Skocz do zawartości

[E61 530d] szarpie podczas jazdy przy obrotach 1500-2000.


zalew101

Rekomendowane odpowiedzi

Podobno jak konwerter pada (patrząc też na innych forach zasięgniętej opinii) wskazówka na prostej drodze rusza się delikatnie góra dół góra dół, nie ma uskoków nerwowych.

 

Dokładnie jak u mnie, wskazówka lata sobie góra-dół, po dodaniu gazu efekt znika. Ruchy obrotomierza nie mają kompletnie żadnego wpływu na płynność jazdy czy "rzucanie" budą w trakcie jazdy.

Why so serious... ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może już czas na konwerter ale wydaje mi się, że ja i moi przedmówcy mówimy o innych drganiach bardziej szalejących w przedziale 1500-2000.

Jeśli widzisz na co dzień falujące obroty podjedź lub sam sprawdz w Inpie zmianę biegów, można sprawdzić, będziesz wtedy przekonany jak zachowuje się skrzynia i konwerter, sprawdż też inne pozostałe błędy jeśli są. Jeżeli objaw masz sporadyczny ja bym jeszcze pojezdził. Ale fakt jest to w nerwiające... w moim przypadku nawet bardzo, aczkolwiek problem nie występuje codziennie, nawet bym powiedział raz na tydzień...

BMW - Radość z Jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Up!

Wyrzuciłem klapki kolektora ssącego, włożyłem nowe uszczelki wszystkie i zaślepki 33', zmieniłem nowe świece, i wyczysciłem cały EGR wraz z przepływką.

I tutaj niespodzianka. W przepływomierzu siedzi mały wiatraczek, który odpowiada za ilość powietrza dochodzącego...

Wiatraczek był cały obskrobany i połamany, mechanik szybko sprawdził łopatki na turbinie i odpowiada całe szczęscie nie mają luzu są całe proste...

 

Szarpanie nie powróciło.. Nie jest to konwerter... Radze wywalić ten wiatrak z przepływki. W BMW ASO spotkali się z uszkodzonymi turbinami właśnie poprzez ten badziew.

BMW - Radość z Jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Up!

Wyrzuciłem klapki kolektora ssącego, włożyłem nowe uszczelki wszystkie i zaślepki 33', zmieniłem nowe świece, i wyczysciłem cały EGR wraz z przepływką.

I tutaj niespodzianka. W przepływomierzu siedzi mały wiatraczek, który odpowiada za ilość powietrza dochodzącego...

Wiatraczek był cały obskrobany i połamany, mechanik szybko sprawdził łopatki na turbinie i odpowiada całe szczęscie nie mają luzu są całe proste...

 

Szarpanie nie powróciło.. Nie jest to konwerter... Radze wywalić ten wiatrak z przepływki. W BMW ASO spotkali się z uszkodzonymi turbinami właśnie poprzez ten badziew.

Witam, dokładnie jak opisujesz wywaliłem to badziewie, miałem niedawno przez to wymienioną turbinę. Cały się pokruszył i wpadł do środka ,połamał łopatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździłem tydzień, przy małych, dużych prędkościach tylko miasto, dzisiaj znów wpadł w poszarpywanie :mad2:

Zabij nie pojme tych samochodów...

Odepne przepływkę nie pomoże zajme się EGR...

Dziwny objaw tydzien jazdy po miescie nic się nie dzieje...

Po tygodniu znów to samo...

BMW - Radość z Jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w klekotach przeplywka i egr do szczescia potrzebne nie sa (moze egr potrzebny jest do efektywniejszego wypalania dpfu??? nie wiem) ale zeby silnik bez nich chodzil poprawnie potrzeba nazwijmy go "tunera"

Przeplywomierz i EGR sa z soba mocno zwiazane. W edc15/16 zapisano w mapce, ze przy takich obrotach i takiej waszce (to synonim paliwa)/momentowi (nie pamietam ale w edc16 to chyba do momentu jest przypisane) potrzeba tyle powietrza.

Co sie dzieje jak auto rejestruje wieksza ilosc powietrza niz jest w mapie? ano dopuszcza wlasnych bakow do dolotu... czyli EGRem "zbija" ilosc powietrza.

