Skocz do zawartości

F10 520d - ładowanie akumulatora


kamiloo98

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 113
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Należy utrzymywać Aku powyżej 12,5V.

Aku należy doładowywać minimum dwa razy w roku, przed zimą i latem.

Jeśli mamy większy deficyt energetyczny to robimy to częściej..

Ja robię to w miarę często jeśli mam swobodny dostęp do 230V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sieci znalazlem taki wpis w komentarzach pod podeslanym fimem Youtube:

W nowych autach jest inteligentne ładowanie i te rady nie mają zastosowania. Głupi system trzyma naładowanie aku na 80% i nigdy nie naładuje go do 100%. Do tego system S/S. Niby wyłączam ale nie wiele to daje. Ja ładuje ładowarką Ctec-a aku średnio co miesiąc, bo po naładowaniu do 12,85 spada w codziennym użytkowaniu stopniowo i jak dochodzi do 12,5V to podłączam do ładowania

I tu pojawia sie pytanie, jak faktycznie bedzie ladowal ten prostownik po podpieciu przez bieguny pod maska ?, czy jest jakies zabiezpieczenie w aucie, zeby nieprzeladowal do 100% akumulatora (jesli ma miec 80% )? Chcialem podlaczyc na 12-15h i teraz sie zastanwiam, czy to dobry pomysl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz zrobiłem test i ładowałem akumulator mikroprocesorową ładowarką 10A najpierw przez bieguny pod maską, i po jakimś czasie wg ładowarki było już Full. Po chwili podłączyłem ją bezpośrednio pod akumulator i doładowywała jeszcze około godziny.

Może faktycznie elektronika w samochodzie lub okablowanie spod maski do akumulatora stawiają jakiś opór?


Jeśli chodzi o podłączenie na dłuższy czas przez bieguny pod maską, to myślę, że ładowarką Noco Genius 10A nie powinno nic złego się stać, ponieważ ona sama wyłączy się (będzie tylko podtrzymywać wyższe napięcie) i nie przeładuje akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W sieci znalazlem taki wpis w komentarzach pod podeslanym fimem Youtube:

W nowych autach jest inteligentne ładowanie i te rady nie mają zastosowania. Głupi system trzyma naładowanie aku na 80% i nigdy nie naładuje go do 100%. Do tego system S/S. Niby wyłączam ale nie wiele to daje. Ja ładuje ładowarką Ctec-a aku średnio co miesiąc, bo po naładowaniu do 12,85 spada w codziennym użytkowaniu stopniowo i jak dochodzi do 12,5V to podłączam do ładowania

I tu pojawia sie pytanie, jak faktycznie bedzie ladowal ten prostownik po podpieciu przez bieguny pod maska ?, czy jest jakies zabiezpieczenie w aucie, zeby nieprzeladowal do 100% akumulatora (jesli ma miec 80% )? Chcialem podlaczyc na 12-15h i teraz sie zastanwiam, czy to dobry pomysl.

 





Pojazd z inteligentnym sterowaniem alternatorem (IGR)

W przeciwieństwie do normalnego sterowania ładowaniem akumulatora, inteligentne sterowanie alternatorem zapobiega 100% naładowaniu akumulatora. Poziom naładowania akumulatora mieści się w zakresie 75 - 85% maksymalnego możliwego naładowania. Oznacza to, że akumulator pozostaje „doładowalny”, aby umożliwić odzysk energii w fazie najazdu pojazdu.


System zarządzania mocą koordynuje różne wymagania dotyczące napięcia pojazdu:

• Bateria: napięcie nominalne zależy od temperatury baterii. Minimalne i maksymalne napięcie, aby trwale chronić przed nadmiernym napięciem i rozładowaniem przy słabym stanie naładowania. W cyklach inteligentne sterowanie alternatorem jest tłumione; pozwala to na 100% naładowanie akumulatora, aby osiągnąć pełną pojemność akumulatora przez dłuższy czas (regeneracja).

