Skocz do zawartości

E36 - typowe usterki, eksploatacja, montaż LPG


lukecz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Zakupuje autko, u Gebelsów (wybieram sie ze znajomym sprowadzajacym auta), mam dylemat odnosnie tego co kupic. Troche sobie czytalem i zadawalem pytania na forach motoryzacyjnych, ale to chyba tutaj znajde najwiecej potrzebnych informacji:

 

Planuje zakup Bmw E36 (nadwozie sedan), rocznik od 93r., badz tez Vw Golf 3 jakiegos lepszego rocznika i wersji. Kwota w jakiej musze sie zmiescic (z wszelkimi oplatami, przy czym jest szansa ze auto przejedzie granice na lawecie) to 13000PLN.

 

Napisalem ze zastanawiam sie pomiedzy BMW E36, a Golfem Mk3 - wynika to z tego ze spotykalem sie ze skrajnymi opiniami o E36 (jedni ze solidne auto, mala awaryjnosc; inni ze "zabije" mnie koszt czesci oraz serwisowania). Stad tez pojawila sie mysl o Golfie, jako o aucie mniej "ryzykownym finansowo".

 

Stad moje pytanie: co mozecie napisac o E36, typowych usterkach i przykladowych cenach eksploatacji oraz serwisowania

 

Nie ukrywam ze faworyzuje E36 mimo ze wiele ludzi BARDZO sceptycznie podchodzi do tego modelu jak i firmy BMW (tak to chyba jest, jak sie zyje w Ciemnogrodzie ;) )

 

Interesuje mnie tez kwestia wersji silnikowych. Oto co zdolalem sie juz nasluchac:

1.6: malo pali ale jest mulasty

1.8: pali niewiele wiecej niz 1.6 i nie jest juz tak mulasty (w sumie logiczne by to nawet bylo ;) )

1.8iS: spalanie 1.8 i moc 2.0 w jednym, duza awaryjnosc

2.0 6-cyl: spalanie jak w 1.8 (bo nowszy silnik), wysoki koszt ew. naprawy.

Jesli chodzi o moje preferencje, to wystarczylby mi taki 1,6 (tak wiem, frajde dopiero poczulbym na tych "wyzszych" ;) ), ale jesli np. w stosunku do modelu 1.8 spalanie, awaryjnosc sa podobne to oczywiscie wybralbym wiekszy...

 

Reasumujac:

1. E36 vs Golf Mk3, czyli dlaczego wybrac E36 ;): najlepiej opinie uzytkownikow posiadajacych kiedys te auta, typowe usterki, koszty czesci zamiennych itp.

2. Najczestsze usterki E36 przy "normalnej" eksploatacji, koszty czesci.

3. Doradzenie jesli chodzi o wersje silnikowe

4. Wszystko co ma zwiazek z kosztami uzytkowania E36 (oprocz rosnacych kosztow za benzyne ;) ), gdyz ta kwestia interesuje mnie wlasnie najbardziej

 

Zdaje sobie sprawe ze pytalo juz pewnie o takie rzeczy wielu ludzi, ale prosze wysilcie sie jeszcze raz, ja postaram sie przejrzec CALE forum w poszukiwaniu kolejnych informacji o moim... wymarzonym BMW :)

 

Dzieki za wszelkie rady i sugestie!

Edytowane przez lukecz
http://img166.imageshack.us/img166/6026/ichazq8.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co chlopaki pisza na forum to często padają, sondy lambda, w 6 cylindrówkach cewki i vanosy , w 4 cylindrówkach popychacze. Edytowane przez KUJON

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili mam juz moje drugie E36. Pierwsze uratowalo mi i moim pasazerom zycie w czasie wypadku, nawiasem mowiac sprawca byl kierowca Golfa MKIII, ktory to Golf w starciu z BMW wyszedl 'zauwazalnie' gorzej ;).

 

Co do E36 ogolnie i silnika 1.8 IS w szczegolnosci - jezeli kupisz zadbany egzemplarz, to nie powinienes miec z nim zadnych powazniejszych klopotow.

 

Awaryjnosc BMW (i bezawaryjnosc VW) to mity, ktore biora sie glownie z tego, ze do niedawna znalezienie niezakatowanego BMW w Polsce graniczylo z cudem. Na VW (szczegolnie z malym silnikiem) w dobrym stanie byla wieksza szansa.

 

Moja rada: przejedz sie E36 i przejedz sie Golfem MKIII - mysle, ze wszelkie watpliwosci zostana rozwiane ;).

 

I last, but not least - ja kupowalbym E36 z silnikiem szesciocylindrowym.

Te silniki to specjalnosc BMW - kultura pracy R6 i radosc z jazdy jest nieporownywalnie wieksza.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukecz co do awaryjnosci 1,8 IS zgodzić się z Tobą nie moge... sam miałem i moi znajomi maja i z tym silnikiem nie ma prawie zadnych problemow! przyznaje ze nie jezdze lekko a ISka wytrzymala wszystko a teraz koleny wlasciciel cieszy sie tym autkiem i jest zadowolony! podstawa-wymiana wszystkiego na czas i NA DOBRE MATERIAŁY a nie jakies gowniane ze sklepu od Pana Zdzicha. Pozniej bylo 323i + LPG(niegdy wiecej) i z tym silnikiem to juz mialem powazne jaja... ale poprzednik wogole o niego nie dbal-olej byl tak straszny przy wymianie ze wole tego nie wspominac :( i tak w nim wymienilem vanosa i popychacze. teraz swapuje na 2,8 na bi-vanosie - jak zrobie dam znac ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co chlopaki pisza na forum to często padają, sondy lambda, w 6 cylindrówkach cewki i vanosy , w 4 cylindrówkach popychacze.

