Skocz do zawartości

e90 n46b20 potrzebna pomoc w diagnozie


jacekpiontek

Rekomendowane odpowiedzi

https://i1.ytimg.com/vi/sgtb45RKYa0/maxresdefault.jpg

 

Chodzi o ta wtyczke odlaczona u mnie bylo w srodku troche oleju i ponoc to wina tego ... mogl by mi ktos powiedziec jak fachowo nazywa sie ta czesc gdzie jej szukac . Na bmw store jest podkladka uszczelniajaca a nie ma samego czujnika.

 

 

juz znalazlem .czujnik polozenia walka mimosrodowego ;);) mial.juz ktos.awarie.tego ???

 

 

 

Witaj

 

Gdzie jest dokladnie ten czujnik walka mimosrodowego ??

https://www.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/11_3009/VA38699/0/0/0/0/0/sterowanie-zaworw-waek-mimorodowy-113009

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis mialem jeszcze konsultacje telefoniczna z ASO BMW . Rozmawialem z mechanikiem ktory powiedzial ze te czujniki bardzo bardzo rzadko sie psuja ze jedynie wymienia sie za 30 zl ta plytkouszczelke i tyle wtedy olej tam nie leci . Natomiast powiedzial ze jesli jest problem wypadania zaplonu a zaden inny blad nie wyskakuje to pradwdopodobnie na 90 % jest to walek mimosrodowy ktorym steruje velvetronic ze moglo sie gdzies tam powycierac i przez to nie chodzi prawidlowo.. a walek sam z siebie nie pokarze bledu jedyna opcja na sprawdzenie jest go wyciagnac i poogladac.. cena waleczka 1800 zl ;) jesli to tulko ten czujnik to 1600 zl ;) plus oczywiscie i tu i tu uszczelka pokrywy zaworow. Tak sie zastanawiam czy sobie tego bledu tego czujnika sam nie zrobilem czyszczac ten olej tam w tym gniezdzie bo do wtyczki napsikalem kontakt spray do czyszczenia stykow.. ale to sie okarze za tydzien jqk pojezdze i podepne pod kompa znowu.. postaram sie jeszcze przez ten tydzien poczyscic wszystkie mozliwe czujniki moze cos to da. Wymienie ten czujnik polozenia walu bo go juz kupilem.. a reszta za tydzien...

A na Litwie cena: Czujnik wałka mimośrodowego 11 37 7 527 016 , 1 068,12 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem dzis czujnik polozenia walu korbowego ten ktory jest na koncu pod rozrusznikiem. Wsumie dwie godzinki roboty spokojnie mozna ogarnac samemu do odkrecenia 5 szt nakretek z kolektora , poodlaczac rurki z oleju kilka wtyczek i wyciaga sie to razem z przepustnica nie trzeba jej odkrecac. Niestety dalej smiga tak jak wczesniej tak ze pewnie to ten czujnik walka mimosrodowego.. ps czujnik w niemczech w aso kosztuje 300 euro a nawet mozna dostac zamiennik za 200 euro a u nas w aso 1600 zl i brak zamiennikow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 lata później...
Witam wszystkich na forum jestem nowy mam pytanie do jacekpiontek czy takie miałeś objawy w bmw przed wymianą czujnika mimosrodowego u mnie jest tak na zimnym zapala jest ok jak się trochę nagrzeje to zafalują obroty w dół i do 2tys i gaśnie włącza check engine potem ciężko uruchomić ale jakoś zapali i obroty na luzie 1100 i nie chce wkręcić powyżej 3 tys to jest chyba tryb awaryjny po wystygnieciu zapala gaśnie żółty silniczek i tak wkoło od nowa mam błędy 2b5c i 2b5d wcześniej był jeszcze 2a59 i ten jest od tego mimosrodowego ale po skasowaniu drugi raz nie wyskoczył wymieniłem czujniki walka rozrządu ale nic nie dało proszę odpisać czy było tak u ciebie w pewnych momentach moje BMW E90 318i N46B20 2007 przejechane 109tys z góry dziękuję i jeszcze jedno na jaki czujnik wymieniłeś bo można kupić na allegro ten z n42 tylko nie wiem czy będzie pasował
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki roofii1 :cool2: dziś byłem u mechanika wyczaił coś z vanosem dolotowym i jakiś czujnik ciśnienia atmosferycznego ma pokazywać ciśnienie 990 a pokazuje od minus 150 do 750 na razie spróbuję przeczyścić ten elektrozawór i pojadę do niego w wtorek bo ma przywieźć wszystkie czujniki z jakiegoś silnika i będę podmieniał jak coś będę wiedział to napiszę na razie wielkie dziękuję
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wyczysciłem był syf na nim ale nie pomogło zobaczymy jak podepnie pod komp co pokaże czy chociaż ten vanos przestał wariować tylko nie wiem który jest który górny to wylotowy czy dolny ten dolny zawór miał większy brud.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego tylko chciałem dorzucić, że Vanos i Valvetronic to osobne układy, kolega wyżej pomylił się i ten elektrozawór jest oczywiście od Vanosa.

I Twoje błędy to :

1. 2a59 - To błąd Valvetronica i tu tak jak u autora tematu może być winny czujnik położenia Valvetronica

2. 2b5c i 2b5d - To czujniki wałków czyli pewnie Vanos je błędnie ustawia bo wątpię żeby dwa były walnięte.

 

Co do elektrozaworów Vanosa to z tego co wiem to górny jest od dolotowych a dolny od wydechowych.

Jeden elektrozawór możesz kupić bo w sumie koszta nie takie duże, a lepiej wymienić elektrozawór niż niepotrzebnie Vanosy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki wałka rozrządu wymienione i dalej to samo wywalilo dodatkowo błąd 2D75 chyba to czujnik wału czy ktoś wie czy trudno go wymienić bo mechanik mówił coś o ściąganiu katalizatora może ktoś wie może jakieś zdjęcia jak wymienić za odpowiedź z góry dziękuję i jeszcze coś jak zaszarpie silnikiem i gaśnie to potem wyrzuca kontrolę trakcji trojkacik i ręczny tylko zielony i wykrzyknik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobione wymieniłem czujnik wału i wszystko wróciło do normy czujnik nie dawał sygnału o obrotach i komputer wyłączył dsc idte bo nie wiedział jakie obroty ma wał czujnik wymienił mechanik w kanale bez ściągania czegokolwiek.Żadnych błędów Jestem happy :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 3 tygodnie później...
Zrobione wymieniłem czujnik wału i wszystko wróciło do normy czujnik nie dawał sygnału o obrotach i komputer wyłączył dsc idte bo nie wiedział jakie obroty ma wał czujnik wymienił mechanik w kanale bez ściągania czegokolwiek.Żadnych błędów Jestem happy :lol:

 

Mi także wybija DSC i nie mogę o usunąć, a dodatkowo pojawiają mi się błędy 2D28 (czujnik ciśnienia na kolektorze) i 2A59 (czujnik wałka mimośrodkowego).

Jutro zdejmę pokrywę, aby wykluczyć uszkodzone przewody i dostawanie się lewego powietrza z uwagi na delikatnie falujące obroty i czy po skasowaniu zniknie, któryś z błędów, ale widzę, że podobnie mam co ty i ten czujnik wału pójdzie do wymiany.

Orientuje się ktoś jak to w serwisie BMW wygląda cenowo? Nie chcę oddawać do ''osiedlowych'' mechaników, ale cenię sobie złotówki i różnica 500-1000zł jest dla mnie spora. Pacjent N46 E91 20006r 318i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.