Skocz do zawartości

520D M47 2001R. - wialnia pod maską


Inixi

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy państwo,

Nakreślę krótko historię, w ciepłe dni jak mam włączoną klimatyzację to przy przyspieszaniu mam niesamowity huragan pod maską co objawia się sporym szumem w środku. Czytając fora mogę śmiało stwierdzić, że mam typowy efekt "wialni" - da się z tym jeździć, ale w poprzednich autach z silnikiem 2 litry diesel, inne niż BMW, nie było takiego efektu. Oczywiście jak wyłączę klimatyzację to wiatrak praktycznie nie chodzi.

Co przy okazji zdiagnozowałem:

- po uruchomieniu silnika na zimno visco załącza się i chodzi wiatrak, jeżeli wyłączę silnik póki zimny jest to bez problemu mogę sam obracać wiatrakiem - więc chyba visco jest w porządku.

- w zbiorniku z wodą strumień powrotny jest ciągły i ten sam, więc mniemam, że pompa też jest w porządku i układ nie jest zapowietrzony.

- podczas jazdy (w otwartym słońcu, temperatura na zewnątrz 31 stopni według auta) temperatura w silniku jest stała i wynosi 87 stopni, a przy postoju na światłach podskoczy do 88 stopni.

 

Nie mam porównania, więc dlatego tutaj pytam czy to jest normalne i czy tak powinno być czy jednak jest coś co można poprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Możliwe,że masz uszkodzoną wiskozę i załącza się zbyt wcześnie.Kiedyś w moim E39 była załączona cały czas nawet na zimno.

Zrób test temperatury płynu chłodzącego z postu powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w tym samym silniku w e39 temperatura w upalne dni około. 30*C przy normalnej jeździe bez szaleństw dochodzi do 97*C. Dzieję się tak tylko w upalne dni, wiskoza nowa, termostat i pompa wody też
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy państwo,

Nakreślę krótko historię, w ciepłe dni jak mam włączoną klimatyzację to przy przyspieszaniu mam niesamowity huragan pod maską co objawia się sporym szumem w środku. Czytając fora mogę śmiało stwierdzić, że mam typowy efekt "wialni" - da się z tym jeździć, ale w poprzednich autach z silnikiem 2 litry diesel, inne niż BMW, nie było takiego efektu. Oczywiście jak wyłączę klimatyzację to wiatrak praktycznie nie chodzi.

Co przy okazji zdiagnozowałem:

- po uruchomieniu silnika na zimno visco załącza się i chodzi wiatrak, jeżeli wyłączę silnik póki zimny jest to bez problemu mogę sam obracać wiatrakiem - więc chyba visco jest w porządku.

- w zbiorniku z wodą strumień powrotny jest ciągły i ten sam, więc mniemam, że pompa też jest w porządku i układ nie jest zapowietrzony.

- podczas jazdy (w otwartym słońcu, temperatura na zewnątrz 31 stopni według auta) temperatura w silniku jest stała i wynosi 87 stopni, a przy postoju na światłach podskoczy do 88 stopni.

 

Nie mam porównania, więc dlatego tutaj pytam czy to jest normalne i czy tak powinno być czy jednak jest coś co można poprawić?

Wiatrak od klimy tylko głośno buczy, a wichurę robi wisko ;) Przy włączonej klimie powinno rzadziej się włączać, bo już wiatrak od klimy cośtam zawsze w chłodnicę dmuchnie. Oczywiście mówimy o jeździe miejskiej, bo w trasie nie powinno się ani jedno ani drugie włączać. Wisko nie powinno się włączać na zimnym silniku, a wiatrak klimy owszem, zaraz po starcie - więc sądzę, że mylisz jedno z drugim, hałasuje Ci wiatrak od klimy a nie wisko. Obejrzyj dokładnie wiatrak od klimy czy nie jest wytyrany, bo może przez to głośniej buczeć.

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy państwo,

Nakreślę krótko historię, w ciepłe dni jak mam włączoną klimatyzację to przy przyspieszaniu mam niesamowity huragan pod maską co objawia się sporym szumem w środku.

 

miałem to samo rok temu tyle że w silniku 3.0d, jak było ciepło, albo przegoniłem troche auto to zaczynało się wycie, wialnia, z każdym dodawaniem gazu równocześnie wyło, było słychać to nawet w kabinie co bardzo denerwowało i psuło komfort, odrazu pomyślałem że Visco się zepsuło, zacieło i wyje na maxa, wyjąłem sprawdziłem i visco okazało się sprawne. Ale to co zobaczyłem w chłodnicy i na intercoolerze bardzo mnie zaskoczyło, poprostu wszystko było zasyfione i zaklejone a w związku z tym temperatura rosła i visco w celu ratowania układu chłodzenia spinało się i wiatrak chłodził na pelnych obratach.

 

Wyczyściłem chłodnice, zdemontowałem i umyłem intercooler i jak ręką odjął, przestało wyć.

http://imageshack.us/a/img222/358/img0470ji.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno zaobserwowałem, po przegonieniu jak wyłączę silnik to temperatura skoczy z 87 do ponad 90 stopni tuż po wyłączeniu silnika...

To akurat normalne - przy wyłączonym silniku wisko przecież nie chodzi ;)

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalna rzecz.

Ale nie dlatego, żę wisko nie chodzi tylko masz wtedy nagrzany blok, głowicę, kolektory i przez brak obiegu (pompa nie chodzi) nie ma odprowadzenia ciepła tylko ono się kumuluje. Tak jest w każdym aucie. Tylko my widzimy to co do stopnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w tym samym silniku w e39 temperatura w upalne dni około. 30*C przy normalnej jeździe bez szaleństw dochodzi do 97*C. Dzieję się tak tylko w upalne dni, wiskoza nowa, termostat i pompa wody też

 

Witam.

Pjoter wyczyść sobie wszystkie chłodnice 97*C przy spokojnej jeździe to stanowczo za dużo.

Ja mojej jak pocisnę to 93*C jak złapie to max przy temperaturach zewnętrznych 30*C a przed czyszczeniem to miałem 97-98*C i bałem się o motor,

wiem że diesel jest trwały ale nie lubi zbyt wysokich temperatur a wszystkie wpisy że diesel lubi wyższą temp w okolicach 95 -99*C to mit.

W takim wypadku chłodnica jest do czyszczenia.

 

Co do tego tematu to wisko może załączać się tak to może ma za dużo oleju w swoim wnętrzu,

można trochę upuścić na próbę i sprawdzić przy jakich temp będzie się załączało wisko.

 

Lecz może to też być wentyl klimy który załącza się zbyt często bo wisko wcale się nie spina najlepiej sprawdź czy jak masz ten odgłos to czy po zgaszeniu silnika może lekko obracać wiskiem czy idzie ciężko, jeżeli tak to komp klimy będzie załączał wentyl klimy aby zbić temperaturę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.