Skocz do zawartości

Apacer 530D 315/630 całkowita likwidacja egr


Apacer

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 289
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 4 tygodnie później...

Ostatnio popełniłem drobną modyfikację, przydatną zwłaszcza w zimie, jak i latem :). Przepływowy podgrzewacz wody od forda mondeo, 3 świece żarowe, sterowanie poprzez przekaźniki 30A, a one wysterowane poprzez przekaźnik Aniro z nastawą czasową 6 minut (można od 1s do 100h) po przyciśnięciu przycisku w kabinie, umiejscowiony przy nogach pod złączem OBD. Autko szybciej osiąga temperaturę pracy, spalanie dzięki temu jest mniejsze, a zimą szybciej będzie się nagrzewać :8) Wpięty w obieg wody idący do chłodnicy oleju.

 

IMG_1733.JPG

IMG_1740.JPG

Edytowane przez Apacer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie nowe zakupy, czekam na kurierów :norty:

 

BC Racing, seria BR, RN, przód i tył + klamoty

http://www.bc-racing.co.uk/media/catalog/product/cache/5/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/b/r/br-lead_108_3_1165.jpg

 

Oraz JBL GTO 75.2 w okazyjnej cenie, będzie podłączany zamiast oryginalnego małego wzmacniacza niskotonowego. W przyszłości wpadną lepsze głośniczki + z hybrydą logic7

http://images57.fotosik.pl/1475/f01e65b775d9811c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamawiane przez allegro, 4200 wyszło, przesyłka gratis, czas dostawy do 20 dni (z zagranicy). Przyjdzie, poskładam, zdam opinię :).

 

W tym tyg dojdzie jeszcze:

http://img04.allegroimg.pl/photos/oryginal/53/20/06/13/5320061355

http://img04.allegroimg.pl/photos/oryginal/53/20/06/58/5320065837

 

Reszte układu z nierdzewki dospawam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzmacniacz zamontowany, dodatkowo dziś wpadły uDimension subwoofery pod foteliki, dedykowane do bmw.

IMG_1768.JPG

 

Teraz jakość niskich tonów miazga :8)

 

Myślę też przy logic7 o zakupie uDimension zamiast oryginalnych logic, ale zabaweczki drogie hmm...

 

 

I umocowanie wzmacniacza:

IMG_1772.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie czytalem wszystkiego (raczej fotki ogladalem) ale jezeli chodzi o plan na 350PS to podrzuce kilka informacji (moze beda Ci przydatne)

 

Nie wiem jakie T jest w 218 (czy takie jak w 231 czy mniejsze?)... nawet jezeli jest to takie jak w 231 (a wiec i w 235 /pomijam roznice w sterowaniu itp - mam na mysli rozmiary) to mozesz sobie zalozyc nawet 3 intercoolery ... nic z tego

T od 231 ma wirnik strony zimnej 60mm... dla porowniania powiem, ze od 535 ma wirnik okolo 71mm! - to olbrzymia roznica (np. u VW turbo w 2.0TDI CR 143 vs 170ps to tylko kilka mm roznicy). Stosunkowo tanio na bazie seryjnej T 231/235 robia w perunie cos ala hybryde rozwiercajac muszle i wsadzajac wirnik 64mm (slyszalem pogloski, ze to wirnik od "Fki" *30D 258ps) - czyli i tak jest w polowie drogi 231/235 - > 272/286ps

Na takim T w aucie z wtryskami seryjnymi 231ps z DPFem i ICkiem od 535D jezeli wierzyc wykresowi hamowni drogowej jest 320PS... bez DPFa pewnie byla by szansa zblizyc sie do Twojego celu.

Nic nie wiem jak z trwaloscia tego...