• Komponenty układu elektrycznego pojazdu i funkcje (np. Światła zewnętrzne lub dynamiczna kontrola stabilności): minimalne lub maksymalne niezbędne napięcie. Te wartości graniczne nie mogą zostać przekroczone lub przekroczone, ponieważ w przeciwnym razie mogą wystąpić ograniczenia funkcjonalne lub awarie funkcji.

• Stan pracy IGR: odzysk energii w fazach wybiegu, częściowe odciążenie alternatora (niedopuszczalne rozładowanie akumulatora) lub odciążenie alternatora (zwrot energii z akumulatora do układu elektrycznego pojazdu)



Określenie stanu naładowania po wymianie IBS lub baterii

Po wymianie akumulatora i zarejestrowaniu wymiany akumulatora lub po wymianie inteligentnego czujnika akumulatora (IBS) pojazd musi pozostawać w stanie spoczynku przez co najmniej 3 godziny: tylko wtedy można określić nowy stan naładowania na podstawie napięcia w obwodzie otwartym pomiary.

Moim zdaniem , dzięki tej informacji , można naładować prostownikiem odpięty od instalacji auta akumulator .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sieci znalazlem taki wpis w komentarzach pod podeslanym fimem Youtube:

W nowych autach jest inteligentne ładowanie i te rady nie mają zastosowania. Głupi system trzyma naładowanie aku na 80% i nigdy nie naładuje go do 100%. Do tego system S/S. Niby wyłączam ale nie wiele to daje. Ja ładuje ładowarką Ctec-a aku średnio co miesiąc, bo po naładowaniu do 12,85 spada w codziennym użytkowaniu stopniowo i jak dochodzi do 12,5V to podłączam do ładowania

I tu pojawia sie pytanie, jak faktycznie bedzie ladowal ten prostownik po podpieciu przez bieguny pod maska ?, czy jest jakies zabiezpieczenie w aucie, zeby nieprzeladowal do 100% akumulatora (jesli ma miec 80% )? Chcialem podlaczyc na 12-15h i teraz sie zastanwiam, czy to dobry pomysl.

 





Pojazd z inteligentnym sterowaniem alternatorem (IGR)

W przeciwieństwie do normalnego sterowania ładowaniem akumulatora, inteligentne sterowanie alternatorem zapobiega 100% naładowaniu akumulatora. Poziom naładowania akumulatora mieści się w zakresie 75 - 85% maksymalnego możliwego naładowania. Oznacza to, że akumulator pozostaje „doładowalny”, aby umożliwić odzysk energii w fazie najazdu pojazdu.


System zarządzania mocą koordynuje różne wymagania dotyczące napięcia pojazdu:

• Bateria: napięcie nominalne zależy od temperatury baterii. Minimalne i maksymalne napięcie, aby trwale chronić przed nadmiernym napięciem i rozładowaniem przy słabym stanie naładowania. W cyklach inteligentne sterowanie alternatorem jest tłumione; pozwala to na 100% naładowanie akumulatora, aby osiągnąć pełną pojemność akumulatora przez dłuższy czas (regeneracja).

• Komponenty układu elektrycznego pojazdu i funkcje (np. Światła zewnętrzne lub dynamiczna kontrola stabilności): minimalne lub maksymalne niezbędne napięcie. Te wartości graniczne nie mogą zostać przekroczone lub przekroczone, ponieważ w przeciwnym razie mogą wystąpić ograniczenia funkcjonalne lub awarie funkcji.

• Stan pracy IGR: odzysk energii w fazach wybiegu, częściowe odciążenie alternatora (niedopuszczalne rozładowanie akumulatora) lub odciążenie alternatora (zwrot energii z akumulatora do układu elektrycznego pojazdu)



Określenie stanu naładowania po wymianie IBS lub baterii

Po wymianie akumulatora i zarejestrowaniu wymiany akumulatora lub po wymianie inteligentnego czujnika akumulatora (IBS) pojazd musi pozostawać w stanie spoczynku przez co najmniej 3 godziny: tylko wtedy można określić nowy stan naładowania na podstawie napięcia w obwodzie otwartym pomiary.

Moim zdaniem , dzięki tej informacji , można naładować prostownikiem odpięty od instalacji auta akumulator .

