz w standardzie w większości modeli ...

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprawdzie nie mam potwierdzenia z serwisu (Panowie caly czas sprawdzaja:)

Ale jestem juz na 99% pewny ze sprawa jest bardzo prosta.

 

Zgodnie z tym co podane wczesniej na stronach leebmann:

All cars with a production date of March 2014 are equipped with S2VBA from work and need to run with RDC modules! +100,00 €

Czesc 36106856209 (Modul elektron. kól RDCi z zawor. wkrec.)

http://www.leebmann24.de/rdci-radelektronikmodul-mit-schraubventil-1er-f20-f21-2er-f22-3er-f30-f31-f34-4er-f32-f33-x5-f15.html

 

Wszystkie samochody w salonie maja tak samo wygladajace wentyle (charakterystyczna srebrna platikowa nakretka - wczesniej byla metalowa)

 

Samochod z takimi czujnikami - wyswietla informacje "Tyre Pressure Monitor (RDC)", a nie jak wczesniej "Tyre Pressure Monitor (TPM)"

To czy wyswietla dokladna informacje o cisnieniu zalezy od wyswietlacza/softu i wyglada to tak:

1) mniejszy wyswietlacz

https://www.dropbox.com/s/s3zffy9eu7lt6o7/20140722_114900.jpg

 

lub tak (brak cyferek bo auto na postoju - chyba trzeba kawalek przejechac badz tylko poczekac)

 

2) wiekszy wyswietlacz

https://www.dropbox.com/s/05t89yhevik1as6/20140724_142649.jpg

 

Z tego co wiem nie mozna tego samemu wylaczyc - czyli kupujac zimowe kola nalezy zakupic rowniez moduly.

Pytania, ktore na ten moment pozostaja bez odpowiedzi:

1) Czy na mniejszym wyswietlaczu mozna zrobic software upgrade i miec dokladne info o cisnieniu.

2) Czy przy zalozeniu zimowych kol z odpowiednimi modulami (36106856209) konieczna jest wizyta w serwisie (na przeprogramowanie modulu do nowych kol) czy wystarczy tylko reset?

 

Ferendil daj prosze znac jak bedziesz znal odpowiedz na 1)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Odświeżam temat.

Czy są już jakieś wieści z serwisu?

Czy aby zamontować taki czujnik muszą być jakieś specjalne opony dostosowane do wspomnianych czujników - inaczej czy do każdej opony mogę zamontować czujnik RDC?

Przymierzam się do zakupu opon zimowych a jakoś wydać 9tyś w serwisie na komplet kół i w dodatku ze słabymi oponami to mnie się nie uśmiecha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rozmawiałem z serwisem tylko przez telefon.

 

Dowiedziałem się, że dla samochodów wyprodukowanych w okresie od wprowadzenia czujników ciśnienia (zdaje się, że od kwietnia 2014) do końca czerwca 2014 roku:

- dokładne ciśnienie pokazuje się tylko przy Navi Professional,

- dokładne ciśnienie nie pokazuje się przy Navi Business lub radiu Professional - dla tych systemów jest to możliwe od produkcji lipiec 2014. Stwierdzili, że zmiana oprogramowania prawdopodobnie będzie możliwa, ale do czasu podłączenia samochodu do komputera nie ma pewności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj już bym kupił te czujniki 36106856209 CZUJNIK iRDC ale sprzedawca poinformował mnie, że felga musi być dostosowana do płaskiego kanta tego czujnika.

 

I tutaj porażka, ponieważ mam inne felgi niż oryginał OZ SUPERTURISMO LM( nie użyje ich na lato ze względu na inne rozmiary opon przód i tył) i tam nie ma żadnego spłaszczenia, czujnik będzie wisiał w powietrzu. Podobno są jakieś czujniki tylko na wentyle.

 

Tak wiec proszę bardziej zorientowanych czy coś kombinować czy też założyć zimówki bez tych czujników i ciągle jeździć z błędami. Ale to też może być problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dobrych 2 tygodni rozgryzam ten temat razem z firma Schmer. Mnie interesowały felgi ATS Radial+ i jak się okazało są one przystosowane do współpracy z czujnikami ciśnienia BMW - http://www.ats-wheels.com/ats_wheels/downloads/ats_rdks_en.pdf

 

Więc nie jesteśmy skazani na ASO BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,moje auto rówńież nie ma navi i wyświetla ciśnienie w każdym z kół ,napewno jest to tylko upgrade softu natomiast ma inne pytanie bo mam drugi komplet opon zimowych oryginalny BMW ale wersja bez czujników,czy po założeniu takie zestawu będzie się wyświetlał błąd ?