 

Kolejna sprawa to seryjne wtryski... beda pewnie waskim gardlem (na 100% jezeli sa mniejsze niz w 231ps)

Jest user na innym forum bmw o ksywce "walus" co ma w 530D turbo z wirnikiem okolo 70mm ale to nie na bazie oryginalnej T i rozwiazanie drozsze (cos wspominal o over 4tys za T) + powstaje wada: do 2 tys T zbiera sie gorzej niz seryjne T w podczipowanym aucie (nie bez powodu 535 ma 2 turbiny... mala i duza).. w automacie moze to nie miec znaczenia (dajesz gaz i skrzynia redukuje wiec who cares co jest przy 1500)

Obstawiam, ze wtryski, T, czip + robota mechanika to lekko z 5 kola... nie wiem jak na to Twoja skrzynia itp sie patrzy (tu kolejne wydatki moga byc)

Pozdrawiam i powodzenia,

Przemek

EDIT

masz manuala... powiedzmy, ze bez grzebania do 600nm z hakiem pociagnie (no chyba, ze chcesz strzelac ze sprzegla)

moc = (obroty * moment )/7022

przy 4tys i momencie 600 masz 341ps... wiec w teorii sprzeglo ma szanse to wytrzymac jak tuner pomysli nie tylko o max mocy ale tez i o umiarkowanym momecie w dole

Walus (wspomniany) przerabial sprzeglo ale co robil to nie wiem (chodzi "gorzej" niz seryjne ale da sie jezdzic po miesci)... to kolejna kasa "do 5tki" jak w to idziesz

Edytowane przez przemek4net

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi się takie podejście :)

 

Co do gwintu BC to będziesz na 100% mega zadowolony /cos o tym wiem :norty: :norty: :norty: /

 

Interesuje mnie jak dokładnie podpiąłeś ten moduł TV plus DVBT bo tego mi brakuje w moim czołgu.

 

No i czekam na filmik jak zagada na tym saksofonie :)

 

Co do planów mocowych to 370 jest do uzyskania ale jak coś to PW albo tel.

 

Oli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącze do twoich wywodów przemek4net. Nie licz na to ze ktoś ci powie co jak zrobił to jest czyjaś kasa.

Porównaj moje wartości momentu np przy 1700obr do serii. mam srednio o 50nm wiecej.

 

A przy 2300obr mam juz pełen moment czyli 792Nm. to zabija wszystko. Ukręca nawet półośki.

Aby zrobić na tej turbinie "preludowej" 340ps życze powodzenia. Wałek tam jest seria czyli 5,08mm.

A ten wirnik jest cięższy od 71mm.

 

Jak ja stroiłem swoja to była tez strojona z identycznym setupem tylko z ta turbina i wypluł max 342ps moment??? nie pamiętam.

 

kilka turbin rozwaliłem zanim poskładałem coś takiego. I mój wałek ma grubo ponad 6mm. do tego specjalne zamki olejowe i śmigło 71mm itp.

Obecnie dmucha tylko 2.0bary plan jest na 2.3 bara. Życie pokaże.

 

Na pewno turbo gorzej wstaje bo jest 11 rozmiarów większe!!!!!

 

Ale musze pochwaliś właściciela ogarnia temat i fure. I ona jest szybka bo zielona :lol: :8) :lol:

 

uważaj na ten filt dużo przepuszcza syfu szkoda turbo. lepiej sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądałem wykresy z TC performance i 3.0d robią na oryginalnych turbo i wtryskach na 300Km. U mnie po wywaleniu dpf i wstawieniu tego wielkiego IC wypluła już 231Km, wczoraj założyłem przeloty zamiast kata, tłumik w miejsce DPF, a niedługo pospawam reszte układu z nierdzewki + ten tłumik końcowy (mam nadzieję, że wejdzie :D, troszkę długi, najwyżej końcówki przytne).

 

Turbo będzie hybrydowane w perunturbo, tak więc wyliczanek nie robimy na oryginalnym :cool2: . Wtryski powinny dać rade. Muszę tylko ogarnąć przeniesienie napędu, sprawdzić stan sprzęgła (może obić kewlarem) dwumasy, i gumy za skrzynią, wczoraj oglądałem to coś luzy ma, nie wiem czy to prawidłowo czy nie hmm :roll: .

 

Na zawieche dalej czekam :8) , i już podskakuje z radości jak pomyślę o niej hihi.

 

Co do modułu TV, jest analogowy, pasują nawet te z e39, e65 (są tańsze) itp. Kwestia programowania. Wpinamy jedynie zasilanie + wiązki światłowodów w pętle razem z pozostałymi modułami z tyłu (TCU, mulf2 hi), a obraz podpinany bezpośrednio pod navi CCC. Dekoder DVB-T byle jaki ze sklepów rtv, wpinamy ze złącza scart sygnał RGB i robimy przedłużkę odbiornika podczerwieni do przodu (umieściłem go w kratce nawiewu na przednim panelu). Odtwarzanie filmów fajna sprawa :) w czasie dłuższej jazdy.

