Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

 

Zakupuje autko, u Gebelsów (wybieram sie ze znajomym sprowadzajacym auta), mam dylemat odnosnie tego co kupic. Troche sobie czytalem i zadawalem pytania na forach motoryzacyjnych, ale to chyba tutaj znajde najwiecej potrzebnych informacji:

 

Planuje zakup Bmw E36 (nadwozie sedan), rocznik od 93r., badz tez Vw Golf 3 jakiegos lepszego rocznika i wersji. Kwota w jakiej musze sie zmiescic (z wszelkimi oplatami, przy czym jest szansa ze auto przejedzie granice na lawecie) to 13000PLN.

 

Napisalem ze zastanawiam sie pomiedzy BMW E36, a Golfem Mk3 - wynika to z tego ze spotykalem sie ze skrajnymi opiniami o E36 (jedni ze solidne auto, mala awaryjnosc; inni ze "zabije" mnie koszt czesci oraz serwisowania). Stad tez pojawila sie mysl o Golfie, jako o aucie mniej "ryzykownym finansowo".

 

Stad moje pytanie: co mozecie napisac o E36, typowych usterkach i przykladowych cenach eksploatacji oraz serwisowania

 

Nie ukrywam ze faworyzuje E36 mimo ze wiele ludzi BARDZO sceptycznie podchodzi do tego modelu jak i firmy BMW (tak to chyba jest, jak sie zyje w Ciemnogrodzie ;) )

 

Interesuje mnie tez kwestia wersji silnikowych. Oto co zdolalem sie juz nasluchac:

1.6: malo pali ale jest mulasty

1.8: pali niewiele wiecej niz 1.6 i nie jest juz tak mulasty (w sumie logiczne by to nawet bylo ;) )

1.8iS: spalanie 1.8 i moc 2.0 w jednym, duza awaryjnosc

2.0 6-cyl: spalanie jak w 1.8 (bo nowszy silnik), wysoki koszt ew. naprawy.

Jesli chodzi o moje preferencje, to wystarczylby mi taki 1,6 (tak wiem, frajde dopiero poczulbym na tych "wyzszych" ;) ), ale jesli np. w stosunku do modelu 1.8 spalanie, awaryjnosc sa podobne to oczywiscie wybralbym wiekszy...

 

Reasumujac:

1. E36 vs Golf Mk3, czyli dlaczego wybrac E36 ;): najlepiej opinie uzytkownikow posiadajacych kiedys te auta, typowe usterki, koszty czesci zamiennych itp.

2. Najczestsze usterki E36 przy "normalnej" eksploatacji, koszty czesci.

3. Doradzenie jesli chodzi o wersje silnikowe

4. Wszystko co ma zwiazek z kosztami uzytkowania E36 (oprocz rosnacych kosztow za benzyne ;) ), gdyz ta kwestia interesuje mnie wlasnie najbardziej

 

Zdaje sobie sprawe ze pytalo juz pewnie o takie rzeczy wielu ludzi, ale prosze wysilcie sie jeszcze raz, ja postaram sie przejrzec CALE forum w poszukiwaniu kolejnych informacji o moim... wymarzonym BMW :)

 

Dzieki za wszelkie rady i sugestie!

Edytowane przez lukecz
http://img166.imageshack.us/img166/6026/ichazq8.gif
Opublikowano (edytowane)
Z tego co chlopaki pisza na forum to często padają, sondy lambda, w 6 cylindrówkach cewki i vanosy , w 4 cylindrówkach popychacze. Edytowane przez KUJON

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano

W tej chwili mam juz moje drugie E36. Pierwsze uratowalo mi i moim pasazerom zycie w czasie wypadku, nawiasem mowiac sprawca byl kierowca Golfa MKIII, ktory to Golf w starciu z BMW wyszedl 'zauwazalnie' gorzej ;).

 

Co do E36 ogolnie i silnika 1.8 IS w szczegolnosci - jezeli kupisz zadbany egzemplarz, to nie powinienes miec z nim zadnych powazniejszych klopotow.

 

Awaryjnosc BMW (i bezawaryjnosc VW) to mity, ktore biora sie glownie z tego, ze do niedawna znalezienie niezakatowanego BMW w Polsce graniczylo z cudem. Na VW (szczegolnie z malym silnikiem) w dobrym stanie byla wieksza szansa.

 

Moja rada: przejedz sie E36 i przejedz sie Golfem MKIII - mysle, ze wszelkie watpliwosci zostana rozwiane ;).

 

I last, but not least - ja kupowalbym E36 z silnikiem szesciocylindrowym.

Te silniki to specjalnosc BMW - kultura pracy R6 i radosc z jazdy jest nieporownywalnie wieksza.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
lukecz co do awaryjnosci 1,8 IS zgodzić się z Tobą nie moge... sam miałem i moi znajomi maja i z tym silnikiem nie ma prawie zadnych problemow! przyznaje ze nie jezdze lekko a ISka wytrzymala wszystko a teraz koleny wlasciciel cieszy sie tym autkiem i jest zadowolony! podstawa-wymiana wszystkiego na czas i NA DOBRE MATERIAŁY a nie jakies gowniane ze sklepu od Pana Zdzicha. Pozniej bylo 323i + LPG(niegdy wiecej) i z tym silnikiem to juz mialem powazne jaja... ale poprzednik wogole o niego nie dbal-olej byl tak straszny przy wymianie ze wole tego nie wspominac :( i tak w nim wymienilem vanosa i popychacze. teraz swapuje na 2,8 na bi-vanosie - jak zrobie dam znac ;)
Opublikowano
Z tego co chlopaki pisza na forum to często padają, sondy lambda, w 6 cylindrówkach cewki i vanosy , w 4 cylindrówkach popychacze.