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,moje auto rówńież nie ma navi i wyświetla ciśnienie w każdym z kół ,napewno jest to tylko upgrade softu natomiast ma inne pytanie bo mam drugi komplet opon zimowych oryginalny BMW ale wersja bez czujników,czy po założeniu takie zestawu będzie się wyświetlał błąd ?

 

Z tego co słyszałem bez czujników będzie się stale wyświetlała kontrolka kół. Podobno można przełożyć czujniki z jednego kompletu kół do innego, więc zakup nowego zestawu nie jest konieczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zamówiłem do swojego kompletne koła zimowe w ASO. Jak policzyłem koszt opon zimowych na swoje felgi (m pakietowe, mieszane ogumienie) + ew. ryzyko ze zmianą runflat'ów vs. kompletne koła firmowe z czujnikami to stwierdziłem, że odżałuje jednak na drugi komplet. Przy braku czujników komputer będzie wyświetlał błąd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć.

Wczoraj pojechałem wymienić opony na zimówki w mojej F34 3GT M pakiet.

W trakcie przekładania okazało się, że w zimowym komplecie kół które są oryginalne M 18' i które dostałem w salonie BMW do tego modelu samochodu, nie posiadają czujników RDCi.

Oczywiście po założeniu po ok 15 min jazdy dotarło do komputera, że jedziemy na kołach bez czujników i wyskoczył błąd.

Powiedzcie mi czy jest możliwość bezpiecznego przekręcenia czujników z letniego kompletu do tych zimowych czy istnieje duże ryzyko uszkodzenia ich?

Gdzieś mi się obiło o uszy, że w wypadku braku czujników zawieszenie robi się bardzo miękkie i niestabilne :shock: ? jest to możliwe??? (trochę takie wrażenie jest ale myślałem, że to raczej zmiana kół na 18' z większym profilem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest możliwość przełożenia czujników pomiędzy kompletami kół. Jeżeli zostanie to przeprowadzone prawidłowo, to nie ma ryzyka ich uszkodzenia. Ja bym jednak radził zakup nowego kompletu czujników (zwłaszcza, że masz dwa komplety kół), bo zdaje się, że ich wymiana wiąże się ze zdjęciem opony z felgi. Im więcej takich przekładek, tym większe ryzyko uszkodzenia alufelgi i opony (runflaty nie należą do łatwych w obsłudze).

 

Gdzieś mi się obiło o uszy, że w wypadku braku czujników zawieszenie robi się bardzo miękkie i niestabilne ? jest to możliwe??? (trochę takie wrażenie jest ale myślałem, że to raczej zmiana kół na 18' z większym profilem)

 

Pierwsze słyszę :shock: Z tego co wiem, to nie ma żadnego związku pomiędzy czujnikami a zawieszeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra zimówki już są, czujniki także Ale trzeba je zalogować do sytemu ( czy jakoś tak).

I czy w tym przypadku dalej jestem skazany na serwis za ponad 200 zł .

Dwa razy do roku w tym przypadku trzeba to robić.... przy dwóch kompletach kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest możliwość przełożenia czujników pomiędzy kompletami kół. Jeżeli zostanie to przeprowadzone prawidłowo, to nie ma ryzyka ich uszkodzenia. Ja bym jednak radził zakup nowego kompletu czujników (zwłaszcza, że masz dwa komplety kół), bo zdaje się, że ich wymiana wiąże się ze zdjęciem opony z felgi. Im więcej takich przekładek, tym większe ryzyko uszkodzenia alufelgi i opony (runflaty nie należą do łatwych w obsłudze).

Masz rację. Też doszedłem do tego wniosku, że lepiej będzie jednak zainwestować w nowe czujniki.

Pojechałem od razu do BMW Bawaria Motors w K-ce je kupić lub ew. zamówić. Na miejscu się dowiedziałem, iż F34 3GT MPakiet ma czujniki montowane od razu do felg przy zakupie samochodu, zapomnieli o tym, że ktoś może mieć swoje felgi i będzie potrzebował zakupić takowy czujnik ;P Miła pani zaproponowała mi kawę by umilić mi czas oczekiwania (pieprze kawę idę prosto do złotej matowej M6 co stoi na środku :twisted: ) na wiadomość czy w ogóle są do sprowadzenia w/w czujniki. Po 15 min otrzymuję informację iż kurier już został wysłany prosto z fabryki w Niemcach :8) Niech lepiej zapier***a bo dzisiaj mam umówioną wymianę na 14:30 :P

Pomimo wpadki jak zwykle BMW stanęło na wysokości zadania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.