Audio jest obsługiwane przez moduł TV, trzeba w płytce wylutować rezystorek idący do układu przetwarzania sygnału analog-cyfra, niestety sygnał jest mono :/ tak więc to wyjście nie nadaje się do słuchania teledysków w stereo, całość idzie w mono :/ , gdzieś na googlach było zagraniczne forum z tematem o tej przeróbce, w które miejsce się wpiąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie masz wtryski jak przed liftowe max będzie 320ps przy seryjnej turbinie i będzie dużo dymu.

 

Mi przy tych wartościach się własnie skończyły.

 

Seryjne sprzęgło dało rade 670Nm. Jak obijesz kevlarem to i da rade 700Nm z małym plusem. Jak zmienisz trochę docisk i kevlar na tarcze to i 800Nm przeniesie.

 

problem zaczyna się z przeniesieniem napędu. jak walniesz mocny dół zacznie umierać przeniesienie napędu.

 

ale tez temat do ogarnięcia własnie z tym walcze.

 

Przejrzałem cały wątek twój fajnie świtał poprzerabiałeś. Warto zainwestować w moc całkiem inaczej się jeździ oczywiście na + nie zapominaj o heblach rozpędzić się to nie sztuka gorzej zatrzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki i tarcze puki co są jeszcze ok, ale po modyfikacjach oczywiście pomyślę o zmianie, planowałem z 535 większe tarcze + zaciski, chyba, że podejdzie coś lepszego? Brembo? A może z m3 czy inne pasują? Jeszcze się dokładnie nie rozglądałem po forach za informacjami o tym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącze do twoich wywodów przemek4net. Nie licz na to ze ktoś ci powie co jak zrobił to jest czyjaś kasa.

Porównaj moje wartości momentu np przy 1700obr do serii. mam srednio o 50nm wiecej.

dla jasnosci:

ta "seria" po byle czipie (z DPFem, egrem itp) bedzie do 2000 mocniejsza od Twojego gdyz jak wspomniales wirnik jest ciezszy... to nie rzucony tekst z kapelusza tylko wiem jak mi wstaje T i jak Tobie (sam przeciez to opublikowales)

Wspomnialem o tym nie by cos umniejszac ale by sprawa byla jasna, ze wieksza T ma plusy dodatnie i plusy ujemne (by nie bylo rozczarowan)

Autora watku odeslalem do Ciebie by u zrodla jak chce dowiadywal sie co i jak a nie by "szedl na przeszpiegi dla mnie" (nie wiem o co chodzi z ta uwaga o kasie - nie chcesz to nie mowisz, halo z tego robic nie trzeba)

 

O perunowej przerobce sie nie wypowiadam bo:

- nie mam doswiadczen

- nikt mi nie zaplacil z peruna za reklame

- nikt w perunie mi niczym nie podpadl bym mial ich oczerniac

Jest jeden taki na forum co ma i poki co psow nie wiesza.. (na forum jako mnichu czy mniszek) - wg wykresu ma 320ps, ma w aucie DPF gdyz czesto jezdzi do Austrii i sie dyga go wycinac

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysl na auto bardzo fajny, mi szczególnie podoba się wydech.

Co do zwiększania mocy, czy aż tak duże przyrosty nie mijają się z celem? Czytam posty i teraz włożyć 5-7 tys aby uzyskać te 330 350 kucy, nie lepiej było by dołożyć ta kaske i np kupić bi turbo wtedy tylko program i osiągamy podobny cel przy dużo mniejszym Zylowaniu silnika. Przy tak dużych osiągach nigdy nie wiadomo jak będzie reagować reszta podzespołów Ale myślę że wpłynie znacznie na żywotność.

nikogo tutaj nie chce krytykować tylko taka moja opinia. Jeśli cały zabieg zwiększania będzie udany to naprawdę propsy za taki wyni.

Aby auto dobrze się sprawowalo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To autko już powoli ogarniam więc nie ma sensu zmieniać :wink: , robię pod siebie sprzęt i to mnie cieszy. A modyfikacje nie będą jak największe, chodzi tylko o to by uzyskać zadowalający wynik bez przeciążania całości :D

 

Świeże foteczki:

IMG_1777.JPG

IMG_1776.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.