Ok, a koszt naprawy takich usterek? Moze ktos napisze jaki jest koszt innych elementow takich jak: kompletny uklad wydechowy (oryginalny), amortyzatory... Jak wyglada sprawa zamiennikow?

 

Moja rada: przejedz sie E36 i przejedz sie Golfem MKIII - mysle, ze wszelkie watpliwosci zostana rozwiane

Mialem juz okazje: brat ma Golfa Mk3 (wprawdzie w TDI, silnik 1.9), a kuzyn E36 (dopiero kupione, silnik 1.8). Oprocz kosztow paliwa ;), E36 jest IMO o wiele lepszym samochodem.

 

lukecz co do awaryjnosci 1,8 IS zgodzić się z Tobą nie moge...

Zaznaczam tylko, ze napisalem tylko opinie ktore slyszalem ;) - biore poprawke na to, ze wszystkie opinie o E36 ktore slyszalem moga byc wyssane z palca. Zauwazylem dziwne prawdilowosc u osob ktore odradzaja mi zakup BMW E36 - sa to osoby, ktore nigdy nie mialy stycznosci z ta marka (i to te osoby strasza bajonskimi kosztami ewentualnych napraw). Osoby posiadajace ten model, raczej go sobie chwala, co widac zreszta nawet na tym forum.

 

Pozniej bylo 323i + LPG(niegdy wiecej)

No wlasnie - LPG. Jak sie ma LPG do tego modelu? Tu znowu spotkalem sie z osobami ktore odradzaja montowanie LPG w tym modelu. Mnie taka mozliwosc jak najbardziej interesuje (Instalacja firmy Landi-Renzo). Co powiecie o LPG w E36?

 

Znowu z gory dziekuje za odpowiedzi.

http://img166.imageshack.us/img166/6026/ichazq8.gif
Opublikowano

ja mam 316i.oczywiscie wymienilem walek,popychacze i dziwgienki ale od tamtego momentu jest ok.czekaja mnie jeszcze amorki przod.koszt w serwisie to 400zl sztuka.na allegro kupisz za tyle pare bilsteinow.ludzie je sobie chwala...

ogolnie 1.6 wcale takie mulaste nie jest...do poruszania sie po miescie (jak w moim przypadku) to jest ok...

Opublikowano

Jak w temacie :) Mam autko ktore chyba wiekszosc osob na forum wyklina (a to mala pojemnosc a to 4 cylindry a to konstrukcja M40 ktora jest "nieudana" itp) :)

Tak naprawde wg. mnie liczy sie tylko to jaka przyjemnosc Tobie sprawia samochod i oby ona nie byla zaklocana problemami z nim.

Po kupnie 318 czekaly mnie standardowe wydatki (olej, rolki, pasek rozrzadu, pare drobiazgow itp itd) Trzeba miec swiadomosc ze jezdzilo one juz troszke po tym swiecie i wymaga troskliwosci :]

Mam instalacje II gen - u mnie sprawuje sie super :-) Jeslibys myslal o czyms z ciekawszym/wiekszym silnikiem i LPG to inwestycja w sekwencje bedzie chyba najlepszym rozwiazaniem. (wiekszosc twardzieli bedzie pisac ze to profanacja przerabac takie auto na gaz.. mysle ze wszystkim z tego forum gdyby mieli pare szybow naftowych na wlasnosc nawet przez mysl taka opcja by nie przemknela-lacznie ze mna:)

Apel - nie patrzmy na to jakim modelem jezdzimy - patrzmy na to ze wszyscy jezdzimy BMW. (wzorowe podejscie do sprawy uzytkownikow Volvo-z reguly mozna liczyc na pomoc pasjonata tej marki na trasie niezaleznie od tego czy sie jezdzi samochodem za pare tys (np 460) czy czyms super nowym )

Opublikowano (edytowane)
Z tego co chlopaki pisza na forum to często padają, sondy lambda, w 6 cylindrówkach cewki i vanosy , w 4 cylindrówkach popychacze.

Ok, a koszt naprawy takich usterek? Moze ktos napisze jaki jest koszt innych elementow takich jak: kompletny uklad wydechowy (oryginalny), amortyzatory... Jak wyglada sprawa zamiennikow?

 

Znowu z gory dziekuje za odpowiedzi.

 

sonda lambda to jakies 200zł uniwersalna, 600-700zł oryginał

vanos używka 300-350 zł nówka 1500zł

cewki to okolice 200zł szt

popychacze oryginał to ok 50zł sztuka x 24 bo tyle jest w 6 cylindrówce , wymienia sie kompletami :!:

amory i reszta to juz ci koledzy odpowiedzieli

Edytowane przez KUJON

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano

No moze sie jeszcze trafic:

- pompa paliwa org. Bosch (ok. 450 PLN ale sa tansze...)

- termostat org. Walker (ok. 40 PLN)

- koncowki drazka stanilizacyjnego (po 30 PLN)

I to co koledzy pisali...

Opublikowano

Co do LPG - ja bym zakladal sekwencje. Instalacje IV gen ostatnio dosc potanianly, a przy obecnej (bezwzglednej) roznicy w cenie gazu i benzyny wydatek na drozsza instalacje dosc szybko sie zwroci.

A instalacja bedzie duzo bardziej bezproblemowa. Nie bedzie tez zwezki w dolocie, ktora zamordowala juz niejedno BMW.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.