 

W cyklach inteligentne sterowanie alternatorem jest tłumione; pozwala to na 100% naładowanie akumulatora, aby osiągnąć pełną pojemność akumulatora przez dłuższy czas (regeneracja)
To by znazylo, ze tez laduje sie do 100% w aucie w pewnych wyjatkach?


Jak wyzej pisalem ladowalem z biegunow pod maska.

Po ponad 6 godzinach jednak mialem obawy i odlaczylem prostownik, ktory nadal ladowal. Po podpieciu Btool-a stan naladowania wskazywal 89-90% ( juz wiecej niz info wyzej- poziom naladowania ma miescic sie w zakresie 75-85% ) - podczas jazdy spadal na 81%, po zgaszeniu rosl. Czyli wychodzi na to, ze prostownik naladowal by akumulator do 100%, tylko co w tym wypadku z calym inteligentym systemem ? nic sie nie posypie ?

Moze za duzo to kontroluje, w normalnym prostym aucie naladowal bym az skonczy i po temacie, ale tu mam obawy o elektronike.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Obawy możesz mieć jeśli Aku jest zbyt słabe i w czasie pracy występują skoki napięć.....

Większość modułów/odbiorników pracuje w przedziale napięcia 9V - 16V.

Podtrzymanie akumulatora po jego naładowaniu przy parametrach 13,0V i prądzie od 0,2 - 0,5 A jest bezpieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawy możesz mieć jeśli Aku jest zbyt słabe i w czasie pracy występują skoki napięć.....

Większość modułów/odbiorników pracuje w przedziale napięcia 9V - 16V.

Podtrzymanie akumulatora po jego naładowaniu przy parametrach 13,0V i prądzie od 0,2 - 0,5 A jest bezpieczne.

Akumulator jest OK , chcialem prewencyjnie go porzadnie naladowac do pelna. NIe chodzi mi o prad/napiecie, ale o fakt, ze bedzie doladowany do 100% a nie ok 80% jak robi alternator i "brak miejsca na odzysk energii" (zdrowo rozsadkowo komp auta powinien sie dopasowac )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W instrukcji NewTis nie znalazłem dokładnej informacji czy/jak należy doładowywać akumulator poza autem.

Analizując opisy z instrukcji można wywnioskować....

- ładujesz Aku omijając inteligentną kleme IBS

- po podłączeniu aku do instalacji samochodu należy go zarejestrować ( nie zakodować) i odczekać trzy godziny ( nie wolno w tym czasie odpalać BMW) aby system zarządzania energią przeprowadził analizy napięciowe .



Niektórzy koledzy z forum negują tą operację ładowania akumulatora. Tylko to wszystko można przeanalizować sobie gdybyśmy kupili nowy AGM z pułki sklepowej. Przecież nie ma tam akumulatorów,których poziom naładowania wynosi nie więcej niż 80%. Każdorazowo należało by przy użyciu sprzętu elektronicznego rozładowywać do odpowiedniego poziomu akumulator.


Korzystając z aplikacji BTool,gdy doładuje akumulator przez awaryjne punkty rozruchu auta, widzę w parametrach rzeczywistych prąd akumulatora. W czasie pracy silnika prąd czasami łapie wartości ujemne, czyli rozładowuje się. W normalnych warunkach gdy mamy deficyt energetyczny prąd akumulator ma wartości dodatnie, tzn. akumulator jest ładowany przez alternator.

Można więc wywnioskować że system zarządzania energią po włączeniu silnika sam rozładowuje akumulator do żądanej wartości.


Moim zdaniem, raz na jakiś czas warto by było ładować akumulator na zewnątrz aby odbudować/odmłodzić go , aby dłużej nam służył i nie zaskoczył nas negatywnie w niedpowiednim momencie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji NewTis nie znalazłem dokładnej informacji czy/jak należy doładowywać akumulator poza autem.

Analizując opisy z instrukcji można wywnioskować....

