Skocz do zawartości

320 D 136 km - kopci i nie pali


fukz91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

dzis rano, gdy zapaliłem samochód, to przydusiło go miedzy 1-1,5 tys. obrotów (gdzies okolo godziny 11:30). O 15 juz nie chcial odpalic, tylko krecil, a jak odpalil, to obroty same oscylowaly w granicy 1,5 tys. i od razu gasl. Godzine pozniej padl na amen. Nic tylko kręci. Wczoraj nalałem mu ropy, wiec moze do dupy ropa? Padlo podejrzenie na pompe w baku, ale gdzie jeszcze moge kierowac uwage, zeby naprawic problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Podłączę się pod temat. W piątek moja e46 320d 136KM czyli chyba silnik M47 przy delikatnym ruszaniu zgasła i odmówiła dalszej współpracy. Po wstępnym przeglądzie organoleptycznym a potem po podłączeniu kompa ( błąd 68 - elektrozawór wydatku paliwa) majster stwierdził, że to pewnie wina pompy ale, że nie zna za bardzo kwestii BMW odeslal mnie po wiedzę gdzie indziej więc jestem tu. Po przewertowaniu tematów o tym mam kilka pytań.

1. Czy jest sens zakladać drugą używaną pompę bo akurat mam dostęp do takiej i czy ew. zwrócić szczególną uwagę na coś?

2. Czy wyjęcie i późniejsze założenie pompy jest jakimś wielkim wyzwaniem. Ogólnie czy podoła temu znajomy mechanik który nie jest jakimś super specem ale jest bardzo uczciwy i znam go od lat?

3. Czy jest sens bawić się w samo przelutowanie sterownika bo wg youtube nie jest to mocno skomplikowane a na pewno zrobiłby to średni elektronik.

4. Jeśli już regenerować swoją to kogo polecacie i gdzie. Dodam, że jestem z Zamościa ale w sumie zawsze można ją gdzieś wysłać.

Z góry dzięki za jakąś pomoc bo trochę mnie temat zestresował. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zagadaj kolegę TC, robi pompy w dobrej cenie z tego co pamiętam.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dziś byłem na komputerze i wywalił dwa błędy:

 

- czujnik obrotów pompy wtryskowej,

- czujnik wzniosu końcówki wtryskiwacza.

 

To jest definitywne regenerowanie pompy wtryskowej?

 

Też uważam że tu tylko przy tych błędach pomoże regeneracja pompy (może tylko wymiana czujnika ale pewnie znając pompiarzy to będą chcieli zrobić pełną regenerację,

Wtryskiwacz też do wymiany, chociaż przy sprawnej pompie będzie pracować beż niego (bez elektroniki wtryskiwacza, sam wtryskiwacz pewnie działa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam.

Podłączę się pod temat. W piątek moja e46 320d 136KM czyli chyba silnik M47 przy delikatnym ruszaniu zgasła i odmówiła dalszej współpracy. Po wstępnym przeglądzie organoleptycznym a potem po podłączeniu kompa ( błąd 68 - elektrozawór wydatku paliwa) majster stwierdził, że to pewnie wina pompy ale, że nie zna za bardzo kwestii BMW odeslal mnie po wiedzę gdzie indziej więc jestem tu. Po przewertowaniu tematów o tym mam kilka pytań.

1. Czy jest sens zakladać drugą używaną pompę bo akurat mam dostęp do takiej i czy ew. zwrócić szczególną uwagę na coś?

2. Czy wyjęcie i późniejsze założenie pompy jest jakimś wielkim wyzwaniem. Ogólnie czy podoła temu znajomy mechanik który nie jest jakimś super specem ale jest bardzo uczciwy i znam go od lat?

3. Czy jest sens bawić się w samo przelutowanie sterownika bo wg youtube nie jest to mocno skomplikowane a na pewno zrobiłby to średni elektronik.

4. Jeśli już regenerować swoją to kogo polecacie i gdzie. Dodam, że jestem z Zamościa ale w sumie zawsze można ją gdzieś wysłać.

Z góry dzięki za jakąś pomoc bo trochę mnie temat zestresował. :(

 

AD 1. jak jest sprawna to czego nie

AD2. trzeba mieć umiejętności, zablokować pompę na początek wtrysku i wał korbowy dopiero można wyciągnąć, przy montażu też musi być zablokowana na początek wtrysku, jest możliwość ustawienia, jeśli nie jest zablokowana, ale trzeba mieć jeszcze większe umiejętności i sprzęt wiedzę.

 

AD3. Jak się zepsuł tylko sterownik (może z powodu starości i niesprzyjających warunków pracy to tak , ale najczęściej z powodu zacinającego się tłoczka od elektrozaworu wydatku paliwa , stąd ten błąd, i kąta wtrysku, objaw źle pali i brak mocy, ale może być tylko sterownik.