Ok, a koszt naprawy takich usterek? Moze ktos napisze jaki jest koszt innych elementow takich jak: kompletny uklad wydechowy (oryginalny), amortyzatory... Jak wyglada sprawa zamiennikow?

 

Moja rada: przejedz sie E36 i przejedz sie Golfem MKIII - mysle, ze wszelkie watpliwosci zostana rozwiane

Mialem juz okazje: brat ma Golfa Mk3 (wprawdzie w TDI, silnik 1.9), a kuzyn E36 (dopiero kupione, silnik 1.8). Oprocz kosztow paliwa ;), E36 jest IMO o wiele lepszym samochodem.

 

lukecz co do awaryjnosci 1,8 IS zgodzić się z Tobą nie moge...

Zaznaczam tylko, ze napisalem tylko opinie ktore slyszalem ;) - biore poprawke na to, ze wszystkie opinie o E36 ktore slyszalem moga byc wyssane z palca. Zauwazylem dziwne prawdilowosc u osob ktore odradzaja mi zakup BMW E36 - sa to osoby, ktore nigdy nie mialy stycznosci z ta marka (i to te osoby strasza bajonskimi kosztami ewentualnych napraw). Osoby posiadajace ten model, raczej go sobie chwala, co widac zreszta nawet na tym forum.

 

Pozniej bylo 323i + LPG(niegdy wiecej)

No wlasnie - LPG. Jak sie ma LPG do tego modelu? Tu znowu spotkalem sie z osobami ktore odradzaja montowanie LPG w tym modelu. Mnie taka mozliwosc jak najbardziej interesuje (Instalacja firmy Landi-Renzo). Co powiecie o LPG w E36?

 

Znowu z gory dziekuje za odpowiedzi.

http://img166.imageshack.us/img166/6026/ichazq8.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 316i.oczywiscie wymienilem walek,popychacze i dziwgienki ale od tamtego momentu jest ok.czekaja mnie jeszcze amorki przod.koszt w serwisie to 400zl sztuka.na allegro kupisz za tyle pare bilsteinow.ludzie je sobie chwala...

ogolnie 1.6 wcale takie mulaste nie jest...do poruszania sie po miescie (jak w moim przypadku) to jest ok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w temacie :) Mam autko ktore chyba wiekszosc osob na forum wyklina (a to mala pojemnosc a to 4 cylindry a to konstrukcja M40 ktora jest "nieudana" itp) :)

Tak naprawde wg. mnie liczy sie tylko to jaka przyjemnosc Tobie sprawia samochod i oby ona nie byla zaklocana problemami z nim.

Po kupnie 318 czekaly mnie standardowe wydatki (olej, rolki, pasek rozrzadu, pare drobiazgow itp itd) Trzeba miec swiadomosc ze jezdzilo one juz troszke po tym swiecie i wymaga troskliwosci :]

Mam instalacje II gen - u mnie sprawuje sie super :-) Jeslibys myslal o czyms z ciekawszym/wiekszym silnikiem i LPG to inwestycja w sekwencje bedzie chyba najlepszym rozwiazaniem. (wiekszosc twardzieli bedzie pisac ze to profanacja przerabac takie auto na gaz.. mysle ze wszystkim z tego forum gdyby mieli pare szybow naftowych na wlasnosc nawet przez mysl taka opcja by nie przemknela-lacznie ze mna:)

Apel - nie patrzmy na to jakim modelem jezdzimy - patrzmy na to ze wszyscy jezdzimy BMW. (wzorowe podejscie do sprawy uzytkownikow Volvo-z reguly mozna liczyc na pomoc pasjonata tej marki na trasie niezaleznie od tego czy sie jezdzi samochodem za pare tys (np 460) czy czyms super nowym )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co chlopaki pisza na forum to często padają, sondy lambda, w 6 cylindrówkach cewki i vanosy , w 4 cylindrówkach popychacze.

Ok, a koszt naprawy takich usterek? Moze ktos napisze jaki jest koszt innych elementow takich jak: kompletny uklad wydechowy (oryginalny), amortyzatory... Jak wyglada sprawa zamiennikow?

 

Znowu z gory dziekuje za odpowiedzi.

 

sonda lambda to jakies 200zł uniwersalna, 600-700zł oryginał

vanos używka 300-350 zł nówka 1500zł

cewki to okolice 200zł szt

popychacze oryginał to ok 50zł sztuka x 24 bo tyle jest w 6 cylindrówce , wymienia sie kompletami :!:

amory i reszta to juz ci koledzy odpowiedzieli

Edytowane przez KUJON

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do LPG - ja bym zakladal sekwencje. Instalacje IV gen ostatnio dosc potanianly, a przy obecnej (bezwzglednej) roznicy w cenie gazu i benzyny wydatek na drozsza instalacje dosc szybko sie zwroci.

A instalacja bedzie duzo bardziej bezproblemowa. Nie bedzie tez zwezki w dolocie, ktora zamordowala juz niejedno BMW.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.