- ładujesz Aku omijając inteligentną kleme IBS

- po podłączeniu aku do instalacji samochodu należy go zarejestrować ( nie zakodować) i odczekać trzy godziny ( nie wolno w tym czasie odpalać BMW) aby system zarządzania energią przeprowadził analizy napięciowe .



Niektórzy koledzy z forum negują tą operację ładowania akumulatora. Tylko to wszystko można przeanalizować sobie gdybyśmy kupili nowy AGM z pułki sklepowej. Przecież nie ma tam akumulatorów,których poziom naładowania wynosi nie więcej niż 80%. Każdorazowo należało by przy użyciu sprzętu elektronicznego rozładowywać do odpowiedniego poziomu akumulator.


Korzystając z aplikacji BTool,gdy doładuje akumulator przez awaryjne punkty rozruchu auta, widzę w parametrach rzeczywistych prąd akumulatora. W czasie pracy silnika prąd czasami łapie wartości ujemne, czyli rozładowuje się. W normalnych warunkach gdy mamy deficyt energetyczny prąd akumulator ma wartości dodatnie, tzn. akumulator jest ładowany przez alternator.

Można więc wywnioskować że system zarządzania energią po włączeniu silnika sam rozładowuje akumulator do żądanej wartości.


Moim zdaniem, raz na jakiś czas warto by było ładować akumulator na zewnątrz aby odbudować/odmłodzić go , aby dłużej nam służył i nie zaskoczył nas negatywnie w niedpowiednim momencie.

Ja nie omijam inteligentej klemy, ladowalem przez bieguny pod maska. Po ladowaniu, ktore przerwalem Btool pokazywal na zaplonie prad ujemny jak pisales (Ampery -26, stan aku byl szacowany na 89% ) potem w czasie jazdy ladowanie tylko : 2-3A (gdzie przed ladowaniem ok 40A i wiecej )


Podsumowujac: Masz racje najlepiej by bylo wyciagnac akumulator i ladowac poza autem. Potem poczekac 3 godziny, ale odpinanie itp tez moze spowodowac problemy.


Czyli wyglada na to, ze po ladowaniu do 100% prostownikiem inteligentny system powinien sie sam dopasowac do wyzszego stanu naladowania aku- najwyzej bedzie rozladowywal (bez negatywnych skutkow). Tak powinnno to dzialac - zwlaszcza, ze wyzej w Tise pisalo, ze czasem alternator tez laduje do 100%. Mam nadzieje, ze tak jest :)

W ksiazce obslugi bwm ani slowa.


W salonach stoja na hali nowe Bmw z ladowarkami podpietymi na stale (ciekawe, czy laduja, czy tylko maja stale napiecie)

Temat ciekawy, szukalem w necie i jakos brak rzeczowych informacji, zero konkretow.

Pewnie trzeba wrzucic na luz i ladowac, "system" powinien byc idiotoodporny :) jesli dopuszcza takie ladowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Po 2 ladowaniach Noco 10 -wnioski: (ladowanie z biegunow pod maska)

Po 13 godzinach ladowarka nadal laduje ( info z instrukcji to 7 godzin moj 105ah do pelna, zaleznie od temp i rozladowania. NIelicze na ksiazkowe 7 godzin, ale zeby w 13h nieskonczyl? nabil ok 93/94% wedlug Btool na zaplonie) Aku mial ok 70% naladowania przy podlaczeniu, wiec niebyl wyladowany / temp 10C


Musialem przerwac ten proces ladowania po tych 13 godzinach- niechce w blaszaku zostawiac na noc podpietego prostownika. Ten sam test na innym aucie ( Jeep grand cheerokie )- tez ladowanie spod maski (4 miesieczny AGM 80ah ), po 13 godzinach nadal laduje (opcja konserwacji/optymalizacji jak u mnie. Jeep ma 2 aku, wiec tez chyba laduje tez ten wspomagajacy. Niewiem, czy cos nietak z moim ezg Noco, czy o co chodzi. W necie na youtubie gosc laduje 6 letni AGM 105ah z bmw na stole w warsztacie po rozladowaniu do 25% i po 10 godzinach Noco 10 konczy proces ladowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.