Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja bym dolal, nic sie nie stanie.
Opublikowano
Uszkodzony przegub , znany trzask wszystkim kto po wymianie :D

Chyba masz rację :think: Most wymieniłem dzisiaj, i co .... dalej stuka. Dwóch mechaników, jedna stacja diagnostyczna, ku...wa wszyscy stwierdzili most. Muszę teraz chyba samemu (szkoda kasy na darmozjadów) dochodzić, na pierwszy ogień pójdzie przegub gumowy. Przez tych fachmanów stałem się szczęśliwym posiadaczem dwóch sprawnych mostów (to w sumie ten drugi 150 zł mnie kosztował to w zasadzie niewiele). Przynajmniej wymieniając samemu zaoszczędziłem 240 zł za wymianę :(

http://tufotki.pl/gE81U

Powiedzcie proszę od której części zacząć, 1???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ja bym zaczął szukać od przegubów zewnętrznych i wewnętrznych na półosiach.

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/33_1244-walek-przekazania-napedu/vPR37294

Tak jak wcześniej pisałem u mnie też występuje pojedyncze metaliczne stuknięcie, ale pochodzi albo ze szczęk hamulca ręcznego albo właśnie z któregoś przegubu - szczególnie, że u mnie bardziej je słychać od strony pasażera przy kole

Opublikowano
Dzięki za sugestie. Słuchajcie czy teoretycznie :?: istnieje fizyczna wymiana krzyżaków na wale czy to jest integralna część z wałem? I inne pytanie, czy z wymianą przegubu (zwłaszcza przegubu) i podpory będą jakieś problemy, czy raczej to nie skomplikowana sprawa.
Opublikowano
Właśnie wróciłem od mechanika, wszystko wskazuje na prawą półoś. Przy okazji wyszło, że muszę wymienić łożyska w kołach. W przyszłym tygodniu będą wymieniać łożyska to od razu zobaczą półośkę. Podczas dzisiejszego sprawdzania było słychać ten dźwięk podczas poruszania półośką, opornie to szło ale wyraźnie było słychać metaliczne stuknięcie.
Opublikowano
znalazłem już półośkę na allegro, i mam jeszcze jedno pytanie, wg katalogu u mnie jest półoś z numerem 33 21 7 553 562 http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/33_1252-walek-przekazania-napedu/i48481/kL/sN/r2006/m10 parametry: LK=80MM/D=31MM. Na allegro znalazłem z numerem 33 21 7 527 074 link http://allegro.pl/polos-napedowa-bmw-e90-2-0i-320i-prawy-tyl-idealna-i4269015892.html parametry: LK=80MM/D=31MM czyli takie same. Na stronach jest informacja o końcu produkcji. Czy ta półoś będzie pasować? Jak jest z ich długością, są identyczne?
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam po krótkiej przerwie. W końcu mam ciszę w samochodzie, i tu muszę uderzyć się w pierś i przeprosić kilku mechaników. Okazało się rzeczywiście, że walnięty jest most. Kupno kolejnego pomogło. Dorwałem z przełożeniem 3.64, jest spoko.
Opublikowano
Tak, pierwszy wytrzymał 8 miesięcy drugi od samego początku stukał + zaczął po paru dniach wyć, dopiero ten co teraz kupiłem jest (jak na razie) :) dobry.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, pierwszy wytrzymał 8 miesięcy drugi od samego początku stukał + zaczął po paru dniach wyć, dopiero ten co teraz kupiłem jest (jak na razie) :) dobry.

To ile ten dobry most Cię kosztował? (część + robicizna) Oprócz mostu półoś też wymieniałeś?

Opublikowano
Most kosztował 300 + 40 przesyłka, zakładałem go na gwałt tydzień temu w piątek u mechanika który zgodził się to zrobić o 21 za 300 zł, o 5 rano jechałem do Włoch :). Półosi nie zakładałem leży i czeka na lepsze czasy koszt nieduży, więc niech leży.
Opublikowano
To co tam tak stuka w tym moscie ??? bo mnie tez juz to w.....a , ale czekalem na twoja diagnoze (sorki) :wink:
Opublikowano
Słuchaj, nie wiem dokładnie co tam stuka gdyż nie diagnozowałem go w kierunku naprawy. Mechanik z ciekawości rozbierał jeden z mostów i po długich oględzinach doszedł do wniosku, że problemem stukania jest nieprawidłowe zazębianie na wałku atakującym. Nie wiem czy dobrze to napisałem ale po prostu za stukanie odpowiada nieprawidłowe zazębianie.
Opublikowano
Właśnie wróciłem od mechanika, wszystko wskazuje na prawą półoś. Przy okazji wyszło, że muszę wymienić łożyska w kołach.

 

A jak wyszlo, ze masz wymienic lozyska? Miales jakies objawy? Cos sprawdzili?

Opublikowano

W zasadzie wyszło trochę przypadkiem (przed przyjazdem do mechanika jakiś tam szum był, ale nic niepokojącego). Chłopaki zaczęli dochodzić skąd te stuki i zaczęli szukać (półosie, most) ja twierdziłem, że most to nie bo wymieniony tydzień wcześniej. Dokręcili trochę nakrętkę na tylnej półosi, tej co wydawała się byś zła. Jak tylko zacząłem jechać zaczęło coś mocno trzeć (tu winna okazała się osłona tarczy lekko niechcący ja podgięli), po wyprostowaniu dalej coś mi nie pasowało. Wsiadłem razem z jednym z mechaników i po 10 sek. jazdy stwierdził - łożysko. Z powrotem na warsztat, tylne koła do góry i rozpędziliśmy koła, szum niesamowity diagnoza łożyska. Zamówiłem łożyska FAG, a w międzyczasie zostawiłem most, bo chciał mu się przyjrzeć. Razem z łożyskami mieli wymienić półośkę ale przy odbiorze samochodu powiedzieli mi, że na 100% półoś dobra. Ostatecznie mam wymienione dwa łożyska i most i w końcu mam ciszę. Półoś będzie na czarną godzinę. Most mam najprawdopodobniej z przełożeniem 3.64 (najprawdopodobniej....bo zdarta jest naklejka znamionowa) ale kupując go sprzedawca mówił mi, że jest on wyjęty z BMW 320 E90 LCI 2008 r i po przeanalizowaniu BMWstore doszedłem do takiego wniosku.

Najśmieszniejsze to jest to, że w dwóch zakładach panowie stwierdzili "te mosty się nie psują", to ja mam chyba mega pecha albo te mosty właśnie są zaje.....cie niedopracowane. :mad2: Jak go widziałem rozebranego częściowo to faktycznie tam nie ma co się psuć.... a jednak.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.