Na sieci jest pewnie n tutoriali jak ozywic tnaca przeplywke (cos tam wywalic, gdzies tam dziurke wywiercic, cos tam przeczyscic) z tym, ze po takiej akcji ta przeplywka bedzie prawd. dawala zawyzone odczyty (a teraz zastanowcie sie jakie konsekwencje beda przy jechaniu "do babci" z zawyzonymi odczytami przeplywki? bedzie wycinac za duzo powietrza!!!! - przy bucie bez znaczenia bo przy bucie EGR zamyka polaczenie wycdech-dolot)

Sam EGR sterowany jest zapewne podcisnieniem (przynajmniej tak jest w szmelcwagenach) i jest po drodze elektrozaworek co steruje tym podcisnieniem

W szmelcwagenach turbo tez jest sterowane podcisnieniem ale w "buniach" od jakiegos czasu z tego co wiem jest to chyba elektrycznie (jak jest u Was? nie wiem)

Co za tym idzie: generalne klopoty z podcisnieniem pewnie tez bylyby zauwazalne w postaci slabszych hamulcow (zakladam, ze podcisnienie idzie tez do serwa hamulcow)

Jezeli T sterowane jest podcisnieniem (na T gruszka ze sztanga sterujaca "kierownicami" turbiny ze zmienna geometra lopatek a do gruchy wezyk podcisnienia) to przy klopotach generalnie z podcisnieniem auto nie mialoby mocy /albo laga/ bo T nie przestawialaby kierownic "w ladowanie" (zakladam jednak ze w e60 nawet pierwszych jest to elektryczne)

W szmelcwagenach jest do tesotwanie podcisnienia (i nie tylko) fajna fcja pt bacis settings... polega to na wlaczeniu programowym naprzemiennego otwierania i zamykania EGRu co pozwala przyspieszyc diagnoze... moze prze DISOIMPE cos takiego tez jest? (pewnie nie... byloby za latwo)

No nic... ja bym zrobil tak:

Odpalil jakis nadajacy sie program do diagnostyki live data (czyli nie knotowa inpa a np "testo"), zlogowal takie parametry do pliku w fazie przyspieszania jak:

- egr duty cycle (wysterowanie elektrozaworka egru)

- przeplyw powietrza faktyczny (z przeplywki)

- przeplyw powietrza zadany (z mapy)

- ladowanie T zadane (z mapy)

- ladowanie T faktyczne (z "czujnika")

- oboty

i zlogowal odczyty live data do pliku (jednoczesnie)... po tym wiedzialbym czy:

- co wskazuje przeplywka (moze jej odczyty skacza???)

- czy turbina laduje rowno (moze sa przeladowania i przez to telepawka?)

 

Jezeli przyczyna bylaby turnina nierowno ladujaca to na trasie przejechalbym np z 10 km z jednostajnymi duzymi obrotami by "przepalic" turbo bo gdy ono sie zacina przez nagar to przepalenie moze ustrzec nas przed czyszczeniem T z czym zwiazane jest troche roboty

 

Niestety nie mam doswiadczen zadnych z e60 bo nigdy z tym klopotow nie mialem - wiem jak to dziala w szmelcwagenach a nie sadze ze "bunie" sa kompletnie inne (chodza na tych samych praktycznie sterownikach boscha edc)

 

W automatach przyczyna moze moze byc oczywiscie uwalony konwerter (wspaniale skrzynie ZF) ale jakiekolwiek ruchy w tym kierunku sa drogie wiec lepiej zaczac od bardziej optymistycznych wariantow

Powodzenia,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Witam u mnie jest to samo. Przy jeździe na tempomacie w okolicach 1500 obrotów auto nie jedzie płynnie. Wymieniłem wszystko co wyżej i jeszcze kolektor wydechowy mi pozostał. Nadmienię że po odpieciu egr czy przepływomierza tego nie ma. Auto wchodzi w tryb awaryjny. Egr oczyszczony i przetwornik ciśnienia Nowy pierburg.

Witam. Niedawno wymieniłem pompę vacum. Kupiłem używana moja mi puszczala olej na chłodnice spalin. Złożyłem z dwóch jedną. Po tym zabiegu auto zaczęło jechać płynnie..

..pasja to moje życie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Ostatnio wymieniłem konwerter oryginał ZF Sachs plus 3 litry oleju dolewka, ( wcześniej olej zmieniony ), przyczyna wymiany konwerter :falowanie obrotów, nieraz zmieniał wysoko biegi, skrzynia w 98% chodziła perfekcyjni, żadnych zastrzeżeń co do działania nie miałem.

 

Po zabiegu falowanie ustało skrzynia nisko zmienia biegi, ale strasznie nie kulturalnie chodzi, czuć szarpnięcia, z 2 na 3 bieg skrzynia zmienia bieg w ratach, tz. zmieni jakby pół biegu i po pół sekundzie drugie pół, przy do hamowaniu czuć szarpnięcie na drugi bieg, :( jadać neutralnym tempem 80-100 km/h nie zawsze, ale mam wrażeni mikro tarki ( sporadycznie ) :( :( :( :( :( :( dodam że przed wymianą konwertera skrzynia chodziła BDB, jestem strasznie zawiedziony tą wymianą... :cry: :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.