AD4 Jak mi padła pompa wtryskowa te same objawy co u Ciebie to regenerowałem, mieszkam koło Lublina Woliński Bosch Serwice Wierzchowiska koło Lublina trasa Lublin -Zamość (2200 z wyciągnięciem i zamontowaniem pompy somo wyciągnięcie 400zł i montaż pompy) zrobiłem już ok 80tyś i OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Podepnę sie pod teamat by nowego nie zakładać chodzi o polifta, po czipie na 185, zauwazyłem ze autko kopci mi duzo bardziej niż wczesniej tylko małe bączki dymu były a teraz jak dam do spodu do tak czarno za mna ze auta z tyłu nie widać, wczoraj byłem na kompie wtryski w bdb stanie i wszystko inne, mechanik mowił ze to egr niedrożny może być i auto dlatego kopci jakie jest wasze zdanie , i czy dam rade to zam wyczyscić i czym to czyśćić :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę sie pod teamat by nowego nie zakładać chodzi o polifta, po czipie na 185, zauwazyłem ze autko kopci mi duzo bardziej niż wczesniej tylko małe bączki dymu były a teraz jak dam do spodu do tak czarno za mna ze auta z tyłu nie widać, wczoraj byłem na kompie wtryski w bdb stanie i wszystko inne, mechanik mowił ze to egr niedrożny może być i auto dlatego kopci jakie jest wasze zdanie , i czy dam rade to zam wyczyscić i czym to czyśćić :?:

Tak czy siak, bez względu czy to jest powód Twojego problemu czy nie, jak nie był czyszczony to wyczyść. Stan EGR sprawdzisz zdejmując wąż od intercoolera z EGR, czyli roboty na kilka minut i wszystko jasne. Przeczyścisz np. benzyną ekstrakcyjną po wcześniejszym demontażu (4 śruby, wężyk podciśnienia, jedna opaska od chłodniczki spalin). Ja bym na Twoim miejscu go przeczyścił i ograniczył w DISie. A z kopceniem podłączył pod kompa i zobaczył co się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ograniczyć też radze dis DDe5 chyba max 40, tylko pytanie czy jak Tobie tak dymił na czarno, czyli sadzą to może katalizatory już są słabo drożne, zwłaszcza ten pierwszy, i trzeba sprawdzić wtryski, powód dymienia to też lejące się wtryski, uszkodzony zawór egr, na kompie tego nie widać, ponieważ zawór sterujący jest dobry, ale zawór egr może przepuszczać spaliny przy większym obciążeniu, zwłaszcza jak katalizatory są słabo drożne, wyczyść też oprócz samego zaworu też kolektor dolotowy pewnie też jest dużo sadzy, i uwaga aby nic nie wpadło do silnika!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na kompie tego nie widać, ponieważ zawór sterujący jest dobry, ale zawór egr może przepuszczać spaliny przy większym obciążeniu,
jak ktoś wie na co patrzeć to zobaczy pod kompem ze z pracą egr jest problem zarówno na postoju jak i podczas jazdy dynamicznej czy max obciążeniu

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czyli co zobaczysz? jak sprężyna w egr jest uszkodzona i przy większym ciśnieniu w kolektorze wylotowym się otwiera, alba jak katy są zapchane sadzą, to ciśnienie też rośnie i zawór nawet nowy może ciśnienia nie wytrzymać i się otwiera, przecież nic ci nie bada składu mieszanki w kolektorze dolotowym, jak po 2003 masz sonde lamda to bada tylko zawartość tlenu w spalinach, jak się zamknięty egr to dopiero odczyta, jak szybko ciśnienie turbo buduje to na to ma wiele może wpływać ???

Zepsuty ege to bardziej po objawach się diagnozuje niż przy pomocy komputera, takie jak nadmierne dymienie i brak mocy, badanie inpą egr to tylko czy się otwiera, zamyka co objawia się głośną i twardą pracą silnika na biegu jałowym i diagnozuje sam zawór sterujący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po dobrej analizie pod kompem (dis i inpa jak kto woli) na podpietym, ograniczonym, odłaczonym chwilowo i zaslepionym w ostatecznosci wyjdzie czy to egr

oczywiscie w ciagu 5minut tego nie stwierdzisz jesli na postoju przy 1barze egr pracuje prawidłowo

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
z tym się akurat zgodzę że po różnych modach typu odpięty zaślepiony egr silnik pracuje prawidłowo, wiedz że egr najczęściej w górnym zakresie pracy silnika przy max obciążeniu się psuje, otwiera się po 2500 obr\min a powinien być zamknięty, wyłączając ewentualność, że zabrudzony filterek zaworu sterującego, opóźnia zamykanie się zaworu EGR, to częsta przyczyna na ogół nie doceniana i trudna do uchwycenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Auto dalej stoi, bo nie było kasy na zrobienie, ale w końcu się znalazła.

 

Dzwoniłem po różnych gościach i jeden powiedział mi, że wymiana czujnika obrotów pompy wtryskowej z robocizną, to jakieś 600/700 zł, a wymiana tego czujnika, może wyeliminować błąd czujnika wzniosu. Jest to prawda? I czy ktoś z forum jest w stanie polecić kogoś dobrego ze Śląska? Ceny są okropne za regenerację. Od 1,5 tysiaca do 3 tysiecy...

 

Na youtube są filmiki jak wymienić taki czujnik, a na allegro to koszt rzędu 200 zł. Może warto spróbować samemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam,

 

wracam do tematu.

 

 

Po konsultacji z pewnym mechanikiem, zaproponował mi, żebym wymienił czujnik obrotów (300 zł). Zrobiłem to i auto dalej nie odpala. Ze sterownika wychodzą dwa przewody (domyślam się, że zasilanie pompy), który były przecięte, tzn. równo ucięte jakimiś cążkami i włożone po prostu w tulejki. Polutowałem to (były naznaczone krótszy/dłuższy) i auto dalej nie pali. Warto teraz spróbować wymienić sam tranzystor na sterowniku czy już się w to nie bawić?

 

Powtórzę, komputer pokazuje błąd czujnika obrotów pompy wtryskowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.